ChilliPalmer Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 Cześć, dzisiaj wróciłem z wycieczki po Jurze Krak-Częstochowskiej (śliczne rejony) polecam ;-) W drodze powrotnej do domu zauważyłem rzecz dosyć dziwną. Ponieważ krajowa 1 była puściutka, słonko zdążyło wysuszyć asfalt to przegoniłem swoją B7-mkę troszkę. "Poganiałem" się nawet troszkę z E-klasą, w szczytowym momencie dochodząc w okolice 200km/h. Wszystko było świetnie, mocy nie brakowało w żadnym momencie natomiast kiedy wpadłem już na pierwsze skrzyżowania i trzeba było się rozpędzać od 0 to wystąpił dosyć dziwny objaw - obrotomierz wskazywał nieco ponad 1500obr, skrzynia dobrała możliwie najniższy bieg (czyli rozpędzanie momentem obrotowym) gaz miałem wciśniety może na 35% wystąpiło lekkie poszarpywanie kilkakrotnie pod rząd. W tym momencie obroty bardzo symbolicznie się zwiększały (o jakieś 25-50obr/min). Teraz pytanie do Was (olej w skrzyni był zmieniany przy przebiegu 130k km w niemczech) usterek w VAGu absolutnie 0 - czy może to być wina już przepracowanego oleju i ew przypchanego filtra ? Ów objaw nie występuje kiedy skrzynia jest jeszcze zimna czyli do pierwszych 10-20km w mieście. Tiptronic działa w niej świetnie, S-ka wręcz rewelacyjnie. Innych niepokojących objawów nie zauważyłem. Z góry dziękuję za podpowiedzi !
Chemik21 Opublikowano 29 Marca 2014 Opublikowano 29 Marca 2014 (olej w skrzyni był zmieniany przy przebiegu 130k km w niemczech Jaki jest obecny przebieg?
Chemik21 Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 Z tego wynika, że olej ostatnio był wymieniany ponad 100 tys km temu a powinno się go wymieniać co 60 tys. km.
ChilliPalmer Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Opublikowano 30 Marca 2014 Ok czyli wszystko wskazywałoby jednak na przepracowany olej który traci swoje właściwości wraz ze wzrostem temperatury w skrzyni. Bo kiedy silnik nie osiągnie 90*C to wszystko działa normalnie. Jaki olej polecacie i czy da radę wymienić go samemu ? PS. Sprawdziłem też skrzynię u siebie i jest to 7-mio lamelkowa, czyli nie powinno być z nią większych problemów. PS2. Pytam z ciekawości - jaki Vmax ma 2.0TDI BLB w połączeniu z Multitronic ? Ponieważ zdziwiło mnie to że przy 190 miałem niecałe 3800obr... ?
Chemik21 Opublikowano 30 Marca 2014 Opublikowano 30 Marca 2014 Olej do tej skrzyni leje się tylko ori. Widzę, że jesteś z Lodzi więc A2 do kolegi Bart-s masz rzut beretem, najlepiej napisać do niego i umówić się. Poza zmianą oleju na pewno zdiagnozuje Ci skrzynie jeżeli dzieje się z nią coś niewłaściwego. Polecam też poczytać te dwa tematy: http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-skrzynia-biegow-12/all-b6-b7-diagnostyka-skrzyni-multitronic-126187/ http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-skrzynia-biegow-12/all-b6-and-b7-multitronic-encyklopedia-80905/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się