Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wymianą przegubu zewnętrznego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów mam do wymiany przegub zewnętrzny w A4 B6 2.0 ALT i nie wiem jak się do tego zabrać :kwasny:.Przeczytałem już sporo postów ale dotyczyły A4 B5,a ja mam A4 B6,a tu jest zawiecha wielowahaczowa.Robiłem już jedno podejście ale nie dałem rady wypiąć przegubu z piasty przy skręconych kołach,chciałem też rozpiąć górne wahacze ale nawet nie drgnęły :facepalm::eusathink:.Nie chcę wyjmować całej ośki.Czy KOLEDZY coś podpowiedzą??? Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Opublikowano

górne wahacze to problem który cię i tak nie ominie, spróbuj potraktować je jakimś płynem penetrującym, do tego użyj młotka udarowego który zruszy śrubę.

wyjęcie ośki od strony skrzyni jest jeszcze gorsze bo tam siedzi 6 śrub spline bodajże M12, bez dobrego klucza(krótkiego!!!!) bo przeszkadza budowa półośki, oraz kanału nic nie ruszysz.

Opublikowano

A czy można wypiąć dolne wahacze??? A może końcówkę drążka??? Czy to coś pomoże??? Czy jednak tylko górne wahacze trzeba wypiąć???

Opublikowano

Ja wypialem 2 dolne i chyba amortyzator odkrecalem na dole i dalo rade

Opublikowano

Jeszcze w prosty sposób możesz odkręcić sobie całego mcphersona od góry pod maską, jest przykręcony na 3 śruby. Nie są to żadne wahacze więc śruby łatwo puszczą wystarczy dobra nasadka. Następnie musiałbyś jeszcze odkręcić końcówkę drążka od zwrotnicy (tutaj jedynie jak to z końcówkami może być ciężej) i odchylasz sobie całą zwrotnice na zewnątrz i włala :decayed:

Oczywiście wcześniej odkręcony przegub zewnętrzny w piaście

Potem sobie tylko lewarujesz zwrotnice do góry trafiasz w otwory i skręcasz owe 3 śruby koniec roboty.

Po tym zabiegu jednak nie ukrywam należałoby sprawdzić zbieżność ewentualnie poprawcie mnie panowie :wink:

Opublikowano

Dobry sposob jezeli wszystko wyladuje w starych miejscach to nic nie powinno sie przestawic

Opublikowano

Wszystko ładnie gdyby nie to że w B6 zawiecha jest WIELOWAHACZOWA,a nie jak Kolega heever pisze MC Pherson. I TAK MYŚLĘ ŻE JAK NIE DAŁEM RADY WYPIĄĆ GÓRNEGO TO WŁAŚNIE DOLNE SIĘ UDA:wink:,OBY.Nie wiem czy coś pomoże wypięcie końcówki kierowniczej???Nie wiem też czy rozkręcając tyle nie ROZWALĘ USTAWIEŃ I KĄTÓW ???:kox:

Opublikowano

Jak wypniesz z gniazda to co sie ma zmienic wroci na swoje miejce .a z dolnymi jest troche roboty ale sie da

Opublikowano

Odkręć półośkę od skrzyni, na skręconych kołach da radę później wyjąć całość na zewnątrz, trzeba tylko uważać na osłony przegubów żeby nie uszkodzić, najlepiej we dwóch to robić. Nie trzeba nic rozpinać z zawiechy.

Opublikowano

Panie Piter ale co ty mówisz a w B5 co masz niby nie wielowahacz? to jest to samo zasada jest ta sama. Być może źle określiłem to nazwą MC Phersona, nie wiem jak na prawde nazywa sie ten element, ale jestem pewien, że dobrze wiesz o co mi chodziło.

W ten sposób nie musisz ruszać żadnych uciążliwych wahaczów robota jest na prawdę przyjemniejsza

Opublikowano

OK panowie podziałam i zobaczę jak będzie szło,może coś uda się ruszyć:rotfl::song:A CZY ŚRUBA ŁĄCZĄCA GÓRNE WAHACZE JEST MOŻE JAKOŚ ŚCIĘTA I TRZEBA ODPOWIEDNIO WKŁADAĆ BO PRZY WYBIJANIU ANI DRGNĘŁA,czy ma normalny przekrój???

Opublikowano

ZAPIECZONA....musisz ją zruszyć. U mnie pomogło potraktowanie jej udarem. Wibracje zrobiły swoje.

Opublikowano

A jak się nie ma UDARU???:kwasny:,przywalę młotem i coś rozwalę i dopiero będzie:whistling::zyzol:

Opublikowano

Ja waliłem zdrowo i nic nie pękło. Ważne żebyś nie ruszał szczelin górnego mocowania.

Poza tym pomyśl miże ktoś ma wiertarkę udarową w której da się wyłączyć obroty. To naprawdę dużo pomaga. O zdrowym podkewaniu środkami penetrującymi nie wspomnę

Opublikowano

Z tą wiertarą dobry pomysł,a walnąć dłutem czy może jakoś klucz zamocować???

Opublikowano

Dłutem, żeby wybiło po osi. Kluczem tylko zerwiesz główkę

Opublikowano

Witam dobry odrdzewiacz i popsikać po śrubie górnych wahaczy na drugi dzień odkręcisz i wybijesz bez problemu , a jak nie to dolny wahacz banan od strony koło popsikaj i spróbuj odkręcić musi pościć:)

Opublikowano

Dolny poluzować nie ma problemu. Góra jest sztuką, ja się męczyłem dwa dni pomimo że było psikane kilka tyg naprzód. Nic to nie pomogło. Tylko udar zruszył.

Opublikowano

Qtwa pany na temat tej śruby jest full opisane w wymianie górnych wahaczy.

Po co robisz sobie robotę???

Wyjmij całą ośkę tylko odkręć wcześniej śrubę trzymająca przegub tj 5bieg,hamulec i wtedy odkręcamy.

Przegub wymienisz na stole od razu sprawdzisz wew.

Robiłem tak już z 4 razy i za każdym razem było ok.

Opublikowano

Widze ze kolega malo wie o wielowachaczu. Dolne wahacze sa na sworzniach stożkowych wiec łatwiej je wybić mimo wszystko. Co do górnych po pierwsze kup nową śrubę, bo z niej nic nie bedzie. Zalej odrdzewiaczem odkręć nakretkę a nastepnie kluczem spróbuj wykręcić śrubę. Jak ja zerwiesz on pewnie sie trochę wykręci to jak ci się chce to ja dalej wykrecaj jak nie to ja dabij spróbuj wybić i tak w kółko aż ja wybijesz i nie zapomnij o podlewaniu odrdzewiaczem. Ale śruba to najłatwiejsze co cię czeka przy rozpinaniu górnych wachaczy jeśli nie idą do kosza:-) na przegub najlepszą metodą jest jednak wykrecić całą półoś :-/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...