Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zgrzyt przy wbijaniu 3 ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim .

Od razu przejdę do rzeczy otóż :D kupiłem nie dawno audi a4 b5 1.9 tdi 98r. AFN Quattro i mam problem z wrzuceniem 3 biegu wszystkie inne działają prawidłowo ale gdy chcę wbić 3 to rzadko kiedy wbija się bez zgrzytu , nie wiem czy umiejscowienie 3 powinno być takie jak jest teraz czyli 3 znajduje się zaraz koło 1 biegu nie nad 4 biegiem lecz bardzo zbliżona do 1 biegu w poprzednim audi miałem centralnie nad 4 . I teraz mam pytanie co może być powodem zgrzytu i złego usadowienia się 3 . ;):wink: Proszę o sugestię :banan::wink:

Opublikowano

Może być wytarty synchronizator 3 biegu. Jeśli umiesz to sprawdź czy podwójne wysprzęglenie pozwoli zapiąć bieg bez zgrzytu.(sprzęgło - gaz - sprzęgło - zapięcie biegu) Jeśli tak to synchronizator wytarty.

Opublikowano

Ponoc 3 często pada w audi, ja też wymieniałem synchronizator 3 biegu. Nie radze ci jezdzic jesli faktycznie to jego wina, u mnie sie rozlecial na 3 części, i miałem fart ze nie rozwalil skrzyni, na szczęście opadł na dno.

Opublikowano

czesto padaja i najpierw hałasują ,że je slychac chociaz biegi wchodzą jak w maslo .poczym ciezko wzuciac biegi az sie rozlatuja

Opublikowano

Aha no to raczej na bank będzie to , bo mam jeszcze 1 objaw ale to pewnie dlatego że sprzęgło jest już bardzo zużyte otóż podczas ruszania strasznie go szarpie trzeba bardzo ostrożnie ruszać pod górkę nie ma szans ruszyć bez szarpania ale to raczej są 2 osobne sprawy więc wezmę się jutro za ten synchronizator i opisze co jest ;) Thx all :D:banan::wink:

aha jeszcze pytanko jeżeli to jego wina czy ten by mi przypasował ;> ? :jerk:

SYNCHRONIZATOR AUDI A4 A6 A8 VW PASSAT 012311295F (4232523225) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Opublikowano

Najpierw wymień sprzęgło a potem myśl nad synchronizatorem. :wink:

Opublikowano

Zapytaj o cenę w ASO bo coś mi się wydaje że tam kupisz taniej.

Opublikowano

A nie prościej i taniej wyszło by Ci wymienić na inną używaną skrzynię?

Bo raczej sam tego nie zrobisz a fachowcy też pociągną trochę kasy za remont :eusathink:

Opublikowano

u siebie chcialem tak zrobic i taniej chyba wyjdzie kupnu uzywanej pewnej skrzyni .ale watpie ze ktos taka ma .a jak ktoś ma to pewnie cena powala :slina:.

podobno skrzynie po 2000r byly jakoś tam lepsze ale czy to prawda ?

i podobno jak siedzi w skrzyni 2-mas to mniej dostaje po d*pie i nie slychac w nich tego rzęcholenia

Opublikowano
A nie prościej i taniej wyszło by Ci wymienić na inną używaną skrzynię?

Bo raczej sam tego nie zrobisz a fachowcy też pociągną trochę kasy za remont :eusathink:

A skąd będę miał pewność że po tygodniu coś się nie spieprzy :D szkoda zachodu lepiej od razu zrobić porządnie :wink:

Na razie kupiłem cały zestaw hamulców . i jeszcze kupie rozrząd a po 1 czerwca chcę kupić sprzęgło tylko chce się od forumowiczów dowiedzieć jakie konkretnie musi być i najlepiej żeby było jakieś porządne :wink:

Opublikowano

Konkretnie to takie same jakie masz teraz po prostu. Najlepiej LUK'a albo Sachs'a, oczywiscie sprzeglo razem z dociskiem. Co do tego objawu to zastanawiam sie czy to nie bardziej dwumas sie konczy. Zuzyte sprzeglo daje bardziej objawy przy gwaltownym ruszaniu z obrotow i przy wyzszych predkosciach obrotowych. Wsiadz w auto, rozpedz sie na jakiejs prostej drodze do 40-50km/h, wrzuc 5 bieg i gaz w podloge. jesli mocno telepie to raczej dwumas juz skapitulowal. Co do sprzegla to rozpedz sie do 50 majac 3 bieg a pozniej gaz w podloge i zobacz czy predkosc obrotowa i predkosc pojazdu rosnie adekwatnie, czy slyszysz wycie silnika, obroty rosna a predkosc stoi albo ledwo co sie podnosi. Lecz przy twoich dolegliwosciach z 3-jka to proponowalbym zrobic to samo przy predkosci 80km/h na 4-ce a nizeli draznic ta 3-jke.

Opublikowano

..."rozpedz sie na jakiejs prostej drodze do 40-50km/h, wrzuc 5 bieg i gaz w podloge. jesli mocno telepie to raczej dwumas juz skapitulowal."... Telepie ale to bardziej wygląda jak krzywe tarcze hamulcowe , i nie pisałem o tym bo myślałem ze to na bank tarcze . Omg to chyba jednak dobrze mowisz :D

Autem jeżdżę tylko jak muszę i robie tak ze na 2 sie rozpędzam do 2.5 tys. obrotów i wbijam z 2 na 4 . nie wiem czy można tak ale chwilowo tak robię :D:banan:

Opublikowano

ja za wymiane sprzegla nowy komplet sachsa,wymiane synchro3 i uszczelnienie skrzyni plus oczywiscie nowy olej do skrzynki zaplacilem 1450 zl z robocizna i wiem co mam teraz kupywac inna skrzynie to ryzyko bo 3 tez moze sie zaraz wysypac,u mnie oprocz szarpania na goracym silniku nie bylo zadnych innych objawow uszkodzonego sprzegla.

Opublikowano
ja za wymiane sprzegla nowy komplet sachsa,wymiane synchro3 i uszczelnienie skrzyni plus oczywiscie nowy olej do skrzynki zaplacilem 1450 zl z robocizna i wiem co mam teraz kupywac inna skrzynie to ryzyko bo 3 tez moze sie zaraz wysypac,u mnie oprocz szarpania na goracym silniku nie bylo zadnych innych objawow uszkodzonego sprzegla.

Rozumiem że ten komplet jest razem z dwumasą ;>? ja znalazłem sprzęgła z obu firm sash'a i luk'a i ceny znalazłem od 1.500-1.700 :facepalm:

Opublikowano
ja za wymiane sprzegla nowy komplet sachsa,wymiane synchro3 i uszczelnienie skrzyni plus oczywiscie nowy olej do skrzynki zaplacilem 1450 zl z robocizna i wiem co mam teraz kupywac inna skrzynie to ryzyko bo 3 tez moze sie zaraz wysypac,u mnie oprocz szarpania na goracym silniku nie bylo zadnych innych objawow uszkodzonego sprzegla.

Rozumiem że ten komplet jest razem z dwumasą ;>? ja znalazłem sprzęgła z obu firm sash'a i luk'a i ceny znalazłem od 1.500-1.700 :facepalm:

ja nie mam dwumasy ale glownie chodzi o to ze naprawa skrzyni w tym wszystkim wyszla 105 zl synchronizator,uszczelniacze polosi i inne uszczelki35 zl olej100zl robota 200 i skrzynia pracuje idealnie i wiem co mam.pozostaly koszt to sprzeglo sachsa kompletne 800zl i 200robocizna wiec nie jest zle,a auto posluzy jeszcze dlugo,przy wymianie sprzegla koniecznie sprawdz uszczelniacz walu korbowego.

Opublikowano

Najpierw wymienię sprzęgło jak napisali wyżej , zobaczę co tam się zmieni , i potem najwyżej coś podziałam , dzisiaj pytałem w sklepie o sprzęgło z dwumasą i koleś wyliczył mi ~ 1.300 za sprzęgło luk'a i dwumasę sachs'a bo podobno 2mas jest tańszy z sachs'a .

I mam jeszcze pytanie odnośnie oleju mam przejechane już koło 300 tys. i koleś powiedział że najlepiej będzie lać do niego półsyntetyk więc zasugerowałem się że wie o czym mówi i wziąłem 10w40 z castrola so sądzicie o tym ? poprzednio był lany podobno syntetyk 5w40 ale nie wiem czy były wycieki bo komora jest bardzo orzygana i dopiero będę wszystko czyścił :decayed:

Opublikowano

cąstrol to jeden syf co lotos

Opublikowano

Również nie polecam Castrola, jesli już 10W40 to bierz sugerowany olej Motula Synergie 6100, ja jeszcze tez mialem przygody z olejem shell wiec tez nie polecam,ale jesli byl lany 5w40 i byly wycieki to przejscie na 10W40 nic nie zmieni, silnik nadal bedzie gubil olej, uszczelnic bedzie trzeba.

Opublikowano

Aha to zamienię w sklepie bo mam taką możliwość i wezmę tego motul'a uszczelki już kupiłem teraz jeszcze coś do czyszczenia orzyganych miejsc i do dzieła :D:banan:

Opublikowano

U mnie pyknęło 300 tysiaków, Mobil 1 0w40 i silnik suchy jak pieprz. Wymień uszczelki i lej dobry markowy olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...