Jump to content

Montaż i Działanie ADS ( AUDI DRIVE SELECT ) 2008-2012


Recommended Posts

Więc najpierw musimy sprawdzić czy nasz samochód wyposażony jest w przekładnie servotronic czy zwykłą.

Kod przekładni servotronic 1N3 - zwykła 1N1

DIY oparty na sterowniku MCE 09   8K0 907 063 D  oraz MMI 3G HDD  A4 B8 2008-2102


:arrow2:AudiEnthusiasts Vag Com


:arrow2:Compiled Drive Select VAG-COM codes


ROZNICE w kodowaniach miedzy  Modelami 2008-2012  a 2012 -2015

:arrow2:http://www.audizine.com/forum/showthread.php/392843-PDC-plus-switch-part-nummer?s=cfcdac6f325b20886d216b3564d97216&p=5793161&viewfull=1#post5793161

:arrow2:https://www.audi.co.uk/glossary/a/audi-drive-select.html





System Audi drive select pozwala dostosować konfigurację poszczególnych układów samochodu i zmienia charakter pojazdu po naciśnięciu przycisku.

Do dyspozycji kierowcy jest pięć trybów jazdy: efficiency, comfort, dynamic, auto oraz tryb indywidualny, dostępny w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji MMI plus, który pozwala dostosować konfigurację poszczególnych układów samochodu do oczekiwań kierowcy. Tryb comfort umożliwia pokonywanie długich tras bez uczucia zmęczenia. tryb auto gwarantuje żywiołową, ale i komfortową jazdę. Tryb dynamic sprawdza się w sportowej jeździe i daje kierowcy satysfakcję podczas pokonywania krętych odcinków dróg. Z kolei tryb efficiency dla silników TFSI a także TDI gwarantuje możliwie jak najoszczędniejszą jazdę. Jako integralny element systemu Audi drive select tryb ten wyróżnia się zmodyfikowanym programem przełączania biegów i zoptymalizowanymi pod względem zużycia energii parametrami jazdy.

Konfiguracja poszczególnych układów w ramach danego trybu zależy od wyposażenia samochodu. Seryjnie Audi drive select zmienia charakterystykę silnika, skrzyni biegów, i układu kierowniczego. Dodatkowo system może regulować także działanie sportowego układu jezdnego z regulacją tłumienia amortyzatorów , dynamicznego układu kierowniczego i napędu na wszystkie koła quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym. W zależności od wybranego trybu silnik i skrzynia biegów reagują łagodnie lub żywiołowo na każde wciśnięcie pedału przyspieszenia. W skrzyni biegów przesunięciu ulegają obroty silnika, przy których zachodzi zmiana biegu – w trybie dynamic następuje ona przy wyższych obrotach, w trybie comfort już w niskim zakresie obrotów. Do warunków drogowych dostosowuje się także układ kierowniczy, oferujący jazdę od komfortowej po sportową. Oferowany opcjonalnie napęd quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym elastycznie rozdziela siłę napędową między koła tylnej osi, gwarantując żywiołową jazdę na zakrętach i bezkompromisową dynamikę.

 

Audi drive select może sterować pracą:
-silnika
-skrzyni biegów
-układu kierowniczego (też opcjonalnego dynamicznego)
-napędu quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym
-układu jezdnego z regulacją tłumienia
-napinacza pasów bezpieczeństwa
-układu wydechowego (zmiana dźwięku)
21.jpg
23.jpg
22.jpg
thumbs_10.jpg



Jeśli mamy przekłądnie serwotronic to mamy ułatwione zadanie gdyż możemy drive select odblokowac dwojako:

1) sposób za pomocą vaga i z poziomu MMi będziemy mogli zmieniać charakterystyke ukłądu kierowniczego oraz potencjometru pedału przyśpieszenia.
Aby to odblokowac robimy według następującej instrukcji:




DLA POSIADACZY CONCERT/SYMPHONY 56 :


Radio 56 ---> Adaptation 10 ----> Channel 40 "Car Menu Options II"  --->  Dodajemy ADS  *

w chmurce dodajemy wartosci z VCDS  * 65535  NIEWAZNE






DLA POSIADACZY MMI 2G HIGH ( 2008-2009 )

07 - Control Head -> Adaptation 10 -> Kanal 1
dodajemy 32 do aktualnej wartości
pozniej RESTART MMI





DLA POSIADACZY MMI 2G HIGH ( 2008-2009 ) :

1) najpierw odblokowujemy ukryte menu ( osoby które już to mają pomijają ten krok)

STG 07 ( control head) - Funkcion 10 , dalej klikamy w kanał 08 i wpisujemy wartość 1.

1.1 następnie wchodzimy w ukryte menu przytrzymując SETUP+CAR dla MMI 2G

nsuo.png
i
Hidden Menü -> Diag Settings -> APK 0x01, 0x0B, 0x0C -> Car Menus Maske -> Charisma aktivieren!!!! Aktywujemy Charisma

ROBIMY RESTART MMI 2G Adaptacja 10 ---> kanal 111 zmiana z 0 na 1 .



1.2 Przechodzimy do kodowań w MCE ( Moduł Centralnej Elektryki) 09 :

CONCERT/SYMPHONY , MMI 2G , MMI 3G

 

539u.jpg
Mod_09_Byte8.JPG
Mod_09_Byte17_bit7.JPG


BYTE 7 bit 5 zmiana z 0 na 1

BYTE 8 bit 0 zmiana 0 na 1 ( skrzynia automatyczna) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 1 zmiana 0 na 1 (servotronic) * jesli nie posidamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 2 zmiana 0 na 1 ( silnik)

BYTE 8 bit 3 zmiana 0 na 1 ( zawieszenie ) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 4 zmiana 0 na 1 ( ADS )

BYTE 8 bit 5 zmiana 0 na 1 ( Sportowy dyferencjał QUATTRO) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

BYTE 11  bit 7 zmiana 0 na 1  DLA radio CONCERT   FL

BYTE 8 bit 7 zmiana 0 do 1 - Włącz napinacz pasów bezpieczeństwa (jeżeli jest) POLFT 2012 ---

BYTE 17 bit 7 zmiana z 0 na 1 ( włącza info na wyświetlaczu MMI )

BYTE 19 bit 6 zmiana z 0 na 1 ( umozliwia własciwa kontrole podswietlenia dla przełacznika ADS)


DLA POSIADACZY MMI 3G LOW HIGH : Sterownik 5F ( 2009-2011)

Przy MMI 3G ( dla posiadaczy odblokowane MMI ) w ZIELONYM MENU CAR ---> CARDEVICELIST ---> zaznaczamy Charisma :



Screen_21_090626_0038_0019.png

Pozniej przechodzimy do CARMENUOPERATION ---> zaznaczamy wartosc 5




Screen_28_090626_0040_0021.png


Na koniec WAŻNE !!! ROBIMY RESTART MMI :wink:




IMG_0317.JPG



Jeszcze małe info na koniec dla tych co nie mają servotronica .


W ustawieniach na MMI w opcji CAR ZAWSZE bedzie wracać AUTO !!!


1.3 Następnie wpisujemy kod dostepu do adaptacji :

MODUŁ CENTRLANEJ ELEKTRYKI 09 (Bordnetz)

STG Anpassung -> Funktion 10

Security Acces Code 20113

KANAŁY 63,64,65,66

Standard mamy ustawienia 2 (Auto)) .

1 = Comfort
2 = Auto (Standard)
3 = Dynamik
4 = Individual

Jeśli nie mamy guzika od zmiany trybu jazdy Drive Select kanały 63-66 zmieniamy w każdym na wartość 3

or5h.jpg


*****************************************************************************************************************

Jeśli mamy system MMI 2G MMI 3G BASIC  3G HDD  2008-2012

zmieniamy przycisk od drive select oraz musimy kupić guzik od ESP ponieważ wyląduje on po prawej stronie .

mhnv.jpg

1. ADS przełącznik MODUŁ :

image.png

8K1 959 673 E V10 (LHD)
ESP tylko:
- 8K2 959 674

image.png

lub ESP i Parktronic:
- 8K2 959 674 A  lub G

image.png


1 - 3 Pin wtyczka do ADS: 1C0 973 119 B
2 - 000 979 009 E 3szt.
3 - 000 979 023 1szt do wtyczki bezpieczników po stronie pasażera
4 - oczko do masy w słupku A po stronie pasażera

*****************************************************************************************************

Jeśli mamy system MMI 3G BASIC  3G +  2012-2015

8K1959673K   DRIVE SELECT plus START STOP

image.png



******************************************************************************************************


ASO serwis zestaw do doposazenia  :

8K0 063 765 - skrzynia automat


8K0 063 765A - skrzynia manualna


*******************************************************************************************************


A wiec zaczynamy od wyciagniecia systemu MMI, zmieniamy przełączniki i ciagniemy instalację.

Wiazka do A4 B8 2008-2012

39301_2.jpg

:arrow2::arrow2::arrow2: gotowa wiazka z KUFATECA Wiring Harness Drive Select for Audi A4 8K, A5 8T, Q5 8R-39300


Schemat elektryczny podłaczenia

http://www.audienthusiasts.com/Project_ADS2.html

4oy7.jpg
Po założeniu przełącznika ADS musimy zmienić kodowanie:
STG 09 (Bordnetz)
STG Anpassung -> Funktion 10
Security Acces Code 20113
KANAŁY 63,64,65,66

1 = Comfort 63
2 = Auto (Standard)64
3 = Dynamik 65
4 = Individual 66

 

Link to post
Share on other sites

A jesli mamy tylko concert, da sie uruchomic? (servotronic jest)

Link to post
Share on other sites

Trzeba dołózyć zawór N119 i podłaczyc 2 piny do modułu

Link to post
Share on other sites

Pewnie dla 3G bedzie inaczej :/

Miłoby było mieć możliwość zmiany w MMI ustawień choćby "kierownicy" :)

Link to post
Share on other sites

Pewnie, że tak, tylko przy manualu i bez servotronica to praktycznie nie będzie żadnego efektu, tak mi się wydaje :kwasny:

Link to post
Share on other sites
Pewnie, że tak, tylko przy manualu i bez servotronica to praktycznie nie będzie żadnego efektu, tak mi się wydaje :kwasny:

Servotronic jest....i manual jest....

Link to post
Share on other sites

Nie ma znaczenia czy to manual czu automat. W nawigacji MMI 3G jest tak samo jak w 2g. Dopiero w 3G+ jest inaczej ale równiez bardzo proste do podłączenia

Link to post
Share on other sites
Trzeba dołózyć zawór N119 i podłaczyc 2 piny do modułu

Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat ? Jakie koszty , schemat podłączenia pinów ......

Link to post
Share on other sites

Jeśli nie mamy guzika od zmiany trybu jazdy Drive Select kanały 63-66 zmieniamy w każdym na wartość 4

to rozumiem, że wtedy będę mógł zmieniać ustawienia na ekranie mmi za pomocą audi drive select individual, a nie za każdym razem za pomocą vcds?

Poza tym też w zielonym menu jest opcja sitzeinstellung pokazująca ustawienia foteli, może ktoś to rozgryzł? Oddzielnie też jest opcja ustawień foteli z pamięcią przód\tył.

Reifen – pokazuje ustawienia czujników ciśnienia w oponach.

Scheibenwischer – pokazuje ustawienia wycieraczek.

Service intervall – pokazuje czas i odległość do wezwania do serwisu.

Sitzeinstellung – pokazuje ustawienia foteli.

Zentralverriegelung – pokazuje ustawienia centralnego zamka.

Compas

Charisma – pokazuje ustawienia systemu Audi Drive Select.

Accept changes – potwierdzenie zmian.

Link to post
Share on other sites

witam mam radio symphony aktywowałem kodowania jak wyżej w kanałach zmieniłem wartości na 4 a na wyświetlaczu brak opcji audi drive select co robię nie tak ? posiadam servotronic kod 1N3 czy może do tego radia inne kodowania a może nie da się aktywować?????

Link to post
Share on other sites

Na concercie też testowałem i nie idzie :/ nie chce mi menu wrzucić. Może ktoś ma jakieś rady?

Link to post
Share on other sites

Próbowałem zakodować to u siebie na MMI 2G ,niestety mam problem. MMI pokazuje mi audi drive select ,ale na szaro ,jako nie aktywną funkcję. Zauważyłem ,że ile razy ustawiam byte 17 bit 7 z 0 na 1 ,to i tak za każdym razem jak wejdę ponownie w VCDSa jest przestawione na 0 i to chyba może być przyczyną ,że ten system mi nie działa. Co powinienem w tej sytuacji zrobić ?

Link to post
Share on other sites

Ja jak mialem oswietlenie wnetrza na szaro w mmi to okazalo sie ze w zielonym menu byla ta funkcja odznaczona. Po zaznaczeniu wskoczylo na "czerwono" -wszystko ok. Moze wiec to .... ?

Link to post
Share on other sites

Jeszcze jeden update. Jeśli wczesniej nie mielismy dodatkowego przełącznika ADS po zakodowaniu jak wczesniej pisałem wszystko działało jednakże guzik od ADS podświetlał sie nieprawidłowo. Wyglądało to tak:

abmh.jpg

Aby prawidłowo działał przycisk musimy w Module 09 zmienic kodowanie w Byte 19 na 01001000

hxky.jpg

Wówczas poświetlenie bedzie działało w sposób prawidłowy :

hpbz.jpg

Link to post
Share on other sites

Już działa ,jednak musiałem włączyć wcześniej security access i dopiero później kodowanie w 17 byte'ie :) Warto zrobić moda ,kierownica i silnik kompletnie inaczej pracują !

Link to post
Share on other sites
Już działa ,jednak musiałem włączyć wcześniej security access i dopiero później kodowanie w 17 byte'ie :) Warto zrobić moda ,kierownica i silnik kompletnie inaczej pracują !

:)

Link to post
Share on other sites
Już działa ,jednak musiałem włączyć wcześniej security access i dopiero później kodowanie w 17 byte'ie :) Warto zrobić moda ,kierownica i silnik kompletnie inaczej pracują !

:)

Na 3G bedzie takie samo kodowanie ??

Link to post
Share on other sites
Już działa ,jednak musiałem włączyć wcześniej security access i dopiero później kodowanie w 17 byte'ie :) Warto zrobić moda ,kierownica i silnik kompletnie inaczej pracują !

:)

Na 3G bedzie takie samo kodowanie ??

tak

Róznica między 2G a 3G jest w odblokowaniu Ukrytego Menu

Dla 3G :

AkttywacjaHidden Menue dla MMI 3G Funktion Charisma

(Charisma jest nam potrzebna do kodowania Audi Drive Select)

Moduł STG 5F (Infotainment)

STG Anpassung -> Funktion 10

Kanał 06 z 0 zmieniamy na 1 .

Link to post
Share on other sites
czy komus udalo sie zakodowac na concercie

kodowanie jest to samo tylko wybiersz opcje w RADIO 56

Link to post
Share on other sites

WRC u mnie w concercie włączenie ADS nie wrzuca opcji w car menu :/ nie wiem czy nie ma to związku z wersja software 150 w moim radiu. Kodowanie radio przyjmuje ale pozycji do menu nie wrzuca :/

Link to post
Share on other sites

Dla sprawdzenia .................. u mnie jest inne kodowanie :wink:

BYTE 8 bit 0 zmiana 0 na 1 ( skrzynia automatyczna) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 1 zmiana 0 na 1 (servotronic) * jesli nie posidamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 2 zmiana 0 na 1 ( silnik)

BYTE 8 bit 3 zmiana 0 na 1 ( zawieszenie ) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 4 zmiana 0 na 1 ( ADS ) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

BYTE 8 bit 5 zmiana 0 na 1 ( Sportowy dyferencjał QUATTRO) * jesli nie posiadamy to nie kodujemy

Przy MMI 3G w ZIELONYM MENU CAR ---> CARDEVICELIST ---> odznaczamy Charisma :

Screen_21_090626_0038_0019.png

Pozniej przechodzimy do CARMENUOPERATION ---> zaznaczamy wartosc 5

Screen_28_090626_0040_0021.png

Na koniec RESTART MMI :wink:

IMG_0317.JPG

Jedyny bład w konmpie to brak przyciskow jak ktos sobie nie załozy :wink:

Jeszcze małe info na koniec dla tych co nie mają servotronica .

W ustawieniach na MMI w opcji CAR ZAWSZE bedzie wracać AUTO !!!

Link to post
Share on other sites
czy komus udalo sie zakodowac na concercie

kodowanie jest to samo tylko wybiersz opcje w RADIO 56

a jakie kodowanie dokladnie

Link to post
Share on other sites
czy komus udalo sie zakodowac na concercie

kodowanie jest to samo tylko wybiersz opcje w RADIO 56

a jakie kodowanie dokladnie

podepnij kompa i sprawdz podpowiedzi na VCDS w RADIO 56

Link to post
Share on other sites

Wrc sprawdzales na aucie czy tylko teoretycznie vcds? Bo juz testowalem różne kodowania i opcji nie mogę włączyć.

Link to post
Share on other sites

Ja to robiłem gdzies 3 lata temu , u mnie brak m.in. servotronica i ten MOD poprostu nie działa :wink:

Jedynie majacych ten układ wspomagania ( servotronic) moga odczuć lepszą prace układu kierowniczego oraz moze szybsza reakcje silnika na pedał gazu .

Kodowanie testowałem m.in na VCDS , VAG CAN .

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...