Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odma i układ odpowietrzenia skrzyni korbowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zauważyłem u siebie, że podczas pracy na wolnych obrotach silnik nie pali równo. Obroty są w porządku, jednak słychać lekkie falowanie i czasem zdarzy się, że nim zatrzęsie delikatnie.

Objawy powoduje prawdopodobnie układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, przez dorzucanie fałszywego powietrza do dolotu. Stąd też moja prośba, czy ktoś z posiadaczy B8 1.8TFSI, najlepiej z rocznika 2008 (potem jeszcze trochę przebudowali odmę), mógłby sprawdzić jak u niego zachowuje się silnik po zdjęciu korka oleju? Najlepiej jak silnik byłby zimny, popracował chwilę, aż by zszedł do obrotów jałowych (750-800) i wtedy sprawdzić jak się zachowa po odkręceniu korka. U mnie w skrzyni korbowej występuje lekkie podciśnienie i podejrzewam, że któryś z zaworów zwrotnych w separatorze puszcza mi lewe powietrze w dolot za przepustnicą. Wtedy u mnie już go dość mocno dusi, wchodzi w pętlę korekty lambda, przepustnicy i zwiększenia dawki i trzęsie nim mocno. Po przytkaniu korka uspokaja się, jednak czasem nim zatrzęsie.

Najmilej byłby widziany filmik, żeby porównać :).

Dzięki z góry!

Pozdrawiam,

Olek

Opublikowano

u mnie wystepuje jeszcze lekkie przerywanie na zimnym siniku szczegolnie odczowalne to bylo zima jak sie silnik rozgrzeje jest ok pozatym objawy sa takie same jak u ciebie nie mam pomyslu co z tm zrobic..

Opublikowano

Przecież TFSI/TSI to diesel na benzyne :P

One tak chodzą ;-) No chyba że macie auta od nowości i wczesniej tego nie było słychać, proponuje wtedy skontrolować napinacz ;-)

Opublikowano

No nie do końca. Podobnie, ale rozrząd słychać inaczej. On ma równo cykać, kiedy pojawia się jakiś inny dodatkowy terkot to pewnie rozrząd.

Opublikowano

no tak ale co z tym rwaniem na zimnym silniku dziwine jakby sie lekko dlawil temp dojdzie do 90stopni i wszystko jest ok

Opublikowano

Ja podejrzewam cewki i losowe wypadanie zapłonów. Jeśli występuje sporadycznie, bądź iskra jest słaba ECU nie zawsze odnotuje błąd :/ za jakiś czas wrzucę cewki od R8 i zobaczę czy pomogło :)

Opublikowano

proponuje zacząć od wymiany świec.

duza poprawa

Opublikowano

Świeczki nowe juz od dawna :)

Opublikowano

a radziles sie jakiegos mechanika co to moze byc?

Opublikowano

Znajdź mechanika który ogarnia dobrze tfsi :) szczególnie od strony różnych bolaczek związanych z kulturą pracy. U mnie szykuje się zmiana uszczelnienia pokrywy zaworów bo cewki są lekko zaolejone. Muszę znaleźć chwilę wolnego to sobie ogarnę :) Co do silnika to latające klapy odpadają bo zregenerowałem. Dolot czysty. Przepustnica podobnie. Podejrzewam cewki, jak jest tam trochę oleju to może przebijać losowo, bądź osłabiać iskrę.

Opublikowano

i jak udalo sie naprawic?..

Opublikowano

Nie było kiedy, wiem tylko że zawór PCV jest sprawny w separatorze, bo rozebrałem :)

Opublikowano

czesc i jak sprawa z silnikiem u mnie okazalo sie ze wywala blad losowego wypadania zaplonow dlatego tak szarpie mechanik nic nie znalazl mowi ze ciezko sie do czegos odniesc bo zaplony wypadaja co chwila inny sprawdzil cewki swiece przewody wtryski dawke paliwa i takie tam ale autem dalej trzepie jutro zaprowadze do innego ...cos czuje ze nie bedzie lekko :/

Opublikowano

Sprawdz tez lancuch rozrzadu. Moze byc ze czujnik na wale daje sygnal poza dozwolonym limitem. W duzym skrucie mozna to porownac do przestawionego paska rozrzadu o jeden zabek.

Opublikowano

no wlasnie byl sprawdzany.... mechanik dal mi srodek zeby przeczyscic wtryski kazal zmieszac z paliwem bo niby moze byc nagar.. zalalem musze wyjezdzic i sie zobaczy..

Opublikowano

U mnie jak wywalał zapłon plus telepało na wolnych obrotach to winny okazał się zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej.

Opublikowano

yhym a da sie to samemu sprawdzic ? czy trza jakiej ostrej roboty orzy tym?

Opublikowano

@olinek2, i jak zakończył sie temat udalo sie rozwiazac problem? :)

Sent from my D5803 using Tapatalk

Opublikowano

U mnie problem byl dokladnie taki sam. Silnikiem telepalo,skakaly obroty,wypadal zaplon itd. Przyczyna to peknieta membrana w odmie. Problem ustal momentalnie. Sprobuj odpiac przewod od dolotu i zatkac palcem, jesli praca silnika sie ustabilizuje to prawdopodobnie bedzie tego przyczyna

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...