Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie ciśnienie ?


Fido

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały dylemat.

Oto wlepka dla B6

Ci_nienie.jpg

Jest tu standardowy rozmiar 235/45/17 i podane ciśnienia.

Jak wiecie, idealnym zamiennikiem tej opony jest rozmiar 215/50/17 więc pytanie, jakie ciśnienie powinno w niej być.

Takie same ?

Inne ?

Jak tak to jakie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm: coraz durniejsze te wklejki :grin: jakiś standard ... do wszystkiego

no ale do rzeczy - jeśli nie latasz z pełnym obciążeniem dmuchnij P - 2,3 T - 2,2 .... sam tak robię, że przód podnoszę o 0,1 i jest ok ( nie widzę by zbierało bardziej boki czy też środek opony ) , przy pełnych obciążeniach trzymaj zalecanego 2,6. Poza tym - uwierz, że zmiana temperatury otoczenia potrafi zrobić różnicę w ciśnieniach nawet o 0,2-0,3 .... poza tym tolerancje wskazań manometrów ... ( pomijam już fakt z życia - klient przyjechał mi po pompowaniu na stacji paliw XXX, twierdzi, że dał po 2,0 - sprawdziłem miał .... 3,5 :shock3: )

co do durności na wklejkach .... miałem przypadek ( na jakimś samochodzie francuskim - nie pamiętam w tej chwili jakim ) klient życzył sobie, by mu zrobić ciśnienie .... 2,65 - bo tak na wklejce ma a że leciał z trasy więc kazałem mu z godzinkę postać bo tylko po ostygnięciu opon mogę mu wyregulować "zalecane ciśnienie" .... czekał :grin: wyjąłem nowiutki manometr elektroniczny .... ależ był zadowolonyyyyy :polew:

ale wracając do "rzeczywistości" ... zrób jak napisałem - tylko pewnym, sprawdzonym manometrem - na niezagrzanych oponach, przyjdą temperatury rzędu >+20, podjedź jeszcze raz i doreguluj

---------- Post dopisany at 00:07 ---------- Poprzedni post napisany at 00:03 ----------

będziesz po jakimś czasie widział, że powiedzmy zbiera bardziej środek - zmniejsz o 0,1-0,2 .... zbiera bardziej boki - powiększ o tą samą wartość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy durne te wklejki ?

Chyba fabryka testowała to jakoś że tak piszą.

Ale dzięki za podpowiedź.

Ktoś jeszcze chce się wypowiedzieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wulkanizator dał 2,4 opony 215/50/17 Szwagier ma focusa firmowego z takimi samymi oponami i też ma 2,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fidotp wrzucisz jakieś foty jak samochód stoi na tej feldze z oponą ? Napisz jak się prowadzi autko:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie pogoda nie pozwala na zmianę zimówek.

Ale jak zmienię to wrzucę do tematu galerii felg bo kilku już o to pytało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram przedmówcę - nie ma co robić "kamienia" na te nasz piękne trasy, drogi, dojazdy, dróżki itp itd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę.

Obie opony wewnątrz mają podobną objętość więc i ciśnienia zapewne podobne.

Jak dam te 2,3 to myślę że będzie ok.

Postawie auto na te koła to lukne jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnicy ciśnień rzędu 0,1-0,2 wizualnie praktycznie nie zauważysz, kwestia na ile miękkie opony masz zakute - u mnie na Conti efekt jest taki, jakby ciągle luftu było ciut mało - no ale bieżnik równo leci - czyli jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsyłam linka do fot rozmiaru 215/50/17

http://a4-klub.pl/felgi-opony-18/galeria-felg-a4-pokazcie-fele-7505/index16.html#post4136234

Na dole zdjęć jest link do większej galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie na klapke paliwa tam powinienes miec nalepke odnosnie cisnienia w oponach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema :hi:

Od wczoraj śmigam na 17" 205/50 i nie wiem jakie powinno być ciśnienie odpowiednie przód/tył a jakie max. Szukałem u wujka google i wszystkie kalkulatory/konfiguratory tyczą się wyłącznie ori kół i opon montowanych fabrycznie :facepalm: wulkanizator nabił mi do wszystkich 2.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ujdzie :thumbup1:, chyba ze czesto jezdzis na max zaladowany, wtedy na tyl dalbym 2.5 bar

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...