Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek płynu chodniczego


bawół1

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę że niepotrzebnie robiłeś cały ten remont, w wężach musi byc nadciśnienie . Zacząć trzeba było od zlokalizowania wycieku i jego usunięcia oraz wymiana korka zbiorniczka . Wg mnie mechanik cie naciągnął na niepotrzebną robote.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś słyszałem coś o tym korku, mówisz o korku wlewowym?. Czy chodzi o to aby była w nim dziurka? Jeżeli tak to czy samemu można ją zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o wyciek, tylko o te podwyższone ciśnienie. Co z tego, że zrobię znów miejsce gdzie ubywa mi płyn jak ciśnienie zaraz mi rozwali w innym miejscu coś i będzie kolejny wyciek...

---------- Post dopisany 21-02-2014 at 22:02 ---------- Poprzedni post napisany 20-06-2014 at 23:22 ----------

y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam audi a4 b6 BEX (190KM) z instalacją gazową z wyższej pułki, czyli BRC. Gdy kupiłem samochód czyli na wczesnej jesieni zauważyłem ubytek płynu może 100ml po 1,5-2 miesiącach. Z kolejnymi miesiącami wyciek się nasilał. Na bruku widziałem małą plamkę z przodu pod chłodnicą i jeszcze mniejszą z tyłu mniej więcej pod zbiorniczkiem płynu lub troszkę bardziej na środku. W kwietniu została wymieniona chłodnica, ponieważ była już skorodowana i po prostu puściła. Po wymianie chłodnicy płyn jak ubywał to w min. stopniu, ale radość nie trwała długo ponieważ po około 2 tyg. wywaliło oring czy coś takiego koło chłodnicy. Po tym mój mechanik stwierdził, że mam za duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Zbadał ten układ pod względem CO2 i wynik wyszedł jakoś dziwnie, bo bez zabarwienia to wynik ujemny, jak odczynnik zmieni kolor na niebieski to jest CO2, a u mnie zmienił na zielony. Mechanik stwierdził, że CO2 dostaje mi się do układu chłodzenia. DIAGNOZA: reduktor od gazu padł lub uszczelka pod głowicą. Za namową swojego mechanika pojechałem do mechanika od gazu i poprosiłem o odłączenie reduktora od gazu (czyli całkowicie gazu). Po odłączeniu jego pojechałem do mechanika i stwierdził on po ściśnięciu rurki i odkręceniu korka, że jednak mam te zwiększone ciśnienie nadal. PRZED I PO ODŁĄCZENIU REDUKTORA CIŚNIENIE BYŁO PODOBNE, czyli nie jakieś nienormalne że rurka jak kamień i nie ściśniesz jej ale miała tam jakiś opór. Więc zrobiłem uszczelkę pod głowicą i przy okazji inne rzeczy:

Najpierw sama głowica:

- spr szczelności - cała

- planowanie

- naprawa gn-zaw. 20

- wym. prowadnic 8

- wymiana uszczelniaczy 20

- uszczelniacze fi7

- prowadnice 20W

to robił gość od głowic, a mój mechanik wymienił przy okazji (bo były podobno w kiepski stanie)

- uszczelka napinacza łańcucha rozrządu

- wymiana uszczelki pod głowicą

- uszczelniacz wału korbowego

- korek

- rura (136zł ciekawe co to za rura)

- płyn G13

- sylikon

- napinacz paska

- uszczelka pokrywy zaworów

- uszczelka kolektora wydechowego

- uszczelka ssącego papierowa

- uszczelka głowicy cylindrów

- śruba głowicy cylindrów

To mam na fakturze

Po naprawie czyli 14 maja nie zauważyłem zmniejszenia ciśnienia w tej rurce i podczas odkręcania korka, choć może delikatnie podczas odkręcania zminieszyło się ciśnienie. Po tyg. zauważyłem mały ubytek w płynie na co pojechałem do swojego mechanika on dolał mi płynu i powiedział aby jeździć to może zatrzymać się na jakimś poziomie i dalej nie spadać. Miną prawie miesiąc i na tyle spadł poziom płynu, że dziś zapaliła się czerwona kontrolka i dolałem równo 1 litr płynu chłodniczego. Od tyg. widzę znów małe 2 lub 1 plamke na bruku, która nie znika a utrzymuje się, więc na pewno nie z klimy. Do mechanika mam zaufanie, ale może nie ogarnia on do końca tego przypadku i dlatego postanowiłem napisać do was. Może ktoś z was miał podobny przypadek lub może wie o co może być przyczyną ubytkiem płynu w moim aucie.

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo tego zrobiłeś i jak piszesz to masz wyciek płynu. Dobrze byłoby dokładnie zlokalizować miejsce lub miejsca wycieku. Może po zlokalizowaniu wycieku szybciej usuniesz usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolego plastikowy króciec z tyłu głowicy (ten w którym jest czujnik temperatury).

Bardzo często pękają i z nich cieknie. Ja u siebie mam pęknięty już drugi raz i cieknie z niego.

Kupuj tylko oryginał kosztuje 64zł podróbka około 20zł ale nie wytrzyma długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I sprawdz czy gdzies z okolic termostatu nie cieknie

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciek dość łatwo będzie ci zlokalizować bo po plynie zostaje charakterystyczny nalot .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...