Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zakup i wymiana półosi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Muszę wymienić w swojej A4 prawą półoś. Mam pytanie jakiej firmy polecacie półosie poza ASO? Może macie sprawdzonych sprzedawców?

Chciałem spytać wszystkie półosie są takie same czy różnia się jak jest quattro albo ośka? Bo jeśli tak to chyba do Q jest trochę mniejszy wybór z tego co patrzę na allegro.

Opublikowano

przednie są te same

pytanie jaki masz silnik dokladnie?

---------- Post dopisany at 19:01 ---------- Poprzedni post napisany at 18:59 ----------

najlepiej zostaw sobie samą półośkę, sprawdź tylko na jakiejś tokarce czy jest prosta i zamontuj nowe przeguby np. SKFu

Opublikowano

Silnik 1.8t 150KM AWT, a4 jest z listopada 2000rok i jest to Avant z Q. Czy to też istotne czy avant czy sedan?

Myślałem, żeby wymienić całą półośkę, bo to jednak mniej roboty no i nie mam dostępu do żadnej tokarki :/

Opublikowano

To na oko sprawdź czy jest prosta. Żeby wymienić przegub mając półoś w ręku nie musisz mieć narzedzi. Jakieś szczypce tylko do zaciśnięcie opaski albo kombinerki

Opublikowano

Tak tylko jak kupie tylko przeguby i podczas wymiany się okaże, że półoś jest skrzywiona to wtedy kicha :P A jak nie wyjmę półosi to raczej nie sprawdzę tego czy jest ona prosta czy krzywa :/

A sama półoś, bez przegubów (jakbym kupił nie ori) to sporo gorszej jakości będzie od ori? Z drugiej strony nie wiem sam czy teraz jest oryginalna :co:

---------- Post dopisany at 20:11 ---------- Poprzedni post napisany at 19:46 ----------

To jakbym się jednak zdecydował na całą półoś to jakiej firmy polecacie?

Opublikowano

a są w ogole zamienniki polosi?

jesli sa, to tak naprawde każda chyba się nada bo sama polos sie nie psuje, psuje sie jesli auto dostaje dzwonia i sie wykrzywia, awarii ulegaja jedynie przeguby

polos sprawdzisz na oko obracajac ją w rękach bez problemu albo tocząc ją po równym stole, zobaczysz czy bedzie nierownomiernie skakała czy toczyła się równo

Opublikowano

Hmmm to może jednak kupię tylko przeguby, bo Audiczka dzwona na pewno nie miała :banan:

Myślałem, żeby kupić całą półoś, żeby nie było z tymi przegubami roboty, ale skoro piszesz, że wiele czasu to nie zajmuje. A jak z założeniem przegubów na półoś? Też nie będzie problemu i nie jest to czasochłonne?

A co do zamienników półosi to są, bo na allegro sporo jest kompletnych półosi z pregubami już od 200+ zł, więc wąpię żeby co kolwiek było tam ori :P

Opublikowano

na zamiennikach przegubow sie nie oszczedza bo za pol roku trzeba je znowu robic... a najwiecej roboty jest z samym wyjeciem polosi a raczej odkreceniem jej od skrzyni

wyjmij polos, wymien obydwa przeguby na firmowe i bedziesz mial za ok 300zł jak nową/oryginalną

---------- Post dopisany at 20:46 ---------- Poprzedni post napisany at 20:42 ----------

a czemu tak w ogole upierasz sie przy wymianie/wyjeciu polosi?

Opublikowano

Ale koniecznie trzeba przeguby kupić w ASO? Bo tam to pewnie za 300zł nie kupię zew i wew przegubu.

Pisałeś wcześniej o firmie SKF, ja też wcześniej czytałem, że dobre są Lobro, Spidan i Meyle. Które z tych 4 będą najlepsze? Chyba, że są jeszcze lepsze jakieś prócz z ASO?

---------- Post dopisany at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany at 20:49 ----------

Półoś chyba muszę wyjąć jak chce wymienić przegub wewnętrzny, tak?

A chciałem ją wymienić, bo podczas przyspieszania ostrzejszego czuć tak jakby wibracje, drganie coś takiego. Prawy przegub zewnętrzny mi już strzela, ale te wibracje chyba nie są przez przegub zewnętrzny tylko wydaję mi się, że przez przegub wewnętrzny i dlatego chciałem po prostu całą półoś wymienić.

Opublikowano

w aso to kupisz za 4 stowy jeden - i bedzie to lobro

lobro normalnie w sklepie minimum 200zl, pewnie kolo 300

to samo spidan

meyle... taka srednia polka, cośjak ruville, moze pochodzi pare lat moze nie

a skf robi wiele rzeczy na pierwszy montaz, i akurat przeguby ma dobre za cene nizsza niz lobro

---------- Post dopisany at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany at 20:53 ----------

upewnij sie czy wibracje nie sa czasem tez od walu napedowego ale jest to tez objaw przegubu wewntrznego

do zdjecia przegubu wewnetrznego dobrze jest wyjac polos bo jej wyjecie to kwestia odkrecenia dodatkowo do konca sruby przegubu zewnetrznego, zamiast meczyc sie pod autem lepiej miec ja w rekach

Opublikowano

to mnie nastraszyłeś z tym wałem napędowym, bo to już pewnie będzie droższa zabawa :/

A co dokładnie się z tym wałem dzieje, że wibruje i jak to sprawdzić czy to przez wał?

Opublikowano

jak masz wywaloną podporę wału, takie łożysko oblane gumą które trzyma wał w 1 pozycji

to wtedy wał opiera się o jej obudowę i może przenosić drgania, w momencie przyspieszania wlasnie silnik ze skrzynią przesuwa się tylną częścią do dołu powodując właśnie nacisk wału w dół

ale to trzeba sprawdzić na kanale czy ci czasem wał nie lata kiedy złapiesz go ręką i poruszasz

Opublikowano

no dopiero w przyszły weekend będę się za to zabierał i miał doste do kanału więc wtedy dopiero to sprawdze.

Mam nadzieję, że się okaże jednak, że to ten przegub, a jeśli nie to jaki mniej więcej koszt naprawy tego?:facepalm:

Opublikowano

uzywany wal mozna kupic nawet za 100zł, oby podpora byla w miare ok

mozna tez dorobic podpore z innego auta za okolo 100+ troche rzezby z wlasnej inicjatywy

Opublikowano

To nie ma tragedii :)

Wielkie dzięki za pomoc pioteros :)

Opublikowano

spoko, dzialaj ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...