Bobik_b Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Witam mam problem z autem a mianowicie z silnikiem 1,9 tdi pompa mechaniczna. W jednej A4 silnik pracuje tak jak trzeba mruczy i brak rezonansu no chyba ze mocno sie pocisnie w gaz. Jest wszystko OK. Ale w drugim modelu po mimo ze wydaje sie wszystko OK to jednak praca jest glosniejsza i nie slychac mruczenia silnika tylko warczenie takie tak jak by twardo pracowal. Sprawdzalem Vag ale nic nie pokazywalo a jednoczesnie nie znam sie na tyle zeby okreslic co moze byc nie tak. Ogolnie silnik jest z pompa mechaniczna a pracuje jak by byl na pompowtryskach B6 :/. To jest problem bo po ddoaniu gazu wpada w duzy rezonans i kiepsko to brzmi bo wibracje sa wieksze niz powinny (1700-2000 obr). Do tego w kabinie na miejscu kierowcy slychac stuk jak by wtrysku a to mnie dziwi bo w pierwszym aucie wtrysk tez stuka nawet glosniej ale silnik pracuje normalnie i w srodku nic nie slychac. Trudno to opisac po prostu 1,9 tdi 110KM mruczy a ten silnik warczy jak w starym merolu. Dzieki wielkie za wszelka pomoc i bede wdzieczny za jakis tutorial Vag-a gdzie moza sobie sprawdzic co i jak dziala a jak powinno dzialac. Pozdrawiam
piotrsob1 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Przy odłączonym/zaślepionym EGR-ze silnk "twardo" pracuje Poza tym przyczyn może być sporo, kąt wtrysku, źle ustawiony rozrząd, kiepskie paliwo....
Bobik_b Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Wiele bylo prob ustawienia tego ale ostatnio jak luzowalem prowadacy wtrysk to te warczenie cichlo. Wiec pomyslalem ze moze skoro w pierwszym chodzi spoko to zamienie wtrysk z tego dobrego do tego zlego. I wynik jest zaskakujacy bo pracuje tak samo. Wiec to chyba nie wina wtrysku. Ten sam wtrysk w jednym aucie warczy a w innym mruczy tak jak trzeba . Nic nastepny krok to oddanie pompy do ustawienie bo moze cos tam zle podaje paliwo bo tak jak pisalem gdy poluzowałem lekko ten prowadzacy wtrysk to warczenie cichnie ale dlawi troche silnik wiec 100% nie dam glowy ze to cos znaczy. Rozrzad ustawiony na perfekt - paliwo dobre. Nic bede wymontowywal pompe i do serwisu moze sie uda to wyeliminowac.
Lukasz_N Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Co masz na mysli piszac wtrysk sterujacy? G80? Zapodaj logi statyczne, ale IMO sama pompa raczej nie ma tu nic do rzeczy.
wesz82 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Sprawdź dawkę paliwa. Jak zmieniałem uszczelkę pod nastawnikiem,potem ustawiałem dawkę i jak zszedłem za nisko to silnik pracował jak traktor:decayed:
Bobik_b Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Sprawdź dawkę paliwa.Jak zmieniałem uszczelkę pod nastawnikiem,potem ustawiałem dawkę i jak zszedłem za nisko to silnik pracował jak traktor:decayed: Wlasnie takie zjawisko jest normalnie chodzaca niunka musi mruczec jak kocurek domowy a ona chodzi jak traktor. Podpowie mi ktos jak sie robi te logi w Vag itp. Dawka paliwa niby jest ok. Jaka powinna byc w jakim przedziale zeby chodzil spoko. Juz zaczynalem myslec ze jest zbyt duza dlatego z auta zrobil sie ciagnik. To niby nic takiego tak jak z glosnikiem niskotonowym ale pojawia sie rezonans ktory slychac w kabinie i ogolnie klekot jest niepokojacy. Prowadzacy mialem na mysli ten z wtyczka dodatkowa do kompa chyba. Dodam od razu ze udalo mi sie wyeliminowac problem z plywakiek z poprzedniego mojego tematu. Zle dzialajacy wskaznik jak jest do 20L w baku to prawdopodobnie macie to co jest u mnie czyli przerwany drucik na ten elastyczny ktory chodzi razem z ramienie plywaka . Ostrzegam ze blaszka do ktorej jest przymocowany ( ruchom element ) w tych rocznikach jest bardzo slaba i latwo peka a lutowanie tego to udreka wiec delikatnie. Zastosowalem zastepczy kabalek ze starych sluchawek. Moje objawy to rezerwa przy rozruchu i rezerwa gdy poziom paliwa spada po za pierwsza biala kreske. Czasem w czasie jazdy wracalo ale po ponownym rozruchu znowu rezerwa i liczenie kilometrow. Jak mozecie podpowiedzcie gdzie moge dac foty i opis do ewentualnego sposobu naprawy a jest to proste i trwa max godzine. Jak by ktos mial jakis manual adnosnie VAG to bardzo prosze. Pozdrawiam dzieki.
Lukasz_N Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Wszystko masz jak na tacy podane: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/faq-forum-diagnostyka-vag-2950/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się