Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciśnienie oleju, jaka może być przyczyna ?


Luk.tom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z ciśnieniem oleju w moim 1.8T AVJ 2001. Wymieniłem pompę oleju, wymieniłem olej na MOTUL 5W-40 filtr FILTRON-a i dalej to samo. Teraz chce wymienić czujnik ciśnienia oleju stąd moje pierwsze pytanie gdzie on się znajduje, gdzie szukać ? Drugie pytanie to co dalej jak czujka nie rozwiąże problemu? Auto normalnie śmiga ma moc nie dymi nie ubywa płynów. Dodam że błąd włącza się wtedy kiedy ruszam ze świateł powoli tak jak przysłowiowy dziadzia jak daje po garach to nic się nie załącza, lece po trasie jest malina a aby ruszam z pod świateł 90C na silniku i zaraz błąd, na zimnym to się nie dzieje nawet jak ruszam wolno. Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś opisywał taki przypadek na forum.któryś czujnik miał walnięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym problem? Dzwonisz do ASO, pytasz czy maja do Twojego silnika, jedziesz, a przy kupnie pan Ci pokaze na rysunku gdzie sie znajduje. Najlepiej wymienic na ori i miec z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym problem? Dzwonisz do ASO, pytasz czy maja do Twojego silnika, jedziesz, a przy kupnie pan Ci pokaze na rysunku gdzie sie znajduje. Najlepiej wymienic na ori i miec z głowy.
Problem tkwi w tym ze powoli mi się kończą pomysły jaka może być przyczyna tego ciągłego błedu. A poza czujnikiem jaka może być jeszcze przyczyna? Ktoś miał podobny problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo. Pompa olejowa nowa, smok czyściutki, czujnik nowy, zalane Motulem 5W40, filtr oleju ori z ASO. Po rozgrzaniu ciśnienie na manometrze na wolnych obrotach 1 bar. Przy dynamicznej jeździe nie ma problemu, przy emeryckim trybie jazdy co jakiś czas na FISie wyskakuje oliwiarka :( Jakiś czas temu padła turbina, więc chcę jeszcze sprawdzić drożność rurki olejowej zasilającej turbinę. Może ona "psuć" ciśnienie na małych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie robiliscie czasem ostatnio płuku ,płuku w waszych silniczkach przy zastosowaniu jakiegos engine cleaner:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieg okoliczności albo przypadkowo przy wymianie termostatu uszkodzony został czujnik/instalacja? Luk.tom - mierzyłeś ciśnienie na wolnych obrotach?

---------- Post dopisany 09-04-2014 at 00:12 ---------- Poprzedni post napisany 30-03-2014 at 09:40 ----------

Luk, rozwiązałeś problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum paska pisza ze to własnie FILTRON był przyczyna usterki

Czujnik poziomu oleju świecący problem B5, ,

sprawdz tez czujnik, chłodniczka nie ma nic do tego

---------- Post dopisany at 00:20 ---------- Poprzedni post napisany at 00:20 ----------

czujnik jest w miscie i wymiana najlepij na ori , nie bierz zmiennika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę zgłupiałem, bo znów wyskoczył dobrze mi znany komunikat na FISe:

oil1.jpg

Do tej pory sądziłem, że jest to problem związany z ciśnieniem oleju, ale ponieważ zmieniłem dzisiaj kodowanie licznika z włoskiego na angielski to z ciekawości nacisnąłem na liczniku CHECK i moim oczom ukazał się taki oto komunikat:

oil2.jpg

WTF? Wychodzi na to, że "problem" dotyczy poziomu oleju, a nie jego ciśnienia...

Oczywiście oleju jest pod max na bagnecie, bo jestem dopiero co po jego wymianie.

Wydawało mi się, że to powinno być zasygnalizowane żółtym komunikatem "oil min"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było zasygnalizowane żółtym chyba "oil level min" ale być może czujnikowi "wydaje się " że jest np.za dużo ?

wygląda w każdym razie jakby czujnik coś wariował. A może idzie go jakoś vag-iem sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie. GDzie znajduje się ten czujnik ciśnienia oleju? i jaki polecacie?

Zbieg okoliczności albo przypadkowo przy wymianie termostatu uszkodzony został czujnik/instalacja? Luk.tom - mierzyłeś ciśnienie na wolnych obrotach?

---------- Post dopisany 09-04-2014 at 00:12 ---------- Poprzedni post napisany 30-03-2014 at 09:40 ----------

Luk, rozwiązałeś problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli muszę wykręcić filtr oleju ?

---------- Post dopisany 22-04-2014 at 04:08 ---------- Poprzedni post napisany 15-04-2014 at 09:44 ----------

A czujnik nie jest tez razem z calym napinaczem łańcuszka? I czy lancuszek ten moze byc przyczyna wywalania błędu o ciśnieniu oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam rowniez czujnik cisnienia oleju, ale chyba tylko dla potrzeb napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam rowniez czujnik cisnienia oleju, ale chyba tylko dla potrzeb napinacza.

Właśnie dużo czytałem o tych przypadłościach z ciśnieniem oleju i ludzie też obstawiali to więc nie wiem jak się na to zapatrywać. Zauważyłem że u mnie włącza się błąd tylko przy małych obrotach i wysokim biegu albo wolne przyśpieszanie na rozgrzanym silniku, dziwi mnie to że problemy z ciśnieniem mam dopiero po wymianie termostatu jak już silnik łapie 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...