Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pacjent APU po sofcie, szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

proponuje sprawdzić tam gdzie było robione czyli okolice dvki może popierdzielili przewody, nie wiemy co tam dokładnie rozbierali rozpinali aby wymienić blowa na dvke. Możliwe że szarpali się z wymianą i coś uszkodzili,wyrwali może coś się rozszczelnia i temu objawy się nasilają

Opublikowano

gdyby tak było nie trzymałby zadanego 1.3 bar w peaku jak szarpie i sie dławi a mam wskażnik boost na słupku i wzorowo sobie trzyma, wiec musi być szczelnie, trzyma dokładnie tak jak przed zmiana poza tym że się czka....

Opublikowano

wyciągnięty łańcuch słychac , ty masz problem w zakresie obrotów od 2700 do 4000 i objawy nasilają się wraz z przyrostem temperatury, sprawdź czy gdzieś cos się nie przypala jakiś wężyk i się rozszczelnia może składając do kupy po wymianie dvki coś zostało źle zamontowane. Wszystkie podciśnienia masz prawidłowo podpięte ? U olegi jak amienione były podciśnienia na n75 to było szarpanie ale nie zawsze i doładowanie też trzymało ok po zamianie szarpanie ustało.

Opublikowano

nie wiem

obstawiam coś z fazami rozrzadu, łańcuch fazator albo ECU

wedle mnie coś z paliwem, bo rano na ssaniu przez minute jedzie okej ! pozniej juz nie jedzie :)

Opublikowano

fazator masz z zaworem elektromagnetycznym wypnij z niego wtyczke i sprawdź ja bardziej jednak bym obstawiał okolice dvki

Opublikowano

a gdzie ta wtyczka jest ?

okolice DVki ale jaki to może mieć wpływ ? przecież ciśnienie zadane w sofcie trzyma tylko nie ma paliwa ew wałki się nie przestawiają ale przecież to był waliło błedami a ja nie mam nic

Opublikowano

wtyczka jest z tyłu głowicy zaraz za pokrywą zaworów, oolice dvki chodzi mi o wszelkiego rodzaju połącznia podciśnieniowe.

vhdbjnvlks.jpg

Opublikowano

no ale odpiecie wtyczki od zmiennych faz to chyba zły pomysł ?

gdyby było coś z podcisnieniem to by nie ładował należycie boosta czyż nie ?

Opublikowano

bosta masz z dolotu, a nie z podciśnień sterujących nic się nie stanie jak odepniesz wtyczke

Opublikowano

no ale jakikolwiek babol wynikający z DV nie dawałby zadanego wzorowego doładowania, u mnie problemem jest brak paliwa bo sonda od 2700 do 4200 uboży jak może, ale paliwo jest, więc jedynie wychodzi że wałki się nie zgrywają ew mapa tj soft MTM poszedl sie walić sam z siebie, nie wiem czy dobrze kombinuje ?

przeglądałem podłączenie dv i jest prawidłowo wedle mnie

Opublikowano

żeby wykluczyc ecu to tak jak napisałem skombinować inny i albo zrobic klona immo albo zrobić off

Opublikowano

Jutro podłącze inne ECU od APU i zaadoptuje immo vagiem, to chyba styknie żeby odpalil nie ? w TDi własnie tak zrobiłem i działało

Ale na serii pojedzie no nie ma bata bo seria ile ładuje chyba 0.55bar więc pojedzie.U mnie zaczynają sie cyrki od powiedzmy 0.8 bar w górę

Opublikowano

sprawdź podciśnienia , okolice dvki , i podepnij inny ecu to na początek

Opublikowano

No wiec tak byłem u znajomego tunera co prawda od TDI, zgrał mi mój soft (byl zabezpieczony jakąś dolutowana płytką specjalna coś tam 610), w każdym razie lutowanie itp i poszło, wgrał mi seryjny soft do mojego APU, auto jedzie płynnie w całym zakresie obrotów, co prawda ładuje tylko 0.55bar jak to seria, no ale na obu paliwach idzie płynnie w całym zakresie obrotów...

mam też stary soft w pliku ten niby MTM na którym jeździłem co wariowało i się dusiło (aczkolwiek gdzie MTM pisał by soft na 1.3 bar?), rzuci ktoś na to okiem ?

co teraz z tym fantem ? bo serią to ja nie chce jeździć, tragedia :) tzn względem mocy i odejścia, wtedy peak 1.3 bar teraz 0.55 tak więc możecie sobie wyobrazić jak mi się teraz jeździ...wtedy na 1/4 gazu też miałem 0.5 czy 0.7 i nie szarpało, szarpranie zaczynało się od 0.9 w górę...

Opublikowano

kość miałeś wielokrotnego zapisu ? czy ładował na nową ?

Opublikowano

wielokrotnego pokaże Wam jak to wyglądało po otwarciu ECU

Była taka oto podstawka z takimi napisami...

WP_20140316_001.jpg

---------- Post dopisany at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany at 15:40 ----------

ta podstawka ma symbol coś tam 610 ECV EPV czy cos takiego :)

---------- Post dopisany 17-03-2014 at 16:41 ---------- Poprzedni post napisany 16-03-2014 at 15:40 ----------

Dziś nastąpił pomiar kompresji bo już nie mam pomysłów...

Silnik gorący 90 stopni

11,2/11,3/11,3/11,3

Czyli że wzorowo wręcz skoro nówki ponoć maja po 12 ;)

Kolejna sprawa wyeliminowana, co za tym idzie, zawory, gniazda, głowica cała została właśnie wyeliminowana i jest okej

---------- Post dopisany at 18:33 ---------- Poprzedni post napisany at 16:41 ----------

Zrobię dzisiaj jak dam radę, nieco się pochorowałem, ale postaram się wieczorem znaleźć chwilę...

---------- Post dopisany at 18:33 ---------- Poprzedni post napisany at 16:56 ----------

REASUMUJĄC CO ZROBIŁEM :

- nowy przepływomierz

- nowe 4 cewki

- nowe 4 świece

- nowa sonda

- nowy wzmacniacz zapłonu

- nowy n75

- sprawdzony cały układ szczelny 100%

- sprawdzone ciśnienie paliwa 3,5bar/5bar

- sprawdzona pompa paliwa na wyjściu 5 bar pod obciązeniem

- sprawdzony regulator paliwa 4 bar

- sprawdzone 2 nowe DV

- sprawdzone również na blow off bez zmian

- sprawdzone wtryski APU

- sprawdzone wtryski BEX

- sprawdzona kompresja 11/11/11/11 - ok

- sprawdzona turbina pompuje i trzyma ok

- sprawdzona głowica, zawory, gniazda itp

- sprawdzone błędy VAG - BRAK

- sprawdzony napinacz łańcucha, sztywny, nic nie hałasuje

- sprawdzony rozrząd, prawidłowo ustawiony

- sprawdzone wgranie ECU soft seria - auto jedzie płynnie na serii 0.55bar

Ja się pytam co dalej, bo wrzucę zaraz znowu MTM i nie odpuszczę, muszę wiedzieć co się dzieje dlaczego to nie jedzie bo cudów nie ma...

Dzisiaj postaram się zlogowac serię...

Opublikowano

jedz do ogarnietego tunera, niech ci napisze program. Gregor napisal ci rozwiazanie " z tego co widze na tym sofcie nigdy dobrze nie bedzie ". Nie wiem jakich wiecej informacji potrzebujesz, sam widzisz ze wszystko jest sprawne ;)

Opublikowano

to wytłumacz mi dlaczego auto mi na tym jeździło okej i z dnia na dzień przestało ? poprzedni właściciel jeździł nim 7 lat i nie zmieniał nic w sofcie więc jeździł na tym "złym" i nic mu nie szarpało...

nie ma czegoś takiego jak uszkodzenie softu, albo działa albo nie odpala wcale, wycieczka do tunera i napisanie innego softu może okazać się że tęz na doładowaniu ok 1 BAR zacznie sie znowu czkanie i co wtedy ? wydałem już kupę kasy, mam wydać kolejne 1500zl na inny soft bo stary postanowił się zepsuć z dnia na dzień w zakresie 2700-4000 ?

Ciężko mi w to uwierzyć, byłbym pierwszym przypadkiem wywalenia się softu w taki sposób po 12 latach bezproblemowej jazdy:)

Opublikowano

Soft jest ok i nie wysypuje się ze sterownika jak ziemniaki z koszyka:grin:

Opublikowano

dokładnie o 21 robię Łukasz13 logi o jakich mówiłeś więc wrzucę wieczorem to sobie zerkniecie jak auto zachowuje się na serii APU 150KM

---------- Post dopisany at 22:02 ---------- Poprzedni post napisany at 19:21 ----------

No wiec logi dziś na seryjnym sofcie i na LPG :)

Nie mogłem do odcinki jechać co chwila ktoś przeszkadzał :)

Log (0 - 003,118)

Log (1 - 020,115)

Log (2 - 002,033)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...