Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Lancuch czy pasek mam ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie chodzi o przekonanie tylko muszę mieć 100% pewności. u mnie silnik cicho i ładnie pracuje a wiem jak chodzą te na łańcuchu z wtaszcza te z z rozciągniętym.. jutro będę wiedział na 100% jak go otworze.

Opublikowano

Jak go otworzysz, to odrazu zakładaj nowy łańcuch. Kolega dobrze ci radzi a ty ciągle swoje:decayed:

EA888(1.8T;2.0T) maja łańcuch. Obojętnie jakiej generacji.

Moze był zmieniany. Zobacz w książce serwisowej:wink:

Opublikowano

no właśnie pisałem ze w książce pisze ze był zmieniany ( pasek zębaty) przy 60 tys km i następna zmiana powinna być przy 120tys km a ja już mam 145tys km

---------- Post dopisany at 15:15 ---------- Poprzedni post napisany at 15:14 ----------

jak kopiłem miał 137 tys km

Opublikowano

Mylisz dwa pojęcia. Pasek zębaty jest przy pompie wody po prawej stronie z tylu silnika. Łańcuch znajduje się z przodu pod pokrywa której zrobiłeś zdjęcie. Masz silnik CABB. Może poprzedniemu właścicielowi zmieniali. Jeżeli nie, to tak jak @olinek pisze: zmieniaj puki nie jest za późno.

Opublikowano

Otwórz wątek o wadliwym napinaczu i tam jest wszystko. Tylko mechanika musisz mieć ogarniętego bo uszczelniacz powinien być ori i trzeba mieć sciagacz do wariatora.

Opublikowano

Nie ruszaj go, nie ma sensu. Poza tym trzeba kolo ściągnąć z walka a nie ma dostępu.

Opublikowano

Pytaj @olinka. On będzie wiedział najlepiej.:wink: Zresztą pewnie gdzieś to opisał na forum. Musisz poszukać.

412109590.png

Opublikowano

ale jak się kiedyś urwie ten pasek od pompy wodnej? to i tak trzeba będzie go wymienić.. z wymiana łańcucha to widzę będzie trochę trudniej niż z paskiem.. jak będę kupował części to wszystko oryginalne z DE mam nadzieje ze mój mechanior da rade bo do ASO boje się prowadzić zęby czegoś nie popsuli...:kwasny:

Opublikowano

8, 2, 22, 13, 10, 23, 20, 5, 26 do wymiany plus ori masa i uszczelka pokrywki

Opublikowano

Paskiem się nie przejmuj, przeżyje silnik, pompa juz nie...

Opublikowano

Uszczelniacz drogi, ale nie oszczędzaj bo musi mieć specjalne właściwości.

Opublikowano

ja na żarciu będę oszczędzał, ale na aucie nigdy :chytry:

podobno jak się zbliża wymiana łańcucha to on wcześniej daje o sobie znać ( głośno hałasuje) mój na szczęście jest cichy także chyba jeszcze nie muszę się stresować? ale zmienić i tak zmienię.

Opublikowano

Zmien. On nie halasuje, on się wyciąga...

Opublikowano

Przy tym przebiegu to bym profilaktycznie dolot zrobił ;), masz w DIY mój poradnik.

Pompa wody sucha ? sprawdź lepiej bo one są kiepskie strasznie :).

Opublikowano
Przy tym przebiegu to bym profilaktycznie dolot zrobił ;), masz w DIY mój poradnik.

Pompa wody sucha ? sprawdź lepiej bo one są kiepskie strasznie :).

Tu przegięli z oszczędzaniem:facepalm: Plastikowe badziewie.

Olinek, trzeba wałek wyciągać przy wymianie?

Opublikowano

Nie nie, jak wrócę do PL i będę miał trochę wolnego, to może wrzucę poradnik. Nawet dolotu nie ściągasz :) Tylko zbiorniczek, przepustnica, wspornik dolotu i w sumie tyle ;)

Pasek zostawiasz stary, on się nie zużywa :)

Pompę kup Doltza bo łożyska całkiem ok, a cena to 100-150zł :). Do tego nową uszczelkę między blok a moduł, koło 50zł w ASO i króciec łączący chłodnicę oleju i pompę, żeby nowe uszczelki były :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...