bartazi Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam Potrzebuję jakiejś porady, czy to faktycznie przepustnica. Samochód jeździł dobrze aż pewnego razu jak wyjechałem z parkingu pojawiły się dwie kontrolki: od ESP i EPC. Czasem gasną i czasem się zapalają. Później na stałe zaczęła świecić kontrolka silnika a tamte dwie dalej świecą ale czasem gasną. Jak gasną samochód jedzie normalnie, jak się zaświecą moc spada, obroty są ograniczone do 2 tyś. (niecałe) i silnik pracuje nierówno. Maksymalnie jestem w stanie rozpędzić go do 50 km/h. Pojechałem na odczyt błędów, widoczne na zamieszczonych zdjęciach. Czy faktycznie jest to przepustnica i wymienić ją? Jest to droga część dlatego wolę się upewnić albo sprawdzić inne opcje. Samochód to A4 B6 1.8t AVJ 2002 Edit: Udało mi się jeszcze uruchomić mojego VAGa, i odczytałem: 16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY 17953 Sterowanie przepustnicy zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 17976 Regulator przepustnicy - uszkodzenie mechaniczne zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 17972 Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY 17953 Sterowanie przepustnicy zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY 17976 Regulator przepustnicy - uszkodzenie mechaniczne zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY Po skasowaniu odpaliłem przejechałem normalnie kilka kilometrów. Nic się nie działo. Po kilku minutach postoju odpaliłem i po 2 kilometrach zapaliły się ESP i EPC i pojawił się błąd: 17953 Sterowanie przepustnicy zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
swiro222 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 zobacz kostke przy przepustnicy.najlepiej miernikiem
jeelo Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Witam mam ten sam problem, u mnie o ile dobrze pamiętam występuje błąd "uszkodzony potencjometr przepustnicy" ale pewny nie jestem. Mam też nieodparte wrażenie że dzieje się tak podczas wysokich upałów jak np dziś. Odkręcałem ostatnio i czyściłem przepustnicę po tym zabiegu na chwile się uspokoiło, jednak wczoraj dalej zaczęła szaleć. Również będę wdzięczny za poradę bo nie wiem czy mam kupować czy szukać jeszcze innej przyczyny.
bartazi Opublikowano 12 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2014 Kolejnego dnia zaczął na stałe pojawiać jeden z dwóch błędów: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 008 - Implausible Signal 17976 - Throttle Actuator (J338): Mechanical Failure P1568 - 001 - Upper Limit Exceeded Wyczyszczenie przepustnicy nie pomogło (czyściłem też w środku, tam gdzie są ścieżki rezystancyjne). Wymieniłem na używaną i problem znikł. Pewnie za jakiś czas kupię nową bo za dużo z tym problemów ale na jakiś okres wystarczy.
mikulski53 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Mi te dwie kontrolki swiecily bo mi padly dwa czujniki polozenia walu pierwsze dol pozniej gora. Ale dodam ze jak sie silnik dobrze rozgrzal to nie moglem tej czerupy odpalic. Ale to moze zla droga jesli chodzi o twoje problemy. Bo mi auto w miare normalnie jechalo
KubaMpakiet Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Witam mam ten sam problem, u mnie o ile dobrze pamiętam występuje błąd "uszkodzony potencjometr przepustnicy" ale pewny nie jestem. Mam też nieodparte wrażenie że dzieje się tak podczas wysokich upałów jak np dziś. Odkręcałem ostatnio i czyściłem przepustnicę po tym zabiegu na chwile się uspokoiło, jednak wczoraj dalej zaczęła szaleć. Również będę wdzięczny za poradę bo nie wiem czy mam kupować czy szukać jeszcze innej przyczyny. przyczyna moze tez byc padajaca przeplywka, ale wtedy nie ma mocy i na zimno potrafi gasnac po dodaniu gazu
jeelo Opublikowano 18 Czerwca 2014 Opublikowano 18 Czerwca 2014 U mnie problem rozwiązany. Wtyki od komputera głównego zaśniedziały i komputer odczytywał błąd przepustnicy. Po przeczyszczeniu i osuszeniu wtyków adaptacja starej przepustnicy i wszystko gra
jarekaudi Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 Właśnie przed chwilą wyskoczył mi ten sam obraz na wyświetlaczu jak u kolegi. Czujnik wału to chyba nie jest Bo Nie dawno wymieniłem. Al silnik był nagrzanym to trzęsło nim. Cewka ten chyba nie bo silnik pracuje równo tylko na obroty słabo się wykręca. Jakieś sugestie?
zygmek Opublikowano 19 Września 2016 Opublikowano 19 Września 2016 Witam, mam te same objawy czyli zapalające się kontrolki ESP i EPC podczas jazdy. Moim lekarstwem na to jest wypięcie kostki od przepustnicy i ponownie wpięcie. Kontrolki przez jakiś czas się nie zapalają. Czynność ta pomaga mi na jakieś 3, 4 dni i problem powraca. Zauważyłem ze już poprzedni właściciel chyba miał z tym problemy bo jest wymieniona kostka od przewodów przy przepustnicy. Czy takie wypięcie kostki od przepustnicy pododuje jakieś wyzerowanie (kasowanie paramentów w pamięci komputera?) Będę musiał jeszcze sprawdzić oporność na tych przewodach może jest jakieś przebicie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się