Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koledzy sprzedałem swoją a4 b7 2.0T FSI i planuje wskoczyć w a6 c6 z silnikiem 2,7TDI lub 3.0TDI. No i mam kilka spraw.

1. który z tych silników polecacie i czemu? jakie będa między nimi różnice poza mocą? jakie jest ich spalanie?

2. jak za pomocą VCDS 905 sprawdzić stan wtrysków?

3. czy jest jakis sposób na sprawdzenie rozrządu przed zakupem?

/pozdrawiam i z góry bardzo dziękuję za pomoc i opinię posiadaczy tych silników

Opublikowano

3. Raczej nie, jedynie to przy odpalaniu grzechotka. Jeżeli jej brak na zimnym / ciepłym motorze to można założyć że jest ok. Ale nigdy nie wiadomo. Słyszałem że jest też sposób na ,,chwilowe,, wytłumienie tego do sprzedaży ale nie wiem co i jak więc jak sprawdzać auto to z kimś kumatym.

1. Ponoć ASB mają poprawione napinacze ale słyszałem że to pic na wodę i każdy motor czy ASB czy BKN może trafić bolączka rozrządu. Tak naprawdę problemu nie ma w nowych modelach po 2009 roku.

Ja przy zakupie sprawdziłem auto z kolegą Ćwiara z Wro który ogarnął autko pod względem wtrysków, ciśnienia na tłokach i przebiegu. Wszystko było oki. Grzechotki nie było i do tej pory nie ma.

Opublikowano

kolego masz jakieś namiary na kolegę Ćwiara?

Opublikowano

3.0 mogę z czystym sumieniem polecić. Szukając przede wszystkim będziesz miał większy wybór w 3.0 niż 2.7 i pewnie będą lepiej doposażone. Spalanie ok. 10-11 miasto (8,5-9,5 wieczorami spokojnie) i 6,5-7,5 trasa (raz udało mi się spalić ~21 litrów na trasie 350km, czyli średnio 6/100 przy prędkościach 110-140), zależy jeszcze na jakich felgach.

Opublikowano

Jeżeli sprzedawca nie ma potwierdzonej historii wymiany wtrysków, bądź wymiany rozrządu, to targuj maksa na to mówiąc o ewentualnych kosztach. Jezeli to handlarz nie spusci bo znajdzie naiwniaka co sie nie zna i kit mu orzeni. Wtryski WCDS sprawdzisz pi razy drzwi moje pokazywały mało na minusie a 2 były do wyrzucenia i 2 agonalne, tylko 2 dobre. Rozrząd usłyszysz po rozruchu, czy na zimnym czy na cieplym. U mnie akurat na zimnym był cicho, a na cieplym sie odzywał, miał wymieniane wcześniej 2 górne napinacze, bardzo rzadko sie odzywał i przy zakupie tego nie wychwyciłem. Stargowałem tylko na wtryski i jakieś mini mankamenty. Od zakupu zrobiłem 2 tys km i spala mi srednio 9.8 l w mieście w granicach 11 w trasie 7-8 głownie autostrada do 140 km/h. Jak podgonisz powyzej 130 np. 160-80 na tempomacie to spali koło 10l. Maksymalnie jechalem 242 km/h wg GPS bo licznikowo ponad 250, wiecej coś nie bardzo chciał więc na siłę nie dusiłem wiec chyba jest nieźle. Przy wyprzedzaniu miazga, moment obrotowy i naped quattro zabija :thumbup1:

Opublikowano

Jeździłem 3.0 w A6 rewelacja,skrzynia automat,quatro. Spalanie w mieście około 12.5L trasa 8.5 średnio 10L. Niestety ukradli...teraz jeżdże A4 2.7 210KM. Napęd na przód,skrzynia manual. Spalanie w mieście 10L trasa 6.5, średnia 8.3L. Gdybym miał wybierać biorąc pod uwagę tylko komfort i osiągi to zdecydowanie wybrałbym 3.0

Wysłane z mojego GT-I9505 za pomocą Tapatalk 4

Opublikowano

czyli nie ważne jaki silnik się wybierze czy 2.7 czy któryś z 3.0 i tak podobnie wyglądają w utrzymaniu ??

te pierwsze silniki mają jakieś swoje szczególne/typowe/częste bolączki wieku młodzieńczego ??

czyli lepiej odczekać, uzbierać i celować w 2009 rok ??

Opublikowano

dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Ja sie przekonałem jak kosztowne sa naprawy 3.0tdi :) na moje szczęście jeszcze przed zakupem, a dokładnie podczas ostatecznych jazd próbnych przed zakupem konkretnej a6 c6 3.0TDI (BMK). Wszystko było super (nawet wg VCDS wtryski chodziło dobrze) i nagle ni z gruchy ni z pietruchy nierówna praca silnika i mega kopcenie. Sprawa zakończyła się na tym że wymiana wtrysków na nowe nie pomogła, a silnik nadaje się do kapitalnego remontu ( koszt ok 10tys zł), co własnie teraz robię, bo kupiłem ten samochód, oczywiście za odpowiednio niższą cenę :). Generalnie jak wtryski poleją to trzeba sie liczyć z kosztami rzędu 15-20 tys zł w zalezności od cen zakupu części i robocizny, więc lepiej szukać sprawdzonych egzemplarzy z pełną historia, bo inaczej może być niemiła niespodzianka

Opublikowano

lub jezeli starszy rocznik to po wymianie wtrysków i rozrządu, bo jedno i drugie to mega duze koszty

Opublikowano
dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Ja sie przekonałem jak kosztowne sa naprawy 3.0tdi :) na moje szczęście jeszcze przed zakupem, a dokładnie podczas ostatecznych jazd próbnych przed zakupem konkretnej a6 c6 3.0TDI (BMK). Wszystko było super (nawet wg VCDS wtryski chodziło dobrze) i nagle ni z gruchy ni z pietruchy nierówna praca silnika i mega kopcenie. Sprawa zakończyła się na tym że wymiana wtrysków na nowe nie pomogła, a silnik nadaje się do kapitalnego remontu ( koszt ok 10tys zł), co własnie teraz robię, bo kupiłem ten samochód, oczywiście za odpowiednio niższą cenę :). Generalnie jak wtryski poleją to trzeba sie liczyć z kosztami rzędu 15-20 tys zł w zalezności od cen zakupu części i robocizny, więc lepiej szukać sprawdzonych egzemplarzy z pełną historia, bo inaczej może być niemiła niespodzianka

Co się tam w nim stało? Tłoki, głowice?

Opublikowano

jeden tłok popłynął delikatnie, a kolejne 2 popuchły :) Dla mnie szok że w ciągu 30km silnik powiedział PAPA no ale widocznie jest aż tak wrażliwy na temperatury.

Opublikowano

Chyba nieźle musiał być zajechany.

Wysłane z mojego GT-I9505 za pomocą Tapatalk 4

Opublikowano

no własnie tutaj zagadka bo wstryski wg VCDS chodziły super, silnik odpalał pięknie i chodził równiutko i zbierał sie bardzo dobrze do jazdy, dlatego wszyscy byli w szoku jak nagle zaczął kuleć i okazało się że trzeba w niego włożyć 15-20tys zł zeby znowu żył

Opublikowano

Na co tam aż tyle pieniędzy? Wszystkie części by za tyle wymienił, a taniej inny silnik kupił.

Opublikowano

7 tys zł nowe wtryski + generalka (nowe tłoki, pierścienie, tuleje, planowanie głowicy, zawory, rozrząd, uszczelki, oleje itp) + robocizna i się tak pięknie zbiera :). Ja po ostatecznym podliczeniu kosztów zdecydowałem sie na nowy słupek w firmie z krakowa za 8,5tys zł + regeneracja kolektorów 800zł i robota juz u mnie na miejscu, wiec wyjdzie 7tys zł wtryski + jakies 11 tys zł za resztę silnika

niestety takie są to koszty

Opublikowano

po jakim przebiegu taka masakra w silniku ze trzeba robic kapitalke?

Opublikowano

u mnie sprawdzone i udokumentowane 226tys km , ale tak jak napisałem w moim przypadku nie była to kwestia przebiegu tylko tego ze poprzedni własciciel nie zadbał o wtryski ( nie wymienił ich na czas) i niestety polały, a kazdy wie co sie wtedy dzieje w silniku diesla jak wtryski leją. Generalnie mój mechanik uważa że w tych silnikach po przebiegu 200tys m trzeba wymienić wtryski bez względu na to co się z nimi dzieje, bo inaczej jest to loteria czy będą chodzić czy nie.

Opublikowano

yhmn.. a czemu zdecydowales sie na 3.0 TDI? nie lepiej bylo zostac przy 2.0 TFSI, zrobic mu wydech, fmica, soft i miec 300 KM w silniku ktory mozna kupic caly za mniej niz 5 kola?

Opublikowano

dlatego zdecydowałem sie na A6 C6 3.0tdi, bo:

- od zawsze bardzo podobała mi sie A6 C6

- A4 zrobiła się dla mnie za mała jak pojawiło się dziecko :)

- A4 jeździłem 5 lat i po prostu czas na zmiany

- chciałem już przesiąść się w samochód z automatem

- a wybór padł na 3.0TDI bo to chyba najrozsądniejszy silnik (jeżeli wiemy że jest sprawny, albo zrobimy mu na start wszytskie potrzebne rzeczy). Jest dużo oszczędniejszy od 3.2FSI. W 3.0TDI prawie każdym jest quattro i automat czego niestety w 2.0TDI, 2.0TFSI i 2.4 benzynie nie znajdziemy.

to takie główne powody

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...