100nek Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Witam,audi a4 2.0 Fsi,czytajac duzo o tym silniku i gromadzacym sie w nim nagarze mam pytanie odnossnie srodków do płukania,mianowicie czy faktycznie cos one daja czy to tylko pic na wode a jesli tak to jaki uzyc? ogolnie jesli chodzi o moj silnik to dziala ok,nic mu sie nie dzieje,czy spadek mocy jest to niewiem,bo kupilem 10 latka.Moje pytanie brzmi czy jest sens płukac? jesli tak to jaki srodek ? czy jest to bezpieczne dla silnika,np czy nie wystapia jakies rozszczelnienia i oleju nie bd mi pozeral?
rybus85 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Gdzieś sporo czytałem o tym ścierwie jakim jest ten silnik.Przy czyszczeniu sporo roboty było.I więcej jest syfu w FSI niż w TFSI.Znajomy już to przechodził w Skodzie Octavii...Sporo rozbierania było,zalane jakimś specyfikiem i całą noc leżało.Potem czyszczenie.I tak co kilkadziesiąt tysięcy...a ludzie się czepiają ALT-a
hary2 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Kolego mam ten silnik i mogę powiedzieć że przesadziłeś z wypowiedzią. Jeden z drugim coś chlapnie i się zaczyna historia.
100nek Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2014 wg mnie rownież,nie wiem co jest wiekszym problem olej czy nagar...poki co auto chula i przyspiesza ok i oleju nie bierze pozatym dodam ze Fsi jest malo popularne w pl,za granicami jest juz tego mnostwo,wiem bo sam pracuje za granica, hary2 a Ty cos plukales,czy smigasz i jest ok?
rybus85 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Dziwnie bo kolega jak był ze Skodą u gościa który tylko robi tylko samochody z grupy VAG to nawet mu powiedział że ten silnik to pomyłka i eksperymenty na kliencie.No i każdy który do niego przyjechał miał w cholerę nagaru.Nawet problemy były z S4 i RS4
_quattro_ Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Nawet problemy były z S4 i RS4 Podstawą w każdym silniku z wtryskiem bezpośrednim to odseparowanie odm i zaślepienie EGRa bo to z nich w większości do kolektorów dolotowych dostaje się syf oraz częsta kontrola/wymiana filtra powietrza
100nek Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2014 nie wiem czy eksperymenty ale nowe RS cz S nadal maja silniki FSi,wszedzie pisza o tym ze sie zbiera nagar ale znalesc cos konkretnego typu jest juz ciezko,a jesli przyjdzie mi raz na 50 tys wyczyscic silnik to u mnie to ok 5 lat to tragedi nie bedzie....podstawa dobry olej 98 i nie jezdzic stylem emeryta i wydaje mi sie ze bedzie ok
_quattro_ Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Styl jazdy nie ma tu nic do rzeczy w silniku FSI po prostu nie ma co zmywać na bieżąco wszelkiego brudu z kanałów dolotowych i zaworów jak to robi benzyna w silnikach z wielopunktowym wtryskiem
rybus85 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Styl jazdy nie ma tu nic do rzeczy w silniku FSI po prostu nie ma co zmywać na bieżąco wszelkiego brudu z kanałów dolotowych i zaworów jak to robi benzyna w silnikach z wielopunktowym wtryskiem Dokładnie to samo słyszałem
dziadek Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Styl jazdy nie ma tu nic do rzeczy w silniku FSI po prostu nie ma co zmywać na bieżąco wszelkiego brudu z kanałów dolotowych i zaworów jak to robi benzyna w silnikach z wielopunktowym wtryskiem Dokładnie to samo słyszałem tak właśnie jest - dlatego w nowej generacji TFSI stosowany jest dotrysk benzyny do dolotu - dlatego w silniku 4 cylindrowym jest 8 wtryskiwaczy
hary2 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 wg mnie rownież,nie wiem co jest wiekszym problem olej czy nagar...poki co auto chula i przyspiesza ok i oleju nie bierze pozatym dodam ze Fsi jest malo popularne w pl,za granicami jest juz tego mnostwo,wiem bo sam pracuje za granica, hary2 a Ty cos plukales,czy smigasz i jest ok? Nie kolego nic nie czyściłem siadam i jadę, to jest moje odczucie ale wolałbym raz w roku przy piwku wyczyścić nagar niż cały czas dolewać olej (dobrze ze jest sensor który da znać, że oliwa potrzebna)
100nek Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2014 no to Bro panowie! co by lepiej furki latały
rybus85 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 No a jak I nie trzeba co chwilę dolewać.Ja co jakiś czas zajrzę i doleje 100-200ml :-)
WinterOOOO Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 wg mnie rownież,nie wiem co jest wiekszym problem olej czy nagar...poki co auto chula i przyspiesza ok i oleju nie bierze pozatym dodam ze Fsi jest malo popularne w pl,za granicami jest juz tego mnostwo,wiem bo sam pracuje za granica, hary2 a Ty cos plukales,czy smigasz i jest ok? Nie kolego nic nie czyściłem siadam i jadę, to jest moje odczucie ale wolałbym raz w roku przy piwku wyczyścić nagar niż cały czas dolewać olej (dobrze ze jest sensor który da znać, że oliwa potrzebna) Jak kupisz dojechany motor po okazyjnej cenie ( niezależnie jaki 1.6, 1.8T. 2.0 2.0Fsi ... ) to też będziesz oliwę dolewał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się