Bruuuum Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Nie wiem skąd dane, które podajesz. Nie wiem jakie są indeksy prędkości dla podanych przez Ciebie opon. Oczekujesz, że będę to teraz analizował? A może, że zrobię pracę badawczą i Ci udowodnię, że to co liczył sztab ludzi jest poprawny? A mozę zrobimy odwrotnie, skoro Ty uważasz, że wiesz lepiej od inżynierów to może Ty udowodnij precyzyjnie (ale inżynierom a nie mi) , że masz rację. Udowodnij, że zrobili nam użytkownikom krzywdę zawyżając indeks. Pomocne materiały masz w poście kolegi wyżej. Potem mając swoje dowody możesz ich pozwać i jeszcze na tym zarobić. Już nie wiem czy w tej chwili udajesz, czy bronisz się jak oblężona twierdza odbijając od siebie wszystkie logiczne argumenty Skoro chodzi Ci przede wszystkim o bezpieczeństwo sądząc po tym co pisałeś na początku, to jak już wspominałem i kolega wyżej wytrzymalsze ścianki opon masz w niższych profilach, a im wyższy tym więcej gumy zamiast felgi. Oczywiście nośność mnożyłem x4 w zaokrągleniu, faktycznie rozkład ciężaru jest jakieś 55-58%/45-42%, co nie zmienia faktu, że nadal indeks 91 w zupełności wystarcza do A4, już zupełnie podkreślając, że jak ktoś jeździ na 19" to zazwyczaj nie pakuje kilkaset kilo do auta, bo odnosimy się tu do dopuszczalnej masy całkowitej, czyli własnej plus ok. 500kg. Nie bredź o jakichś inżynierach, tylko zrozum, że są normy określone przez jednostki miary i można to łatwo policzyć, a opony wlepkowe są jedynie zalecanymi. Także jeśli chodzi o argument bezpieczeństwa - nie masz racji, a jeśli chodzi o argument zgodności z normami, to też nie masz racji, bo 235/35/19 LI91 w zupełności wystarcza do A4, w dodatku jest bezpieczniejsza w użytkowaniu niż 16", na której zdaje się teraz jeździsz, a podobno o bezpieczeństwo Ci chodzi Ja Ci tylko dałem okazje (kolejną) aby wyjść z tej przegranej dla Ciebie dyskusji z twarzą. Napisałem to w odrbine żartobliwy sposób. Wystarczyło odpisać, że właśnie gromadzisz materiały i zaraz zakładasz sprawę w sądzie. Chociaż doradziłem Ci sposób abyś szybko wygrał dużą ilość kasy nie musisz mi z tego tytułu nic dawać. Przekaż to na ratowanie zdrowia dla osób, które ucierpiały w wypadkach drogowych. Poczytałeś sobie w internecie o domowym sposobie dobierania indeksu nośności i mnożeniu ale nie doczytałeś dobrze. Każdy jeden pismak w swoim artykule pisze na końcu jedno zdanie. "Należy stosować się do zaleceń producenta" Wiesz po co to robi? Na wypadek gdyby ktoś uległ wypadkowi to mógłby być pociągnięty do odpowiedzialności. W USA to norma. Ty siedzisz sobie schowany za monitorem i piszesz co Ci się podoba bo tak sobie to wyliczyłeś na logikę i to przecież musi działać a jak komuś stanie się krzywda to sorry... Ja nie mam takiej odwagi i sumienia aby komuś radzić zakładanie słabszych podzespołów. Dla 17" opony indeks nośności to 93 wg zaleceń producenta. Dopóki nie będzie to sprostowane np akcją serwisową to nadal obowiązuje! Planuję też napisać maila do Audi i z ciekawości Continentala w tej sprawie. Jeżeli wyjdzie, że się myliłem to umieszczę sprostowanie z przeprosinami jeżeli ktoś czuje się urażony. Jeżeli odpowiedź potwierdzi moje stanowisko to myślę, że na zawsze ukróci to takie niepotrzebne nikomu kłótnie. Wszystkich zainteresowanych tematem i chcących pomóc w tej sprawie zapraszam na PW. Właśnie tak wygląda dyskusja z kimś kto nie podaje żadnych konkretnych merytorycznych argumentów, tylko leje wodę swoimi teoriami i tworzy ogólną paplaninę. No może jeden w miarę merytoryczny, to, że masz podaną wlepkową 17" z nośnością 93, więc 19" tez musi mieć 93, bo większa średnica/niższy profil. Tylko, że to zupełnie nietrafiony argument, bo wystarczy spojrzeć na tabelę wlepki z A4 B8 (specjalnie zakreśliłem Ci żebyś niczego nie przeoczył): Jak widać nośność dla 16" wynosi 95, dla 17" 94 i dla 18" 93. Czyli wraz ze wzrostem średnicy spada tu zalecany indeks nośności. Wg. Twojej teorii dla 17" 93, to i dla 18", 19" też musi być 93. Jak widzisz tutaj Cie Twoi inżynierowie Audi zawiedli i wlepka przeczy Twojej twórczej teorii. Wg. mojej (tu każdy logicznie myślący wyłapie o co chodzi) podany indeks 95 nie jest potrzebnym indeksem dla tego auta, bo poniżej wystarcza już 93, a jedynie jest podany z racji, że rozmiar, który przewiduje producent ma taką, a nie inną nośność, analogicznie do sytuacji z wymienionym Ferrari. Dlatego też przy 17" masz w zależności od rozmiaru opony dwa różne indeksy 95 i 94, bo są to indeksy, które opony w tych rozmiarach po prostu mają, a nie znaczy, że auto wymaga minimalnie 95, a poniżej będzie już za niski indeks, bo poniżej przewidziane są indeksy 94 i 93. A tak dla modelu S4 B6/7 podaje Oponeo 235/35/19 indeks 91 Ps. Podeślij to zdjęcie swojej wlepki z B6, na którym masz podane indeksy, czekam To bicie piany przez kolegę Bruuuum może ktoś w końcu zakończy . ? Skoro grono inżynierów pewne parametry opracowuje to po latach powinno sie tylko je jeśli już mowa o tjuningach podciągać do góry , a nie zaniżać . Chyba logiczne . Przydałoby sie to wydzielić do oddzielnego tematu bo tu się niezły spam zrobił.Ufff ...., a już myślałem , że nie znajdę nic z czym mógłbym się z Tobą zgodzić Sam bijesz pianę, bo przypadkiem kolejny nie podajesz żadnych konkretów, patrz powyżej I tak, podciąga się parametry do góry, bo opona 19" czy 18" ma dużo lepsze parametry jezdne niż 16" czy 17". Na tym zakończę swój udział w tej jałowej dyskusji, tak jak mówiłem przydałoby się to wydzielić do oddzielnego tematu. Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Bruuuum
wampir Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Czy ty czytasz co piszesz ? Napisałeś .. „Jeden w miarę merytoryczny argument to wlepka producenta”. Przypomnę, że cała ta dyskusja zaczęła się od tego, że Ty masz gdzieś zalecenia producenta. Będziesz zmieniał olej co 50tyś? bo co producent tam wie.., Ty wiesz lepiej Co tam minimalna grubosć tarczy 23mm, Ty będzie jeździł do 20mm. Ty jestes z tych co wszystko o wszystkim wiedzą lepiej Ja nie wiem czy Ty poważnie piszesz? Im dłużej Ci odpisuje tym bardziej dochodzę do wniosku, że nie piszesz poważnie tylko jesteś zwykłym trolem forumowym, który tylko karmi się tym, że ludzie poświęcają swój prywatny czas na odpisywanie mu. Ale po kolei do rzeczy:1. Napisałeś, że w B6 nie ma indeksu nośności na wlepce. Odpowiadam, piszesz bzdury bo jest, oto moja wlepka i jest na niej nośność. Jak byk widać 93 : 2. Napisałeś, że „Czyli wraz ze wzrostem średnicy spada tu zalecany indeks nośności.” To Twoja teoria legła w gruzach Na mojej wlepce tak nie ma, a dwa : Jak widać na kolejnym powyższym zdjęciu dla 16” indeks wynosi 95 a już dla 19" indeks wzrósł do 96. 3. I Tu chyba jeden z najbardziej nietrafionych pseudo argumentów o tym, że oponeo przewiduje indeks nośności 91 dla S4 B6 czyli modelu B6, który jest najcięższy ze względu na silnik i wyposażenie. Ten pseudokatalog zawiera tyle błędów, że nocy by mi nie starczyło aby je opisać. Nie mam zamiaru tego robić. Chyba, że wystawię im fakturę za to. Czekam, aż mi znajomy podeśle zdjęcie wlepki z S4 B6. Jedynie co mi napisał, to tyle, że indeks wymagany u siebie ma 94-95. Gdyby to było takie proste z doborem parametrów to by napisali na wlepce jedną, najniższą wymaganą nośność i tyle, a ona różni się w zależności od rodzaju opony (letnie czy M+S), szerokości opony, jej profilu, średnicy opony, indeksu prędkości, ciśnienia napompowania itp.) Jak widzisz przerasta Cie ten temat, coś sobie ubzdurałeś i teraz próbujesz dopasować do tego dowody albo jakieś wyliczenia. Co teraz wymyślisz? Podpowiem Ci dobre tropy…1. Napisz, że to błąd w zamawianiu naklejek przez Audi, miało być wszędzie 91 ale wpisano inne za duże wartości. Możesz ich pozwać o to do sądu. 2. Wytknij, że to są zalecenia z 2003 a wtedy były inne opony. Teraz świat poszedł do przodu i obecne modele opon są w takiej technologii, że nawet indeks 80 wystarczy a co dopiero 91. Jak mi tak napiszesz to nie będę miał na nie argumentów
Norbas Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Łukasz od czego jest ta druga wlepa ? W B7 nie widzę podpowiedzi z indeksem nośności. Nie ma jej na naklejce, a w instrukcji jest podany przykład odnośnie 205/60 R15 gdzie na naklejce nie masz podanej takiej opony jako alternatywa
Bruuuum Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 (edytowane) Czy ty czytasz co piszesz ? Napisałeś .. „Jeden w miarę merytoryczny argument to wlepka producenta”. Przypomnę, że cała ta dyskusja zaczęła się od tego, że Ty masz gdzieś zalecenia producenta. Będziesz zmieniał olej co 50tyś? bo co producent tam wie.., Ty wiesz lepiej Co tam minimalna grubosć tarczy 23mm, Ty będzie jeździł do 20mm. Ty jestes z tych co wszystko o wszystkim wiedzą lepiej Ja nie wiem czy Ty poważnie piszesz? Im dłużej Ci odpisuje tym bardziej dochodzę do wniosku, że nie piszesz poważnie tylko jesteś zwykłym trolem forumowym, który tylko karmi się tym, że ludzie poświęcają swój prywatny czas na odpisywanie mu. Ale po kolei do rzeczy: 1. Napisałeś, że w B6 nie ma indeksu nośności na wlepce. Odpowiadam, piszesz bzdury bo jest, oto moja wlepka i jest na niej nośność. Jak byk widać 93 : 2. Napisałeś, że „Czyli wraz ze wzrostem średnicy spada tu zalecany indeks nośności.” To Twoja teoria legła w gruzach Na mojej wlepce tak nie ma, a dwa : Jak widać na kolejnym powyższym zdjęciu dla 16” indeks wynosi 95 a już dla 19" indeks wzrósł do 96. 3. I Tu chyba jeden z najbardziej nietrafionych pseudo argumentów o tym, że oponeo przewiduje indeks nośności 91 dla S4 B6 czyli modelu B6, który jest najcięższy ze względu na silnik i wyposażenie. Ten pseudokatalog zawiera tyle błędów, że nocy by mi nie starczyło aby je opisać. Nie mam zamiaru tego robić. Chyba, że wystawię im fakturę za to. Czekam, aż mi znajomy podeśle zdjęcie wlepki z S4 B6. Jedynie co mi napisał, to tyle, że indeks wymagany u siebie ma 94-95. Gdyby to było takie proste z doborem parametrów to by napisali na wlepce jedną, najniższą wymaganą nośność i tyle, a ona różni się w zależności od rodzaju opony (letnie czy M+S), szerokości opony, jej profilu, średnicy opony, indeksu prędkości, ciśnienia napompowania itp.) Jak widzisz przerasta Cie ten temat, coś sobie ubzdurałeś i teraz próbujesz dopasować do tego dowody albo jakieś wyliczenia. Co teraz wymyślisz? Podpowiem Ci dobre tropy… 1. Napisz, że to błąd w zamawianiu naklejek przez Audi, miało być wszędzie 91 ale wpisano inne za duże wartości. Możesz ich pozwać o to do sądu. 2. Wytknij, że to są zalecenia z 2003 a wtedy były inne opony. Teraz świat poszedł do przodu i obecne modele opon są w takiej technologii, że nawet indeks 80 wystarczy a co dopiero 91. Jak mi tak napiszesz to nie będę miał na nie argumentów Brniesz coraz dalej, nie wierzę... Napisałem, że w B7 nie ma u mnie i w B6 na 90% nie ma, bo nie ma, ale w wersji europejskiej, masz wlepkę USA z tego co widzę po ciśnieniu, nie przewidziałem tego, ok masz na niej swój wymieniony indeks. Idąc dalej - tutaj właśnie sam się zaorałeś, bo dokładnie potwierdziłeś zdjęciem, to co napisałem. Ponad tym, co zaznaczyłeś, identycznie spada indeks dla 17" - 95, dla 18" - 93. I tutaj - nie wiem czy nie widzisz, czy udajesz - we wlepce tego auta przy rozmiarze 19" masz indeks XL Więc porównujesz opony wzmocnione i nie, opony wzmocnione mają automatycznie wyższy indeks, co nie ma wpływu na wymagany indeks dla auta, który jak widać na wlepce wystarcza 93. A to, że tutaj jest 96, wynika z tego, że taka opona o XL ma taką nośność, a nie, że to auto wymaga nośności 96. Taka opona została zastosowana fabrycznie, ma takie parametry i są one podane, a nie oznacza tego, że auto wymaga nośności każdej innej opony 96, co próbujesz udowodnić swoim wlepkowym 93 dla 17" przez kilka postów. Tak samo jak Ferrari nie wymaga nośności 104, tylko szerokość opony, na której jeździ automatycznie ma tak dużą nośność, bo jest szeroka dla właściwych osiągów i szerokość jest priorytetem określenia, nie nośność. Więc jest tu podana nośność dla danych rozmiarów opon fabrycznych, nie oznacza to, że jak przy danym rozmiarze 17" masz X nośność, to opona innego rozmiaru np. 18" musi mieć tę samą X nośność, jest to nośnośc opony w tym rozmiarze i parametrze i tyle. Jesteś to w stanie zrozumieć, czy jak muszę to jeszcze tłumaczyć? Jak chcesz porównywać opony XL - tu (patrz całą wlepkę, nie zaznaczałem na czerwono) masz 16", 17", 18", 19" z XL. Jak widać również spadają ze wzrostem rozmiaru (teraz widzisz, że na tym przykładzie wlepkowe 19" mają indeks o 2 niższy od 17"?). Przy okazji możesz dostrzec, że 225/55/16 ma 95, a ta sama z XL ma 99, co dowodzi, że ten indeks tutaj jedynie informuje o wyższej nośności, nie powoduje, że to auto musi mieć nośność 99 przy 225/55/16" Zdecyduje się, przez 3 posty upierałeś się, że nośność musi być 93 dla 19", a teraz piszesz, że każda opona ma inną nośność...? Pójdźmy w drugą stronę, ja na wlepce nie mam 15" w ogóle - Ty masz. Znaczy, że jak założę (teoretycznie, bo nie zmieszczą się na zaciski), mimo, że ich nie mam na wlepce, to też będzie źle, bo wysoka ścianka boczna, bardziej narażona na pęknięcie? Czy "źle" dotyczy tylko jak ktoś założy 19" nie z wlepki, ale 15" już OK? Poza tym Twój tok rozumowania jest taki, jakbyś uważał, że jak w mieście jest ograniczenie do 50, to jadąc 70 murowany wypadek, śmierć, tragedia Sprecyzuj o co konkretnie Ci chodzi w tej dyskusji? O bezpieczeństwo, czy o żywotność opon, czy o co innego? Jeśli o bezpieczeństwo, to opony 19" będą bezpieczniejsze od tych z 17" przez niższy profil i większą szerokość, za to co do żywotności będą pewnie szybciej się zużywać, bo głównie tego dotyczy też różnica w indeksie 93 a 91 przy tym aucie, nie znaczy, że opona z 19"-91 wystrzeli na którymś zakręcie, wręcz przeciwnie, prędzej zrobi to 17"-93 z większym profilem, ale i tak prawdopodobieństwa są nikłe. I pytanie do rozważenia do Ciebie za 10pkt. - Twoje auto (jak się mylę to popraw) ma w dowodzie ok. 1430kg tak? Moje ma 1735kg. Ponad 300kg różnicy. Dlaczego obaj mamy katalogowo opony dla rozmiaru 17" 235/45 z indeksem 93 mimo tych ~300kg różnicy? Nawet jak zmniejszysz u siebie indeks z 93 na 91 to nadal masz 160kg (300-4*(650-615) zapasu w stosunku do mnie, mimo, że mam we wlepce tę samą oponę 17" co Ty, co definitywnie dowodzi, że zupełnie nie masz racji i dalsza dyskusję na ten temat powinieneś chyba prowadzić w swojej głowie. Edytowane 6 Stycznia 2017 przez Bruuuum
wampir Opublikowano 6 Stycznia 2017 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Czy ty czytasz co piszesz ? Napisałeś .. „Jeden w miarę merytoryczny argument to wlepka producenta”. Przypomnę, że cała ta dyskusja zaczęła się od tego, że Ty masz gdzieś zalecenia producenta. Będziesz zmieniał olej co 50tyś? bo co producent tam wie.., Ty wiesz lepiej Co tam minimalna grubosć tarczy 23mm, Ty będzie jeździł do 20mm. Ty jestes z tych co wszystko o wszystkim wiedzą lepiej Ja nie wiem czy Ty poważnie piszesz? Im dłużej Ci odpisuje tym bardziej dochodzę do wniosku, że nie piszesz poważnie tylko jesteś zwykłym trolem forumowym, który tylko karmi się tym, że ludzie poświęcają swój prywatny czas na odpisywanie mu. Ale po kolei do rzeczy: 1. Napisałeś, że w B6 nie ma indeksu nośności na wlepce. Odpowiadam, piszesz bzdury bo jest, oto moja wlepka i jest na niej nośność. Jak byk widać 93 : 2. Napisałeś, że „Czyli wraz ze wzrostem średnicy spada tu zalecany indeks nośności.” To Twoja teoria legła w gruzach Na mojej wlepce tak nie ma, a dwa : Jak widać na kolejnym powyższym zdjęciu dla 16” indeks wynosi 95 a już dla 19" indeks wzrósł do 96. 3. I Tu chyba jeden z najbardziej nietrafionych pseudo argumentów o tym, że oponeo przewiduje indeks nośności 91 dla S4 B6 czyli modelu B6, który jest najcięższy ze względu na silnik i wyposażenie. Ten pseudokatalog zawiera tyle błędów, że nocy by mi nie starczyło aby je opisać. Nie mam zamiaru tego robić. Chyba, że wystawię im fakturę za to. Czekam, aż mi znajomy podeśle zdjęcie wlepki z S4 B6. Jedynie co mi napisał, to tyle, że indeks wymagany u siebie ma 94-95. Gdyby to było takie proste z doborem parametrów to by napisali na wlepce jedną, najniższą wymaganą nośność i tyle, a ona różni się w zależności od rodzaju opony (letnie czy M+S), szerokości opony, jej profilu, średnicy opony, indeksu prędkości, ciśnienia napompowania itp.) Jak widzisz przerasta Cie ten temat, coś sobie ubzdurałeś i teraz próbujesz dopasować do tego dowody albo jakieś wyliczenia. Co teraz wymyślisz? Podpowiem Ci dobre tropy… 1. Napisz, że to błąd w zamawianiu naklejek przez Audi, miało być wszędzie 91 ale wpisano inne za duże wartości. Możesz ich pozwać o to do sądu. 2. Wytknij, że to są zalecenia z 2003 a wtedy były inne opony. Teraz świat poszedł do przodu i obecne modele opon są w takiej technologii, że nawet indeks 80 wystarczy a co dopiero 91. Jak mi tak napiszesz to nie będę miał na nie argumentów Brniesz coraz dalej, nie wierzę... Napisałem, że w B7 nie ma u mnie i w B6 na 90% nie ma, bo nie ma, ale w wersji europejskiej, masz wlepkę USA z tego co widzę po ciśnieniu, nie przewidziałem tego, ok masz na niej swój wymieniony indeks. Idąc dalej - tutaj właśnie sam się zaorałeś, bo dokładnie potwierdziłeś zdjęciem, to co napisałem. Ponad tym, co zaznaczyłeś, identycznie spada indeks dla 17" - 95, dla 18" - 93. I tutaj - nie wiem czy nie widzisz, czy udajesz - we wlepce tego auta przy rozmiarze 19" masz indeks XL Więc porównujesz opony wzmocnione i nie, opony wzmocnione mają automatycznie wyższy indeks, co nie ma wpływu na wymagany indeks dla auta, który jak widać na wlepce wystarcza 93. A to, że tutaj jest 96, wynika z tego, że taka opona o XL ma taką nośność, a nie, że to auto wymaga nośności 96. Taka opona została zastosowana fabrycznie, ma takie parametry i są one podane, a nie oznacza tego, że auto wymaga nośności każdej innej opony 96, co próbujesz udowodnić swoim wlepkowym 93 dla 17" przez kilka postów. Tak samo jak Ferrari nie wymaga nośności 104, tylko szerokość opony, na której jeździ automatycznie ma tak dużą nośność, bo jest szeroka dla właściwych osiągów i szerokość jest priorytetem określenia, nie nośność. Więc jest tu podana nośność dla danych rozmiarów opon fabrycznych, nie oznacza to, że jak przy danym rozmiarze 17" masz X nośność, to opona innego rozmiaru np. 18" musi mieć tę samą X nośność, jest to nośnośc opony w tym rozmiarze i parametrze i tyle. Jesteś to w stanie zrozumieć, czy jak muszę to jeszcze tłumaczyć? Jak chcesz porównywać opony XL - tu (patrz całą wlepkę, nie zaznaczałem na czerwono) masz 16", 17", 18", 19" z XL. Jak widać również spadają ze wzrostem rozmiaru (teraz widzisz, że na tym przykładzie wlepkowe 19" mają indeks o 2 niższy od 17"?). Przy okazji możesz dostrzec, że 225/55/16 ma 95, a ta sama z XL ma 99, co dowodzi, że ten indeks tutaj jedynie informuje o wyższej nośności, nie powoduje, że to auto musi mieć nośność 99 przy 225/55/16" Zdecyduje się, przez 3 posty upierałeś się, że nośność musi być 93 dla 19", a teraz piszesz, że każda opona ma inną nośność...? Pójdźmy w drugą stronę, ja na wlepce nie mam 15" w ogóle - Ty masz. Znaczy, że jak założę (teoretycznie, bo nie zmieszczą się na zaciski), mimo, że ich nie mam na wlepce, to też będzie źle, bo wysoka ścianka boczna, bardziej narażona na pęknięcie? Czy "źle" dotyczy tylko jak ktoś założy 19" nie z wlepki, ale 15" już OK? Poza tym Twój tok rozumowania jest taki, jakbyś uważał, że jak w mieście jest ograniczenie do 50, to jadąc 70 murowany wypadek, śmierć, tragedia Sprecyzuj o co konkretnie Ci chodzi w tej dyskusji? O bezpieczeństwo, czy o żywotność opon, czy o co innego? Jeśli o bezpieczeństwo, to opony 19" będą bezpieczniejsze od tych z 17" przez niższy profil i większą szerokość, za to co do żywotności będą pewnie szybciej się zużywać, bo głównie tego dotyczy też różnica w indeksie 93 a 91 przy tym aucie, nie znaczy, że opona z 19"-91 wystrzeli na którymś zakręcie, wręcz przeciwnie, prędzej zrobi to 17"-93 z większym profilem, ale i tak prawdopodobieństwa są nikłe. I pytanie do rozważenia do Ciebie za 10pkt. - Twoje auto (jak się mylę to popraw) ma w dowodzie ok. 1430kg tak? Moje ma 1735kg. Ponad 300kg różnicy. Dlaczego obaj mamy katalogowo opony dla rozmiaru 17" 235/45 z indeksem 93 mimo tych ~300kg różnicy? Tak szybko edytujesz swojego posta, że nie wiem już do której jego wersji się odnosić ale po kolei chociaż już sobie obiecałem, że nie będę karmił troli A więc znowu: 1. Mówiłeś, że nie ma nośności a jednak była u mnie. Nie wiesz. Nie jesteś pewny w temacie to się nie wypowiadaj bo to żałosne. 2. Pisałeś, że maleje nośność wraz ze wzrostem średnicy. Wstawiłem Ci zdjęcie, na którym wraz ze wzrostem średnicy nośność rośnie. 3. Piszesz coś o oponach XL. Co za brak podstawowej wiedzy na temat oznaczeń. Jeżeli masz 2 opony o oznaczeniach 235/45/17 91 oraz 235/45/17 91XL to one mają identyczną nośność (ilość kg wytłoczoną na ściance)!!! Dodatek XL nie dodaj jej pkt w nośności. Nie mam ochoty Ci tego jaśniej tłumaczyć. Tutaj sobie poczytaj https://a4-klub.pl/index.php?/topic/3552-opony-letnie-jakie-polecacie/page-222#entry4919691 4. Raz piszesz, że 91 będzie OK., a potem, że dla większej średnicy rośnie wytrzymałość opony. Zrewiduj to, może Ci wyjdzie z Twoich magicznych wyliczeń, że jednak dla 19” będzie jeszcze mnie, może 81? A może rzuć kostką i tyle ile wyjdzie to będziesz zalecał innym ? Ja u siebie mam 93 i to moim zdaniem u mnie jest absolutne minimum. Chociaż wolałbym aby ktoś kompetentny mi to potwierdził, aby nagle nie okazało się, że jednak ma to być nagle 97. 5. Pytasz czy jak założysz opony 15 do siebie czy to będzie źle. Jeżeli masz 3.0tdi to na bank założysz tam 15” :D Chyba, że usuniesz standardowo zamontowane z przodu zaciski hamulcowe dla tarczy 320mm. Z takimi hamulcami to nie każda 16” felga wchodzi. Naturalnie oryginalne felgi audi do tego modelu o średnicy i ET pasują. Jak już nawet zmienisz zaciski na mniejsze to odpowiem Ci tak. Nie pytaj się mnie tylko zadzwoń do Audi i ich się zapytaj 6. Widzę, że na B6 1.8TQ też się znasz … Moje auto ma w dowodzie 1684kg. Foteczke? A może skan w 3 egzemplarzach pokwitowany u notariusza ? 7. Chodzi mi o to, żebyś przestał już doradzać w kwestii bezpieczeństwa! Nie przechwalał się swoją logiką udając mądrzejszego od sztabu inżynierów ZANIŻAJĄC ICH NORMY. Ciągle popełniasz gafy podając przykłady a mimo to nadal uważasz, że wiesz najlepiej, a inni się mylą. To przestaje być śmieszne… Nie pisz ogólnie, że jakaś opona o większej średnicy będzie zawsze mocniejsza od opony o mniejszej średnicy. To jest już szczyt uogólnienia. To tak jak powiedzieć, że audi jest zawsze szybsze, ale jaki model??? To forum motoryzacyjne a nie Onet.pl Za takie stwierdzenie w sądzie byś się absolutnie nie wybronił. Racja , nie jesteśmy w sądzie tylko piszesz sobie anonimowo w necie bez konsekwencji, że ktoś Cie pociągnie do odpowiedzialności gdyby coś się stało. Bo przecież nikomu nic nie powinno się stać bo jak to sprytnie ująłeś „i tak prawdopodobieństwa są nikłe.”
Bruuuum Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Czy ty czytasz co piszesz ? Napisałeś .. „Jeden w miarę merytoryczny argument to wlepka producenta”. Przypomnę, że cała ta dyskusja zaczęła się od tego, że Ty masz gdzieś zalecenia producenta. Będziesz zmieniał olej co 50tyś? bo co producent tam wie.., Ty wiesz lepiej Co tam minimalna grubosć tarczy 23mm, Ty będzie jeździł do 20mm. Ty jestes z tych co wszystko o wszystkim wiedzą lepiej Ja nie wiem czy Ty poważnie piszesz? Im dłużej Ci odpisuje tym bardziej dochodzę do wniosku, że nie piszesz poważnie tylko jesteś zwykłym trolem forumowym, który tylko karmi się tym, że ludzie poświęcają swój prywatny czas na odpisywanie mu. Ale po kolei do rzeczy: 1. Napisałeś, że w B6 nie ma indeksu nośności na wlepce. Odpowiadam, piszesz bzdury bo jest, oto moja wlepka i jest na niej nośność. Jak byk widać 93 : 2. Napisałeś, że „Czyli wraz ze wzrostem średnicy spada tu zalecany indeks nośności.” To Twoja teoria legła w gruzach Na mojej wlepce tak nie ma, a dwa : Jak widać na kolejnym powyższym zdjęciu dla 16” indeks wynosi 95 a już dla 19" indeks wzrósł do 96. 3. I Tu chyba jeden z najbardziej nietrafionych pseudo argumentów o tym, że oponeo przewiduje indeks nośności 91 dla S4 B6 czyli modelu B6, który jest najcięższy ze względu na silnik i wyposażenie. Ten pseudokatalog zawiera tyle błędów, że nocy by mi nie starczyło aby je opisać. Nie mam zamiaru tego robić. Chyba, że wystawię im fakturę za to. Czekam, aż mi znajomy podeśle zdjęcie wlepki z S4 B6. Jedynie co mi napisał, to tyle, że indeks wymagany u siebie ma 94-95. Gdyby to było takie proste z doborem parametrów to by napisali na wlepce jedną, najniższą wymaganą nośność i tyle, a ona różni się w zależności od rodzaju opony (letnie czy M+S), szerokości opony, jej profilu, średnicy opony, indeksu prędkości, ciśnienia napompowania itp.) Jak widzisz przerasta Cie ten temat, coś sobie ubzdurałeś i teraz próbujesz dopasować do tego dowody albo jakieś wyliczenia. Co teraz wymyślisz? Podpowiem Ci dobre tropy… 1. Napisz, że to błąd w zamawianiu naklejek przez Audi, miało być wszędzie 91 ale wpisano inne za duże wartości. Możesz ich pozwać o to do sądu. 2. Wytknij, że to są zalecenia z 2003 a wtedy były inne opony. Teraz świat poszedł do przodu i obecne modele opon są w takiej technologii, że nawet indeks 80 wystarczy a co dopiero 91. Jak mi tak napiszesz to nie będę miał na nie argumentów Brniesz coraz dalej, nie wierzę...Napisałem, że w B7 nie ma u mnie i w B6 na 90% nie ma, bo nie ma, ale w wersji europejskiej, masz wlepkę USA z tego co widzę po ciśnieniu, nie przewidziałem tego, ok masz na niej swój wymieniony indeks. Idąc dalej - tutaj właśnie sam się zaorałeś, bo dokładnie potwierdziłeś zdjęciem, to co napisałem. Ponad tym, co zaznaczyłeś, identycznie spada indeks dla 17" - 95, dla 18" - 93. I tutaj - nie wiem czy nie widzisz, czy udajesz - we wlepce tego auta przy rozmiarze 19" masz indeks XL Więc porównujesz opony wzmocnione i nie, opony wzmocnione mają automatycznie wyższy indeks, co nie ma wpływu na wymagany indeks dla auta, który jak widać na wlepce wystarcza 93. A to, że tutaj jest 96, wynika z tego, że taka opona o XL ma taką nośność, a nie, że to auto wymaga nośności 96. Taka opona została zastosowana fabrycznie, ma takie parametry i są one podane, a nie oznacza tego, że auto wymaga nośności każdej innej opony 96, co próbujesz udowodnić swoim wlepkowym 93 dla 17" przez kilka postów. Tak samo jak Ferrari nie wymaga nośności 104, tylko szerokość opony, na której jeździ automatycznie ma tak dużą nośność, bo jest szeroka dla właściwych osiągów i szerokość jest priorytetem określenia, nie nośność. Więc jest tu podana nośność dla danych rozmiarów opon fabrycznych, nie oznacza to, że jak przy danym rozmiarze 17" masz X nośność, to opona innego rozmiaru np. 18" musi mieć tę samą X nośność, jest to nośnośc opony w tym rozmiarze i parametrze i tyle. Jesteś to w stanie zrozumieć, czy jak muszę to jeszcze tłumaczyć? Jak chcesz porównywać opony XL - tu (patrz całą wlepkę, nie zaznaczałem na czerwono) masz 16", 17", 18", 19" z XL. Jak widać również spadają ze wzrostem rozmiaru (teraz widzisz, że na tym przykładzie wlepkowe 19" mają indeks o 2 niższy od 17"?). Przy okazji możesz dostrzec, że 225/55/16 ma 95, a ta sama z XL ma 99, co dowodzi, że ten indeks tutaj jedynie informuje o wyższej nośności, nie powoduje, że to auto musi mieć nośność 99 przy 225/55/16" Zdecyduje się, przez 3 posty upierałeś się, że nośność musi być 93 dla 19", a teraz piszesz, że każda opona ma inną nośność...? Pójdźmy w drugą stronę, ja na wlepce nie mam 15" w ogóle - Ty masz. Znaczy, że jak założę (teoretycznie, bo nie zmieszczą się na zaciski), mimo, że ich nie mam na wlepce, to też będzie źle, bo wysoka ścianka boczna, bardziej narażona na pęknięcie? Czy "źle" dotyczy tylko jak ktoś założy 19" nie z wlepki, ale 15" już OK? Poza tym Twój tok rozumowania jest taki, jakbyś uważał, że jak w mieście jest ograniczenie do 50, to jadąc 70 murowany wypadek, śmierć, tragedia Sprecyzuj o co konkretnie Ci chodzi w tej dyskusji? O bezpieczeństwo, czy o żywotność opon, czy o co innego? Jeśli o bezpieczeństwo, to opony 19" będą bezpieczniejsze od tych z 17" przez niższy profil i większą szerokość, za to co do żywotności będą pewnie szybciej się zużywać, bo głównie tego dotyczy też różnica w indeksie 93 a 91 przy tym aucie, nie znaczy, że opona z 19"-91 wystrzeli na którymś zakręcie, wręcz przeciwnie, prędzej zrobi to 17"-93 z większym profilem, ale i tak prawdopodobieństwa są nikłe. I pytanie do rozważenia do Ciebie za 10pkt. - Twoje auto (jak się mylę to popraw) ma w dowodzie ok. 1430kg tak? Moje ma 1735kg. Ponad 300kg różnicy. Dlaczego obaj mamy katalogowo opony dla rozmiaru 17" 235/45 z indeksem 93 mimo tych ~300kg różnicy? Tak szybko edytujesz swojego posta, że nie wiem już do której jego wersji się odnosić ale po kolei chociaż już sobie obiecałem, że nie będę karmił troli A więc znowu: 1. Mówiłeś, że nie ma nośności a jednak była u mnie. Nie wiesz. Nie jesteś pewny w temacie to się nie wypowiadaj bo to żałosne. 2. Pisałeś, że maleje nośność wraz ze wzrostem średnicy. Wstawiłem Ci zdjęcie, na którym wraz ze wzrostem średnicy nośność rośnie. 3. Piszesz coś o oponach XL. Co za brak podstawowej wiedzy na temat oznaczeń. Jeżeli masz 2 opony o oznaczeniach 235/45/17 91 oraz 235/45/17 91XL to one mają identyczną nośność (ilość kg wytłoczoną na ściance)!!! Dodatek XL nie dodaj jej pkt w nośności. Nie mam ochoty Ci tego jaśniej tłumaczyć. Tutaj sobie poczytaj https://a4-klub.pl/index.php?/topic/3552-opony-letnie-jakie-polecacie/page-222#entry4919691 4. Raz piszesz, że 91 będzie OK., a potem, że dla większej średnicy rośnie wytrzymałość opony. Zrewiduj to, może Ci wyjdzie z Twoich magicznych wyliczeń, że jednak dla 19” będzie jeszcze mnie, może 81? A może rzuć kostką i tyle ile wyjdzie to będziesz zalecał innym ? Ja u siebie mam 93 i to moim zdaniem u mnie jest absolutne minimum. Chociaż wolałbym aby ktoś kompetentny mi to potwierdził, aby nagle nie okazało się, że jednak ma to być nagle 97. 5. Pytasz czy jak założysz opony 15 do siebie czy to będzie źle. Jeżeli masz 3.0tdi to na bank założysz tam 15” :D Chyba, że usuniesz standardowo zamontowane z przodu zaciski hamulcowe dla tarczy 320mm. Z takimi hamulcami to nie każda 16” felga wchodzi. Naturalnie oryginalne felgi audi do tego modelu o średnicy i ET pasują. Jak już nawet zmienisz zaciski na mniejsze to odpowiem Ci tak. Nie pytaj się mnie tylko zadzwoń do Audi i ich się zapytaj 6. Widzę, że na B6 1.8TQ też się znasz … Moje auto ma w dowodzie 1684kg. Foteczke? A może skan w 3 egzemplarzach pokwitowany u notariusza ? 7. Chodzi mi o to, żebyś przestał już doradzać w kwestii bezpieczeństwa! Nie przechwalał się swoją logiką udając mądrzejszego od sztabu inżynierów ZANIŻAJĄC ICH NORMY. Ciągle popełniasz gafy podając przykłady a mimo to nadal uważasz, że wiesz najlepiej, a inni się mylą. To przestaje być śmieszne… Nie pisz ogólnie, że jakaś opona o większej średnicy będzie zawsze mocniejsza od opony o mniejszej średnicy. To jest już szczyt uogólnienia. To tak jak powiedzieć, że audi jest zawsze szybsze, ale jaki model??? To forum motoryzacyjne a nie Onet.pl Za takie stwierdzenie w sądzie byś się absolutnie nie wybronił. Racja , nie jesteśmy w sądzie tylko piszesz sobie anonimowo w necie bez konsekwencji, że ktoś Cie pociągnie do odpowiedzialności gdyby coś się stało. Bo przecież nikomu nic nie powinno się stać bo jak to sprytnie ująłeś „i tak prawdopodobieństwa są nikłe.” Edytuję posta, bo dodaję treści, która może w końcu pozwoli Ci cokolwiek zrozumieć co do nośności Widać niestety póki co na marne, wszystko jak grochem o ścianę. 1. Już odpowiedziałem, napisałem, że nie mam ja u siebie w B7 i na 90% w B6, chodziło mi o europejskie wlepki,nie USA, bo chodziło to, że ktoś podobno zobaczyl w swoim B6, po Twojej "poradzie", nieistotne to jest tutaj akurat. 2. Na Twoim zdjęciu maleje nośność ze wzrostem średnicy: 245/45/17 - 95, 245/40/18 - 93 (95>93), przy 255/35/19 jest 96, bo jest parametr XL. Jeśli chcesz porównywać oponę XL to też do opon XL, jeszcze raz wstawiam Ci zdjęcie: Jest nośność kolejno dla 16" - 99, 17" - 98, 18" - 97, 19" - 96, tendencja malejąca, czy nie? 3. Czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Napisałem, że opona 225/55/16 ma 95, a 225/55/16 XL ma 99. Oznacza to, że jak chcesz opony w tym rozmiarze, to wcale nie musza miec nośności 99, tylko zwykłe 95 tak samo się nadają. Uważasz, że producent zaniża tu specjalnie zalecaną nośność o 4, czy nośność jest tu jedynie informacją jaką dana opona ma? 4. Rośnie wytrzymałość ścianki opony przy niższym profilu. Wyolbrzymiając jakbyś miał ściankę opony wysokości 0,5 metra, to byłaby ona mniej wytrzymała niż ścianka 5cm na przeciązenia na zakrętach itp. 5. Napisałem teoretycznie, nie widzisz? A jakbym mniał mniejsze hamulce, to nie mogę założyć 15" bo nie mam ich we wlepce? Albo Ty nie możesz założyć 225/40/18 - 92, bo nie masz ich we wlepce? 6. OK, tak waga była na autocentrum, widocznie w podstawowej wersji, nie znam dokładnej wagi Twojej 1.8t, dlatego zapytałem (swoją drogą bliskojej wagowo do S4, ciekawe że masz też blisko wagowo do mnie z mega ciężkim 3.0 tdi w stosunku do prostego 1.8t, inni z europejskimi 1.8t też mają taką wagę?). W takim razie inny przykład, którego wagę znam, B7 2.0 TDI waga 1535kg. Mój 1735. Czyli 200kg różnicy w stosunku do mojego. I tu jeszcze raz zadam pytanie, tylko nie unikaj odpowiedzi: W tym wypadku 200kg różnicy. Dlaczego oba auta mają katalogowo opony dla rozmiaru 17" 235/45 z indeksem 93 mimo tych 200kg różnicy? Nawet jak zmniejszę w 2.0 TDI indeks z 93 na 91 to nadal zostanie 60kg (200-4*(650-615) zapasu w stosunku do mnie, mimo, że mam we wlepce tę samą oponę 17". Chcę żebyś Ty mi odpowiedział, skoro z Tobą dyskutuję, nie zasłaniaj się ciągle tymi inżynierami, daj już im spokój 7. Ale to Ty co chwila zmieniasz zdanie, co do tego jaka ma być nośność dla opon, raz mówisz, że jak 17" ma 93, to i 19" musi być 93, a raz, że zależy wszystko od rozmiaru opony Nie zasłaniaj się cały czas tymi inżynierami, bo Ty się wypowiadasz w ich imieniu, że "A4 B7/B6 potrzebuje każdych opon o nośności minimum 93", od czego zaczęła się cała ta dyskusja, a ci inżynierowie wcale tak nigdzie nie stwierdzają Indeks 91 na 235/35/19 dla A4 nie jest zaniżony ani trochę, co już udowodniłem Ci powyżej. Kolejny przykład, że na bakier u Ciebie z czytaniem ze zrozumieniem. Napisałem, że większa rozmiarowo (19>17) o tej samej średnicy opona będzie miała mocniejszą ściankę boczną, bo będzie miała niższy profil, niż koła z 17" o tej samej wielkości Prawdopodobieństwo dotyczyło i 17" i 19", tak więc, to czy komuś pęknie guma na zakręcie od przeciążeń jest nawet bardziej prawdopodobne na 17" z większym balonem, choć oba są minimalne i temu nie zaprzeczysz jak byś się nie zapierał i bredził dalej o jakimś "anonimowym pisaniu w necie" panie nieanonimowy Na koniec - to opony mają swoje normy nośności, ustalają je producenci opon, nie inżynierowie Audi. Jeśli masa całkowita auta mieści się w granicach dopuszczonych parametrem, w tym wypadku (235/35/19 - 91) jeszcze ze sporym zapasem, a Ty mówisz, że ta opona jest zła, to widocznie Ty się lepiej znasz od producentów opon Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Bruuuum
twoj Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Dzięki wampir za wyjaśnienia i szacun, za cierpliwość w tej pseudodyskusji. Nośność opony nie może być niższa niż zaleca producent, a informacji można szukać tak jak podałeś na wlepce, instrukcji obsługi w serwsie. Dobrze robisz, że nie odpisujesz i nie ciągniesz dalej tej farsy
Arturoo Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 To musiało się tak skończyć. Po to są testy, po to są normy i zalecenie producenta, aby się każdy mógł nimi kierować. Jakby nie było to marka premium. Szkoda tylko, że w USA Audi potrafiło wyjść na przeciw klientowi i wypisać wszystkie paramtery opon na wlepce. Ale uznali, że europejczycy są inteligentniejsi i sami znajdą ... Chociaż jak widać nie każdy
Bruuuum Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Dzięki wampir za wyjaśnienia i szacun, za cierpliwość w tej pseudodyskusji. Nośność opony nie może być niższa niż zaleca producent, a informacji można szukać tak jak podałeś na wlepce, instrukcji obsługi w serwsie. Dobrze robisz, że nie odpisujesz i nie ciągniesz dalej tej farsy Piszesz ze swojego drugiego konta...? Na wlepce nigdzie nie jest podana ogólna nośność opon dla auta, tylko dla poszczególnych rozmiarów opon fabrycznych, nie znaczy, że jak przy 17" 93Y, to 93 jest minimalna dla każdego innego rozmiaru, tylko taka jest ta fabryczna opona. Ale skoro wyciągasz takie wnioski, to gdyby wlepka, którą wstawiłem powyżej wyglądała tak: to pisałbyś, że 245/40/18 i 255/35/19 też muszą mieć 98, jak 225/50/17? To musiało się tak skończyć. Po to są testy, po to są normy i zalecenie producenta, aby się każdy mógł nimi kierować. Jakby nie było to marka premium. Szkoda tylko, że w USA Audi potrafiło wyjść na przeciw klientowi i wypisać wszystkie paramtery opon na wlepce. Ale uznali, że europejczycy są inteligentniejsi i sami znajdą ... Chociaż jak widać nie każdy Drugi raz wypowiadasz się bełkotem "takie są normy, zalecenia producenta, wszystkie parametry", a nie kierujesz się żadnym konkretnymi danymi. Wszystkie parametry opon na wlepce? Identyczne auto, praktycznie ta sama waga co u mnie i B6 nie ma na wlepce R18, u mnie jest. Znaczy, że on nie może założyć 18, bo mu nie wypisali na wlepce, a ja mogę bo mi tak? Co najlepsze na tej wlepce USA jak byk stoi jedna opona 15" z parametrem 91 i to indeksem H, czyli nośnością przy vmax 210km/h!: Jednocześnie twierdzicie, że opona 235/35/19 z nośnością 91 przy 300km/h (parametr prędkości Y) będzie miała zbyt niską nośność No właśnie, niektórzy nie potrafią się zdobyć na tyle inteligencji, aby sprawdzić parametry opon, które jasno określają czy się nadają do auta o danej masie, czy nie, a potrafią jedynie obrażać innych, którzy potrafią ruszyć głową w przeciwieństwie do nich, jakie to typowe Podsumowując wątek dyskusji 235/35/19 z indeksem 91 mają wystarczającą (i to z zapasem) nośność do A4 B6/7 Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Bruuuum
BeyerBrown Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Bruuuum, jak odniesiesz się do tego: 1. Miałem w A4 opony klasy premium o indeksie nośności 88, które z zapasem przekraczały DMC mojego A4, rzadko kiedy auto woziło komplet pasażerów a mimo to 3 z 4 opon po ok. 3 latach zaczęły SKRZYPIEĆ (mam filmik na dowód), a te z przodu po kolejnym roku ROZWARSTWIŁY SIĘ (mam foty). Bieżnika na nich miałem jeszcze sporo (ponad 5mm). Teraz mam gumy o zalecanym indeksie (93) a na zimę aż 97 i mam święty spokój. 2. Gdy auto jest np. w zakręcie lub robisz jakiś gwałtowny manewr ominięcia przeszkody to wg. Ciebie wszystkie opony są wtedy równomiernie obciążone? Co się dzieje z masą przy gwałtownym, awaryjnym hamowaniu z dużej prędkości? Wciąż są wszystkie koła równomiernie obciążone? Na pewno tak nie jest. A teraz dołóż do tego 4 osoby na pokładzie + bagaż + duża prędkość i robi się gorąco bo w pewnym momencie niemal cała masa auta leci na dwie opony... I co? Opony się mocno nagrzewają. A głównie to temperatura działa niszcząco na gumę (proces starzeniowy). Oczywiście kilka-kilkanaście takich przeciążeń może przeżyje... 3. Audi zaleca indeks prędkości Y (300km/h) dla A4. Pewnie myślisz po co, skoro raz, że znakomita większość ludzi jeździ z prędkościami max. oscylującymi pomiędzy 150 a 200km/h a dwa, że nawet mocnarne S4 nie bujnie się do takiej prędkości... tym bardziej jest to dziwne, gdyż na rynku są opony o niższym indeksie prędkości... a może chcą na nas zarobić, byśmy kupowali te droższe, z indeksem Y? Jak myślisz? Spisek, zmowa z producentami opon? PS. Oczywiście dla pizg*nia słit foci na skręconych kołach w jakimś industrialnym plenerze to auto mogłoby stać nawet na atrapach kół - tu pełna zgoda
Bruuuum Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Bruuuum, jak odniesiesz się do tego: 1. Miałem w A4 opony klasy premium o indeksie nośności 88, które z zapasem przekraczały DMC mojego A4, rzadko kiedy auto woziło komplet pasażerów a mimo to 3 z 4 opon po ok. 3 latach zaczęły SKRZYPIEĆ (mam filmik na dowód), a te z przodu po kolejnym roku ROZWARSTWIŁY SIĘ (mam foty). Bieżnika na nich miałem jeszcze sporo (ponad 5mm). Teraz mam gumy o zalecanym indeksie (93) a na zimę aż 97 i mam święty spokój. 2. Gdy auto jest np. w zakręcie lub robisz jakiś gwałtowny manewr ominięcia przeszkody to wg. Ciebie wszystkie opony są wtedy równomiernie obciążone? Co się dzieje z masą przy gwałtownym, awaryjnym hamowaniu z dużej prędkości? Wciąż są wszystkie koła równomiernie obciążone? Na pewno tak nie jest. A teraz dołóż do tego 4 osoby na pokładzie + bagaż + duża prędkość i robi się gorąco bo w pewnym momencie niemal cała masa auta leci na dwie opony... I co? Opony się mocno nagrzewają. A głównie to temperatura działa niszcząco na gumę (proces starzeniowy). Oczywiście kilka-kilkanaście takich przeciążeń może przeżyje... 3. Audi zaleca indeks prędkości Y (300km/h) dla A4. Pewnie myślisz po co, skoro raz, że znakomita większość ludzi jeździ z prędkościami max. oscylującymi pomiędzy 150 a 200km/h a dwa, że nawet mocnarne S4 nie bujnie się do takiej prędkości... tym bardziej jest to dziwne, gdyż na rynku są opony o niższym indeksie prędkości... a może chcą na nas zarobić, byśmy kupowali te droższe, z indeksem Y? Jak myślisz? Spisek, zmowa z producentami opon? PS. Oczywiście dla pizg*nia słit foci na skręconych kołach w jakimś industrialnym plenerze to auto mogłoby stać nawet na atrapach kół - tu pełna zgoda 1. A jaki to był rozmiar opon? Nie bronię nośności 88, tylko o 3 wyżej 91. 2. Przecież to oczywiste, że opony w trakcie jazdy mają skrajnie różne przeciążenia, ale nie istnieje indeks przeciążeń, tylko indeks nośności, bo opona która pasuje nośnością do danej masy całkowitej, pasuje również do przeciążeń, jakie ma ta masa na tej oponie. I indeks nośności jest określony przy maksymalnej prędkości określonej indeksem prędkości czyli np. 91Y ma nośność 91 przy prędkości 300km/h przy aucie wypełnionym 5 osobami, pełnym bakiem i bagażem (czyli dop. masa całkowita, czyli masa własna +jakieś 500kg). Znaczy to, że przy niższej prędkości jest jeszcze wytrzymalsza! Sądzisz, że producenci opon nie przewidzieli, że opony mają przeciążenia i nigdy nie ma na nie nacisku większego niż przy masie stojącego auta? Bo pojazd, który będzie miał statycznie nacisk na np. przednie lewe koło powiedzmy 500kg, a oponę na nim z indeksem 93 (650kg) może mieć na niej dużo większe przeciążenia dynamiczne niż 650kg. Ale samo określenie parametru wytrzymałości tej opony odnosi się do statycznej masy. 3. Ale o co z tym do mnie piszesz? Opona 235/35/19, od której zaczęła się dyskusja ma indeks Y, więc nie wiem w czym problem? 4. Opona z niższym profilem to lepsza reakcja na ruch kierownicą, lepsze prowadzenie w zakrętach. Tak jak pisałem owszem szybciej się może zużyć, być mniej komfortowa na nierównościach. Ale jak ktoś Ci nagle wyskoczy na ulicę i będziesz miał ulamek sekundy na ominięcie go, to lepiej zareaguje auto na 19" z niskim profilem, niż na 16" z balonem. Więc nie chodzi tu o focie. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Bruuuum
H4mm3R Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Wlepa z mojej A4, jakoś nie widać tu wymagań odnośnie indeksu nośności....
twoj Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Czy to nie ty pisałeś wcześniej, że wraz z rozmiarem felgi maleje nośność? Teraz sam pokazujesz, że dla 15 cali jest 91, a dla 17 cali 93 jako przykład. Co za strzał w kolano! Skoro wypisywana jest nośność dla poszczególnych rozmiarów to dlaczego nie podali dla 16 cali 93, a potem dla 17 cali 92 albo 91? Przecież takie opony też są produkowane i jest ich w obrocie nawet więcej??? Kolejny strzał w kolano Lepiej napisz, że sam u siebie masz takie właśnie 91 w 19calach i teraz bronisz się rękami i nogami żeby wyjść z twarzą.
Arturoo Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Zaraz zaraz, przecież sam wczoraj pisałeś ,że jak zwiększa się felga to nośność maleje, a teraz nagle się okazuje, że rośnie bo podałeś dla 15tki 91 a dla 17tki 93 To jak to jest ??? Kiedy podasz ostateczną wersje swojej teorii ??? Jeżeli nie ma nośności to nie oznacza, że jest samowolka tylko ,że trzeba to sprawdzić w instrukcji, serwisie ostatecznie jak się nie ma dostepu do tego ani do tego poszuka analogicznego wozu ... patrz np na wklepke wampira.
Bruuuum Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Czy to nie ty pisałeś wcześniej, że wraz z rozmiarem felgi maleje nośność? Teraz sam pokazujesz, że dla 15 cali jest 91, a dla 17 cali 93 jako przykład. Co za strzał w kolano! Skoro wypisywana jest nośność dla poszczególnych rozmiarów to dlaczego nie podali dla 16 cali 93, a potem dla 17 cali 92 albo 91? Przecież takie opony też są produkowane i jest ich w obrocie nawet więcej??? Kolejny strzał w kolano Lepiej napisz, że sam u siebie masz takie właśnie 91 w 19calach i teraz bronisz się rękami i nogami żeby wyjść z twarzą. Pisałem, że maleje od 17" do 19" na pokazanych wlepkach przy parametrach V i Y i podobnej szerokości, ta opona zimowa 195/65/16" ma indeks H. Jednocześnie pisałem, że opona może mieć różną nośność w zależności od rozmiaru, jak wsponiana 16" z różnymi nośnościami, czytaj ze zrozumieniem. Tłumaczyłem z 5 razy, że te podane na wlepkach nośności obok rozmiaru informują jaką nośność ma opona w tym rozmiarze, a nie, że jaka jest minimalna. Czyli nie musi być kolejność malejąca, ale chodzi o to, że nie musi być rosnąca, ani utrzymana. Czyli, że opona 19" gdyby miała nośność 93, będzie tak samo dobra jakby miała 91, tylko aby zgadzał się rozmiar koła dana opona ma akurat nośność 91 i tyle. Czyli, że 19" nie musi mieć 93 bo 17" ma 93! Wmawiasz mi, że powiedziałem coś co źle interpretujesz bo tego nie rozumiesz i mówisz, że ja tak powiedziałem, dobre Nie, nie mam jeszcze opon 235/35/91, ale mam zamiar takie mieć jeśli Cię to interesuje. No i po co piszesz z drugiego konta? Zaraz zaraz, przecież sam wczoraj pisałeś ,że jak zwiększa się felga to nośność maleje, a teraz nagle się okazuje, że rośnie bo podałeś dla 15tki 91 a dla 17tki 93 To jak to jest ??? Kiedy podasz ostateczną wersje swojej teorii ??? Jeżeli nie ma nośności to nie oznacza, że jest samowolka tylko ,że trzeba to sprawdzić w instrukcji, serwisie ostatecznie jak się nie ma dostepu do tego ani do tego poszuka analogicznego wozu ... patrz np na wklepke wampira. Dobraliście się we 2 z czytaniem ze zrozumieniem Przeczytaj co napisałem wyżej, żebym nie pisał dwa razy. Pisałem, wyżej przy danej wlepce którą wstawiłem, że widać tendencję malejącą 17" 98, 18" 97, 19" 96, co przekreśla teorię wampir, że jak 17" ma 93 to i 19" musi mieć 93. Jednocześnie napisałem, że 16 z indeksem 94, czyli niższym jest tak samo dobra, nie widzisz tego? Jak macie takie problemy z właściwym czytaniem treści prostych zdan, to nie dziwę się, że nie jesteście w stanie dobrać opon po parametrach producentów opon Jak nie ma na wlepce to wystarczy sprawdzić u producenta opon i dobrać po masach auta, chyba, że kogoś to przerasta jak widać. Podejrzewam, że nawet nie ma nigdzie w instrukcji podanej ogólnej minimalnej nośności opon, tylko są nośności poszczególnych rozmiarów. I dlatego każdy człowiek umiejący podstawy matematyki może dobrać opony do auta na podstawie danych producentów opon i danych kół i mas auta Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Bruuuum
twoj Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 a jak to sobie wyliczyłeś ze akurat zawsze będą malec od 17 do 19? Na podstawie wlepki b8 z internetu?
Bruuuum Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) a jak to sobie wyliczyłeś ze akurat zawsze będą malec od 17 do 19? Na podstawie wlepki b8 z internetu? Kolejny raz tłumaczę, że nie wyliczyłem, że będą maleć od 17" do 19"! Pokazałem, że mogą maleć od 17" do 19", jak na podanej wlepce, aby obalić tezę wampir, że jak 17" ma 93 to i 19" musi mieć minimum 93! Bo jak widać 19" może mieć niższy indeks niż 17". Czyli, że 19" może mieć 91 kiedy 17" ma 93, bo drugie nie wyklucza pierwszego. Tak samo jak na tej wlepce 19" ma 96, a 17" 98, sytuacja analogiczna. Cytuję post #12 tego tematu by wampir Skoro jest na wlepce dla 17" indeks 93 to dla 19" też minimum taki musi być A jednocześnie mamy wlepkę gdzie 17" ma 98, a 19" 96, czyli mniej niż 17"... I kto tu tworzy swoje zasady nie powiem skąd wzięte? Trudno dyskutować merytorycznie z taką osobą. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Bruuuum
twoj Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Schowaj się do dziury z której wylazłeś trolu i przestań wprowadzać ludzi w błąd!!! Jak jesteś taki pewny to daj swoje auto na testy razem z podpisanym oświadczeniem ze pokrywasz wszelkie szkody.
wampir Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Przepraszam, czy Ty mnie oskarżasz o pisanie z drugiego konta? Ty jesteś poważny? I do tego zaprosiłeś kolegę moderatora? Jestem ciekawy czy dostanę teraz zakaz pisania postów bo napisałem coś co sie nie spodobało. Ja rozumiem, że nie w smak Ci to, że pokazałem moja wlepkę na ktorej widac nosnosc. Gdyby jej nie było to wszystko byłoby łatwiejsze albo gdyby były tam rózne indeksy tak jak to probujesz wmowic jako przykłady, ale tutaj jak na zlosc dla Ciebie są takie same.... Teraz musisz kombinowac dotwarzac teorie raz ze rosnie, raz ze maleje. Inaczej dla przedziału 17-19 poźniej 15-17. A jakim prawem Ty to robisz ? Kim Ty jestes? Jakie masz doświadczenie? Bo potrafisz pomnożyc ilosc opon przez indeks? Zadnej teorii tym nie obaliles i nie masz absolutnych podstaw do obalenia.
Bruuuum Opublikowano 7 Stycznia 2017 Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Schowaj się do dziury z której wylazłeś trolu i przestań wprowadzać ludzi w błąd!!! Jak jesteś taki pewny to daj swoje auto na testy razem z podpisanym oświadczeniem ze pokrywasz wszelkie szkody. Własnie podsumowałeś swój poziom merytoryczny i intelektualny, na który Cię stać, gratuluję, nie będę dalej dyskutował z taką wybitną osobistością Przepraszam, czy Ty mnie oskarżasz o pisanie z drugiego konta? Ty jesteś poważny? I do tego zaprosiłeś kolegę moderatora? Jestem ciekawy czy dostanę teraz zakaz pisania postów bo napisałem coś co sie nie spodobało. Ja rozumiem, że nie w smak Ci to, że pokazałem moja wlepkę na ktorej widac nosnosc. Gdyby jej nie było to wszystko byłoby łatwiejsze albo gdyby były tam rózne indeksy tak jak to probujesz wmowic jako przykłady, ale tutaj jak na zlosc dla Ciebie są takie same.... Teraz musisz kombinowac dotwarzac teorie raz ze rosnie, raz ze maleje. Inaczej dla przedziału 17-19 poźniej 15-17. A jakim prawem Ty to robisz ? Kim Ty jestes? Jakie masz doświadczenie? Bo potrafisz pomnożyc ilosc opon przez indeks? Zadnej teorii tym nie obaliles i nie masz absolutnych podstaw do obalenia. Zaprosiłem moderatora? Co? Nie dorabiam teorii, że inaczej maleje dla przedziałów 17-19 i 15-17, wskaż w którym miejscu tak napisałem Napisałem, że indeks może maleć dla opony 19" w stosunku do 17", nie napisałem nigdzie, że musi, za to Ty napisałeś, że musi rosnąć lub być taki sam! Teraz ochłoń i na spokojnie przeczytaj, tutaj to napisałeś, post #12 tego tematu: Skoro jest na wlepce dla 17" indeks 93 to dla 19" też minimum taki musi być A tutaj mamy wlepkę: Na, której widac, że nośność 19" dla auta może być mniejsza niż 17", tak czy nie?! Widać, że tak, co obala Twoją prywatną regułę, którą ustaliłeś, "A jakim prawem Ty to robisz ? Kim Ty jestes? Jakie masz doświadczenie? " Po drugie: piszesz, że indeks nośności 91 dla opon w B6/7 jest za niski, a jednocześnie sam masz na wlepce opony 15" (w dodatku z indeksem H, czyli dużo mniej wytrzymałe) z indeksem 91: To jest indeks opon 91 dobry do B6/7, tak czy nie? Czy tylko wtedy kiedy Ty tak napiszesz, a Twoi ulubieni inżynierowie Audi oszukali Cie na wlepce? Ja już nie widzę dalszych sposobów dotarcia do Ciebie faktami. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez Bruuuum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się