Jump to content
23 23
zelek87711

1.8 TURBO budowa układu wydechowego

Recommended Posts

Witam.
Biorę się na budowę 2,5 calowego układu wydechowego do swojej niuńki lecz mam parę pytań po pierwsze jakich tłumików użyć czy brać coś już gotowego jak tak to jakie firmy polecacie i jakie tłumiki (widziałem ze pare osób blało jakieś gotowe z allegro) czy samemu robić customowe 2 to czy wogole dawać środkowy czy sama rura (i jak to ma się do głośności )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, wiesz co sam osobiście nie mam wielkiego doświadczenia, ale mogę napisać jak było u mnie.

Sam nigdy nie korzystałem z gotowców więc nie mogę się wypowiedzieć..

Wcześniej jeździłem goferem mk4 w tym silniku co masz i też dłubałem przelot chyba 55mm jak dobrze pamiętam.

Kat out jakaś imitacja środkowego i końcowy bodajże coś z WM.

Zdecydowanie za głośno. Na wysokich obrotach brzmiało to interesująco ale jednak większość czasu poruszałem się spokojniej :decayed:

i zdecydowanie za dużo basu we wnętrzu.

To samo teraz grzebałem Vke do swojej A4 i to samo przelotowy do połowy 50mm potem 60mm do końca. Na 2 tłumikach RM-motors.

Też zdecydowanie za dużo basu :kwasny: aczkolwiek od 5 tyś obr daje w pi**ę ciekawie :decayed:

Tak więc sam osobiście z pewnością muszę domontować jakiś drugi środkowy :eusathink: choć nie wiem czy to pomoże..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

Biorę się na budowę 2,5 calowego układu wydechowego do swojej niuńki lecz mam parę pytań po pierwsze jakich tłumików użyć czy brać coś już gotowego jak tak to jakie firmy polecacie i jakie tłumiki (widziałem ze pare osób blało jakieś gotowe z allegro) czy samemu robić customowe 2 to czy wogole dawać środkowy czy sama rura (i jak to ma się do głośności )

mawet jesli byl dal srodkowy to i tak leb ci urwie , nie mowiac co by bylo bez niego , ogolnie taki customowy wydech nie ma sensu ale mozesz prubowac, jesli zalezy ci na dzwieku to zmien tylko koncowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączam się pod wątek, również zamierzam zmodyfikować układ wydechowy jednak nie chcę przesadzić, zależy mi na tym, żeby wydech brzmiał bardziej basowo ze sportowym pomrukiem. W poprzednim B5 wymieniłem tylko końcowy i efekt był zadowalający, zakupiłem tłumik z silencerem, było więcej kombinacji, wycinałem środkowy, zmieniałem końcowy itp, mogę podzielić się wrażeniami ;) ale po pewnym czasie zostałem przy samym końcowym i było optymalnie, nie wiem jednak jak sprawa będzie wyglądała z podwójnym wydechem w silniku B6 BFB sedan.

Czy jest ktoś z okolic trójmiasta kto modyfikował wydech w B6 1.8T sedan i chciałby się spotkać i pochwalić wynikiem? Nie wiem czy wycinać kata i środek a koniec zostawić seryjny, czy może ktoś ma jeszcze lepszy pomysł? Ze swojego doświadczenia wstawiłbym tylko 2x końcowy przelot, ale wolałbym usłyszeć najpierw jak to gra u kogoś.


...::: Audi A4 B6 [bFB] 2004r :::... ...::: Audi A4 B8 2.0TDI cr :::..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mam cata, mam srodkowy i 2 przeloty na koncu, troche denerwujace to jest, mysle zeby na tyl spowrotem wrzucac jakies tlumiki.. swoja droga szukam srodkowego tlumika na 2,5" do budowy calego wydechu z nierdzewki masz jakis pomysl na to ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Podłączam się pod wątek, również zamierzam zmodyfikować układ wydechowy jednak nie chcę przesadzić, zależy mi na tym, żeby wydech brzmiał bardziej basowo ze sportowym pomrukiem. W poprzednim B5 wymieniłem tylko końcowy i efekt był zadowalający, zakupiłem tłumik z silencerem, było więcej kombinacji, wycinałem środkowy, zmieniałem końcowy itp, mogę podzielić się wrażeniami ;) ale po pewnym czasie zostałem przy samym końcowym i było optymalnie, nie wiem jednak jak sprawa będzie wyglądała z podwójnym wydechem w silniku B6 BFB sedan.

Czy jest ktoś z okolic trójmiasta kto modyfikował wydech w B6 1.8T sedan i chciałby się spotkać i pochwalić wynikiem? Nie wiem czy wycinać kata i środek a koniec zostawić seryjny, czy może ktoś ma jeszcze lepszy pomysł? Ze swojego doświadczenia wstawiłbym tylko 2x końcowy przelot, ale wolałbym usłyszeć najpierw jak to gra u kogoś.

jak wstawisz koncowe przeloty to jeszcze da sie wytrzymac, kat ok mozna wyciac ale jak usuniesz srodek to nie idzie wytrzymac

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to nadal mam dylemat :) najlepiej będzie spotkać się na spocie i porównać u kogoś :) Końcowe seryjne wydechy są dosyć duże i podejrzewam że skutecznie wytłumiają dźwięk, nie chcę żeby po wstawieniu przelotowych urywało głowę :) Ciekawi mnie czy ktoś próbował może wyciąć środek i kata a końcowe pozostawić seryjne, może ktoś ma taką modyfikację?

Imhotet - możesz wstawić modele końcowych tłumików które użyłeś? Wrzucam foto serii dla poglądu B6 1.8t [bFB].

nl0p.jpg


...::: Audi A4 B6 [bFB] 2004r :::... ...::: Audi A4 B8 2.0TDI cr :::..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jak tylko komputer wróci mi z naprawy dodam fotki jak robiłem wydech w rover75 na tłumikach od b6 :decayed:

Ogólnie to sprawa wygląda tak:

Dp potem wycinamy kata,dalej tłumik przelotowy średniej wielkości, potem końcowe seryjne dwa tłumiki

Dźwięk przez wszystkich którzy słyszeli oceniany na MEGA podczas jazdy nie uciążliwy a jak dostanie obrotów to pokazuje pazurki :wink:

Oczywiście wszystko an rurce 2.5" a do samych tłumików 2".

Do tłumików wedle uznania dospawać można co sie tam chce na koniec :kox:

Dodam że silnik w Roverku 1.8 T 150 + Garret T25 i potem 175ps

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mialem przelot zrobiony do ostatnich dwoch koncowych wydechow i nie znioslem 'pierdzenia' , wywalilem na dwa przelotowe i wstawilem przelot na srodek, aczkowleik jest troszke za glosno jak dla mnie ale dzwiek sie poprawil, planuje wymienic srodkowy przelotowy na cos wiekszego przelotowego gdyz na szybko tylko mala puszka sie zmiescila..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelus - a zamiast Kata co wstawiłeś? Downpipe, czy coś dorabiałeś? Nie masz błędów od sondy lambda?

Zastanawiam się czy samo wyrzucenie kata poprawi trochę dźwięk, jednak z tego co piszesz, raczej warto zostawić tak jak jest i na początek wymienić końcowe na przeloty, tak?


...::: Audi A4 B6 [bFB] 2004r :::... ...::: Audi A4 B8 2.0TDI cr :::..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam caly wydech zrobiony z kwasowki od poczatku (Dp) do ostatnich puszek zrobiony, druga sonda wywalona programowo

wyrzucenie kata nie poprawi Ci jakos dzwieku, raczej moze byc troche metaliczny nawet i lekko glosniejszy od serii, ale jesli chcesz zyskac pare koni wywalaj kata a najlepiej zamow sobie odrazu DP taki jak powinien byc i ew mozesz pobawic sie z tulejka dystansujaca do sony by bledow nie krzyczala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś miałem to: katalizator + środkowy tłumik seria + końcowe tłumiki rm motors s100R:

Obecnie mam to: Dp + 2 środkowe rm01 wydłużone, z przetłoczeniami wyciszającymi + wyżej wspomniane końcowe tłumiki (rury łączące tłumiki seria):

Co do komfortu, to robiłem po 4tys km miesięcznie i nie było problemów ze zbyt dużym hałasem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy filmik nie odpala, a bardzo ciekawi mnie efekt :) możesz wstawić link albo foto tego co zamontowałeś? :banan:

Co do głośności, to osobiście, raz zdarzyło mi się że przesadziłem, wycinając całkowicie środkowy, a na koniec wstawiając mugena, podczas testu blachy na warsztacie wpadły w rezonans więc to było zdecydowanie za głośno, ale z silencerem dało się jeździć i było całkiem przyjemnie. Wtedy dźwięk mi się podobał, ale po miesiącu zdecydowałem wstawić z powrotem środek i sam końcowy, autko straciło trochę pomruku i na zlotach już nie strzelało :)

Po modyfikacji, wydech bez silencera chodził zadowalająco, ale to było w 1.8 B5 125KM, z silencerem chodził prawie jak seria więc raczej jeździłem bez:)


...::: Audi A4 B6 [bFB] 2004r :::... ...::: Audi A4 B8 2.0TDI cr :::..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poprawiony filmik.

Zamontowałem:

Tłumik sportowy RM Motors S76R (4108102294) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z końcówką 100mm zamiast 76

Sportowy przelotowy tłumik środkowy RM Motors RM01 (4085589207) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z wyciszeniem i puszka ma zwiększoną długość z tego co pamiętam.

Te tłumiki strasznie rdzewieją. Znam z doświadczenia. Polecam z tej firmy ale nierdzewne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poprawiony filmik.

Zamontowałem:

Tłumik sportowy RM Motors S76R (4108102294) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z końcówką 100mm zamiast 76

Sportowy przelotowy tłumik środkowy RM Motors RM01 (4085589207) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. z wyciszeniem i puszka ma zwiększoną długość z tego co pamiętam.

Te tłumiki strasznie rdzewieją. Znam z doświadczenia. Polecam z tej firmy ale nierdzewne

na pewno nie ten srodkowy , sam na takim jezdze pare lat i zero rdzy ....no chyba ze miales posawany migomatem:whistling:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co myślicie o tym? Widziałem taką samą (tylko że końcówkę WM) u kumpla i wizualnie mi odpowiada, taki klasyczny wydech, tylko zastanawiam się nad rozmiarem, są dostępne 2 modele 90mm i 100mm, myślicie że ta setka będzie głośniejsza? Fajnie jak by efektem końcowym był sportowy pomruk, a nie dudniący bas, jutro zadzwonię do sklepu i zobaczę co powie sprzedawca. :wink:

  1. Układ Wydechowy - Tłumiki - WM SPORT - Tłumik końcowy WM Sport R37 fi 90mm Nierdzewka BASS - Jacky Auto Sport
  2. Układ Wydechowy - Tłumiki - WM SPORT - Tłumik końcowy WM Sport R37 fi 100mm Nierdzewka BASS - Jacky Auto Sport

Do tych modeli niestety nie ma opcji silencera wiec jak zrobię, tak już zostanie, jeśli będzie za głośno to pozostanie tylko demontaż. :facepalm:


...::: Audi A4 B6 [bFB] 2004r :::... ...::: Audi A4 B8 2.0TDI cr :::..

Share this post


Link to post
Share on other sites

900 i 100 roznia sie tylko koncowka wydechu srednica jest wieksza i tyle na dzwiek to nie wplynie raczej a do zwyklego zderzaka raczej bedzie pasowac 90 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomekhxc - Masz rację, dziś byłem w CarStuff w Gdańsku i oglądałem ten tłumik WM Sport R37 90mm, wizualnie przypadł mi do gustu. Widziałem również podobne modele z końcówką o średnicy 100mm, niby to tylko 1cm różnicy ale są stanowczo zbyt duże, śmiało można tam wepchnąć puszkę CocaColi :)

W CarStuff R37 mają za 169zł ale rozważam jeszcze model R40, który ma tę samą końcówkę co R37 i klasyczny spłaszczony owalny kształt puszki, końcówka jest taka sama, cena 210zł, całkowita długość 1cm dłuższa więc zakładam, że tu również brzmienie będzie bardzo podobne, a chyba klasyczna pucha będzie lepiej wyglądać niż okrągły mugen.

WM Sport R37 90mm (ala mugen) - cena 169zł

93833_jpg_thumb_180x135.jpg

WM Sport R40 90mm - cena 210zł

93841_jpg_thumb_180x135.jpg

Najprawdopodobniej wstawię R40stkę x2 - po montażu wrzucę filmik, mam nadzieję, że nie będzie ani za cicho ani za głośno :):banan:


...::: Audi A4 B6 [bFB] 2004r :::... ...::: Audi A4 B8 2.0TDI cr :::..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak cos bede mial do sprzedania cos ala r37 tylko ze z silencerami i z tylu koncowki okragle plaskie (nie sciete) sztuk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ludziska poprawka ......chwalilem tlumiki rm motors, ale teraz przestrzegam przed nimi nie brac po dwoch latach tlumnik sie rozpadl na spawach i to wszystko z kwasa ... zreszta gregor cos wie o tlumikach z tej firmy takze nie polecam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej chcę ścięte końcówki, lepiej się komponują i są bardziej zbliżone do serii więc wydaje mi się, że zostanę przy tym R40.

Tak poglądowo spójrzcie :) Od góry widać tłumik o końcówce 100mm z silencerem :)

Niżej model który rozważam, R37 90mm znacznie bardziej optymalny według mnie.

Jeszcze niżej jakiś inny model z owalną puszką tylko ze znacznie krótszą niż w R40.

2014_06_02_16_55_49.jpg2014_06_02_16_55_38.jpg

Przemyślałem to i wstawię R40, jest najbardziej zbliżony do oryginału, jeśli będzie w miarę cicho to dorzucę do tego DP i zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Tak dla kontrastu nie miałem styczności z firmą RM ale jeśli chodzi o WM Sport to muszę pochwalić i powiedzieć że dają radę :) Pierwszy WM jaki zamontowałem 6 lat temu jeździ do dziś i mruczy pięknie w oplu astrze A 1.8 GT :) z 94r :) przydałaby się polerka i usunięcie nalotu ale nie jest źle :) Ostatnio miałem okazje zobaczyć swoje pierwsze auto w ciągłej eksploatacji :) Poniżej link do tłumika który jeździł w mojej pierwszej astrze :)

Układ Wydechowy - Tłumiki - WM SPORT - Tłumik końcowy WM Sport R10 OWAL BASS Nierdzewka - Jacky Auto Sport

Stanowczo odradzam opalane tłumiki WM Sport które nie są w całości wykonane z nierdzewki, po 2 latach faktycznie pojawia się rdza, musiałem malować dla estetyki czarny fragment puszki w poprzednim audi A4, jednak nic w środku się nie wypaliło więc tragedii nie ma.


...::: Audi A4 B6 [bFB] 2004r :::... ...::: Audi A4 B8 2.0TDI cr :::..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi sie osobiscie nie podobaja te tlumiki , do hond moze i pasuja ale nie do audi

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, też tak uważam, myślę że ten R40 będzie ok, jest najbardziej zbliżony do ori, puszka też jest spłaszczona więc powinno wyglądać dobrze. Nie ma co wstawiać mugenów :D

Układ Wydechowy - Tłumiki - WM SPORT - Tłumik końcowy WM Sport R40 fi 90mm OWAL BASS - Jacky Auto Sport

---------- Post dopisany 09-06-2014 at 14:54 ---------- Poprzedni post napisany 05-06-2014 at 10:42 ----------

Myślicie że 200zł za sam montaż 2 końcowych tłumików sportowych to dobra cena?

Za montaż w poprzednim aucie zapłaciłem 50zł (Malbork) w modelu Audi A4 B5, około 30min pracy, wykonanie solidne i dokładnie tak jak chciałem, dziś dzwoniłem żeby wybadać jak to wygląda i dowiedziałem się że taniej raczej nie będzie, bo zawsze trzeba jakieś kolanko dołożyć przedłużkę, mocowanie itp.

Cena jest raczej rozsądna i akceptowalna, dajcie znać ile wy płaciliście za sam montaż u Siebie bo nie chciałbym przepłacić?

Ewentualnie możecie polecić kogoś na terenie trójmiasta?


...::: Audi A4 B6 [bFB] 2004r :::... ...::: Audi A4 B8 2.0TDI cr :::..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej dobra,jak by nie patrzył to troche roboty jest przy tym żeby to ładnie wyglądało. Więc uważam że 200zł to nie dużo za taką robote.


210Hp/324Nm
Powered by Gregor Performance.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, kto z Was ma wymiary ostatnich puszek wydechu z końcówkami w 1.8t?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu udało mi się zamontować tłumik, wybór padł na 2x WM Sport R40 90mm. Jestem mega zaskoczony, bałem się ze tłumiki będą zbyt głośne, okazało się ze po montażu nie odbiegają znacząco głośnością od serii. Zmieniło się brzmienie na bardziej basowe i delikatnie sportowe, więc mogę polecić taki zestaw komuś kto chce wizualnej zmiany i delikatnie bardziej sportowego dźwięku. Taka modyfikacja w przypadku tego silnika 1.8Turbo BFB w Audi A4 B6 jest w 100% komfortowa, na pewno nie będzie żadnego problemu z przeglądem policją itp, jednak ja szukam czegoś bardziej basowego :) W piątek jadę do tłumikarza na kolejną modyfikację, prawdopodobnie wyleci środkowy i zobaczymy jak wpłynie to na brzmienie.

Poniżej dziś sklecony filmik porównawczy ;)


...::: Audi A4 B6 [bFB] 2004r :::... ...::: Audi A4 B8 2.0TDI cr :::..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
23 23

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...