Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AnB gaz + chip


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam instalacje gazową na sterowniku AC Stag ,wtrysk gazu hana 2000, reduktor Ac R01 instalacja dostosowana jest do 150km. Problem polega na tym że chce podnieść moc auta do 190 przez wstawienie downpipe + chipa co powinno dać około 190km tuner zalecił wymianę wtrysków benzyny na mocniejsze bo niby mogą się zapętlać (rozważam wymianę ale się waham) problem polega na tym że instalacja gazowa nie będzie się wyrabiać, jedynie (?) wyjście to prawdopodobnie ustawienie instalacji gazowej, podobno polega na ustawieniu jak mieszanka gazu bedzie za uboga to automatycznie przełączy się na benzynę? Bo koszt modernizacji instalacji LPG na 190km będzie wahał sie w granicach 1500zł. Miał ktoś podobny problem czy dane rozwiązanie jest rozsądne. Czy może darować se chipa? (Audi a4 b5 1.8t 150km ANB) Pozdrawiam

Opublikowano

To zależy co chcesz robić.. albo chcesz moc albo oszczędność. Bo co downpipe, chip a jakiś ic, turbo seria rozumiem 190km? kto CI to robi?

A co do instalki zależy co masz teraz mianowicie jakie te wtryski hana ? red/ blu czy coś innego? na pewno reduktor do wymiany bo nie obsłuży, potem można patrzeć. Koszty jaki ja widzę dla Ciebie to ok 250zł reduktor ac r01 250 + wtryski Hana niebieskie ok 270zł + jakieś tam filtry ok 50zł. Wnioski wysuń sobie sam.

Opublikowano

na pewno trzeba wymienić Hany na niebieskie lub zapodać Keiheiny,

swoje hany możesz sprzedać i dołożyć parę grosza do nowych,reduktor na razie bym zostawił bo to zależy ile kucy będziesz miał,AC R01 spokojnie obrobi 180KM,jak będzie za słaby to wtedy możesz zrobić to samo co z Hanami,ważne jest też to czy od zbiornika do reduktora masz miedź czy faro,bo na miedzi cienko to widzę.

chodzi oczywiście o miedź fi 6

Opublikowano

Zależy jaka jest ta miedź. Ja mam 8mm i jest ok. Reduktor AC R01 250, niebieskie hany i tech318.

Obecnie moc 180km, ten zestaw co mam daje radę, jest jeszcze zapas. Tak jak koledzy napisali, przede wszystkim zmień wtryski, jak powyżej 180km to i reduktor do zmiany. No i podstawa ogarnięty gazownik aby to wyregulować.

Opublikowano

Jeśli jest miedz 8mm to spokojnie wystarczy.

Opublikowano

Tylko miedz fi 8 po co się bawić w fi 6.

Z resztą wyżej piszą to co pisałem wcześniej.

Opublikowano

Przerabiaj instalkę, jak sprzedasz obecne części to coś kasy odzyskasz. Ja byłem w takiej samej sytuacji i wymieniałem przewód na faro, reduktor na kme silver fi8, hany czerwone na niebieskie. Dodatkowo butlę odwróciłem zaworem do tyłu tak jak powinna być i zadbałem, by na przewodach nie było żadnego, nawet niewielkiego zagięcia. Cenowo wyszło kilka stów ale na pewno nie tyle co piszesz, ba nawet nie połowa tego :wink:

Auto po sofcie na 190KM i 290Nm u Gregora10 i on też wyregulował lpg na sondzie szerokopasmowej. Efekt jest taki, że dopiero teraz to auto jeździ jak chciałem, różnica w jeździe na LPG jest i to oczywiście na + (więcej mocy niż na pb, w ogóle nie cofa zapłonu w przeciwieństwie do pb98 a o pb95 nie wspominając, przy spokojnej jeździe pali mniej niż przed softem).

Co do wtrysków PB to ważny jest również stan reszty układu paliwowego (pompa, filtr, regulator ciśnienia) bo u jednych pętli wcześniej u innych później. U mnie np na więcej mocy nie pozwoliły właśnie one, bo turbo jeszcze chciało dmuchać :wink:

Wtryski warto zmienić jak chciałbyś w przyszłości założyć inną turbinę np k03s/k04. Zmiana IC nie jest konieczna ale w ciepłe dni na pewno to odczujesz..

DP bierz na 1 sondę, drugą tuner musi usunąć w ECU bo będzie sypać błędami z powodu braku katalizatora. Warto przy okazji usunąć też pompę SAI.

Pamiętaj, że na LPG oszczędza się po montażu a nie w trakcie !

Co do tego czy warto to odpowiedź może być tylko jedna WARTO !!!:evil:

Opublikowano (edytowane)

Różnica w jeździe na LPG jest i to oczywiście na + (więcej mocy niż na pb, w ogóle nie cofa zapłonu w przeciwieństwie do pb98 a o pb95 nie wspominając, przy spokojnej jeździe pali mniej niż przed softem).

Bardzo rzadko można przeczytać coś tak śmiałego, przyjęło się, że auto na gazie jedzie słabiej niż na benzynie i przeważnie tak jest bo nawet u mnie to zjawisko występuje, jak przyspieszam na LPG z redukcją i czasem ciśnienie jest już słabe (mało gazu) to mnie przeżuci na PB i wtedy czuć większego kopa. Niestety wina leży w moim przypadku po stronie słabych gratów i złym gazowniku (mam BRC a gaz po programie ustawił mi trzykrotnie przegazowując do odcinki na PB, tak się robi? Nie wiem) Bądź co bądź mam ANB na seryjnych gratach brc seqenc 24 (nie wiem jakie w zestawie dawali wtryski i reduktor, jedno czego jestem pewien to to że jest fero 8 od butli do reduktora) teraz po programie na 180 hp i korekty paliwowe gdzieś w okolicach progu -8 bez cofania zapłonu na LPG, bez IC, tylko z DP, reszta seria i mi to chodzi, na LPG gdzieś 11 l / 100km w jeździe mieszanej

Co do gazu i teorii Marc!na - jest możliwe że auto lepiej jedzie na LPG ale musi ustawiać to ktoś kto wie co robi bo w teorii LPG ma więcej oktanów niż PB

Edytowane przez ganjaq
Opublikowano

Dokładnie tak jest. Parę dni temu byłem na serwisie gazu oraz korekcie map. Pomimo podkręcania map pali mniej (przynajmniej wg.kompa)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...