Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Trzęsie silnikiem podczas gaszenia auta, zepsuta przepustnica.


Ccartmanek

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko mam pytanie, ponieważ wczoraj padła mi przepustnica kolektora ssącego - dziś ją wymontowałem i okazało się, że pękły "ząbki" w środku i na pewno jest do wymiany jednak od niedawna także miałem problem z tym, że od czasu do czasu gdy gasiłem samochód trzęsło budą. W tym momencie jak padała przepustnica trzęsie za każdym razem przy gaszeniu, czy to są objawy zepsutej przepustnicy? - dopiero w środę zamontuje nową. Z góry dzięki za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się do tematu. Gdzie dostanę jak to mi mechanik powiedział: silnik zawirowań w kolektorze ssącym. Być może źle to nazwał bo nigdzie nie mogę tego znaleźć. Pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze mu chodzi o podcisnieniową gruszke sterowania klapkami kolektora ssacego. Zadzwon do niego sie zapytaj co mu po glowie chodzi...nazewnictwo fajne tylko czego dokladnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzęsienie budy przy gaszeniu = uszkodzona klapa gasząca, a właściwie jej sterowanie.

Łatwo sprawdzisz teraz jak masz ok - wystarczy odłączyć sterowanie klapy i na 100% uzyskasz ponowne trzęsienie silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zatelepanie silnikiem podczas odpalania? To też może być wina przepustnicy? Na obudowie mechanizmu przepustnicy takiej puszce zauważyłem ostatnio że wystaje stamtąd uszczelka i po zgaszeniu silnika ulatnia się stamtąd powietrze (bąbelkuje). Uszczelka wygląda tak jakby była wydmuchnięta.

Co może być grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też dzisiaj rozbierałem przepustnicę i też wystaje uszczelka czyli tak ma być z tego co piszesz.Gdy odkręciłem pokrywę było tam mokro od oleju chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przy uszkodzonej przepustnicy powinien być jakiś błąd? U mnie błędów brak, a silnikiem trochę trzęsie przy gaszeniu (BLB).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyświetla błąd 16618 P0234 doładowanie silnika przekroczona wartość graniczna,u mnie nie trzęsie tylko jest słaby brak mocy,proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w naszych silnikach są stosowane dwa modele "przepustnic" pierburg w którel leci elektronika i wyłamuje ząbek w zębatce oraz siemens ( poprawiona ) gdzie zabezpieczono elektronikę i silnik ale nie rozwiązano problemu z uszkadzaniem zębatek. Powodem uszkodzenia przepustnic jest przedmuch na oście skrzydełka przepustnicy i dostający sie olej z turbiny do układu elektryczno-mechanicznego przepustnicy. Dobrym rozwiązaniem jest demontaż i czyszczenie jej co jakiś czas wtedy zapobiegniemy jej uszkodzeniu.

Trzeba pamiętać że niewolno jeździć z padnięta "przepustnicą" bo w dalszym etapie rozwalimy dwumas :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie czy padnięta przepustnica powoduje jakiś błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez tak miałem i kupiłem przepustnice za 750zł nową w zamienniku bo cena w ASO 1950pln. a stara leży w kartonie na półce :) tez ja rozebrałem wymyłem w środku ale uszczelka jest tak zpuchnięta ze mimo wszystko ze ja przyciąłem to przy zkręcaniu dekla- wyłazi jak plastelina na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od tygodnia też mam problem z trzęsieniem.

Wczoraj wymontowałem przepustnicę VDO i egr i wszystko "wylizałem" miałem nadzieję że to pomoże ale niestety nie pomogło.

Chciałem zaglądnąć do mechanizmu sterującego przepustnicą by oglądnąć te zębatki. Po odkręceniu śrubek udało mi się tylko uchylić jakieś 5mm wieko i dalej nie szło. Ciągnąłem z wyczuciem ale stanowczo niestety poległem, nie chciałem czegoś połamać. Wieko trzyma w okolicy gniazda elektrycznego.

Pytanie jest takie jak to rozebrać by czegoś nie uszkodzić.

Przez szczelinę widziałem że zębatki i cała reszta są uciapane czarnym olejem który wyglądał jak ten w silniku. Sama przepustnica nie była jakoś bardzo zawalona, zresztą ten olej musiałby płynąć pod górę aby dostać się do zębatek. Może tak ma być że te zębatki są smarowane takim czarnym olejem ?

Może ktoś to rozbierał i ma zdjęcia jak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...