Marynarz____ Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Słuchajcie mam taki problem, jakieś dwa tygodnie temu zmieniałem u siebie w aucie opony na letnie, w tym roku postanowiłem dołożyć sobie 10 mm dystanse na tylną oś (wiadomo żeby auto lepiej wyglądało) i zauważyłem pewien problem (którego wcześniej nie widziałem bo koło było bardziej schowane). Otóż odległość lewego koła (boku opony) od błotnika (rogu błotnika) różni się o 0,5 cm w stosunku do tak samo zmierzonej odległości prawego koła. Zacząłem sprawdzać czy wszystko jest ok od prozaicznych rzeczy tzn. czy w obu felgach et jest identyczne oraz czy na pewno dystanse mają taką samą grubość- wszystko jest ok. Pojechałem do kumpla, który zasugerował mi żebym podjechał na stację diagnostyczną i sprawdził geometrię tylnych kół- tu jest moje pytanie do was. Czy w A4 B6 z przednim napędem ustawia się geometrię tylnych kół?? Dodam, że sprawdzałem 2 lata temu zbieżność w aucie i diagnosta powiedział, że wszystko jest idealnie. Autko jeździ prosto, nie ściąga go w żadną stronę, opony ścierają się jednakowo. Wiem, że zbieżność to nie to samo co geometria, ale czy jakby geometria była zła a zbieżność dobra to czy auto by jeździło prosto?? Mam założone zawieszenie standardowe 1BA.
pioteros Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 ustawiasz, bodajże w 2 miejscach na tulei wahacza i na tulej drazka tył, tak samo mniej więcej jak w b5 quattro
Marynarz____ Opublikowano 27 Marca 2014 Autor Opublikowano 27 Marca 2014 Słuchaj a tak dodatkowo pytam. Czy po założeniu dystansów tak ja w moim wypadku na tylną oś należy zrobić zbieżność/ geometrię??
pioteros Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 teoretycznie powinno się tak zrobić, 10mm to już jest sporo koło na dystansie jest jak gdyby dłuższą dźwignią z dłuższym ramieniem działającą na zawiechę i bardziej ją obciąża, dlatego górną tuleją regulacyjną nalerzy je wtedy odsunąć górą na zewnątrz auta, czyli zlikwidować tzw negatyw
Kamil8 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Podepnę się pod temat, bo też mam problem z kątami tylnych kół. Zmieniły się po zmianie sprężyn na krótsze, przód jest dobrze ale tylne koła się pochyliły, pojechałem do warsztatu żeby mi ustawili to powiedzieli że się nie da.. teraz szukam jakiegoś bardziej ogarniętego i muszę podjechać, czyli ustawia się tak jak kolega napisał na tulei wahacza i na tulei drążka tył? żeby mógł podpowiedzieć w razie gdyby znów mi powiedzieli że się nie da..
staniek Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Powiedzieli, że się nie da bo pewnie nie mieli ochoty tego robić Po prostu powiedz, że wiesz, że kąt pochylenia w tym modelu jest regulowany. Pozdro
H4mm3R Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Słuchaj a tak dodatkowo pytam. Czy po założeniu dystansów tak ja w moim wypadku na tylną oś należy zrobić zbieżność/ geometrię?? Nie. Nie ingerujesz w zawieszenie. To tak samo jak kupisz koło z innym ET.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się