Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Turbo dziura do 2500 obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie potrzebuje pomocy, chodzi o późne "wstawanie turbiny", turbo zaczyna ładować dopiero od 2500 obrotów, poniżej logi 011:

Saturday 31 May 2014 19:19:45

038 906 019 FP 1.9l R4 EDC 0000SG 1467

Group A: '011 Group B:

Engine speed Spec. intake press. Actual intake press. D.cycle MAP

TIME 2850-3150 2200-2400 2100-2600 35-80% TIME

Marker STAMP /min mbar % STAMP

0.01 1596 2019.6 1240.2 21.1

0.46 1638 2070.6 1287.0 22.3

0.93 1680 2111.4 1333.8 23.5

1.37 1764 2162.4 1380.6 25.1

1.83 1806 2193.0 1439.1 26.3

2.28 1869 2223.6 1509.3 27.1

2.73 1932 2254.2 1602.9 29.1

3.17 2016 2274.6 1696.5 29.9

3.62 2100 2284.8 1836.9 32.7

4.08 2184 2305.2 1989.0 39.4

4.53 2289 2325.6 2164.5 47.4

5.00 2415 2335.8 2375.1 59.8

5.46 2541 2346.0 2457.0 63.4

5.92 2688 2346.0 2246.4 56.2

6.36 2814 2346.0 2316.6 59.8

6.82 2919 2346.0 2316.6 60.2

7.27 3045 2346.0 2304.9 59.8

7.73 3150 2346.0 2293.2 58.6

8.17 3255 2346.0 2304.9 58.6

8.63 3339 2346.0 2328.3 59.8

9.08 3444 2346.0 2340.0 59.8

9.53 3549 2346.0 2340.0 60.6

9.98 3633 2346.0 2340.0 61.0

10.43 3717 2346.0 2340.0 60.6

10.89 3822 2335.8 2340.0 61.4

11.34 3906 2325.6 2340.0 61.8

11.80 3948 1693.2 2328.3 71.7

12.25 3927 1091.4 1579.5 52.6

12.68 3885 1081.2 1357.2 52.2

13.12 3822 1081.2 1275.3 52.2

13.57 3759 1071.0 1240.2 51.8

14.02 3696 1071.0 1228.5 51.8

14.47 3633 1060.8 1216.8 51.4

14.93 3507 1050.6 1205.1 51.4

15.37 2667 1020.0 1205.1 46.6

15.82 1974 999.6 1181.7 39.8

16.26 1386 999.6 1146.6 30.3

16.70 924 1060.8 1099.8 19.9

59.01 1638 2070.6 1298.7 22.3

59.46 1701 2121.6 1345.5 24.3

59.90 1785 2172.6 1392.3 25.1

60.36 1848 2213.4 1450.8 26.7

60.83 1911 2244.0 1521.0 27.9

61.30 1995 2264.4 1626.3 30.7

61.74 2079 2284.8 1755.0 33.1

62.20 2205 2305.2 1930.5 38.3

62.66 2310 2325.6 2129.4 48.6

63.11 2436 2335.8 2363.4 60.6

63.57 2583 2346.0 2340.0 60.2

64.02 2709 2346.0 2246.4 57.4

64.47 2835 2346.0 2293.2 60.2

64.93 2940 2346.0 2293.2 59.8

65.38 3066 2346.0 2281.5 59.0

65.83 3171 2346.0 2281.5 57.4

66.29 3276 2346.0 2316.6 59.8

66.73 3360 2346.0 2340.0 59.8

67.20 3465 2346.0 2340.0 60.2

67.67 3549 2346.0 2351.7 61.4

68.13 3654 2346.0 2340.0 61.0

68.57 3738 2346.0 2351.7 61.4

69.02 3822 2335.8 2340.0 61.8

69.47 3906 2325.6 2340.0 62.6

69.91 3990 2315.4 2316.6 62.6

70.37 4053 2305.2 2293.2 61.8

70.81 4137 2284.8 2293.2 61.8

71.25 4200 2274.6 2281.5 62.6

71.70 4263 2254.2 2269.8 63.4

72.14 4326 2223.6 2234.7 63.4

72.61 4389 2203.2 2211.3 64.1

73.08 4452 2162.4 2187.9 64.5

73.51 4494 2142.0 2152.8 65.3

73.95 4578 2091.0 2129.4 66.5

74.40 4557 1162.8 2070.9 66.5

74.86 3675 1071.0 1567.8 52.2

75.31 2877 1030.2 1357.2 49.8

75.75 2163 999.6 1251.9 41.0

76.20 1575 999.6 1216.8 34.3

140.57 2835 1030.2 1404.0 48.6

141.00 2100 999.6 1275.3 39.8

141.45 1470 999.6 1216.8 32.7

141.91 1554 1152.6 1134.9 26.3

142.35 2079 2284.8 1216.8 31.9

142.79 2100 2284.8 1439.1 33.9

143.22 2121 2295.0 1638.0 34.3

143.68 2142 2295.0 1848.6 35.1

144.13 2205 2305.2 2047.5 44.6

144.60 2226 2315.4 2199.6 49.8

145.06 2289 2325.6 2328.3 57.0

145.53 2331 2325.6 2351.7 57.8

145.99 2394 2335.8 2246.4 53.0

146.44 2436 2335.8 2269.8 53.4

146.89 2478 2346.0 2328.3 55.4

147.34 2541 2346.0 2363.4 57.8

147.80 2583 2346.0 2351.7 57.8

148.25 2625 2346.0 2304.9 55.4

148.70 2688 2346.0 2293.2 55.0

149.17 2730 2346.0 2316.6 56.2

149.62 2772 2346.0 2328.3 56.2

150.07 2814 2346.0 2328.3 56.6

150.53 2856 2346.0 2328.3 57.0

150.97 2919 2346.0 2328.3 57.4

151.41 2940 2346.0 2328.3 57.8

151.86 2982 2346.0 2328.3 57.4

152.31 3024 2346.0 2340.0 58.2

152.75 3066 2346.0 2328.3 57.4

153.20 3024 1132.2 2340.0 59.0

153.66 2457 1009.8 1614.6 44.6

154.12 1764 999.6 1380.6 35.9

Samochód kupiony od handlarza, przywieziony z Niemiec, od początku turbo późno wstawało, byłem u znajomego mechanika, zobaczył, że jest odkręcona nakrętka na sztandze turbiny, kręciła się swobodnie podczas pracy silnika. Zaczęliśmy regulować sztangą, ale jedyne co udało się uzyskać to ładowanie od 2200 obrotów, nawet przy maksymalnie skręconej sztandze, turbina nigdy nie przeładowuje.

Posprawdzałem wężyki od podciśnienia, wymieniłem podejrzane, dalej nic, turbina wygląda jak nowa, mechanik sprawdzał luzy, powiedział, że jest igła, grucha też jak nowa, tylko firma tej turbiny, to jakaś niewiadoma "Überkraft UK1749P" czy ktoś słyszał o czymś takim?

Sztangę teraz ustawiłem z wstępnym napięciem mieszka, czyli jest trochę wydłużona.

Przekopałem kilka podobnych tematów na forum i znalazłem podejrzaną rzecz, luźny króciec pompy podciśnienia?

Dziś podłączyłem manometr pod wężyk zaraz za pompą podciśnienia tam gdzie jest rozgałęzienie chyba N18 i serwo, wartość podciśnienia na tym wężyku - 0,8 bar. jak poruszę króćcem to spada na -0,6 bar. czyli jest nieszczelność?

Podłączyłem również manometr pod wężyk od N75, ten, który wchodzi do gruchy i tam podciśnienie wynosi - 0,7 bar. czyli mniej niż bezpośrednio przy pompie, czy tak powinno być?

Jeśli będę potrzebne jeszcze jakieś logi, to będę się starał robić w mirę możliwości

Liczę na wasze wsparcie:)

Dzięki

Opublikowano

Niech ktoś odpali auto a ty stojąc i patrząc na sztangę zobacz czy poszła max w górę. Potem czymś, kluczem 7 spróbuj czy da się podnieść wyżej. Jeżeli nie to problem w dziurawym dolocie. Może intercooler dziurawy.

Jeżeli da się wyżej to podciśnienia kuleja. Albo n75 zasyfiony albo węże dziurawe lub faktycznie pompa padła.

Opublikowano
Niech ktoś odpali auto a ty stojąc i patrząc na sztangę zobacz czy poszła max w górę. Potem czymś, kluczem 7 spróbuj czy da się podnieść wyżej. Jeżeli nie to problem w dziurawym dolocie. Może intercooler dziurawy.

Jeżeli da się wyżej to podciśnienia kuleja. Albo n75 zasyfiony albo węże dziurawe lub faktycznie pompa padła.

Co ma podniesienie sztangi do dziurawego dolotu? Chłopie ogarnij sie, jak nie wiesz o czym mowa to sie nie udzielaj.

Turbo nie wstaje od 2,5 tys. ono wstaje od 2 tys tylko wolno się rozpędza, osiągniecie max doładowania to nie "wstanie" turbiny. Zle wyregulowana sztanga lub w ogóle zła, podciśnienia ok bo n75 reguluje dobrze, jedynie problem jest w dlugosci ramienia. W awx powinienes miec garreta 1749va a to co masz to prawdopodobnie jakiś chińczyk, w tym będzie problem, albo grucha ciulata albo cale turbo :facepalm:

Opublikowano

Ja zadałem proste pytania. A że dla Ciebie są bez sensu trudno. Takie życie.

Na razie interesuje mnie dlaczego skręcił na max i brak przeładowania.

Opublikowano

Panowie a co z wartościami tego podciśnienia? Czy to nie ma na to wpływu?

Tak myślałem, że ta turbina to jakiś egzotyk.

---------- Post dopisany at 21:38 ---------- Poprzedni post napisany at 21:36 ----------

A czy można sprawdzić taką turbinę na stole, jak bym ją zawiózł do turbiniarzy?

Opublikowano

Podciśnienie masz w normie. Jest ok.

Można sprawdzić dysponując profesjonalnym sprzętem. Problem w tym ze większość firm oglaszajacych się ze regenerują turbiny ma tylko zdjęcie takiej maszynki w celach mydlenia oczu.

Opublikowano
Ja zadałem proste pytania. A że dla Ciebie są bez sensu trudno. Takie życie.

Na razie interesuje mnie dlaczego skręcił na max i brak przeładowania.

Nie wiem, czy slyszelismy o czyms takim jak zbyt krotka sztanga :facepalm:

Tdi to uniwersum, nie wszedzie wszystko pasuje.

---------- Post dopisany at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany at 22:02 ----------

Panowie a co z wartościami tego podciśnienia? Czy to nie ma na to wpływu?

Tak myślałem, że ta turbina to jakiś egzotyk.

---------- Post dopisany at 21:38 ---------- Poprzedni post napisany at 21:36 ----------

A czy można sprawdzić taką turbinę na stole, jak bym ją zawiózł do turbiniarzy?

Nie ma takiej mozliwosci , bo musial bys miec ori T i dlugosci nastawy gruchy wg producenta, wtedy mozesz podcisnieniowo sprawdzic ustawienie geo.

Opublikowano

Czyli co chłopaki? Mam kupić nową turbinę? a później jednak się okaże, że dalej późno wstaje i co w tedy, u mnie pewnie tak jak u większości jak już muszę wymienić, to wymienię ale wolę być pewny.

A jeśli zacytuję"podłącze podciśnienie bezpośrednio do gruchy i turbo załaduje 2590 i w górę " to oznacza, że turbina ok?

Opublikowano

Ogólnie nie chce pchać Cię w koszty ale nie wiem jak masz teraz ustawić sztangę na oko. Trzeba było chociaż przed demolka zmierzyć jak było ustawione aby po porażce można było wrócić do początku i szukać dalej.

Opublikowano

Chodzi o to, że nie ja zrobiłem demolkę, jak kupiłem samochód to turbina wstawała przy 3000, była odkręcona kontra od regulacji, czyli kręciło się jak chciało, ktoś tym kręcił, podejrzewam, że w każdej nowej, regenerowanej turbinie, wszystkie śruby są zaznaczone, zalakowane, a u mnie nic nie było.

Opublikowano

A ile teraz max dmucha?

Opublikowano

Z mojego doswiadczenia, a mase turbin przerobilem, zadna po regeneracji nie jest dobrze ustawiona. Co innego silnik i jego podcisnienia, co innego pompka vacuum reczna. Turbo do wyjebania, wsadzic uzywke ori awx i ustawimy jej geometrie :wink:

Opublikowano

Jeszcze tego nie sprawdziłem, powiem szczerze, że jak dziś zobaczyłem, jak pływa wartość tego podciśnienia podczas ruszania króćcem pompy vacum, to już przez chwilę myślałem, że to ogarnę, a tu ku ku:facepalm: panowie sprowadzają mnie na ziemię.

Opublikowano

Króciec możesz uszczelnić a przynajmniej spróbować ale przy 0.8 to i tak powinna dmuchać.

Jedyne co możesz to podciagac sztangę małymi krokami np pół obrotu jakiś skaner diagnostyczny i jazdy testowe do osiągnięcia najlepszych parametrów.

Problem tylko w tym ze nie wiadomo po co ktoś grzebal i pewnie już stwierdził że na tej turbinie są nieosiągalne.

Opublikowano

A jakie były kody błędów przy tych waszych kombinacjach?

Opublikowano

Przy prawidłowym ustawieniu n75 powinien pracować w zakresie od 45 do 85%.

Gdzie 100% to minimalne doładowanie a 0 max.

Czyli jak jeździsz i masz cały czas np 45 to znaczy ze sztangę masz za długa. I cały czas próbuje ją ciągnąć bardziej a nie może.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...