Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[C5 2.5Tdi Ake] - Wałki, Smarowanie Silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Z racji tego, że do A4 też były montowane takie silniki postanowiłem poprosić was o pomoc.

Auto: A6 C5 2.5TDI 180KM AKE Tip

Jako, że (w końcu) przyszedł czas na rozrząd w mojej A6 postanowiłem przy okazji sprawdzić stan wałków rozrządu.

Po zdemontowaniu pokryw zaworów ukazały się wytarte:

- dosyć mocno krzywki na wałkach rozrządu

- dźwignie zaworowe

- lekko podkładki na trzpieniach zaworowych

W prawej głowicy 2 spadnięte dźwignie zaworowe. Pod pokrywą zaworów były ślady oleju, ale krzywki były całkowicie suche i nie było na nich widać nawet krzty oleju.

Czyżbym miał jakiś problem z smarowaniem silnika? Może z ciśnieniem.

Aktualnie wymontowane: EGR, turbo, ODMA - nowego typu i nie było zatkana.

Doczytałem, że pod tym znajdują się zaworki zwrotne systemu olejowego, które wypadałoby wymienić.

Jeśli mam problem ze smarowaniem silnika to jak sprawdzić gdzie dokładnie leży problem?

Pozdrawiam.

P.S. Jako, że to forum A4, którego cenię za aktywność użytkowników liczę na Waszą pomoc ;)

Opublikowano

Ja Tobie polecam jako kolega z forum sprzedać to szybciutko bo może zabraknąć Tobie kasiorki jak zaczniesz robić ten silnik :wink: w końcu to 2.5 :decayed:

Opublikowano
Ja Tobie polecam jako kolega z forum sprzedać to szybciutko bo może zabraknąć Tobie kasiorki jak zaczniesz robić ten silnik :wink: w końcu to 2.5 :decayed:

no to żeś mu doradził...:facepalm:

wymień te zaworki zwrotne w podstawie filtra oleju, zmieniaj hydro i rozrząd i śmiało mozesz latać dalej...

ludzi którzy mówią o sprzedaży silnika nie słuchaj bo oni tylko coś gdzieś słyszeli od wujka brata kuzyna ciotki...

p.s . zaworków jest sztuk dwie...

Opublikowano
Ja Tobie polecam jako kolega z forum sprzedać to szybciutko bo może zabraknąć Tobie kasiorki jak zaczniesz robić ten silnik :wink: w końcu to 2.5 :decayed:

Ja jako kolega z forum polecam Ci takimi postami pomagać w kłopotach na poddziale diesel 1.9:whistling:

---------- Post dopisany at 18:04 ---------- Poprzedni post napisany at 17:57 ----------

Jeśli już się decydujesz na wymianę wałków to polecam wzmacniane z kutym hydro firmy INA(link do aukcji mogę przesłać na PW)parę osób już zamontowało to do swojego 2.5 i nie narzeka.Co do zaworków jak już masz na tyle rozgrzebane nie zastanawiaj się i wymień(mnie zabrakło czasu:facepalm:).Nową odme wystarczy przepłukać to tylko puszka plastikowa,szmaciankę się wymienia:wink:

Przy wymianie rozrządu przypatrz się na tłumik drgań paska wieloworkowego(osprzętu) tam często bywa luz na tulei lub amorek już nie domaga:wink:

Opublikowano

Znalazłem instrukcję jak dobrać się do tych zaworków zwrotnych - na innym forum więc póki co nie podaję linku (żeby nie było, że robię reklamę)

Tyle dzieli mnie od zaworków zwrotnych (Pod rurą z lewej strony jest jeszcze jedna śruba do której nie ma dojścia :()

DSC06397.jpg

Wiecie koledzy jak cenowo wygląda sprawa tych zaworków?

Spawa wałków.

Ceny w sklepach w mojej okolicy:

- wałki

1440 zł/szt ORI - MAGRO Rybnik

550 zł/szt FEBI

- dźwignie zaworowe

+/- 40 zł/szt ORI - MAGRO Rybnik

20-27 zł/szt RUVILLE, LUK, FEBI

-hydropopychacze

+/- 40 zł/szt ORI - MAGRO Rybnik

+/- 20 zł/szt FEBI

- podkładki na trzpieniach zaworowych - tego nie potrafili mi znaleźć w żadnym sklepie.

Tommy Gun czemu tak tanio za ori wałki?

KrzysiekA4 mógłbym prosić o link?

------------------

Części do rozrządu kupowałem zgodnie z instrukcją:

rozrząd główny:

zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki

ramię napinacza

napinacz paska wielorowkowego

pompa wody z uszczelką

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:

pasek wielorowkowy

rolka odwracająca

rolka odwracająca

rolka odwracająca

pasek wielorowkowy

rolka napinająca

termostat + oring - ORI

Paski - Contitech

Rolki RUVILLE (choć w środku większość rolek to INA, jedna ina, której nazwy teraz nie pamiętam, produkowany w "SLOVENIA")

Pompa wody: Początkowo miałem kupioną HEPU, ale nie miała uszczelki i nie chciałem nic kombinować z silikonami itp. więc wymieniłem na RUVILLE (w zestawie z uszczelką)

Został jeszcze płyn chłodzący G 013 (W Magro powiedzieli, że G012 już nie produkują)

Tłumik drgań zwróciłem do sklepu - stary wygląda na sprawny, tzn. naciskając go chodził tak samo jak nowy. Tulejki też są ok.

przy okazji chce jeszcze zregenerować turbo, bo przepuszcza olej, tylko jeszcze nie znalazłem w mojej okolicy zakładu, który by się tym zajął. Brak czasu :(

Opublikowano

Próbowałem już z innymi cenami, znacznie większymi od tej ale zdałem sobie sprawę że kasy nie odzyskam a ludzie wolą kupować chińskie zamienniki. W ogóle bym się w temat wałków nie pakował, gdyby mechanik od początku zrobił wszystko tak jak należy. Dół silnika okazał się szrotem i finalnie trzeba było zmienić silnik po 8 tys. km. A wałki w nowym silniku były w dobrym stanie... Ot cała tajemnica.

Słuchaj z tą podstawą filtra oleju, na 100% można ją wyciągnąć (co osobiście mi się udało ale z wielkim bólem). Możesz zamieścić dokładniejsze zdjęcie gdzie ta śruba się znajduje ??

Opublikowano

Poszło PW:wink:

---------- Post dopisany at 16:46 ---------- Poprzedni post napisany at 15:50 ----------

Pięknie działasz:naughty: co do zaworków kudalty66 pisał o jakiś 130zł ale nie wiem na 100%.Nie podpowiem Ci jak to zrobić bo sam muszę się za to zabrać:kwasny:czas mi nie pozwolił grzebać:kwasny:ale ciekaw jestem jak sobie poradzisz(ułatwi mi te robote:wink:)

Co do rozrządu to ja kupiłem wszystko INA inni są tylko pakowaczami a INA i tak w środku:wink:.

Opublikowano

Drugie zdjęcie zrobione od przodu auta. Między śrubę i rurkę nie można wsadzić nawet małego palca więc bez demontażu rurek nie da rady - do tego zapewne dochodzą kolejne oringi...

DSC06397.jpg

DSC06402.jpg

Myślę, że jutro dobiorę się do tych zaworków i zrobię parę fotek.

--------

W między czasie parę fotek:

DSC06386.jpg

DSC06393.jpgDSC06394.jpgDSC06404.jpg

DSC06408.jpgDSC06409.jpgDSC06411.jpg

Opublikowano

Masakra:facepalm:czyli dobrze że sie nie zabierałem za to bez czasu:grin: czekam na rezultaty:wink:odezwij się do kudalty66,zna się w tej materii:wink:

---------- Post dopisany at 19:04 ---------- Poprzedni post napisany at 19:01 ----------

Zajechane wałki ładnie miałeś i hydro:facepalm:zaworki do wymiany 100% wolne obroty zajeżdżają wałki słabe ciśnienie

Opublikowano

uuu ale te walki h... robili, kolego popatrz jeszcze w dziale sprzedam czesci kolega ma walki tylko ze od bdg i cale glowice do sprzedania chociaz w twoim wypadku raczej nie potrzebne ale walki moze podejda chociaz lepiej od bdh? rozrzad widze ze wymieniasz tak jak nalezy nie ma co sie szczypac 100-200 zl w lewo prawo bo pozniej bedzie tylko niepotrzebna robota

Ja Tobie polecam jako kolega z forum sprzedać to szybciutko bo może zabraknąć Tobie kasiorki jak zaczniesz robić ten silnik :wink: w końcu to 2.5 :decayed:

w tym temacie to tylko tyle :facepalm:

Opublikowano

Rurki wodne wystarczyło poluźnić i odgiąć do góry, ale uszczelki zamówione (4zł, 8zł) - były tylko dwie.

DSC06414.jpg

Uchwyt filtra oleju:

DSC06425.jpgDSC06426.jpg

blaszana uszczelka - wg etki "kratka wyciągu powietrza" 059 103 547 B. Nie zamówiona, jutro dopytam w Magro czy trzeba wymieniać i jaka cena.

DSC06421.jpg

Zaworki zwrotne - 110 zł/szt /x2

Płyn chłodzący G013 - 40 zł/1,5l /x2

+ parę innych drobiazgów = rachunek w Magro 500 zł (jutro do odbioru)

Jeśli już się decydujesz na wymianę wałków to polecam wzmacniane z kutym hydro firmy INA(link do aukcji mogę przesłać na PW)parę osób już zamontowało to do swojego 2.5 i nie narzeka.

Dziś po południu skusiłem się na ten zestaw z allegro - 2300 zł

Jutro jeszcze zamierzam podziałać z turbinką - tzn. wysłać do regeneracji.

Może się w końcu mi uda coś zacząć składać...

Chyba zejdzie do przyszłego tygodnia...

Opublikowano

Damian lecisz z robotą konkretnie:decayed:oby decyzje przemyślane:wink:,wiele kolegów z forum zachlastałoby Cię bo za tą cenę mają słupek z osprzętem do 1.9:grin:.Co do zaworków to smarowanie na wolnych obrotach będziesz miał :thumbup1:,z tego co poczytałem opinii z wielu forumowych stronek:wink:(mnie dla pewności również czeka to samo).Fajnie że wrzuciłeś foty z opisem części:naughty:,czekam finału:wink:

Ps.To auto nie jest na sezon??:grin:

Opublikowano

Jak dowiedziałem się, że wałki do roboty to przeszła mi myśl o sprzedaży auta, ale byłoby to nieopłacalne. Za dużo pieniędzy i serca włożyłem by teraz sprzedać go za grosze. Poza tym jak sobie pomyślę o klekocie zdrowej V6 whistling.gif

Dużo się naczytałem jak powinno się dbać o 2.5 i staram się jak najbardziej stosować do różnych tego typu poradników.

Nie jest na jeden sezonwink.gif Staram się zrobić to porządnie i myślę, że auto posłuży mi jeszcze parę lat.

Będę zadowolony jak moje wypociny na forum komuś pomogą. Myślę, że jak poskładam autko do końca to zrobię małe podsumowanie.

Opublikowano
Jak dowiedziałem się, że wałki do roboty to przeszła mi myśl o sprzedaży auta, ale byłoby to nieopłacalne. Za dużo pieniędzy i serca włożyłem by teraz sprzedać go za grosze. Poza tym jak sobie pomyślę o klekocie zdrowej V6 http://a4-klub.pl/images/smilies_smf/whistling.gif

Dużo się naczytałem jak powinno się dbać o 2.5 i staram się jak najbardziej stosować do różnych tego typu poradników.

Nie jest na jeden sezonhttp://a4-klub.pl/images/smilies_smf/wink.gif Staram się zrobić to porządnie i myślę, że auto posłuży mi jeszcze parę lat.

Będę zadowolony jak moje wypociny na forum komuś pomogą. Myślę, że jak poskładam autko do końca to zrobię małe podsumowanie.

Damian miałem to samo:wink:a ile słodkich słów usłyszałem od kobiety:facepalm:teraz jak jeździ autem nie muszę jej zwracać uwagi(nie katuj na zimnym,itp):grin:bo widzi kase co poszła:polew:.Będę śledził watek jak tam składanie Ci idzie:wink:

Opublikowano

sorry długo na forum nie byłem,.

wałki w gorszym stanie już widziałem./

jakie te wałki w końcu kupiłeś??? jaką hydraulikę, zaworki zwrotne z serwisu????

---------- Post dopisany at 01:37 ---------- Poprzedni post napisany at 01:35 ----------

hydro tylko INA jest kuta,.

wałki kolbenschmidt, dostepne u uzytkownika allegro autossilniki z hydro komplet ok 2800,

---------- Post dopisany at 01:38 ---------- Poprzedni post napisany at 01:37 ----------

turbina : turbo-tec z jaworzna,.

---------- Post dopisany at 01:40 ---------- Poprzedni post napisany at 01:38 ----------

uszczelki dekli reinz lub elring, ale reinz jest tańszy, półksiezyce na dirko wkładać, nowe podkłądki pod wtryski i przelewy, przelewy tez nowe,.

Opublikowano

No trochę Cię nie było ale jak zwykle świetne wejscie:wink:kolega zdecydował sie na tez zestaw z auto silniki,linka mu podrzuciłem:naughty:widać że chce to zrobić raz a dobrze

Opublikowano

2290 za zestaw, ja 6 lat temu drugie tyle płaciłem,.

Opublikowano

No ostatnio je kupowałem,wysyłka gratis:grin:tylko te zaworki musze wymienić dlatego podglądamv watek cały czas ciekawy jestem finału:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...