Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Montaż przekładni kierowniczej ze wspomaganiem Servotronic w A4 B8 2007-2012


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pytanie może lakoniczne ale czy dobrze rozumuję po listopadzie 2011 Servotronic N119 omawiany w DIY zastąpił system J500 (elektromechaniczne kierowanie) moduł 44: Steering Assist 8K0 909 144 F ?


Doposażyłem ostatnio Line Assist i ciekawi mnie czy można przekonwertować system do Active Line Assiset, widzę że Poliftowe A5 i Q5 obsługują Active Line Assist. Ale do tego konieczny jest moduł wspomagający (J500) czy jakaś inna kolumna kierownicy?








Czy do Lifta 2011 można doposażyć J500 ?






Edytowane przez paudib8
Opublikowano
Pytanie może lakoniczne ale czy dobrze rozumuję po listopadzie 2011 Servotronic N119 omawiany w DIY zastąpił system J500 (elektromechaniczne kierowanie) moduł 44: Steering Assist 8K0 909 144 F ?

Tak oczywiście :hi: kilka osób zmieniało to

musisz miec GATEWAY z opcją 44

Dodatowo sanki do wymiany i qpa czesci

Opublikowano

na początek wygląda OK :)

CAN Gateway (J533);

Part No SW: 8T0 907 468 AC; HW: 8T0 907 468 J;

Component: GW-BEM 6CAN H06 0117
przyjął kodowanie obsługi 44: Steering Assist i prawidłowo raportuje o braku komunikacji po CAN.
Opublikowano

spoko :)

U mnie leza graty do aktywnego układu kierowniczego tylko brak czasu :wink:

Pewnie w zimie zaloze

Opublikowano

Może mi ktos wyłożyć w prosty sposób czym sie różni Servotronic od aktywnego układu kierowniczego? Jakie są funkcje jednego i drugiego?

Opublikowano

Mam do kupienia przekładnie pod servotronic za 300 zł , gość twierdzi że auto miało przejechane 170k km. Warto to jeszcze kupować ?

Opublikowano

Mam do kupienia przekładnie pod servotronic za 300 zł , gość twierdzi że auto miało przejechane 170k km. Warto to jeszcze kupować ?

Miałem auto trochę ponad 160k km, servotronic działał bardzo dobrze.

Opublikowano

Pytanie do osób, które wymieniały przekładnie, czy to prawda że trzeba podnosić silnik i opuszczać ramę, żeby wymienić przekładnię, czy mechanik chce mnie naciągnąć, albo nie zna się na B8 ? Tłumaczył się tym, że w innych Audi tak się ponoć robi.

Opublikowano

czytaj pierwszy post, tak Grześ dał całego manuala. Nie słyszałem o podnoszeniu silnika, no chyba że facet chce go unieść 2cm na poduszkach ;)

Opublikowano

Tak tak oczywiście czytałem go nieraz, pytam jak to w praktyce wygląda. Chodziło mu dokładnie o uniesienie na poduszkach i wyjęcia ramy :blink:

Opublikowano

przekładnia to kilka srub i tyle :hi:

na podnosniku nie ma problemu z demontazem itd.

Opublikowano (edytowane)

U mnie jest ciekawa sprawa. Mam MCE 09 z końcówką M, a na wlepie 1N3. W long coding helper BYTE 7 bit 0 (pierwszy od prawej) jest 1 więc niby servotronic zakodowany.Gdy próbowałem zmienić na 0 to nie przyjmuje kodowania.

w pierwszym poście nie ma MCE z końcówką M jako obsługujący servotronic.

O co tu chodzi?

Edytowane przez iwadrian
Opublikowano

a jaki komunikat wyskakuje ?

Opublikowano

Z tego co pamiętam, to, że nie wprowadziłem zmiany.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Z tego co pamiętam, to, że nie wprowadziłem zmiany.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

cos robisz żle , zrob tow kodowaniu binary a pozniej kliknij w byle jaka BYTE

Opublikowano (edytowane)

Z tego co pamiętam, to, że nie wprowadziłem zmiany.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

cos robisz żle , zrob tow kodowaniu binary a pozniej kliknij w byle jaka BYTE

O.k. udało mi się wykodować i zakodować servotronic spowrotem.

http://zapodaj.net/7e12084166527.png.html

http://zapodaj.net/8346ff478f81e.png.html

Wychodzi na to, że MCE z końcówką M obsługuje servotronic,( no skoro jest 1N3 na wlepie to powinien) ale głosy były inne i już zacząłem podejrzewać, że coś u mnie grzebane było i moduł wymienili.

Czuć różnicę, (czyli system działa) z tym, że, nawet z działającym servotronikiem jest i tak nie jak moim zdaniem powinno.

o co całe zamieszanie?

Na postoju:

gdy zaczepię palec o ramię kierownicy to spokojnie nią obracam, gdy oprę palec na kierownicy to jest już bardzo trudno zrobić obrót a czasem się nie da.

podczas jazdy:

Manewrowanie, parkowanie z dłonią opartą na kierownicy podczas parkowania o.k ale szału nie ma.

podczas kręcenia ósemek na placu z małą prędkością juz jest cięzko jedną dłonią kręcić, da się ale trzeba się przyłożyc.

kierownica nigdy nie wraca do punktu zero po skręcie. Będzie jechał prosto,gdy tak ręcznie ustawię kierownicę,im jest wolniej tym gorzej i zawsze trzeba korygować tor jazdy.

przy prędkosci 10kmh jest to 1/4 obrotu

przy 50-60kmh około 5 cm patrząc na obwodzie kierownicy

przy 100-120 kmh gdy lekko skręcę to powróci prawie na środek ale nie do końca i trzeba mu minimalnie pomóc.

mniej więcej tak jak na tym filmiku

Generalnie nie ma tak, że porównując do mojej byłej b6 wychodząc z zakrętu puszczałem kierę i auto jechało prosto. Układ zachowuje się jakby miał gdzieś opór albo za mały kąt wyprzedzenia zwrotnicy.

koła 225/50/17 czyli nie jakieś walce.

wspomaganie bez żadnych dźwięków szumów, pisków drgań czy czegokolwiek niepokojącego.

Płyn czyściutki, stan oczywiście jest.

geometria zrobiona.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to w weekend podniosę przód do góry, odepnę końcówki drążków i będę obracał osobno zwrotnicami i przekładnią, może znajdę jakąś przyczynę bo tak nie może być.

Jak przednie koła są w powietrzu to chwytając za koło bardzo ciężko jest skręcić kołami w lewo lub prawo jakby był ograniczony przepływ oleju, Wąż ciśnieniowy przytkanyn do wymiany? końcówka 2011r to chyba juz ten poprawiony jest? Same zwrotnice po odpięciu obracają się lekko

Edytowane przez iwadrian
Opublikowano

Panowie gdzie niedaleko Katowic jest jakiś konkretny warsztat który by zrobił mi tego moda jakbym kupił sam SERVOTRONIC?

Opublikowano

Panowie gdzie niedaleko Katowic jest jakiś konkretny warsztat który by zrobił mi tego moda jakbym kupił sam SERVOTRONIC?

Ja się przymierzałem to zrobienia tego u nich. Musisz przekładnie zamontować gdzieś u siebie. Instalację i kodowanie oni zrobią.

Panowie 400 zł za podłączenie i zakodowanie zamontowanego już w aucie servotronica to normalna cena ?

Opublikowano

Panowie 400 zł za podłączenie i zakodowanie zamontowanego już w aucie servotronica to normalna cena ?

z montazem to bym sie zgodził :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...