Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Broki - wymiana, naprawa? ... jak najlepiej usunąć tą usterkę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W kliku wątkach pojawia się temat wypadających broków jednak w żadnym nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytania które mi się nasuwają.

Na początek przedstawię jak to wygląda w moim silniku.

Zdjąłem pokrywę zaworów i oto moim oczom ukazał się następujący obraz:

IMG_20140503_00371.jpg

Widać iż jeden z środkowych broków jest wysunięty.

IMG_20140503_00368.jpg

Nigdzie nie znalazłem wypadniętego broka, zdjęcia z prawej i lewej strony poniżej,

widać tam w zagłębieniu zielone końcówki czy to są broki? Tak głęboko wciśnięte?

IMG_20140503_00366.jpg

IMG_20140503_00377.jpg

Na forum znalazłem rozwiązania aby aluminium zastąpić innym metalem i zaspawać bądź użyć kleju metal-metal i użyć dodatkowo punktaka.

Jednak zastanawia mnie czy nie można kupić i wymienić na nowe, wszak konstruktorzy zapewne przewidzieli takie a nie inne (permanentne) rozwiązanie z jakiejś przyczyny ... ? Mogę się mylić ale być może są to pewnego rodzaju zawory bezpieczeństwa lub coś w tym rodzaju?

Opublikowano

Zawory bezpieczeństwa , które psują silniki ? :decayed::whistling:

Każdy sposób jest dobry, byle otwory po brokach już nigdy więcej nie świeciły pustką :naughty:

Opublikowano

Metody różne:

-Wymiana na nowe/ używane

-Jeśli mamy broki można je na kleju zamontować i wbić odpowiednim dobijakiem

-(widziałem że są osoby które śrubki tam wkręcają)

Reszta ok ?, szklanki wałek ? dzwignie z PD ?

Opublikowano
Metody różne:

-Wymiana na nowe/ używane

-Jeśli mamy broki można je na kleju zamontować i wbić odpowiednim dobijakiem

-(widziałem że są osoby które śrubki tam wkręcają)

Reszta ok ?, szklanki wałek ? dzwignie z PD ?

Broki najprawdopodobniej są na miejscu tak jak to widać na zdjęciach.

Ten wysunięty wcisnąłem do środka ale jak raz wylazł to długo tam nie posiedzi.

Tak więc będę musiał się tym zająć, w moim przypadku jeśli większość jeszcze siedzi na swoim miejscu to raczej zdecyduję się na punktak i zalanie klejem...

Nie mam doświadczenia w ocenie czy reszta o której piszesz jest OK.

Zanim podejdę do załatwienia tych broków muszę doczytać jak to ocenić aby jak już będę miał pokrywę ściągniętą wiedzieć na co zwrócić uwagę.

Wskazówki mile widziane...

Opublikowano

ja bym je zalał tigiem lub nawet migomatem zaspawał ładnie oszlifował i problem na wieki usuniety...klejem smarowac...-jakas czesc kleju pojdzie do układu smarowania kiedys sie oderwie i pójdzie pod cisnieniem z olejem i gdzies cos sie zablokuje i zatrze- remont mórowany... takze ja bym wolał to wbic i saspawac od zewnatrz.

jak je zdemontujesz i ponownie przykrecisz to nie koniecna jest regulacja PD składasz i tyle... w/g dokumentacji vw zalecana wymiana śrub.

Opublikowano
............. w/g dokumentacji vw zalecana wymiana śrub.

O jakie śruby chodzi, możesz podesłać link gdzie mógłbym ściągnąć dokumentację o której mówisz ?

Opublikowano

Czy ta usterka dotyczy także b6 czy tylko b7, bo gdzieś mi się obiło o uszy że chodzi o b7?

Opublikowano

Ja mam silnik o symbolu BKE, w B6 też były montowane pod koniec serii.

Opublikowano

Wszystkie pompowtryski mają tą bolączkę.kiedys w AVFie tez zmieniałem wałek.

Tajfun211 śruby wałkow sterujących pd. Co do dokumentacji-nie ma tego tak po prostu w sieci...ja takze jej nie mam ale czytalem o tym u kolegi który ma tą dokumentacje.

Opublikowano (edytowane)

Problem wypadających broków występuje w silnikach na PD z jednym wałkiem rozrządu ( AWX,AVF,BKE,BRB,BPW) itp.
Także trzycylindrowych, np. AMF.

W dwuwałkowych jest inna konstrukcja wałków dźwigienek pompowtrysków i o tym problemie nie słyszałem :whistling:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...