Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to przepustnica? Spadek mocy, kontrolki ESP i EPC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Potrzebuję jakiejś porady, czy to faktycznie przepustnica.

Samochód jeździł dobrze aż pewnego razu jak wyjechałem z parkingu pojawiły się dwie kontrolki: od ESP i EPC. Czasem gasną i czasem się zapalają. Później na stałe zaczęła świecić kontrolka silnika a tamte dwie dalej świecą ale czasem gasną. Jak gasną samochód jedzie normalnie, jak się zaświecą moc spada, obroty są ograniczone do 2 tyś. (niecałe) i silnik pracuje nierówno. Maksymalnie jestem w stanie rozpędzić go do 50 km/h. Pojechałem na odczyt błędów, widoczne na zamieszczonych zdjęciach.

Czy faktycznie jest to przepustnica i wymienić ją? Jest to droga część dlatego wolę się upewnić albo sprawdzić inne opcje.

Samochód to A4 B6 1.8t AVJ 2002

b9708efababd16a0m.jpg

591df7a765705f21m.jpg

dc0394b2d8c2e4ebm.jpg

Edit:

Udało mi się jeszcze uruchomić mojego VAGa, i odczytałem:

16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1

nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY

17953 Sterowanie przepustnicy

zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

17976 Regulator przepustnicy - uszkodzenie mechaniczne

zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

17972 Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych

nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY

17953 Sterowanie przepustnicy

zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY

17976 Regulator przepustnicy - uszkodzenie mechaniczne

zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

Po skasowaniu odpaliłem przejechałem normalnie kilka kilometrów. Nic się nie działo. Po kilku minutach postoju odpaliłem i po 2 kilometrach zapaliły się ESP i EPC i pojawił się błąd:

17953 Sterowanie przepustnicy

zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

Opublikowano

zobacz kostke przy przepustnicy.najlepiej miernikiem

Opublikowano

Witam mam ten sam problem, u mnie o ile dobrze pamiętam występuje błąd "uszkodzony potencjometr przepustnicy" ale pewny nie jestem. Mam też nieodparte wrażenie że dzieje się tak podczas wysokich upałów jak np dziś. Odkręcałem ostatnio i czyściłem przepustnicę po tym zabiegu na chwile się uspokoiło, jednak wczoraj dalej zaczęła szaleć. Również będę wdzięczny za poradę bo nie wiem czy mam kupować czy szukać jeszcze innej przyczyny.

Opublikowano

Kolejnego dnia zaczął na stałe pojawiać jeden z dwóch błędów:

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 008 - Implausible Signal

17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure

P1568 - 001 - Upper Limit Exceeded

Wyczyszczenie przepustnicy nie pomogło (czyściłem też w środku, tam gdzie są ścieżki rezystancyjne).

Wymieniłem na używaną i problem znikł. Pewnie za jakiś czas kupię nową bo za dużo z tym problemów ale na jakiś okres wystarczy.

Opublikowano

Mi te dwie kontrolki swiecily bo mi padly dwa czujniki polozenia walu pierwsze dol pozniej gora. Ale dodam ze jak sie silnik dobrze rozgrzal to nie moglem tej czerupy odpalic. Ale to moze zla droga jesli chodzi o twoje problemy. Bo mi auto w miare normalnie jechalo

Opublikowano
Witam mam ten sam problem, u mnie o ile dobrze pamiętam występuje błąd "uszkodzony potencjometr przepustnicy" ale pewny nie jestem. Mam też nieodparte wrażenie że dzieje się tak podczas wysokich upałów jak np dziś. Odkręcałem ostatnio i czyściłem przepustnicę po tym zabiegu na chwile się uspokoiło, jednak wczoraj dalej zaczęła szaleć. Również będę wdzięczny za poradę bo nie wiem czy mam kupować czy szukać jeszcze innej przyczyny.

przyczyna moze tez byc padajaca przeplywka, ale wtedy nie ma mocy i na zimno potrafi gasnac po dodaniu gazu

Opublikowano

sprawdz wtyczke przy przepustnicy

Opublikowano

U mnie problem rozwiązany. Wtyki od komputera głównego zaśniedziały i komputer odczytywał błąd przepustnicy. Po przeczyszczeniu i osuszeniu wtyków adaptacja starej przepustnicy i wszystko gra :)

Opublikowano

Właśnie przed chwilą wyskoczył mi ten sam obraz na wyświetlaczu jak u kolegi. Czujnik wału to chyba nie jest Bo Nie dawno wymieniłem. Al silnik był nagrzanym to trzęsło nim. Cewka ten chyba nie bo silnik pracuje równo tylko na obroty słabo się wykręca. Jakieś sugestie?

Opublikowano

Witam, mam te same objawy czyli zapalające się kontrolki ESP i EPC podczas jazdy. Moim lekarstwem na to jest wypięcie kostki od przepustnicy i ponownie wpięcie. Kontrolki przez jakiś czas się nie zapalają.

Czynność ta pomaga mi na jakieś 3, 4 dni i problem powraca. Zauważyłem ze już poprzedni właściciel chyba miał z tym problemy bo jest wymieniona kostka od przewodów przy przepustnicy. Czy takie wypięcie kostki od przepustnicy pododuje jakieś wyzerowanie (kasowanie paramentów w pamięci komputera?) Będę musiał jeszcze sprawdzić oporność na tych przewodach może jest jakieś przebicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...