Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jak sprawdzić stan wtrysków ?


posti_a6

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy szykuję się do zakupu a6 C6 z silnikiem 3.0TDI. Może ktorś podrzucić jak sprawdzić wtryski? I odrazu jakie wartości sa poprawne, a jakie oznaczają awarię. Mam VCDS

/pozdrawiam i dziękuję za odpowiedz

---------- Post dopisany at 23:01 ---------- Poprzedni post napisany at 09:18 ----------

dzisiaj sprawdzałem jej wtryski i wyszły następujące wartości:

Grupa 072

-0.0 ms Korekcja czasu

-6.0 ms Korekcja czasu

0.0 ms Korekcja czasu

Grupa 073

0.0 ms Korekcja czasu

2.0 ms Korekcja czasu

0.0 ms Korekcja czasu

Grupa 074

-2.0 ms Korekcja czasu

-0.0 ms Korekcja czasu

-0.0 ms Korekcja czasu

Grupa 075

-0.0 ms Korekcja czasu

-0.0 ms Korekcja czasu

-0.0 ms Korekcja czasu

Grupa 076

-6.0 ms Korekcja czasu

-0.0 ms Korekcja czasu

-0.0 ms Korekcja czasu

Grupa 077

-0.0 ms Korekcja czasu

-4.0 ms Korekcja czasu

-0.0 ms Korekcja czasu

Czy wtryski są OK czy coś wskazuje na ich nieprawidłowe działanie? zuważyłem ze jak odlapa się ten samochód jak jest zimny to trzeba go pokręcic 3-5 sekund zeby odpalił. Nie dymi.

bardzo dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wtryski są OK czy coś wskazuje na ich nieprawidłowe działanie? zuważyłem ze jak odlapa się ten samochód jak jest zimny to trzeba go pokręcic 3-5 sekund zeby odpalił. Nie dymi.

bardzo dziękuję za pomoc

Też tak mam z odpalaniem, a wtryski nowe. Tu zobacz Forum Audi A6 Klub :: Zobacz Forum - Silniki wysokoprężne - C6 (2004-2011) wiecej w temacie 3.0 TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są następujące błedy w silniku: (świeca żarowa, egr i kolektor ssący) czy którys z nich moze miec wpływ na odpalanie?

005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10): Open Circuit

P161A - 001 - Upper Limit Exceeded

Freeze Frame:

Fault Status: 01100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 219011 km

Time Indication: 0

Date: 2013.05.02

Time: 11:46:17

Freeze Frame:

RPM: 903 /min

Torque: 101.4 Nm

Speed: 0.0 km/h

Duty Cycle: 1.0 %

Voltage: 13.91 V

Duty Cycle: 24.5 %

Temperature: 9.9°C

001025 - EGR System: Insufficient Flow

P0401 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110010

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 77

Mileage: 219424 km

Time Indication: 0

Date: 2013.05.08

Time: 21:27:49

Freeze Frame:

RPM: 1470 /min

Torque: 113.1 Nm

Speed: 48.2 km/h

Duty Cycle: 73.7 %

Duty Cycle: 20.9 %

Mass Air / Rev.: 399.5 mg/str

Duty Cycle: 32.4 %

004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached

P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 27

Mileage: 224050 km

Time Indication: 0

Date: 2005.10.02

Time: 01:54:10

Freeze Frame:

RPM: 840 /min

Torque: 144.3 Nm

Speed: 0.0 km/h

Voltage: 13.00 V

Duty Cycle: 80.9 %

Duty Cycle: 88.8 %

Duty Cycle: 80.9 %

Readiness: 0 1 0 0 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze tu jest a6 c6 a nie a4 b7 i troszke inaczej reaguje stacyjka na odpalanie, w tym aucie sie nie powinno sie kreci rozrusznikiem "na kluczyku".... robisz tak przekrecasz kluczyk raz na "klik" puszczasz chwila zwloki i odpala, jesli trzeba go krecic to na pewno nie jest ok

Wiem jak jest w A6 bo kumpel ma i nieraz odpalalem i jeździlem, różnica jest tylko taka, że nie trzeba trzymac kluczyka " na rozruszniku" tylko sama odpala, a gdy ma z tym problem to i tak kreci sama kilka sekund dopóki nie odpali, lub automat go odłaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe wiem ze jak kupię ta a6 to świece wymienię :) tylko ciekawi mnie czy to wyeliminuje problem odpalania :)

teraz jest tak ze pierwsze odpalenie trwa 3-5 sekund, kazde kolejne odpalenie jest od strzała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak samo i wywala mi bład świecy żarowej na 2 cylindrze, najlepsze jest to że świeca jest nowa miesiąc temu wymieniana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojechałem ogarnąć jeszcze raz samochód, no i odpalilsmy, z właścicielem komisu po paru minutach na biegu jałowym ruszyliśmy się przejechać. przyspieszanie spoko, skrzynia spoko, wszytsko niby git i nagle jak zwolniliśmy za jakimś tirem i delikatnie dodałem gazu, słysze jakies terkotanie, puszczam gaz cisza, dodaje terkotanie i tak cały czas. Dojechaliśmy pod komis a silnik pracuje jak traktor i trzęsie całą budą. Zgasiliśmy i po prau minutach odpalamy ponownie, z małym zawachaniem się silnika ale odpalił i znowu to samo + mega duzo dymu z tył...

Co się mogło wysypać? czyżby któryś wtrysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotanie to pewnie napinacz łańcucha rozrządu. Te silniki miały z tym problem, szczególnie 224 KM. Wymiana rozrządu to dość droga impreza w tym modelu - trzeba silnik wyciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaczął się trząść po jeździe i później ciężko odpalił, do tego dym, to wtryski zapewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja obstawiam wtryski. Żeby było śmieszniej to jak widzicie opóxnienia były sprawdzane i wszystko niby było OK :) właściciel auta jutro ma podjąć decyzję co do wstawienia samochodu do naprawy, a nastęnie jak otworza silnik to wtedy będzie mozna podjać decyzję odnosnie zakupu, bo będzie wszytsko czarno na białym w jakim stanie jest motorownia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy. To już sprawa właściciela. Muszą dojść co w silniku się wysypało że taka szopka jest. Wtedy będzie wiadomo jakie koszty naprawy i co w nim trzeba zrobić zeby był 100% sprawny, a ja żebym ze spokojem mógł go kupić i używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź sie zastanów silnik sie rozlatuje a Ty mimo wszystko chcesz go na sile kupowac? Ile Ty masz lat. Podejrzewam, że znaczna wiekszość ominelaby go szerokim łukiem. Co myslisz, że jak sie coś grubo wysrało to ci zrobia picus lalunie i sprzedadza w promocyjnej cenie. Jak zobaczyli komisiarze napalonego jak szczerbaty na suchary naiwaniaka to Ci wcisna każdy kit jak młodemu pelikanowi. Znajdz inny egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...