Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana paska wieloklinowego 1,9 TDI BRB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam czy mozna wymienic pasek wieloklinowy w silniku BRB bez wyjezdzania przodem do pozycji obsługowej, jest tam na tyle miejsca pomiędzy chłodnica i silnikiem aby wszędzie dotrzeć do rolek? Mam uważac na jakieś wrazliwe miejsca lub jakieś triki przy takiej wymianie, może ktoś z Was ma wieksze doswiadczenie po wymianie?

Osłone dolna silnika rozumiem że trzeba rozmontować, aby dojśc do dolnych rolek?

Znalazlem opis taki opis wymiany:

Przed wymontowaniem paska wielorowkowego oznaczyć kierunek obrotów za pomocą kredy lub pisaka. Odwrotny kierunek obrotów używanego paska wielorowkowego może doprowadzić do jego uszkodzenia. Można też zdemontować górną część osłony paska zębatego. – W celu poluzowania paska wielorowkowego należy odchylić element napinający -zgodnie z kierunkiem strzałek-. –

Zdjąć pasek wielorowkowy z koła pasowego alternatora.

a1310234.png

Zamontowanie

Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności, należy przy tym zwrócić uwagę na następujące punkty:

– Sprawdzić prawidłowe ułożenie paska wielorowkowego.

– Uruchomić silnik i sprawdzić bieg paska.

a1310016.png

Bieg paska wielorowkowego

1 - Tłumik drgań 2 - Element napinający pasek wielorowkowy 3 -

Pasek wielorowkowy alternatora, pompy układu wspomagania kierowania i sprężarki układu klimatyzacji 4 - Alternator 5 - Pompa układu wspomagania kierowania 6 - Rolka prowadząca 7 - Sprężarka układu klimatyzacji

Opublikowano

Jest wystarczająco dużo miejsca choć trzeba się nagimnastykować i poprzeginać pasek ponieważ jest TROCHĘ mniej luzu pomiędzy paskiem a plastikami chłodnicy niż szerokość paska :)

Pasek wieloklinowy wymieniasz luzując napinacz (klucz 16), rolkę sprawdzisz bez problemu po zdjęciu paska, od góry.

Pamiętaj, że długość paska to 1610mm.

Opublikowano

Dzieki za podpowiedź co do długości to 1610 czy 1613? Chciałem zamówić Continentala katalog ContiTecha podpowiada 1613 dla BRB jak na screenie poniżej?

28i4xax.png

Opublikowano

Jeżeli masz sprytnego mechaniora to pasek rozrządu wymieni bez ruszania przodu.. wystarczy tylko chcieć!

Opublikowano

Panowie wymieniał ktoś napinacz paska klinowego oraz rolkę/ sprzęgiełko alternatora ? Trzeba wyciągać alternator do demontażu napinacza ?

Opublikowano

U mnie z napinaczem oraz paskiem obyło się bez demontażu przodu. Co do rolki nie zmieniałem jeszcze.

Opublikowano

U mnie z napinaczem oraz paskiem obyło się bez demontażu przodu. Co do rolki nie zmieniałem jeszcze.

Napinacz ma z tyłu śrubę ? Wystarczy ją odkręcić czy trzevba coś blokować ?

Opublikowano

Żeby wyjąc napinacz musisz odkręcić wiskozę, jeśli nigdy nie była ruszana to moze być lekki problem.

Opublikowano (edytowane)

W B7 nie ma wiskozy ;)

Edytowane przez Norbas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...