Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kody wyposażenia - nietypowe pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

W poszukiwaniu informacji o tym jakie mam lusterka (grzane i sie wypalily czy tez niegrzane) wzialem w dlon ksiazke serwisowa, witryne http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=complect i czytam:

Wszystko sie zgadza, ale jedna rzecz mnie udreczyla. Nie ma opisanych moich lusterek. W kodzie jaki mam jest napisane

5RQ outer right rear view mirror: convex

5SL outer left rear view mirror: non-spherical

Ale nie ma napisane czy sa na przyklad manual czy tez powered, a w rzeczywistosci sa sterowane el. Dodatkowo sa niebieskie. Wie ktos co to oznacza? I co oznacza convex?

Inne kody na tej stronie wygladaja tak:

3AB outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from outside

3AC outer right rear view mirror: flat, manually adjustable from inside

3AD outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from inside

3AE outer right rear view mirror: flat, powered, heated

3AF outer right rear view mirror: convex, powered, heated

3AG outer right rear view mirror: convex, powered, heated, with special mirror surface (chromium) and US imprint

3AH outer right rear view mirror: flat, manually adjustable from outside

3AJ outer right rear view mirror: flat, powered, heated, electrically foldable

3AK outer right rear view mirror: non-spherical, powered, heated, electrically foldable

3AL outer right rear view mirror: convex, powered, heated, electrically foldable with US imprint

3AM outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from inside, with USimprint

3AN outer right rear view mirror: flat, manually adjustable from inside, with reinforced base

3AP outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from outside, with US imprint

3AQ right outside rear view mirror with brace, convex

3AR outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from inside, according to Japanese regulations

3AS outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from outside (vertical mirror surface)

3AT right outside rear view mirror, convex on large brace

3AU outer right rear view mirror: non-spherical, manually adjustable from inside

3AV outer right rear view mirror: non-spherical, powered, heated

3AW outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from inside, with reinforced base

3AX outer right rear view mirror: convex, powered, heated, according to Japanese regulations

3AZ right outside rear view mirror with brace, plane

P.S. Przy okazji dowiedzialem sie dlaczego zahaczam czasem o krawezniki :)

1BE sports suspension/shock absorption :)

Opublikowano

dzieki! Jednakze to rozwiazuje tylko jeden z moich problemow.

Jak sprawdzic czy mam grzane czy nie? Dlaczego sa niebeskie? Czy to jest some kind of fotochrom?

Opublikowano

według mnie nie masz grzanych (heated), rozbierz i zobacz jak to wygląda.

Była już na ten temat dyskusja, więc nie ma co pisać na ten temat (wrzuciłem wszystkie kody lusterek na forum nawet).

Opublikowano

Ja mam takie same kody wyposażenia przy lusterkach kolego @Al_Capone i są to lusterka elektryczne i chyba niepodgrzewane, bo u mnie nie grzeją jak włączę podgrzewanie tylnej szyby.

Opublikowano

Temat o grzaniu już był, ale lusterka nie grzeją kiedy włącza się ogrzewanie tylnej szyby, tylko kiedy im się podoba - niby termostat we wkładzie. Nie wiem tylko czy weszło to dopiero po II-im lifcie... Po przekręceniu stacyjki, 12V pojawia się na wiązce do lusterek. Dlatego teraz mam dylemat i poluję na oryginalny wkład, bo boję się brać jakąś tanią podróbę. Przykładowo u mnie kod "6XD" świadczy o grzanych wkładach.

P.S. Przepraszam za małe OT.

Opublikowano

Nie taki znowu OT :)

No właśnie czytałem że to grzanie jest non-stop i, że się po prostu wypala. I dlatego moje zastanowienie takie: czy sie wypalily czy tez brak jest grzania. No bo skoro ten kod nie mowi o tym, ze sa regulowane el. to czy nie mogl tez pominac faktu grzania?

Niedlugo jade do elektryka w związku z problemem http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=64251#64251 wiec moe od niego cos sie dowiem.

A wie ktos dlaczego lustrka sa nebeskie?

Opublikowano

Powiem wam Panwie, że nie całkiem się z wami zgodzę, bo ostatnio się tym bawiłem :one: Myślałem, że nie mam ogrzewania ale ostatnio wkład od lusterka mi się przycinał podczas sterowania. Wyjąłem go żeby go przeczyścić i zobaczyłem, że do wkładu są podpięte dwa kabelki. Sprawdziłem czy jest napięcie-nie ma, po zapłonie-nie ma,włączyłem podgrzewanie tylniej szyby-jest ale jak wyłączyłem podgrzewanie szyby to napięcie w lusterku jeszcze jakiś czas jest. Podejrzewam, że ok. 10 min. i być może tak jak kolega pisał:

że się po prostu wypala

Albo działa na tyle słabo że jest niezauważalne.

Najlepiej poczekać na ostre mrozy, aż lusterka zaszronieją to będzie wiadomo :D

Opublikowano
Wyjąłem go żeby go przeczyścić i zobaczyłem, że do wkładu są podpięte dwa kabelki. Sprawdziłem czy jest napięcie-nie ma, po zapłonie-nie ma,włączyłem podgrzewanie tylniej szyby-jest ale jak wyłączyłem podgrzewanie szyby to napięcie w lusterku jeszcze jakiś czas jest. Podejrzewam, że ok. 10 min.

Dlatego napisałem, że możliwe, że weszło to z którymś liftem... Ostatnio miałem okazję sprawdzić kiedy grzeją - podłączyłem miernik pod wiązkę od grzania, przekręcam stacyjkę i od razu 12V, bez różnicy czy grzanie tylnej szyby włączone, czy nie. (wiem, powtarzam się :P ) Nie wiem jak długo, bo nie chciało mi się czekać... No ale zobaczymy jakie wieści przyniesie Al_Capone.

A wie ktos dlaczego lustrka sa nebeskie?

Lusterka są niebieskie, żeby ograniczyć odbicie światla, przez co jadący za Tobą samochód nie oślepia tak bardzo.

Opublikowano
przekręcam stacyjkę i od razu 12V, bez różnicy czy grzanie tylnej szyby włączone, czy nie

Należy sprawdzić prąd i rezystancję, a nie napięcie.

Poza tym wielokrotnie czytałem, że "nie grzeje mi lusterko". Miałem wrażenie, że była o tym mowa już na forum, poszukałem - nie było.

Tak więc czasem nie grzeje, bo w środku siedzi wkład który jest termistorem PTC. Działa on na zasadzie, że jesli jest ciepło na zewnątrz (rośnie temperatura), to nie uaktywni się mata grzewcza (bo rośnie rezystancja i prąd przepływający maleje).

http://pl.wikipedia.org/wiki/Termistor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...