Al_Capone Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Hej. W poszukiwaniu informacji o tym jakie mam lusterka (grzane i sie wypalily czy tez niegrzane) wzialem w dlon ksiazke serwisowa, witryne http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=complect i czytam: Wszystko sie zgadza, ale jedna rzecz mnie udreczyla. Nie ma opisanych moich lusterek. W kodzie jaki mam jest napisane 5RQ outer right rear view mirror: convex 5SL outer left rear view mirror: non-spherical Ale nie ma napisane czy sa na przyklad manual czy tez powered, a w rzeczywistosci sa sterowane el. Dodatkowo sa niebieskie. Wie ktos co to oznacza? I co oznacza convex? Inne kody na tej stronie wygladaja tak: 3AB outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from outside 3AC outer right rear view mirror: flat, manually adjustable from inside 3AD outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from inside 3AE outer right rear view mirror: flat, powered, heated 3AF outer right rear view mirror: convex, powered, heated 3AG outer right rear view mirror: convex, powered, heated, with special mirror surface (chromium) and US imprint 3AH outer right rear view mirror: flat, manually adjustable from outside 3AJ outer right rear view mirror: flat, powered, heated, electrically foldable 3AK outer right rear view mirror: non-spherical, powered, heated, electrically foldable 3AL outer right rear view mirror: convex, powered, heated, electrically foldable with US imprint 3AM outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from inside, with USimprint 3AN outer right rear view mirror: flat, manually adjustable from inside, with reinforced base 3AP outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from outside, with US imprint 3AQ right outside rear view mirror with brace, convex 3AR outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from inside, according to Japanese regulations 3AS outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from outside (vertical mirror surface) 3AT right outside rear view mirror, convex on large brace 3AU outer right rear view mirror: non-spherical, manually adjustable from inside 3AV outer right rear view mirror: non-spherical, powered, heated 3AW outer right rear view mirror: convex, manually adjustable from inside, with reinforced base 3AX outer right rear view mirror: convex, powered, heated, according to Japanese regulations 3AZ right outside rear view mirror with brace, plane P.S. Przy okazji dowiedzialem sie dlaczego zahaczam czasem o krawezniki 1BE sports suspension/shock absorption
pre_pl Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 convex = wypukły (nie przyglądałeś się lusterkom ? ) http://en.wikipedia.org/wiki/Convex_lens#Types_of_lenses
Al_Capone Opublikowano 6 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2007 dzieki! Jednakze to rozwiazuje tylko jeden z moich problemow. Jak sprawdzic czy mam grzane czy nie? Dlaczego sa niebeskie? Czy to jest some kind of fotochrom?
pre_pl Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 według mnie nie masz grzanych (heated), rozbierz i zobacz jak to wygląda. Była już na ten temat dyskusja, więc nie ma co pisać na ten temat (wrzuciłem wszystkie kody lusterek na forum nawet).
adamq Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Ja mam takie same kody wyposażenia przy lusterkach kolego @Al_Capone i są to lusterka elektryczne i chyba niepodgrzewane, bo u mnie nie grzeją jak włączę podgrzewanie tylnej szyby.
M@rcus Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Temat o grzaniu już był, ale lusterka nie grzeją kiedy włącza się ogrzewanie tylnej szyby, tylko kiedy im się podoba - niby termostat we wkładzie. Nie wiem tylko czy weszło to dopiero po II-im lifcie... Po przekręceniu stacyjki, 12V pojawia się na wiązce do lusterek. Dlatego teraz mam dylemat i poluję na oryginalny wkład, bo boję się brać jakąś tanią podróbę. Przykładowo u mnie kod "6XD" świadczy o grzanych wkładach. P.S. Przepraszam za małe OT.
Al_Capone Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2007 Nie taki znowu OT No właśnie czytałem że to grzanie jest non-stop i, że się po prostu wypala. I dlatego moje zastanowienie takie: czy sie wypalily czy tez brak jest grzania. No bo skoro ten kod nie mowi o tym, ze sa regulowane el. to czy nie mogl tez pominac faktu grzania? Niedlugo jade do elektryka w związku z problemem http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=64251#64251 wiec moe od niego cos sie dowiem. A wie ktos dlaczego lustrka sa nebeskie?
bialy4 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Powiem wam Panwie, że nie całkiem się z wami zgodzę, bo ostatnio się tym bawiłem :one: Myślałem, że nie mam ogrzewania ale ostatnio wkład od lusterka mi się przycinał podczas sterowania. Wyjąłem go żeby go przeczyścić i zobaczyłem, że do wkładu są podpięte dwa kabelki. Sprawdziłem czy jest napięcie-nie ma, po zapłonie-nie ma,włączyłem podgrzewanie tylniej szyby-jest ale jak wyłączyłem podgrzewanie szyby to napięcie w lusterku jeszcze jakiś czas jest. Podejrzewam, że ok. 10 min. i być może tak jak kolega pisał: że się po prostu wypala Albo działa na tyle słabo że jest niezauważalne. Najlepiej poczekać na ostre mrozy, aż lusterka zaszronieją to będzie wiadomo
M@rcus Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Wyjąłem go żeby go przeczyścić i zobaczyłem, że do wkładu są podpięte dwa kabelki. Sprawdziłem czy jest napięcie-nie ma, po zapłonie-nie ma,włączyłem podgrzewanie tylniej szyby-jest ale jak wyłączyłem podgrzewanie szyby to napięcie w lusterku jeszcze jakiś czas jest. Podejrzewam, że ok. 10 min. Dlatego napisałem, że możliwe, że weszło to z którymś liftem... Ostatnio miałem okazję sprawdzić kiedy grzeją - podłączyłem miernik pod wiązkę od grzania, przekręcam stacyjkę i od razu 12V, bez różnicy czy grzanie tylnej szyby włączone, czy nie. (wiem, powtarzam się ) Nie wiem jak długo, bo nie chciało mi się czekać... No ale zobaczymy jakie wieści przyniesie Al_Capone. A wie ktos dlaczego lustrka sa nebeskie? Lusterka są niebieskie, żeby ograniczyć odbicie światla, przez co jadący za Tobą samochód nie oślepia tak bardzo.
pre_pl Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 przekręcam stacyjkę i od razu 12V, bez różnicy czy grzanie tylnej szyby włączone, czy nie Należy sprawdzić prąd i rezystancję, a nie napięcie. Poza tym wielokrotnie czytałem, że "nie grzeje mi lusterko". Miałem wrażenie, że była o tym mowa już na forum, poszukałem - nie było. Tak więc czasem nie grzeje, bo w środku siedzi wkład który jest termistorem PTC. Działa on na zasadzie, że jesli jest ciepło na zewnątrz (rośnie temperatura), to nie uaktywni się mata grzewcza (bo rośnie rezystancja i prąd przepływający maleje). http://pl.wikipedia.org/wiki/Termistor
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się