Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaz gniazda 230V


Pro-Mar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.
Poszukuję dokładnego schematu podłączenia fabrycznej przetwornicy 12/230 V do A4 B8. Z posiadanego schematu ze starszej wersji Elsy nie mogę się doszukać gdzie należy podłączyć piny we wtyku przetwornicy. Posiadam oryginalną przetwornicę 8K0 907 155 D z płaską czarną trzypinową wtyczką - pin Nr 1 przewód czarny 1,5 lub 2,5 mm2; pin Nr 2 przewód czerwony 1,5 lub 2,5 mm2; pin Nr 3 przewód żółty 0,5 mm2.
Pytałem rózwnież w serwisie ale nie bardzo potrafili mi pomóc - wg Elsa onnline występują dwa gniazda zewnętrzne i wewnętrzne w wyposażeniu specjalnym. Nie byli wstanie znaleźć schematu do gniazda w środkowej konsoli z tyłu.


Schemat_230_V.jpg



Heh:( Chyba nikt nie jest w stanie pomóc w temacie. Kurde porozbierałem prawie pół samochodu i klapa. Ciekawi mnie tylko jedno czy ten trzeci przewód w kostce zasilania przetwornicy (zapewne sterujący) jest zasilany np po zapłonie czy może z jakiegoś sterownika np Bordnetz albo z komfortu?
Pewnie będę musiał rozebrać żonie Tiguana, bo jej zamówiłem z fabrycznym 230 V i u niej działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę kotleta, ktoś montował i zechce się pochwalić?

Gdzie trzeba podłączyć 3 kabelek? jakieś kodowania potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja do 2011 roku

U13 :

wtyka 3 PIN

PIN 1 - masa
PIN 2 - ZASILANIE ST3 bezpicznik 30A SF5 ( brazowa wtyka ) bagaznik prawa strona
PIN 3 - ZASILANIE ST2 bezpiecznik 15A SF2 ( czerwona wtyka ) bagaznik prawa strona

kabelek szaro/niebieski to iluminacja ( podswietlenie ) łapiemy np. od gniazda zapalniczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


kabelek szaro/niebieski to iluminacja ( podswietlenie ) łapiemy np. od gniazda zapalniczki

Tak tylko w gnieździe 230V nie ma iluminacji (no chyba że jest jakoś ukryte) :) jest tylko dioda podejrzewam że przy podłączeniu jakiegoś urządzenia się zapala.

W tej chwili mam z tyłu gniazdo 12V (zapalniczka) czy moge wykorzystać te kabelki do podłaczenia przetwornicy 230V? oczywiście wymieniając wcześniej wtyczkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie nie daja rady a ja mam wiedziec :grin:

schemat jest oczywiscie dla aut po 2010 do 11.2011

Mozesz podpiac wg. schematu i wykorzystać 3 PIN czyli od zapalniczki
A zas 2 PIN musisz pociagnac zasilanie stały plus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Ty Grzegorzu wiesz wszystko :grin::naughty:

No tak właśnie siedzę i myślę, zapalniczka ma + i - a tu potrzeba 2x plus więc tak czy śmak kabla trzeba pociągnąć.

No dobra mniej więcej czaję :)

Dzięki Grześ :hi:

Edytowane przez andynl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


schemat jest oczywiscie dla aut po 2010 do 11.2011

WRC - a masz moze schemat do poliftow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POLIFT po 2012 :

U13 :

wtyka 3 PIN

PIN 1 - masa 2,5 mm
PIN 2 - ZASILANIE ST3 2,5 mm bezpicznik 25A SF5 ( brazowa wtyka ) bagaznik prawa strona
PIN 3 - ZASILANIE 1,5 mm mostkujemy z biało/fioletowym kablem np. gniazdo zapalniczki w podłkokietniku lub przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego do przetwornicy potrzebne są dwa zasilania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzie

POLIFT po 2012 :

U13 :

wtyka 3 PIN

PIN 1 - masa 2,5 mm
PIN 2 - ZASILANIE ST3 2,5 mm bezpicznik 25A SF5 ( brazowa wtyka ) bagaznik prawa strona
PIN 3 - ZASILANIE 1,5 mm mostkujemy z biało/fioletowym kablem np. gniazdo zapalniczki w podłkokietniku lub przodu

dzieki WRC!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka z tej przetwornicy będzie pasować do wtyczki z gniazda 12v co jest pod kratką nawiewu z tylu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kodzak33 napisał:

Wtyczka z tej przetwornicy będzie pasować do wtyczki z gniazda 12v co jest pod kratką nawiewu z tylu ?

Będzie P&P, wyjmujesz 12V i w jej miejsce wkładasz gniazdo 230V, nie trzeba nic zmieniać przy osłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mi chodziło o wtyczkę podłączenia ale już wiem że nie pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Kodzak33 napisał:

Bardziej mi chodziło o wtyczkę podłączenia ale już wiem że nie pasuje. 

No ta wewnętrzna nie może pasować, bo musisz i tak położyć dodatkowy kabel z zasilaniem i jest dlatego 3 PIN, a przy zapalniczce masz 2 PIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2018 o 16:49, l2k2 napisał:

No ta wewnętrzna nie może pasować, bo musisz i tak położyć dodatkowy kabel z zasilaniem i jest dlatego 3 PIN, a przy zapalniczce masz 2 PIN.

Sprawdzałem i przy zapalniczce też są trzy piny w każdej z trzech w tunelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Kodzak33 napisał:

Sprawdzałem i przy zapalniczce też są trzy piny w każdej z trzech w tunelu

O choroba, montowałem to u siebie i nie pamiętałem. W każdym razie wtyczki nie pasują, nowe przewody też trzeba położyć.

Edytowane przez l2k2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, l2k2 napisał:

O choroba, montowałem to u siebie i nie pamiętałem. W każdym razie wtyczki nie pasują, nowe przewody też trzeba położyć.

To fakt wtyczki inne są ale myślę że można piny połączyć i bez problemu będzie działać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kodzak33 napisał:

To fakt wtyczki inne są ale myślę że można piny połączyć i bez problemu będzie działać 

Teoretycznie powinno, jednak.... inne, większe są też przekroje przewodów i dla przetwornicy masz osobno bezpiecznik, ja bym nie ryzykował że w trakcie używania dojdzie do jakiegoś spięcia i puści się auto z dymem, a to tylko przeciągnięcie 2 kabli do bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odświeżę kotleta.

Ci ktorzy montowali mogą potwierdzić zestaw gratów do montażu:

8K0907155H lub D lub M (przetwornica), 8K0919565A 6PS (adapter 230V), 3D0971830F (wtyka),

N90455206 (4x śruba)

I jeszcze inny pojemnik na kubki tylko nie wiem z którą końcówką 8K0862533 (A, B lub C) ? Na 99% z końcówką A lub C i do niego od środka przykręca się przetwornicę.

I jak dobrze zrozumiałem trzeba pociągnąć jeden przewód 2,5mm z bagażnika i podpiąc go pod bezpiecznik?

Edytowane przez tomi790
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...