przybysz_tgk Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Witam wszystkich, Chciałbym się z Wami podzielić pewnym problemem z którym nie mogę się uporać od kilku miesięcy. W zakresie 1600-2200 obr/min pojawiają się kilkakrotnie szarpnięcia. Dodam że przy mocno wciśniętym gazie ten objaw można ominąć, jednak przyspieszając jednostajnie/normalnie w 90% przypadków występuję powyższe szarpanie. Na biegach 1,2,3 jest to najbardziej odczuwalne, jednak występuje na każdym biegu w tym zakresie obrotów. Podczas jazdy ze stałą prędkością również czuć drgania w ww. zakresie obrotów. Poniżej czynności jakie wykonałem w celu usunięcia usterki: 1) wymiana pompy olejowej (jej kondycja wymagała już interwencji) 2) wymiana rozrządu (jak wyżej) 3) pełna regeneracja pompowtrysków(Diesel Service Warszawa) 4) wymieniony olej, filtr paliwa, komplet świec 5) nowy kolektor spalin 6) nowy alternator Mimo tych wszystkich zabiegów które kosztowały mnie już ok 10 tys. zł nie jestem w stanie pozbyć się uciążliwego szarpania - zabija to całą przyjemność z jazdy a przecież po to właśnie zdecydowałem się na zakup Audi. Bardzo proszę o wasze sugestie i pomoc w rozwiązaniu problemu. PS. Podczas ostatniej wizyty w warsztacie stwierdzono że przyczyną szarpania może być fakt ze pompa olejowa nie podawała właściwego ciśnienia (przy 3k obrotów ciśnienie wynosiło 0,3 bar zamiast 2 bar) Samochód trafił do warsztatu gdzie instalowana była pompa i problem został rozwiązany. Przez 2 dni samochód chodził jak należy po czym szarpanie wróciło. Proszę o pomoc.
piotrsob1 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 tyle kasy w błoto A temat na forum rozpracowany prawie rok temu, i to śmiesznym kosztem kilku groszy i chwilki roboty Przeczytaj uważnie od deski do deski ten temat, jak masz motor BPW, to jest tam dokładnie wszystko rozkminione , łącznie ze zdjęciami :http://a4-klub.pl/index.php?/topic/242914-szarpie-podczas-przyspieszania/Jak masz inny, to koledzy potwierdzali że też działa, trochę inaczej będzie wyglądał montaż kryzy, ze względu na inną konstrukcję EGR-a
SotoM Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Podobny problem jak walczyl aronex ze swoim BRD - wym glowicy okazała się lekiem... Jego wątek moze znajdować sie na 3 lub 4 stronie spisu tenatów.
piotrsob1 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Soto, Aronex miał problem, cytuję : "Drganie wystepuja tylko przy pełnym bucie od 1900 do 3000 obrotów ". A kolega ma problem w innym zakresie obrotów : "1600-2200 obrotów" w czasie delikatnego przyśpieszania Dlatego uważam że problem kolegi Aronex nijak się ma do tematu kolegi przybysz_tgk
Awra Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Piotrek Twój temat to trzeba w końcu podwiesić... a żeby sprawdzić czy to EGR to odpiąć wtyczkę i się przejechać.
piotrsob1 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Jestam ZA, chociaż temat nie jest mój, ja tam się tylko udzielałem Tym bardziej, że jest problem na forum z wyszukiwaniem starych wątków, a nasza wyszukiwarka to w ogóle kpina Odpięcie wtyczki od EGR-a faktycznie jest najprostszym sposobem na potwierdzenie mojej tezy ( zalecałbym tylko sprawdzenie , czy po jej odpięciu grzybek EGR-a jest w pozycji zamkniętej ) ---------- Post dopisany at 23:19 ---------- Poprzedni post napisany at 22:51 ---------- Koledze w tym wątku także pomogło : http://a4-klub.pl/2-0-197/help-czkawka-1900-2100-rpm-247584/
SotoM Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Piter najprjwdo podobnie masz racje dlatego ja dalem przyklad i ewentualnie czego kolega ma sobie do czytania szukac.. Zreszta sam sie borykalem z czkawka w tym zakresie rpm. Lecz w tym momencie jezdze na czysto. Egr wolny wymyty i synchro rozrzadu na 0,0. Ale i tak chyba wymienię egr bo czasem mam slaby dół,moze ze wzgledu na dpf-po wypalaniu jest ok. Ale to nie jest tematem katechezy....
przybysz_tgk Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2014 Dzięki za wasze sugestie. Samochód obecnie jest w warsztacie i jest brana pod uwagę wersja z EGR. Jak tylko będę miał jakieś info, wrzucę posta. PS. Oby to nie była kwestia głowicy bo koszty pewnie odbiłyby się czkawką ---------- Post dopisany at 15:33 ---------- Poprzedni post napisany at 11:33 ---------- Właśnie otrzymałem od mechanika informację, że sprawdził EGR, cały układ paliwowy, kable etc. i nic nie znalazł. Komputer nic nie wyrzuca- zero błędów...Może moglibyście polecić mi dobrego mechanika od Audi w Warszawie??
piotrsob1 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Nie szukaj dziury w całym:decayed: Zamontuj kryzę z otworem fi 8mm według opisu w linku , który Ci podałem, na 99% załatwi to sprawę poszarpywania/czkawki w zakresie obrotów 1800-2200 przy delikatnym przyspieszaniu. I nie jeździj więcej po mechanikach w tej sprawie bo szkoda kasy A jak byś miał problem z wyrezaniem kryzy, to się odezwij na PW, do Mszczonowa nie masz daleko, w weckend mogę Ci ją wyrezać gratis Acha, nie napisałeś do tej pory jaki masz kod silnika, znajdziesz go na wlepce w książce sewisowej lub pod wykładziną w bagażniku. Na zdjęciu masz przykładową wlepkę, na żółto zaznaczony kod silnika, w tym przypadku to BPW:whistling: ---------- Post dopisany at 18:30 ---------- Poprzedni post napisany at 17:49 ----------
SotoM Opublikowano 4 Czerwca 2014 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Napewno jej nie znajdzie w bagażniku.-pod siedziskiem tylnej kanapy jest.lub tez kod moze byc na kielichu prawym pod maska na wlepie znamionowej.
piotrsob1 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Opublikowano 4 Czerwca 2014 , u mnie wlepa jest w bagażniku, tylko że moja to sedan W BPW kod silnika jest też na plastikowej osłonie paska rozrządu ( widoczny dopiero po zdemontowaniu górnej osłony silnika )
Awra Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 czyli ta kryza to jest innymi słowy blaszka z otworkiem?
piotrsob1 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Dokładnie, "blaszka z otworkiem":decayed:
przybysz_tgk Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2014 Kod silnika jaki mam to BLB. Wstawiłem w piątek samochód do VW na testy. Dzisiaj dostałem info że przeczyścili zawór EGR, podmienili przepływomierz i fura chodzi jak trzeba. Przejechałem się 50m i na pierwszych światłach zrobiłem do nich nawrotkę, bo jest to samo co było. Mechanik wsiadł obok i przyznał, ze jednak rzeczywiście szarpie i trzesie w podanym zakresie obrotów…fakt ze slabiej troche, ale objaw nie ustapił. Może tutaj egzorcysty potrzeba a nie mechanika?
gajes666 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 W moim bna (niemalże taki sam jak blb) pękła oś "klapki" zaworu egr. Pękła tak nieszczęśliwie wewnątrz korpusu tej "klapki", że po wymontowaniu zaworu trzymała się w pozycji zamkniętej i dopiero po naciśnięciu jednej z bocznych krawędzi obracała się bez poruszania silniczka. Też szarpało mi silnikiem w dolnym zakresie obrotów, zazwyczaj podczas przyspieszania. Być może masz coś podobnego, tylko w takiej sytuacji mechanicy raczej nie przyłożyli by się do czyszczenia zaworu egr w Twoim aucie.
kamiltgk Opublikowano 12 Czerwca 2014 Opublikowano 12 Czerwca 2014 Kolego odłącz wtyczke od egr, może ustąpi szarpanie:wink:. U mnie było szarpanie, kichanie, po odłączeniu wszystko ustąpiło:decayed: narazie ganiam z check na blacie i zastanawiam sie co zrobić.
piotrsob1 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Nie zastanawiaj się, montuj kryzę i będziesz zadowolony Jeżeli masz motor 16V i kryzę chcesz umieścić przy samym zaworze EGR-a, to zwróć tylko uwagę czy przepustnica zaworu nie będzie się o nią blokowała. Jeżeli tak będzie, to trzeba ją odsunąć od zaworu podkładką dystansową. Średnicę otworu w kryzie trzeba dobrać doświadczalnie, zaczynając od fi 8mm, rozwiercając ją stopniowo, jeżeli będzie się pojawiał błąd zbyt małego przepływu przez EGR ( migjąca żółta spirala na blacie).
kamiltgk Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Nie zastanawiaj się, montuj kryzę i będziesz zadowolony Jeżeli masz motor 16V i kryzę chcesz umieścić przy samym zaworze EGR-a, to zwróć tylko uwagę czy przepustnica zaworu nie będzie się o nią blokowała. Jeżeli tak będzie, to trzeba ją odsunąć od zaworu podkładką dystansową. Średnicę otworu w kryzie trzeba dobrać doświadczalnie, zaczynając od fi 8mm, rozwiercając ją stopniowo, jeżeli będzie się pojawiał błąd zbyt małego przepływu przez EGR ( migjąca żółta spirala na blacie). Piotrek powiedz mi, co myślisz o wyłączeniu go programowo i czy to będzie sensowne rozwiązanie?. Zastanawiam się jeszcze czy lepiej jak on działa(mowię o poprawnym działaniu), czy jak bedzie wyłączony, czy to ma jakieś negatywne skutki:thumbdown:.
SotoM Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Jeśli dpfu nie masz to jak najbardziej mozesz go prog.wyłączyc...
piotrsob1 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 EGR to taki wynalazek, którego działanie ma swoje plusy i minusy Na pewno silnik nie wyposażony w DPF, będzie poprawnie pracował z wyłączonym programowo EGR-em. W silnikach z DPF-em sprawa jest nieco trudniejsza, chociaż w czasie wymuszonej jego regeneracji, EGR i tak jest zamykany. Ale sterownik silnika do wymuszonej regeneracji filtra potrzebuje informacji o sprawności wszystkich elementów osprzętu silnika odpowiedzialnych za prawidłowe przygotowanie warunków do jego regeneracji. EGR jest jednym z jego elementów i jego programowe, czy fizyczne wyłączenie/zaślepienie może upośledzić lub uniemożliwić aktywną regenerację, trzeba by rozkminić soft steujący silnikiem, uwzględnić w nim brak/wyłączenie EGR-a:whistling: Dobry tuner sobie z tym poradzi, ale łatwiej jest poprostu pozbyć się całego układu oczyszczania spalin:hi: Sprawne działanie silnika wyposażonego w układ oczyszczania spalin (DPF-a), w bardzo dużym stopniu zależy od mechanicznej sprawności jednostki napędowej i uladu wtryskowego. Zajechany motor, z lejącymi wtryskami/pompowtryskami, produkuje sadzę i wyrzuca do wydechu olej w takim tempie, że aktywna jego regeneracja uruchamia się bardzo często a część paliwa dotryskiwanego podczas tego procesu przedostaje się przez pierścienie tłokowe i to jest właśnie głównym powodem podnoszenia się poziomu oleju w misce olejowej:naughty: Poza tym nawet niskopopiołowe oleje silnikowe spalane w silniku lub układzie wydechowym w dużych ilościach powodują duzo szybsze jego nieodwracalne zatkanie popiołem. Reasumując, po przekroczeniu pewnej granicy zużycia motorówki, montaż nawet nówki DPF-a nie spowoduje jego poprawnej pracy, problemy bardzo szybko powrócą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się