Skocz do zawartości
IGNOROWANY

odpowietrzanie abs esp po wymianie przewodów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jak bezpiecznie odpowietrzyc hamulce po wymianie przewodów na cylinderkach z przodu i oczywiscie plynu na nowy zeby nie zapowietrzyc układu, szukałem info na forum ale nie znalazłem dokładnej procedury, boję się trochę za to brać bo to abs i esp a nie zwykły układ, czy może lepiej dac spokuj i wymienić w ogarniętymy serwisie? Co radzicie?

Opublikowano

Przecież wymiana płynu to żaden problem, opis jest gdzies na forum do B5 ale zasada jest taka sama.

Metoda grawitacyjna poprzez odkręcenie wszystkich odpowietrzników i spuszczanie starego płynu, ważne aby tylko nie doprowadzic do osuszenia pompy abs-u wiec ktos ciagle musi kontrolowac i dolewac płyn do zbiorniczka.

Jak zacznie lecie ci swiezy płyn z odpowietrzników to zakręcasz i sprawdzasz nastepny, po zakręceniu wszystkich wyrównujesz płyn w zbiorniczku, odpowietrzasz całośc i tyle.

Opublikowano

pamietaj aby odpowietrzyc najpierw pompe Vagiem:wink:

Opublikowano

Jak bedzie kontrolował poziom płynu i nie doprowadzi co osuszenia zbiorniczka to odpowietrzenie pamopy vagiem nie bedzie konieczne, chociaz napewno nie zaszkodzi a bedzie pewny że wszystko zostało dobrze zrobione.

Opublikowano

kazdy mi polecal odpowietrzanie pompy wiec i ja polecam

Opublikowano

Pod warunkiem ze takowa procedura przechodzi w sterowniku.

Opublikowano

Mam nadzieję że uda się odpowietrzyc cylinderki metodą pompowania na pedal a druga osoba zakrecania i popuszczania odpowietrznika bez ingerencji vaga.

Opublikowano
pamietaj aby odpowietrzyc najpierw pompe Vagiem:wink:

Jak to zrobić?

Opublikowano

Dev a jesli sterownik nie ma tej funkcji? wczoraj wymienialem z przodu gumowe weze, bo az te plutno mialem wytarte w nich i oczywiscie w prawym kole ukrecil mi sie wezyk metalowy od abs do gumowego. wymienilem go, staralem sie,zeby jak najmniej ubylo tego plynu. po wymianie, hamulce są lecz gorsze jak wczesniej, nizej bierze pedal i slabszy. wczesniej byl twardszyi wyzej bral. pewnie sie pompa abs zapowietrzyla troche. jak ja odpowietrzyc bez vaga? 96rok afn.

Opublikowano

bez vaga nie odpowietrzysz

Opublikowano

To jest AFN, VAGiem sie nie da

Opublikowano

no to ja wiem :) pytalem w jaki sposob odpowietrzyć, wiem,ze bedzie problem, lecz czy jest jakis sposob? Dev Ty masz zaklad w slupsku? jestem z koszalina, jak nie dam rady sam nic zrobic, podjechalbym do Ciebie, bo w koszalinie to jest tragedia jesli chodzi o mechaników.

Opublikowano

Jezeli pilnowales zbiorniczka to nie ma możliwości abys zapowietrzył układ

Opublikowano

tak w zbiorniczku byl caly czas plyn, polecialem szybko do sklepu kupilem 70cm miedzianego plus redukcja gwintu z 12 na 10 ,a stary w tym czasie palcem trzymal zeby jak najmniej schodzilo plynu. wiadomo przy wymianie przewodu metalowego troche kapalo i ubylo ,ale nie,ze caly zbiornik, czyli co , odpowietrzac az do skutku? nie ma opcji by sie zapowietrzyla pompa abs?

Opublikowano

Nie wiem co tam wycudowaliscie, wg mnie nie przypilnowaliscie tego należycie i dlatego jest problem.

Opublikowano

no nic nie bylo cudowane , zostal wymieniony przewód od pompy abs do gumowego przewodu w prawym przednim kole. w zbiorniku ciagle byl plyn, a w miedzy czasie dziura w pompie abs byla zatkana ciagle palcem by ubytek byl jak najmniejszy. czy przy wymianie tego przewodu metalowego mogla zapowetrzyc sie pompa abs?

Opublikowano

Dev a jesli sterownik nie ma tej funkcji? wczoraj wymienialem z przodu gumowe weze, bo az te plutno mialem wytarte w nich i oczywiscie w prawym kole ukrecil mi sie wezyk metalowy od abs do gumowego. wymienilem go, staralem sie,zeby jak najmniej ubylo tego plynu. po wymianie, hamulce są lecz gorsze jak wczesniej, nizej bierze pedal i slabszy. wczesniej byl twardszyi wyzej bral. pewnie sie pompa abs zapowietrzyla troche. jak ja odpowietrzyc bez vaga? 96rok afn.

Bardzo ciężko się odkreca stare przewody?

Szykuje mi się taka sama naprawa i trochę się boję że pourywam metalowe rurki albo ukrece gwinty w silowniku?

Opublikowano

jesli ma sie wlasciwe narzędzia to nie odkreca sie bardzo ciezko, temat jest taki,ze jak auto ma18lat to kazda sruba zwiazana z hamulcami to wyzwanie, choc w audi to jeszcze nie taka tragedia jak w innych markach w podobnym wieku. mialem naprawde porobione dobrze klucze z dobrych starych niemieckich kluczy, szesciokątnych plus tulejka by sie nie rozłazily podczas odkrecania i temat by taki,ze odkrecaly mi sie nakretki, a ukrecaly węże, moze jakbym palnikiem pogrzal to by bylo inaczej,ale nie mam palnika.

ponawiam pytanie: czy przy wymianie tego przewodu metalowego mogla zapowetrzyc sie pompa abs? oraz, czy Dev nadal dzialasz w slupsku ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...