martinno Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Witam wszystkich.Od jakiegoś już czasu zauważyłem spadek mocy w moim A4,spadek ten jest bardziej zauważalny gdy silnik jest gorący np. w trasie lub podczas dłuższej pracy silnika,strasznie zamula,wrażenie jak by się jechało polonezem.Gdy jest zimny mam wrażenie ze jest mocniejszy.W aucie jest zainstalowana instalacja LPG BRC SEQUENT 24 na której zrobiłem już 25 tyś.Postanowiłem zmierzyć moc silnika, oto wynik na lpg i bphttp://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d041d4a08f0e2894 Silnik ma 193 tyś km. przebiegu i poza spadkiem mocy nic niepokojącego nie zauważyłem,błędów na Vagu na dzień dzisiejszy brak,ostatnio pokazywał się 00561 i być może przyczyną była brudna przepływka.Przepływka i przepustnica wyczyszczona,filtry,świece wymienione. Bardzo proszę o podpowiedzi co może być przyczyną utraty mocy. Z góry dziękuje za odpowiedzi
Dev Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 sprawdzałeś cisnienie na garach? olej żre? może kat sie zapchał
martinno Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Własnie się przymierzam do zmierzenia cisnienia a ile powinno ono wynosić?Oleju troche zużywa tak ostatnio ok.1 litr na 10 tyś wraz z drobnym wyciekiem ,leje Mobil 1 5w50,ale teraz bede zmieniał na 10W.A jak sprawdzić czy katalizator jest zatkany?[br]Dopisany: 28 Sierpień 2008, 22:56 pm_________________________________________________Zmierzyłem dzisiaj ciśnienie cylindrów i wynosi 1-200 Psi [13,78 bar],2-190 Psi[13 bar],3-190 Psi [13 bar],4-205 Psi [14,13 bar] po dodaniu kilka mililitrow oleju do cylindrów wynosi 1-250 Psi [17,23 bar],2-250 Psi [17,23 bar],3-250 Psi [17,23 bar] natomiast na czwartym cylindrze wynosi 270 Psi [18,6 bar].Czy to cisnienie mieści się w normach albo czy można z tego coś wnioskować?Dodam jeszcze że podczas wykręcania świecy z czwartego cylindra widoczny był olej na podkładce uszczelniającej. Proszę was o pomoc,gdyż bardzo mi zależy aby odzyskać utraconą moc silnika.
kamakazi Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 katalizator sprawdzisz w stacji kontroli pojazdów przy badaniu spalin jeśli jest zapchany powinno przy tym wyjść, przynajmniej tak mi mówił mechanik, z którym ostatnio rozmawiałem mogła ci też ceramika popękać w katalizatorze i odłamki go zapchały ale wtedy powinieneś słyszeć rzegotanie przy katku, kolega miał coś takiego w BMW
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się