egon@ Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Panowie jak bezpiecznie odpowietrzyc hamulce po wymianie przewodów na cylinderkach z przodu i oczywiscie plynu na nowy zeby nie zapowietrzyc układu, szukałem info na forum ale nie znalazłem dokładnej procedury, boję się trochę za to brać bo to abs i esp a nie zwykły układ, czy może lepiej dac spokuj i wymienić w ogarniętymy serwisie? Co radzicie?
Golem1 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Przecież wymiana płynu to żaden problem, opis jest gdzies na forum do B5 ale zasada jest taka sama. Metoda grawitacyjna poprzez odkręcenie wszystkich odpowietrzników i spuszczanie starego płynu, ważne aby tylko nie doprowadzic do osuszenia pompy abs-u wiec ktos ciagle musi kontrolowac i dolewac płyn do zbiorniczka. Jak zacznie lecie ci swiezy płyn z odpowietrzników to zakręcasz i sprawdzasz nastepny, po zakręceniu wszystkich wyrównujesz płyn w zbiorniczku, odpowietrzasz całośc i tyle.
tomcrack27 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 pamietaj aby odpowietrzyc najpierw pompe Vagiem:wink:
Golem1 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Jak bedzie kontrolował poziom płynu i nie doprowadzi co osuszenia zbiorniczka to odpowietrzenie pamopy vagiem nie bedzie konieczne, chociaz napewno nie zaszkodzi a bedzie pewny że wszystko zostało dobrze zrobione.
tomcrack27 Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 kazdy mi polecal odpowietrzanie pompy wiec i ja polecam
Dev Opublikowano 18 Maja 2014 Opublikowano 18 Maja 2014 Pod warunkiem ze takowa procedura przechodzi w sterowniku.
egon@ Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Opublikowano 19 Maja 2014 Mam nadzieję że uda się odpowietrzyc cylinderki metodą pompowania na pedal a druga osoba zakrecania i popuszczania odpowietrznika bez ingerencji vaga.
omzig Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 pamietaj aby odpowietrzyc najpierw pompe Vagiem:wink: Jak to zrobić?
Dev Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Na stronie Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS? jest procedura
omzig Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Dziękuję Tomku. Wklejam dla zainteresowanych: Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS?
fusse Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Na stronie Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS? jest procedura Dev a jesli sterownik nie ma tej funkcji? wczoraj wymienialem z przodu gumowe weze, bo az te plutno mialem wytarte w nich i oczywiscie w prawym kole ukrecil mi sie wezyk metalowy od abs do gumowego. wymienilem go, staralem sie,zeby jak najmniej ubylo tego plynu. po wymianie, hamulce są lecz gorsze jak wczesniej, nizej bierze pedal i slabszy. wczesniej byl twardszyi wyzej bral. pewnie sie pompa abs zapowietrzyla troche. jak ja odpowietrzyc bez vaga? 96rok afn.
fusse Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 no to ja wiem pytalem w jaki sposob odpowietrzyć, wiem,ze bedzie problem, lecz czy jest jakis sposob? Dev Ty masz zaklad w slupsku? jestem z koszalina, jak nie dam rady sam nic zrobic, podjechalbym do Ciebie, bo w koszalinie to jest tragedia jesli chodzi o mechaników.
Dev Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Jezeli pilnowales zbiorniczka to nie ma możliwości abys zapowietrzył układ
fusse Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 tak w zbiorniczku byl caly czas plyn, polecialem szybko do sklepu kupilem 70cm miedzianego plus redukcja gwintu z 12 na 10 ,a stary w tym czasie palcem trzymal zeby jak najmniej schodzilo plynu. wiadomo przy wymianie przewodu metalowego troche kapalo i ubylo ,ale nie,ze caly zbiornik, czyli co , odpowietrzac az do skutku? nie ma opcji by sie zapowietrzyla pompa abs?
Dev Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Nie wiem co tam wycudowaliscie, wg mnie nie przypilnowaliscie tego należycie i dlatego jest problem.
fusse Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 no nic nie bylo cudowane , zostal wymieniony przewód od pompy abs do gumowego przewodu w prawym przednim kole. w zbiorniku ciagle byl plyn, a w miedzy czasie dziura w pompie abs byla zatkana ciagle palcem by ubytek byl jak najmniejszy. czy przy wymianie tego przewodu metalowego mogla zapowetrzyc sie pompa abs?
egon@ Opublikowano 1 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2014 Na stronie Strona firmy ADAKO - oprogramowanie diagnostyczne VCDS? jest procedura Dev a jesli sterownik nie ma tej funkcji? wczoraj wymienialem z przodu gumowe weze, bo az te plutno mialem wytarte w nich i oczywiscie w prawym kole ukrecil mi sie wezyk metalowy od abs do gumowego. wymienilem go, staralem sie,zeby jak najmniej ubylo tego plynu. po wymianie, hamulce są lecz gorsze jak wczesniej, nizej bierze pedal i slabszy. wczesniej byl twardszyi wyzej bral. pewnie sie pompa abs zapowietrzyla troche. jak ja odpowietrzyc bez vaga? 96rok afn. Bardzo ciężko się odkreca stare przewody? Szykuje mi się taka sama naprawa i trochę się boję że pourywam metalowe rurki albo ukrece gwinty w silowniku?
fusse Opublikowano 1 Czerwca 2014 Opublikowano 1 Czerwca 2014 jesli ma sie wlasciwe narzędzia to nie odkreca sie bardzo ciezko, temat jest taki,ze jak auto ma18lat to kazda sruba zwiazana z hamulcami to wyzwanie, choc w audi to jeszcze nie taka tragedia jak w innych markach w podobnym wieku. mialem naprawde porobione dobrze klucze z dobrych starych niemieckich kluczy, szesciokątnych plus tulejka by sie nie rozłazily podczas odkrecania i temat by taki,ze odkrecaly mi sie nakretki, a ukrecaly węże, moze jakbym palnikiem pogrzal to by bylo inaczej,ale nie mam palnika. ponawiam pytanie: czy przy wymianie tego przewodu metalowego mogla zapowetrzyc sie pompa abs? oraz, czy Dev nadal dzialasz w slupsku ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się