Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Włączający się ABS


Prezes870

Rekomendowane odpowiedzi

Wieńce ABS najlepiej wyciągać i wkładać na gorąco(podgrzać palnikiem) same wychodzą i same wchodzą nawet z dużym luzem :) sorry za OT.

Edytowane przez Bartollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie jest tak różowo jak się wydawało. Co prawda żadne kontrolki się nie świecą ale sporadycznie ABS się załącza przy niewielkich prędkościach rzędu 20 km/h. Dzieje się to rzadko ale tarczę trzeba będzie kupić nową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompę wymieniłem i wsadziłem starą :(

objaw ten sam także ręce opadają mi bo pomysły się już kończą co to może być ....

ktoś coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a może mi ktoś powiedzieć jak to jest z tymi szczelinami?ile z przodu ma być, a ile z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem nowe tarcze ABS i problem ustąpił. Czujniki dobilem młotkiem do oporu i delikatnie przekrecilem z ruchem na zewnątrz i kontrolka sama zgasla

Wysłane z mojego GT-S7560M przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy te tulejki czujników ABS są tylko z tyłu czy we wszystkich kołach? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1716141619210-FE15340-O11301-tulejka-czujnika-abs.html Pacjent to AJM w ośce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Bylo w temacie, z przodu na maxa a tyl 0.6 - 0.8 mm

A możecie doprecyzować czy to tyczy się rówież Quattro? Bo też mi zgrzyta każdorazowo tylko poniżej 15 km/h.

VAG bez błędów, kontrolki nie świecą, prędkości kół pokazuje niby równe, ESP działa.

Z przodu koronki czyste i całe na 100%.

Tylko z tyłu nie wiem - czy może tak być że któraś z koronek pękła bądź jest zasyfiona

czy może jednak bardziej przyjrzeć się odległości czujników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w mojej 1.6 1995 rok , która kupiłem od znajomego, świeciły sie kontrolki ABS I HAMULCÓW, ktos mi poradził abym spróbował najpierw wyczyścić i fakt, po sciagnięciu koła najpierw lewe następnie prawe, po wyciagnięciu czujników wyczysciłem je papierem WODNYM nie jakimś grubym,(aby nie porysować) i UWAGA przy ponownym wkładaniu włożyłem je do końca ( kiedy kręciłem przegubem tj, tarczą a w drugiej ręce w której trzymałem czujnik czuc było chrobotanie czujnika o koronkę ABS, wystarczy wtedy lekko cofnąć czujnik dosłownie o milinetr aby nie ocierał o nią,ewentualnie baaardzo delikatne obcieranie, i po poskładaniu wszystko jest ok ABS działa a kontrolki nie swiecą, juz ponad rok czasu mam spokój, . Dzieki temu nie musiałem wymieniac czujników ABS


Osobiście nie słuchałem się, opini mechaniorów ,że odległość czujnika od koronki powinna być jakoś zmierzona, ja zrobiłem to na ,,czucie'' tzn. ( obciera czy nie) i mam zupełny spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, jak z tymi tulejkami czujników - 2 czy 4 potrzebne? Wszystkie inne opcje już były przerabiane, tylko to zostało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. podepne sie. po zakupie swiecily mi sie kontrolka abs i hamulca. naprawilem sterownik, przestalo swiecic stale ale przy predkosciach 15-20km/h jak nacisne hamulec to abs sie wlacza. zdarza sie tez ze wylacza sie (przyswieca sie (ABS)) przy predkosciach 110-120km/h i gasnie dopiero po ponownym odpaleniu silnika i przejechaniu kilku metrow. mechanik stwierdzil ze to pewnie nadal sterownik bo czujniki niby sprawne ale VAG nie laczy sie ze sterownikiem. co o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomności - miałem opisywany tu problem z załączającym się ABS-em, żadna regulacja nie pomagała - po wymianie tylnych tulejek ABS i na starych (ori) czujnikach (niby sprawnych - mierzona oporność) problem wciąż występował - pomogła dopiero wymiana tulejek i czujników (czujniki sam dałem mechanikowi więc nie miał interesu żeby ściemniać i wymieniać niepotrzebnie). Wreszcie problem zniknął :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przedni czujnik był winny a też rok kombinowania ustawiania, czyszczenia i innych czarów jakie tu chłopaki radzili :kwasny:

Temat rozwiązał się przypadkiem, jak się upitoliła czujka zużycia klocków - nie chciało mi się kombinować i dorabiać kabelków bokiem, to wymieniłem cały czujnik który dostałem w dobrej cenie

Okazało się że właśnie on był wadliwy a nie zdradzał tego w żaden sposób - na VAGu wszystkie prędkości wzorowe, brak błędów (!) a a przy zwalnianiu na małych prędkościach pompa "zgrzytała" jak u wielu z Was zapewne. Żadne ustawianie, czyszczenie nie pomagało. A zgrzytał jak głupi i potrafił przyblokować koła (przy wyłączonym ESP nawet bardziej) a zimą trochę to irytowało jak na skrzyżowaniu zatrzymywałem się z poślizgiem i nurkowaniem przodu jak ostatni amator :D

Nie wiem... może komuś to pomoże - czasem i pozornie dobry czujnik nadaje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat wczoraj na tyle.

Wymieniałem obie tarcze i przełożyłem koronki ABS ze starych tarcz. Podgrzałem je najpierw palnikiem aby zbytnio nie pokrzywić, a później wyczyściłem druciakiem i spiłowałem troche pilnikiem.

Jak założyłem to też mi się włączał ABS przy małej prędkości. Okazało się, że od bicia młotem w zwrotnicę czujniki się wysuneły.

W moim przypadku wyciągnąłem je całkowicie, wyczyściłem i później wepchnąłem na maksa i cofnąłem tylko tyle aby nie obcierała tarcza ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez widac tarczke ABS i czujnik.

Mozna dokladnie wyregulowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzyłem wątek, ale może tutaj ktoś pomoże...

Hej,

Ogólnie sytuacja jest tego typu, że podczas hamowania słychać dziwny dźwięk taki jakby spawania/zwarcia oraz takie delikatne bicie na pedale hamulca, zazwyczaj przy troszkę mocniejszym hamowaniu, przy takim delikatnym nie słuchać... Byłem u gościa i podłączył komputer, sprawdzał prędkość kół, niby ok, ale na 2 komputerach po przekroczeniu 30km/h przerywało sygnał...nie wiem co może to wnieść do mojego pytania, ale piszę jak najwięcej objawów które już zbadałem.

Co może być powodem tego dziwnego dźwięku ?
Kontrolka ABS się nie pali na desce ani żadnych błędów ABS nie ma na komputerze.

Jeden mechanik powiedział, żeby najpierw wymienić płyn hamulcowy może pomoże ?
Jeśli nie to trzeba wymienić pompę ABS...

Drugi powiedział, ze to nie pompa ABS ale bardziej pompa hamulca i to ją trzeba wymienić jeśli wymiana płynu nie pomoże.

Powiedział, jeszcze, ze można Serwo sprawdzić bo może ono jest winne...

Miał ktoś taką sytuację ?
Jeśli tak to proszę o pomoc ewentualnie o pytania pomocnicze.

-----------------------------------------------------------------

Hej, Byłem u mechanika... jak z nim jeździłem i nic sie nie działo... wsiadłem i to samo... ale mniejsza oto.
Były sprawdzane:
- Odległości czujników ABS

- Wymieniony był płyn hamulcowy

- tarcze, kolocki były sprawdzone

- na komputerze znów zero błędów ABS, Hamulca...

- mankamentem jest to, że jak jadę, to słychać jakieś obcieranie im szybciej jadę tym z większą częstotliwością słychać obcieranie analogicznie jak jade wolniej... dźwięk jest taki jakby jakaś delikatnie przyrdzewiała blaszka obcierała o blaszkę zgodnie z częstotliwością predkości koła.

Dziś byłem na stacji diagnostycznej i hamulce hamują bardzo dobrze i mocno, zero problemów...

Jedynie co jest zepsute to tuleja na wahaczu, ale to raczej nie to ma wpływ na to odbijanie hamulca?
Macie jakieś pomysły może jeszcze ?
Nie wiem czy wymieniać tą pompę ABS ? pompę hamulca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lider, miałem podobne objawy, u mnie te mechanik sugerował wymianę pompy - na szczęście to nie było to - pomogła wymiana tylnych czujników ABS wraz z "koszyczkami" w których siedzą - stare były tak skorodowane że o żadnej prawdziwej regulacji odległości nie było mowy. Nie twierdzę że na 100% będzie u Ciebie to samo, ale jeśli wyczerpałeś już inne możliwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike, widzisz, podejrzewam, że z tyłu nie patrzeli...hm. dzięki.
W sobotę jadę do mechanika po raz 2 więc będziemy dalej szukać przyczyny.

A tuleja w wahaczu to raczej to nie będzie, jak to powiedział mi dziś znajomy, że to na pewno tuleja.
Tak czy siak i tak muszę ją wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj mam małe podejrzenie.

Sam u siebie mam z lewej z przodu takie dziwne dźwięki, jakby nierównomierne piszczenie, ale u mnie to pewnie łożysko.

Co do ciebie to jeżeli na tyle masz tarcze z łożyskami to jak zdejmiesz tarcze to tam pod tarczą na kolumnie jest osłona blaszana niska - kilka mm wysokości która chroni końcówkę tarczy - nie mogę znaleźć zdjęcia - ona rdzewieje i się wygina i może jest jakoś wygięta, że jak tarcze ściskają hamulce to zaczyna ci zgrzytać...

Nie sprawdzisz inaczej niż zdejmując tarcze. Chociaż jak ty masz 1.6 to nie wiem czy tam są tarcze z łożyskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...