wojtas9292 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Takie pytanie chce do zetora kompa 16 bit wcisnąć i teraz pytanie od którego roku w afn leciała 16 ? podobno od samego początku natomiast w b5 do 95 były 8.. a czy działa tu zasada plug&play ;d i pytanie do znawców tematu po wsadzeniu do zetora wtrysków od afn oraz kompa po spięciu wirusem moge oczekiwac ok 120 koni ? znalazłem coś takiego KOMPUTER ECU AUDI A4 B5 A6 C5 1,9 TDI AFN 110 KM (4182104542) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. a jak rozpoznac czy to 8 czy 16 bit ?
fanthomas18 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 U Ciebie komputer jest na jedną długą kostkę a nie na 2, ten nie będzie pasował Ty masz u siebie taki AUDI A4 B5 1.9 TDI - KOMPUTER STEROWNIK SILNIKA (4141499558) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ---------- Post dopisany at 12:40 ---------- Poprzedni post napisany at 12:36 ---------- A kompa 16bit można rozpoznać po numerach (ale tu Ci ich nie podam) albo po wyglądzie, tzn ten 16bit jest cały srebrny- w jednym kolorze a ten z aukcji jest częściowo czarny
wojtas9292 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 no tak B5 fl chyba miały na 2 kostki.. ale od przedlifta z afn powinno podejsc np taki Komputer Silnika ECU 1.9 TDI AFN 110 KM Olecko
fanthomas18 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Tak, ten podejdzie i jest 16bit:wink:
vp-tdi Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 tu masz moj temat : http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/przekladka-komputera-8-bit-16bit-immo-320304/
wojtas9292 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2014 gitara dzięki za objaśnienie VP jak zawsze rzeczowo właśnie troche po za tematem chciałem załadowac do zetora pompe od afn ale sie rozmyśliłem włąsnie po przeczytaniu kilku postów vp=tdi odnośnie gorszego palania itd możesz sie do tego odnieśc bo wzbudziło to sporo kontrowersji na jednym z tematów ... wiadomo że w afn fala dłuższa
miodzio992 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Ja mialem zalozona pompe afn i wtryski afn i odpalanie bylo z pol obrotu wiec nie wiem w czym problem jak pompa dobra to bedzie dobrze zapalac, chyba ze pompa szrot ---------- Post dopisany at 07:15 ---------- Poprzedni post napisany at 07:11 ---------- Nikt nie wspomnial ze nie mozesz sobie zalozyc kompa afn bo tam jest inna i inaczej sterowana turbina i nie bedzie to hulac z twoim 1z. Szukaj kompa z ahu jak chcesz miec 16 bit.
vp-tdi Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 gitara dzięki za objaśnienie VP jak zawsze rzeczowo właśnie troche po za tematem chciałem załadowac do zetora pompe od afn ale sie rozmyśliłem włąsnie po przeczytaniu kilku postów vp=tdi odnośnie gorszego palania itd możesz sie do tego odnieśc bo wzbudziło to sporo kontrowersji na jednym z tematów ... wiadomo że w afn fala dłuższa ogólnie można zalożyc z afn-a ale dobrze by bylo potem wszystko ustawic vcds-em ,katy dawki ,cisnienie w pompie itp ,do tego kompa z ahu 16bit i bedzie ok .oczywiscie silnik ( kompresja dobra oraz dobra głowica ) musi byc ok bo jak nie jest to wlasnie sie cuda dzieja. z pompa ori z 1z nawet jak pompa juz swoje widziala i tak dobrze odpala ( mniejsze sprezyny= mniejsze obciazenie ) ---------- Post dopisany at 07:54 ---------- Poprzedni post napisany at 07:52 ---------- [/color]Nikt nie wspomnial ze nie mozesz sobie zalozyc kompa afn bo tam jest inna i inaczej sterowana turbina i nie bedzie to hulac z twoim 1z. Szukaj kompa z ahu jak chcesz miec 16 bit. jak to nie moze ,a ja kiedys wsadzilem kompa z afn-a przerobilem n75 i jezdzilo
miodzio992 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 W 1z masz turbine sterowana nadcisnieniem a w afn jest sterowana podcisnieniem. Wytlumacz mi jak to ma prawo chodzic, bo wydaje mi sie ze jest inna zasada dzialania w 1z dmucha, w afn zasysa
vp-tdi Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 napisalem trzeba cos przerobic .kilka przekazników ,rezystorów ,ale gra na krótka mete puki sie nie sypnie. wszystko sie da zrobic tylko czy sie oplaca
miodzio992 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Moim zdaniem to juz jest z deka druciarnia
vp-tdi Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Moim zdaniem to juz jest z deka druciarnia dokladnie ale ja to 1 raz robilem sobie z nudów i to na testy czy wogóle cos takiego zadziała. ps : n18 zwykly tez da sie przerobic zamiast n75 starego typu + dodatkowo wiekszy jest but.
gremlin112 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Kolego vp-tdi coś więcej na temat przeróbki zaworków? Bo pierwszy raz się spotkałem, że ktoś przerabiał, zazwyczaj kończyło się na wymianie ale to w AFN...A w zetorze takie numery?
vp-tdi Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 no wszystko sie da tylko trzeba wiedziec gdzie i co. sam popróbuj.
gremlin112 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 No wiadomo, jak ktoś podchodzi z opaską na oczach to nie ma co tu szukać. No nic trzeba pomyśleć i pokombinować.
vp-tdi Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 No wiadomo, jak ktoś podchodzi z opaską na oczach to nie ma co tu szukać. chodzić... jak widze ludzi co jeżdzą po drodze lub w jakimś markecie to dopiero mozna powiedzieć ze mają opaski na oczach ... a autem podobnie kto nie kuma lepiej nie tykać oddać komuś kto ogarania ,sam nie wiem nie których rzeczy to nie ruszam bo wiem ,że można zepsuć ,ale jak nie zespujesz to sie nie nauczyusz
wojtas9292 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 zaczyna mnie to przerastac... wymienie tylko wtryski na afn.. wirusa na 8... bez kombinacji.. jak wyrzyga ok 115 koni to mi styknie bo 90 to troche mało jak na 1400 kg
Mesus Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Wymień turbinkę z kompem i bez kombinowania.. Uzyskasz to co chcesz a gdyby Ci bylo Malo to walniesz wirusa i pociągniesz do góry jeszcze trochę z mocą.. Ja od kilku dni śmigam na wymienionej turbince na awx, komp itp i jestem bardzo zadowolony.. Teraz to jest zetor nowej generacji ;P Pozdrawiam
wojtas9292 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 czyli turbo afn plus komputer afn ? badź turbo awx i ecu z awx ? np coś takiego AUDI A4 B6 SUPERB 1.9 TDI AWX TURBINA 038145702N (4130625500) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ? troche kosztownie ale w sumie mniej jak wirus plus wtryski.... ---------- Post dopisany at 13:42 ---------- Poprzedni post napisany at 13:41 ---------- tylko tu sie rozchodzi o sterowanie turbo zetor dmucha afn ciagnie (podcisnienie,nadcisnienie) ---------- Post dopisany at 13:44 ---------- Poprzedni post napisany at 13:42 ---------- rozwin kolega swoje mody co dokładnie .... aaz był łatwiejszy w podciaganiu mocy tu to ecu mnie dobija xD
miodzio992 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Panowie ja u siebie robiłem przeróbkę 1z na afn. Niby prosta przeróbka, ale największy kłopot jest z wydechem który trzeba przerobić. Aby zrobić takiego swapa trzeba nam: -kompa afn, -wtryski afn, -kolektor wydechowy afn, -turbina afn, -przewody olejowe turbo afn, -zaworek n75, taki z białym łebkiem, -zaworek zwrotny, taki biało-czarny, -grucha-akumulator podciśnienia, -kilka metrów przewodu podciśnieniowego, gruby i cienki, -rura gumowa turbo-intercooler afn, -rura gumowa turbo-filtr powietrza afn, -wydech afn. Jak widać lista jest długa. Ja u siebie mam jeszcze pompę z afn i już ori afn na pokładzie tylko blok 1z Ale moim zdaniem pompa 1z bez problemu też da radę Kilka słów od siebie odnośnie takiej przeróbki. Niektórzy powiedzą, że się nie opłaca, że chip będzie tańszy. Mnie taka przeróbka kosztowała 140 zł za komputer Niektóre części miałem, inne znajomy zamienił się na moje. Ja u siebie nie miałem smarowania turbo z podstawy filtra tylko z tyłu bloku silnika i zostawiłem stary przewód zasilający smarowanie lekko go doginając. Wydech musimy spawać praktycznie od podstaw, bo jest inny. Najlepiej wspawać rurę bez kata i będzie git. Musimy jeszcze przerobić podciśnienia. Co daje nam taka przeróbka ? A daje 20 KM Jazda jest o wiele lepsza, dynamiczniejsza. Jednak trzeba uważać na geometrię aby się nie zapiekła, należy od czasu do czasu dać mu trochę po garach Przeróbka też otwiera nam więcej możliwości możemy np teraz dać chipa na około 130 KM.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się