olinek2 Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 Zauważyłem u siebie, że podczas pracy na wolnych obrotach silnik nie pali równo. Obroty są w porządku, jednak słychać lekkie falowanie i czasem zdarzy się, że nim zatrzęsie delikatnie. Objawy powoduje prawdopodobnie układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, przez dorzucanie fałszywego powietrza do dolotu. Stąd też moja prośba, czy ktoś z posiadaczy B8 1.8TFSI, najlepiej z rocznika 2008 (potem jeszcze trochę przebudowali odmę), mógłby sprawdzić jak u niego zachowuje się silnik po zdjęciu korka oleju? Najlepiej jak silnik byłby zimny, popracował chwilę, aż by zszedł do obrotów jałowych (750-800) i wtedy sprawdzić jak się zachowa po odkręceniu korka. U mnie w skrzyni korbowej występuje lekkie podciśnienie i podejrzewam, że któryś z zaworów zwrotnych w separatorze puszcza mi lewe powietrze w dolot za przepustnicą. Wtedy u mnie już go dość mocno dusi, wchodzi w pętlę korekty lambda, przepustnicy i zwiększenia dawki i trzęsie nim mocno. Po przytkaniu korka uspokaja się, jednak czasem nim zatrzęsie. Najmilej byłby widziany filmik, żeby porównać . Dzięki z góry! Pozdrawiam, Olek
Radoka Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 u mnie wystepuje jeszcze lekkie przerywanie na zimnym siniku szczegolnie odczowalne to bylo zima jak sie silnik rozgrzeje jest ok pozatym objawy sa takie same jak u ciebie nie mam pomyslu co z tm zrobic..
kmink Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Przecież TFSI/TSI to diesel na benzyne One tak chodzą ;-) No chyba że macie auta od nowości i wczesniej tego nie było słychać, proponuje wtedy skontrolować napinacz ;-)
olinek2 Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Opublikowano 3 Maja 2014 No nie do końca. Podobnie, ale rozrząd słychać inaczej. On ma równo cykać, kiedy pojawia się jakiś inny dodatkowy terkot to pewnie rozrząd.
Radoka Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 no tak ale co z tym rwaniem na zimnym silniku dziwine jakby sie lekko dlawil temp dojdzie do 90stopni i wszystko jest ok
olinek2 Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Opublikowano 3 Maja 2014 Ja podejrzewam cewki i losowe wypadanie zapłonów. Jeśli występuje sporadycznie, bądź iskra jest słaba ECU nie zawsze odnotuje błąd :/ za jakiś czas wrzucę cewki od R8 i zobaczę czy pomogło
aldam Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 proponuje zacząć od wymiany świec. duza poprawa
Radoka Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 a radziles sie jakiegos mechanika co to moze byc?
olinek2 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Opublikowano 11 Maja 2014 Znajdź mechanika który ogarnia dobrze tfsi szczególnie od strony różnych bolaczek związanych z kulturą pracy. U mnie szykuje się zmiana uszczelnienia pokrywy zaworów bo cewki są lekko zaolejone. Muszę znaleźć chwilę wolnego to sobie ogarnę Co do silnika to latające klapy odpadają bo zregenerowałem. Dolot czysty. Przepustnica podobnie. Podejrzewam cewki, jak jest tam trochę oleju to może przebijać losowo, bądź osłabiać iskrę.
olinek2 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2014 Nie było kiedy, wiem tylko że zawór PCV jest sprawny w separatorze, bo rozebrałem
Radoka Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 czesc i jak sprawa z silnikiem u mnie okazalo sie ze wywala blad losowego wypadania zaplonow dlatego tak szarpie mechanik nic nie znalazl mowi ze ciezko sie do czegos odniesc bo zaplony wypadaja co chwila inny sprawdzil cewki swiece przewody wtryski dawke paliwa i takie tam ale autem dalej trzepie jutro zaprowadze do innego ...cos czuje ze nie bedzie lekko :/
griga-st Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Sprawdz tez lancuch rozrzadu. Moze byc ze czujnik na wale daje sygnal poza dozwolonym limitem. W duzym skrucie mozna to porownac do przestawionego paska rozrzadu o jeden zabek.
Radoka Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 no wlasnie byl sprawdzany.... mechanik dal mi srodek zeby przeczyscic wtryski kazal zmieszac z paliwem bo niby moze byc nagar.. zalalem musze wyjezdzic i sie zobaczy..
jacek70 Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 U mnie jak wywalał zapłon plus telepało na wolnych obrotach to winny okazał się zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Radoka Opublikowano 10 Września 2014 Opublikowano 10 Września 2014 yhym a da sie to samemu sprawdzic ? czy trza jakiej ostrej roboty orzy tym?
acrow Opublikowano 7 Października 2016 Opublikowano 7 Października 2016 @olinek2, i jak zakończył sie temat udalo sie rozwiazac problem? Sent from my D5803 using Tapatalk
m.kozlecki Opublikowano 22 Grudnia 2016 Opublikowano 22 Grudnia 2016 U mnie problem byl dokladnie taki sam. Silnikiem telepalo,skakaly obroty,wypadal zaplon itd. Przyczyna to peknieta membrana w odmie. Problem ustal momentalnie. Sprobuj odpiac przewod od dolotu i zatkac palcem, jesli praca silnika sie ustabilizuje to prawdopodobnie bedzie tego przyczyna Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się