rocco26l Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Witam. Przyszlo mi dzis zawieszenie amorki i sprezyny u mechanikow pozajmowane terminy a mam dzis wolne wiec moze sam zmienie. Udzielcie pomocy co mi sie przyda i czy jest duzo roboty... Narzedzia mam wszystkie chodzi mi bardziej o wymiane ile trzeba rozebrac zeby to wszystko wymienic.
rafal9119 Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 jak by ci sie chciało poszukac to bys fotostory znalazł
Wandej Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Na podwórku bez podnośnika i kanału w ch.uj jednym słowem:kwasny: Musisz mieć ściągacz do sworzni + sciskacz do sprężyn i do tego ciężko w roboczej pozycji dokręcić śruby. 4h roboty będzie. Jak masz daawno nie wymieniane wahacze to oczywiśćie będzie problem z tą długą śrubą w zwrotnicy. Tutaj tylko palnik pomaga:kwasny:
sokal Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 BTW: jaki polecacie ściągacz do sworzni? mam na myśli prosty dolny i banan, coś taniego na własny użytek... edit: sorry myślałem że chodzi o wahacze
fafnasty Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 do wymiany zawieszenia nie trzeba ściagać sworzni chyba że śruba ww od górnych wahaczy jest uparta to wtedy
jaro1768 Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Jeśli śruby w zwrotnicach nie będą robiły problemów (a będą jeśli nie były nigdy rozkręcane) to garaż+kanał - jakieś 3-5godz, na podnośniku z 1 godzinę mniej. Ale jak śruby "się postawią" to cały dzień jak nic . Śruby od razu kup sobie nowe.
rocco26l Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Opublikowano 24 Marca 2014 Jak sie odkreca tylnia amortyzatory ??? Trzeba bagaznik rozbierac czy od dolu???
fafnasty Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 czasami ja tak zaspawa że trzeba całą zwrotnice wyjąc bo na aucie nie da sie jej wybić a czasami parę minut walki z nią i się śrubka poddaje. najlepiej przygotuj sie na najgorsze żeby potem nic cie nie zaskoczyło
rocco26l Opublikowano 24 Marca 2014 Autor Opublikowano 24 Marca 2014 Niech sie dzieje jak nie sprobuje to nie bede wiedzial:grin: Tak organizacyjnie zaczac od przodu czy od tylu??? I jak wyciagnac tylne amorki od trzeba bagaznik rozbierac??? Po obiedzie podchodze do zabiegu a teraz bym sobie grunt przygotowal...i:whistling:
jaro1768 Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 W avancie nie trzeba bagażnika ruszać, amorek przykręcony na dwie śruby, dostęp masz jak odciągniesz osłonę nadkola, przyświeć latarką i zobaczysz co i jak. Wcześniej odkręć dwa wkręty mocujące nadkole, te co są po środku.
fafnasty Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 ściagniesz koło tylne popatrzysz do góry gdzie amor wchodzi i Twoim oczom ukażą się 2 śruby m8 na 13 klucz
Wandej Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Ale będziesz zmieniał też wahacze z przodu? Niestety żeby z tyłu wytargać sprężynę trzeba rozpiąć górny wahacz:kwasny:
Revor Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Przy okazji jak to jest w B5 Avant ośka? Trzeba pruć cały bagażnik przy wyciąganiu tyłu czy nie ma takiej potrzeby?
Wandej Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 Przy okazji jak to jest w B5 Avant ośka? Trzeba pruć cały bagażnik przy wyciąganiu tyłu czy nie ma takiej potrzeby? Ale co chesz wymienić? Amortyzator? Trzeba od środka grzebac:kwasny:
rocco26l Opublikowano 25 Marca 2014 Autor Opublikowano 25 Marca 2014 Panowie wymiana tylu zajela mi 5 h. Przod zostawilem mechanikowi dzis. Ogolnie mnostwo roboty i nerwow... Pozdrawiam
rocco26l Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Panowie autko mi świetnie siadło bo ok 37 mm i o taki efekt mi właśnie chodziło. Od razu pojechałem na przegląd wszystko przy okazji posprawdzać i poustawiać. Powiedziałem że obniżyłem zawieszenie i chce teraz wszystko poustawiać to zrobili mi tylko zbieżność z przodu a jak zapytałem o geometrię to gość powiedział że nie trzeba. Panowie napiszcie co wy robiliście po zmianie zawieszenia bo mam nowe opony i nie chce ich ściąć
Gniady Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Panowie wymiana tylu zajela mi 5 h. Przod zostawilem mechanikowi dzis. Ogolnie mnostwo roboty i nerwow... Pozdrawiam Szkoda że poddałeś się w połowie walki ale niektórzy w ogóle się nie podejmują.
rocco26l Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Panowie wymiana tylu zajela mi 5 h. Przod zostawilem mechanikowi dzis. Ogolnie mnostwo roboty i nerwow... Pozdrawiam Szkoda że poddałeś się w połowie walki ale niektórzy w ogóle się nie podejmują. zrobił bym wszystko tylko że mi czasu brakło bo miałem tylko jeden dzień urlopu o co z Tą geometrią robiliście po obniżeniu samochodu napiszcie czy to jest potrzebne bo mi tylko zbieżność robili bo podobno nie robi się geometri... czekam na wasze wypowiedzi
Reggi Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Panowie podłącze się do tematu. Z innej beczki..ile płaciliście za wymianę kompletnego zawieszenia przód ? Pytam bo nie wiem ile taka usługa jest warta u mechaników.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się