dude5 Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Witam czy mozna wymienic pasek wieloklinowy w silniku BRB bez wyjezdzania przodem do pozycji obsługowej, jest tam na tyle miejsca pomiędzy chłodnica i silnikiem aby wszędzie dotrzeć do rolek? Mam uważac na jakieś wrazliwe miejsca lub jakieś triki przy takiej wymianie, może ktoś z Was ma wieksze doswiadczenie po wymianie? Osłone dolna silnika rozumiem że trzeba rozmontować, aby dojśc do dolnych rolek? Znalazlem opis taki opis wymiany: Przed wymontowaniem paska wielorowkowego oznaczyć kierunek obrotów za pomocą kredy lub pisaka. Odwrotny kierunek obrotów używanego paska wielorowkowego może doprowadzić do jego uszkodzenia. Można też zdemontować górną część osłony paska zębatego. – W celu poluzowania paska wielorowkowego należy odchylić element napinający -zgodnie z kierunkiem strzałek-. – Zdjąć pasek wielorowkowy z koła pasowego alternatora. Zamontowanie Zamontowanie następuje w odwrotnej kolejności, należy przy tym zwrócić uwagę na następujące punkty: – Sprawdzić prawidłowe ułożenie paska wielorowkowego. – Uruchomić silnik i sprawdzić bieg paska. Bieg paska wielorowkowego 1 - Tłumik drgań 2 - Element napinający pasek wielorowkowy 3 - Pasek wielorowkowy alternatora, pompy układu wspomagania kierowania i sprężarki układu klimatyzacji 4 - Alternator 5 - Pompa układu wspomagania kierowania 6 - Rolka prowadząca 7 - Sprężarka układu klimatyzacji
Konrad88nj Opublikowano 11 Marca 2014 Opublikowano 11 Marca 2014 Jest wystarczająco dużo miejsca choć trzeba się nagimnastykować i poprzeginać pasek ponieważ jest TROCHĘ mniej luzu pomiędzy paskiem a plastikami chłodnicy niż szerokość paska Pasek wieloklinowy wymieniasz luzując napinacz (klucz 16), rolkę sprawdzisz bez problemu po zdjęciu paska, od góry. Pamiętaj, że długość paska to 1610mm.
dude5 Opublikowano 12 Marca 2014 Autor Opublikowano 12 Marca 2014 Dzieki za podpowiedź co do długości to 1610 czy 1613? Chciałem zamówić Continentala katalog ContiTecha podpowiada 1613 dla BRB jak na screenie poniżej?
szekspir Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Jeżeli masz sprytnego mechaniora to pasek rozrządu wymieni bez ruszania przodu.. wystarczy tylko chcieć!
Norbas Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Panowie wymieniał ktoś napinacz paska klinowego oraz rolkę/ sprzęgiełko alternatora ? Trzeba wyciągać alternator do demontażu napinacza ?
A4 B7 2007 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 U mnie z napinaczem oraz paskiem obyło się bez demontażu przodu. Co do rolki nie zmieniałem jeszcze.
Norbas Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Opublikowano 7 Kwietnia 2016 U mnie z napinaczem oraz paskiem obyło się bez demontażu przodu. Co do rolki nie zmieniałem jeszcze. Napinacz ma z tyłu śrubę ? Wystarczy ją odkręcić czy trzevba coś blokować ?
lukaszooo Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Żeby wyjąc napinacz musisz odkręcić wiskozę, jeśli nigdy nie była ruszana to moze być lekki problem.
Norbas Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 (edytowane) W B7 nie ma wiskozy Edytowane 12 Kwietnia 2016 przez Norbas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się