wrclaguna Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 MONTAŻ UKŁADU SERVOTRONIC 2008-2012 UWAGA!!! Poniższy poradnik ma formę tylko poglądową. Nie jest oficjalnym manualem Audi. Absolutnie nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje spowodowane nieumiejętnym montażem , kodowaniem . Robiąc samemu ta przerobkę bierzecie całą odpowiedzialnośc na siebie.Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Na pewno wielu posiadaczy naszych A4 B8 2008-2012 niestety nie posiada tegoż układu MOD jest w sumie prosty a po montazu kazdy odczuje róznice .Kody PR : 1N1 - brak servotronicka1N3 - servotronic ( mozemy sprawdzic we wlepie np. w ksiazce serwisowej ) Nie bede tutaj rozpisywał działania układu tylko przejde do konkretów Dla pewnosci sprawdzamy czy nasz sterownik przyjmuje kodowanie !!!DIY oparty jest na Modułach MCE 09 : bez literki ( w miare mozliowsci bedziemy uzupełniać )8K0 907 063 B , C , J ,M, N, D , P, BE obsługujace POMOCNE TEMATY :https://www.dropbox.com/s/5nv0fsk7eu4p7a6/vw-wi___rl_A.pl-PL.A00.5A40.24.wi__61746747.xml_xsl%3D3.pdf?dl=0http://a4-klub.pl/index.php?/topic/271003-montaz-i-dzialanie-ads-audi-drive-select-2008-2012/?p=3927739#entry3927739http://a4-klub.pl/index.php?/topic/318629-upgrade-przednich-zwyklych-lamp-na-bixenon-led-2008-2012/#entry4486693 SPIS POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI : - 8T1 422 066 B SERVOTRONIC .......... JEDYNY NUMER !!! - 4D0 971 992 WTYKA 2 PIN - 000 979 034 E PINY 2 szt. ( jeden kabelek 2 PINY) ASO - 000 979 016 E PINY 2 szt. ( jeden kabelek 2 PINY) ASO - 4B0 422 150 A Oring w przekłdniku - 4B0 422 149 A Oring w przekładniku - WHT002666 Oring weża - WHT002665 Oring węża - G 004 000 M2 1L płyn do wspomagania ( ja u siebie wymieniłem na świezutki z ASO ) - 2,5 mb przewodów o grubosci 0,5 mm - lutownica, tasma izolacyjna ZESTAWIENIE MONTAŻOWE PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ZE WSPOMAGANIEM Wymontowanie i zamontowanie przekładni kierowniczej ze wspomaganiem następuje w komplecie z drążkami kierowniczymi. 1- Wspornik zespołu napędowego2- Krzyżulec3- Kolumna kierownicy4- Śruba 30 Nm + 90° Wymieniać po każdym demontażu Otwór gwintowany na śrubę musi być zawsze oczyszczony (np. za pomocą gwintownika)5- Nakrętka Wymieniać po każdym demontażu6- Pierścień uszczelniający Wymieniać po każdym demontażu7- Przewód powrotnego obiegu8- Sruba9- Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem z drążkami kierowniczymi10- Drążek kierowniczy11- Przegub drążka kierowniczego Różne wersja, z długim lub krótkim gwintem w czopie przegubuUWAGA !!! Podczas wymiany zwracać uwagę, aby długość gwintu na przegubie drążka kierowniczego była wystarczająca (należy zapewnić wystarczający występ gwintu, ok. 5 mm). Jeśli tak nie jest, należy zamontować przegub drążka kierowniczego z dłuższym gwintem na czopie przegubu12 - Śruba 20 Nm13- Przewód ciśnieniowy14- Łożysko gumowe 6 Nm15- Nakrętka złączkowa 40 Nm16- Nakrętka 6 Nm17- Nakrętka18- Obudowa łożyska koła WYMONTOWANIE i ZAMONTOWANIE PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ ZE WSPOMAGANIEM Wymontowanie starego ukladu zlecamy w zakladzie raczej sami tego nie robimy chyba ,ze mamy sprzet i umiejetnosci Koszt z ustawieniem geometrii to 250-450 PLN – Ustawić samochód na podnośniku warsztatowym. – Zacisnąć wąż ssący 1 i wąż powrotnego obiegu 2 klamrami do wężyUWAGA !!! Klamry do węży ; 25 mm nie mogą być mocowane na wężu powrotnego obiegu 2 w obszarze zaworu zwrotnego. W przeciwnym razie zawór zwrotny zostanie uszkodzony. Zawór zwrotny znajduje się w wężu powrotnego obiegu 2 pomiędzy obejmami zaciskowymi . – Odkręcić przednie koła. – Odkręcić nakrętkę 1 od czopu przegubu 2 drążka kierowniczego na tyle, aby kończyła się równo z gwintem czopu przegubu. W razie potrzeby przytrzymać podczas luzowania. Dla ochrony gwintu pozostawić nakrętkę na kilku zwojach czopu. – Wycisnąć przegub drążka kierowniczego z obudowy łożyska koła za pomocą ściągacza do przegubów kulowych . Następnie odkręcić nakrętkę. - Zwracać uwagę, aby oba ramiona dźwigni ściągacza przy największym natężeniu siły były ustawione równolegle względem siebie, w razie potrzeby wyregulować. – Wymontować osłonę tłumiącą hałas – Odkręcić nakrętkę 3 od tulejki gumowej 4UWAGA !!! Niebezpieczeństwo uszkodzenia elementów podwozia. Jeśli zawieszenie zespołu napędowego, przekładnia kierownicza lub krzyżulec wspornika zespołu napędowego nie są prawidłowo zamontowane, w żadnym wypadku nie wolno postawić samochodu na kołach! Podparcie samochodu na wsporniku zespołu napędowego lub krzyżulcu wspornika zespołu napędowego (np. za pomocą podnośnika przestawnego itp.) jest niedopuszczalne! – Wykręcić śruby 4 i odłączyć przewód ciśnieniowy 3. – Odłączyć przewód powrotnego obiegu 2. W razie potrzeby przewód powrotnego obiegu 2należy ostrożnie podważyć za pomocą wkrętaka i wyjąć z przekładni kierowniczej ze wspomaganiem. – Zamknąć przyłącza w przekładni kierowniczej ze wspomaganiem czystymi korkami. – Zamknąć przewód ciśnieniowy 3 i przewód powrotnego obiegu 2 za pomocą czystego korka. – Wykręcić śrubę . – Wyjąć kolumnę kierownicy 1 z przekładni kierowniczej 2. Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności. Zwrócić przy tym uwagę na następujące zalecenia: Momenty dokręcenia – Przed montażem na pierścienie uszczelniające 1 i 5 nanieść cienką warstwę oleju hydraulicznego. – Podczas montażu całkowicie włożyć przewód ciśnieniowy 3 i przewód powrotnego obiegu 2. – Zamontować stabilizator 1 – Obie śruby 2 najpierw luźno wkręcić, następnie dokręcić. – Zamontować krzyżulec 4 – Zdjąć klamry do węży z węża ssącego i węża powrotnego obiegu . – Ustawić przekładnię kierowniczą ze wspomaganiem w położeniu środkowym – Odpowietrzyć układ kierowniczy – Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego – Sprawdzić szczelność wszystkich otwartych przewodów łączących – Wykonać pomiar geometrii kół SCHEMAT PODŁACZENIA : Wtyka 2 PIN (zawór w maglownicy) - PIN 1 do T17l PIN 1 - PIN 2 do T17l PIN 12 * T17l to czarna wtyka D w MODULE CENTRALNEJ ELEKTRYKI 09 . KODOWANIE :MCE 09 ---> LongCodingHelper ---> Coding 07 ---> BYTE 7 ---> Bit 0 zmiana z 0 na 1 . Jesli posiadamy starsza wersje VCDS to kodujemy w Binary ( pierwsza od prawej ) zmiana z 0 na 1 i klikamy z boku a pozniej EXIT . Przewody ładnie izolujemy taśmą oraz w peszlu ( aby uniknąc uszkodzenia) Kabelki ciagniemy poprzez obudowe komputera ECU w podszybiu . SPRAWDZANIE POZIOMU OLEJU W UKŁADZIE WSPOMAGANIA KIEROWANIA – Nie uruchamiać silnika, przednie koła ustawić w położeniu do jazdy na wprost. Olej w stanie zimnym (ok. 20°C): – Odkręcić korek. – Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką. – Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić. Sprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku. – Kontrola poziomu oleju: poziom oleju musi znajdować się w obszarze A. Olej w temperaturze roboczej (ok. 80 °C): – Odkręcić korek. – Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką. – Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić. Sprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku. – Kontrola poziomu oleju: poziom oleju musi znajdować się w obszarze B. Jeżeli poziom oleju znajduje się powyżej podanego zakresu, olej należy odessać. Jeśli poziom oleju znajduje się poniżej podanego zakresu, należy sprawdzić szczelność układu hydraulicznego. Nie wystarczy tylko uzupełnienie oleju. Nie wolno ponownie używać spuszczonego oleju hydraulicznego. ODPOWIETRZANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO PO PRZEBUDOWIE Po przebudowie układu kierowniczego należy go odpowietrzyć. Zakres odpowietrzania zależy od zakresu prac wykonanych przy układzie kierowniczym. Odpowietrzanie po wymianie kompletnego układu kierowniczego lub wymianie przekładni kierowniczej: – Napełnić całkowicie zbiornik wyrównawczy. – Podnieść samochód na tyle, aby wszystkie koła obracały się swobodnie. - Silnik jest wyłączony – Obrócić kierownicę 10 razy z jednego skrajnego położenia do drugiego przy wyłączonym silniku – Napełnić całkowicie zbiornik wyrównawczy. – Uruchomić na krótko silnik (maks. 2 sek.). Pompa nie może zasysać powietrza. Nie wolno w żadnym wypadku obracać kierownicy. Czas oczekiwania pomiędzy poszczególnymi uruchomieniami silnika ok. 30 sek. – Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego i ewentualnie uzupełnić olej. – Powtarzać ten proces tak długo, aż poziom oleju będzie stały. – Obrócić kierownicę 10 razy z jednego skrajnego położenia do drugiego przy wyłączonym silniku – Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego i ewentualnie uzupełnić olej. – Uruchomić silnik. – Obrócić kierownicę 10 razy z jednego położenia krańcowego do drugiego. – Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego i ewentualnie uzupełnić olej. Resztki powietrza, które ewentualnie pozostaną w układzie kierowniczym, ulatniają się samoczynnie po przejechaniu ok. 10 ... 20 km. Odpowietrzanie po przebudowie podzespołu układu kierowniczego, oprócz przekładni kierowniczej: – Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego i ewentualnie uzupełnić olej. – Uruchomić na krótko silnik (maks. 2 sek.). Jeżeli pompa nie może zasysać powietrza, nie wolno w żadnym wypadku obracać kierownicy. Czas oczekiwania pomiędzy poszczególnymi uruchomieniami silnika ok. 30 sek. – Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego i ewentualnie uzupełnić olej. – Powtarzać ten proces tak długo, aż poziom oleju będzie stały. – Uruchomić silnik i pozostawić go w trybie pracującym na 2 - 3 min, nie przekręcać przy tym kierownicy. Resztki powietrza, które ewentualnie pozostaną w układzie kierowniczym, ulatniają się samoczynnie po przejechaniu ok. 10 ... 20 km. SPRAWDZANIE SZCZELNOŚCI UKŁADU KIEROWNICZEGO Po przeprowadzeniu prac montażowych i w przypadku braku oleju hydraulicznego w zbiorniku wyrównawczym należy sprawdzić szczelność układu kierowniczego. – Wymontować osłonę tłumiącą hałas – Uruchomić silnik. – Przekręcić kierownicę w obie strony do oporu i przytrzymać w tym położeniu przez chwilę. Dzięki temu wytwarza się możliwie jak największe ciśnienie. Aby uniknąć uszkodzenia pompy, nie należy podczas tego sprawdzania przytrzymywać kierownicy w położeniu krańcowym dłużej niż 10 sekund. W tym położeniu należy sprawdzić szczelność poniższych podzespołów: Pierścień uszczelniający zębnika wału kierownicy w obudowie zaworu przekładni kierowniczej. Wszystkie połączenia przewodów. Wszystkie przewody łączące. Pompa układu wspomagania kierowania Pierścienie uszczelniające listwę zębatą. Sprawdzenie to można przeprowadzić tylko, gdy osłony faliste są zsunięte. – Otworzyć obejmę sprężynową i obejmę zaciskową osłon falistych. – Zsunąć osłonę falistą. Jeśli olej hydrauliczny pojawi się w obudowie przekładni kierowniczej i/lub w osłonach falistych, należy wymienić przekładnię kierowniczą.
frog125 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Właśnie przymierzam się za moda a tu miłe zaskoczenie nowy wątek:wink: Dzięki wrclaguna
wrclaguna Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Opublikowano 4 Maja 2014 Nie potwierdze czy kazdy MCE 09 to obsługuje Zazwyczaj wersje HIGH maja stosowne PINY . Pasuje aby kazdy przed montazem ( zakupem magla) sprawdził czy sa PINY w czarnej 17 Pinowej wtyczce 1 i 12 .
frog125 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Nie potwierdze czy kazdy MCE 09 to obsługuje Zazwyczaj wersje HIGH maja stosowne PINY .Pasuje aby kazdy przed montazem ( zakupem magla) sprawdził czy sa PINY w czarnej 17 Pinowej wtyczce 1 i 12 . Właśnie patrzyłem na swój stary mce B i we wtyce 17pinowej są piny 1,12 ale nie ma za to xenona
Hohe Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Nurtuje mnie jedna rzecz. Postanowiłem dzisiaj sprawdzić stan płynu u siebie i wyszło, że jest nadmiar. Auto było zimne, a na miarce pokazywało max na gorącej podziałce. Zgodnie z zamieszczoną przez Grzegorza instrukcją, postanowiłem nadmiar odessać. Problem w tym, że odessałem około 20ml a stan niewiele się zmienił. Nie wiem, czy odsysać dalej? Skąd ten płyn cały czas napływa? Pytam, bo nie chcę przedobrzyć w drugą stronę. 1
dobry1 Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Po wymianie magla z ciekawości kontroluje poziom płynu nie zauważyłem żadnej różnicy
wrclaguna Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Opublikowano 9 Maja 2014 Tak podaje Instrukcja w ELSIE i pewnie trzeba sie do niej zastosowac .
Gresus Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 Mam pytanko odnośnie servo. U mnie oznaczenie 1N3 więc jest servo ale w czym rzecz - na postoju często jak kręcę kierownicą w prawo to czuć i delikatni słychać drgania. Przy kręceniu w lewo brak takich objawów. Gdzie szukać przyczyny ? Siada servo ? Czy wymiana płynu coś pomoże. Sprawdzałem na zimnym aucie i stan był ok.
Hohe Opublikowano 9 Maja 2014 Opublikowano 9 Maja 2014 Jest parę wątków o tym i różne propozycje rozwiązania. Poszukaj bo chyba masz to samo.
frog125 Opublikowano 10 Maja 2014 Opublikowano 10 Maja 2014 Mod opanowany:wink: Wszystko działa jak należy kodowanie ok. Dzięki wrc, chyba coś się należy:drinks: Różnica powalająca,polecam.
melon31 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Czy ktoś wie czy z końcówką K też obsługuje ... ?
frog125 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 trzeba patrzeć jak ma wtyczkę to chyba tak,ale najlepiej z końcówką B ja kupiłem z benzyny 1,8 i podeszła bez problemu,przykładowa aukcja w dobrej cenie:wink: Audi A4 B8 8K A5 przekładnia listwa 8T1 422 066 B (4251824611) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
Hohe Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 trzeba patrzeć jak ma wtyczkę to chyba tak,ale najlepiej z końcówką B ja kupiłem z benzyny 1,8 i podeszła bez problemu,przykładowa aukcja w dobrej cenie:wink:Audi A4 B8 8K A5 przekładnia listwa 8T1 422 066 B (4251824611) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Kolega chyba pytał o MCE.
frog125 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 trzeba patrzeć jak ma wtyczkę to chyba tak,ale najlepiej z końcówką B ja kupiłem z benzyny 1,8 i podeszła bez problemu,przykładowa aukcja w dobrej cenie:wink:Audi A4 B8 8K A5 przekładnia listwa 8T1 422 066 B (4251824611) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Kolega chyba pytał o MCE. A no fakt masz rację Sprawdź piny - PIN 1 do T17l PIN 1 - PIN 2 do T17l PIN 12 w moim starym B o dziwo były
maciek70 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 W modelu 2010 gdzie znajduje się MCE? bo ja nic takiego nie mam pod kierownicą
wrclaguna Opublikowano 14 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2014 W modelu 2010 gdzie znajduje się MCE? bo ja nic takiego nie mam pod kierownicą Musisz mieć Kliknij tutaj aby zobaczyć oryginalny obraz 720x550px.
maciek70 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 zrobiłem zdjęcia bo u mnie jest coś takiego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się