pawex01 Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 Witam, mam do Was pytanie od kilku tygodni jestem posiadaczem Audi A4 B6 1,9 tdi (03r.)i mam taki problem - przy bardzo ostrożnej jeździe obcieram spodem o progi spowalniające. Przed zakupem samochód oczywiście sprawdzałem w serwisie. Mechanik stwierdził, że zawieszenie wygląda na seryjne (nie jest od sportowej wersji amortyzatory nie są "kolorowe"), powiedział że na pierwszy rzut oka bankowo do wymiany są tylne amortyzatory. Moim zdaniem coś jest nie tak z zawieszeniem, skoro na oryginalnych alufelgach 15'' ciężko zobaczyć amortyzatory. Proszę Was o pomoc na co zwrócić uwagę, czy ewentualnie trzeba wymieniać całe zawieszenie, jeśli tak to jaki byłby koszt przywrócenia seryjnego? Z góry dziękuję za pomoc !!!
jacek70 Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 Pierwsza sprawa to B6 ma felgi ori nie 15 a 16 lub więcej. Druga to kolory na sprężynach nie mówią o sportowym czy zwykłym zawieszeniu lecz o kategorii wagowej. I tu stwierdzenie mechanika mnie dziwi. Zacznij od sprawdzenia we wlepce : jakie masz zawieszenie i jakie kategorie wagowe.
ryfi01 Opublikowano 23 Marca 2014 Opublikowano 23 Marca 2014 jesli obcierasz na serii o prog zwalniajacy to musisz miec obnizone zawieszenie, jesli masz krotsze sprezyny a chcesz powrocic do serii to musisz wymienic tylko je chyba ze masz krotsze amorki wtedy komplet, mam takie zawieszenie jak cos posz na priva
piotrekrkk Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Pierwsza sprawa to B6 ma felgi ori nie 15 a 16 lub więcej. Druga to kolory na sprężynach nie mówią o sportowym czy zwykłym zawieszeniu lecz o kategorii wagowej. I tu stwierdzenie mechanika mnie dziwi. Zacznij od sprawdzenia we wlepce : jakie masz zawieszenie i jakie kategorie wagowe. A kto Cię tak sąsiad okłamał, że b6 nie ma ori 15? Moja fabrycznie ma 15 i mam na to potwierdzenie w postaci vinu. A druga sprawa jest taka, że autor postu pisał o tym, że jego pseudo mechanik mówił o kolorze amortyzatorów a nie sprężyn co też naturalnie nie ma znaczenia do ori obniżonego zawieszenia w tym samochodzie. ---------- Post dopisany at 23:11 ---------- Poprzedni post napisany at 23:07 ---------- Witam, mam do Was pytanie od kilku miesięcy jestem posiadaczem Audi A4 B6 1,9 tdi (03r.)i mam taki problem - przy bardzo ostrożnej jeździe obcieram spodem o progi spowalniające. Przed zakupem samochód oczywiście sprawdzałem w serwisie. Mechanik stwierdził, że zawieszenie wygląda na seryjne (nie jest od sportowej wersji amortyzatory nie są "kolorowe"), powiedział że na pierwszy rzut oka bankowo do wymiany są tylne amortyzatory. Moim zdaniem coś jest nie tak z zawieszeniem, skoro na oryginalnych alufelgach 15'' ciężko zobaczyć amortyzatory. Proszę Was o pomoc na co zwrócić uwagę, czy ewentualnie trzeba wymieniać całe zawieszenie, jeśli tak to jaki byłby koszt przywrócenia seryjnego? Z góry dziękujęza pomoc !!! Pokaż foto auta, zdekoduj nr vin, zmień mechanika. Jak się okaże, ze masz obnizone zawieszenie to kupujesz spręzyny 1BA i amortyzatory o ile wymagają wymiany, a pewnie wymagają. Co do kosztów to wszystko zalezy od tego jak dużo serca chcesz włożyć w swoje auto, najtaniej wyjdą sprężyny:).
kkam Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 zmierz wysokość od ziemi do błotnika, będzie wiadomo ile masz obniżone.
ziko02 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 zmierz wysokość od ziemi do błotnika, będzie wiadomo ile masz obniżone. A ile powinno byc od ziemi do nadkola na 1BA?
wrclaguna Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 zmierz wysokość od ziemi do błotnika, będzie wiadomo ile masz obniżone. A ile powinno byc od ziemi do nadkola na 1BA? tu poczytaj ===> http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/all-b6-b7-akcja-zbiorowa-rozkminiamy-zawieszenie-1ba-vs-1be-kat-mas-osi-191457/#post4131805
pawex01 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2015 (edytowane) zmierz wysokość od ziemi do błotnika, będzie wiadomo ile masz obniżone. Witam. Wymieniłem koła na 17'' i jest o niebo lepiej, ale niestety i tak czeka mnie wymiana amortyzatorów tylne są już padnięte i autko w czasie hamowania lekko "skacze", nadal nie mogę rozpracować tego zawieszenia - bankowo nie jest oryginalne dane z wlepki: 1BA , klasa wagowa -przód: OJK, tył: OYK. Wykonałem pomiary - przód: 650 mm, tył: 640 mm, niestety sprężyn nie rozszyfrowałem. Zmieniłem zdaniem chciałbym, aby to lekkie obniżenie pozostało, wymienię jedynie amorki. W związku z tym czy możecie mi doradzić jaki komplet kupić w rozsądnych pieniążkach ? Z góry dziękuję za pomoc Edytowane 24 Czerwca 2015 przez pawex01
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się