Skocz do zawartości
IGNOROWANY

śmierdzi z klimatyzacji dlaczego ?


rakud29

Rekomendowane odpowiedzi

Ja powiem tak lepiej byc przezornym i np wyjac radio a na gore climatronika polozyc jakas szmate stary recznik tak na wszelki wypadek. Mi po operacji radio dzialalo jeszcze tego dnia ale nastepnego juz milczal z kratek poplynelo po tylnej sciance radia i kaput.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpsikalem 0,7 litra izopropanolu i smierdziało 3 dni alkoholem. Teraz smród starych szmat powrocił ze zdwojona sila.

U mnie to samo, byłem na drugim odgrzybianiu i teraz w aucie nie idzie wysiedzieć. Co prawda śmierdzi tylko w trybie ECON, jak klima działa to jest ok. U Ciebie też tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpsikalem 0,7 litra izopropanolu i smierdziało 3 dni alkoholem. Teraz smród starych szmat powrocił ze zdwojona sila.

U mnie to samo, byłem na drugim odgrzybianiu i teraz w aucie nie idzie wysiedzieć. Co prawda śmierdzi tylko w trybie ECON, jak klima działa to jest ok. U Ciebie też tak jest?

Poszło pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tam Chuck wymysliles? Ja mam rozebrana podloge i widze gumowy przewod odplywu idacy od skraplacza/nagrzewnicy do podlogi, zamierzam go rozebrac i sprawdzic o co kaman ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na weekend mam traske to nie ogarne tego. Po weekendzie chce dobrac się do odpływu o którym piszesz. Muszę mieć tam dużo wilgoci bo jak dam na grzanie to się po kilku min suszy i smierdzi trochę mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel, zrób przy okazji fotkę jak to wygląda, będzie mi łatwiej go znaleźć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey moze dzis zajrze do tego fotke wrzuce tutaj ;)

---------- Post dopisany at 15:29 ---------- Poprzedni post napisany at 12:19 ----------

ra6enape.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znajduje sie po stronie pasazera ze scianki pod nagrzewnica wychodzi czarna rurka, widac tu na zdjeciu rurka znajduje sie za taśmą ktora jest naklejona na konstrukcji podlogi auta

---------- Post dopisany at 15:58 ---------- Poprzedni post napisany at 15:56 ----------

Pojde za 15-20min do auta i zrobie zdjecie z bliska bo to jest zrobione wiele dni temu i nie dla tego celu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że ta rurka jest po stronie pasażera? Etka pokazuje jakąś rurkę do odprowadzania wody po stronie kierowcy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/odprowadzenie-wody-parownika-335387/ moj temat o odprowadzeniu wężyka z wodą z parownika. Mi to pomogło, teraz widzę jak kapie pod autem woda, wcześniej nic nie było
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wyciagnąłem te wężyki, niby wszystko było drożne. Przez ten otwór którym chłodzony jest schowek wlałem trochę wody, i ta woda wyleciała pod spodem. Na drugi dzień widziałem jeszzcze plamy pod autem, ale później znowu zniknęły. O co chodzi?


Jak śmierdzi w trybie ECON to co jest zarypane, parownik czy nagrzewnica? Bo już się pogubiłem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 3 tygodnie temu została nabita klimatyzacja, została odgrzybiona i zmieniono mi filtr. I dwa dni temu poczułem dziwny zapach - jakby stęchlizna, czy wilgoć, jakoś tak:)

Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje, skoro była odgrzybiana? Kumpel mechanik mi powiedział, że to wina parownika, teraz zdarzają się gorące dni i syf wychodzi. Ale why? - skoro było odgrzybianie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie zrobili tego zbyt dobrze. W jaki sposób była odgrzybiana?

Ja ze swoje strony polecałbym spróbować: http://www.autokosmetyki.pl/atas-clim-czysci-i-odkaza-klimatyzacje-400-ml,p1407.html (tu uwaga, bo słyszałem, że jest drugi środek bez napisu czyści. Tamtego nie próbowałem).

Ja używam tylko tego od dwóch lat regularnie co 4-5 miesięcy.

Mój sposób:

1. Wyciągnąć filtr kabinowy

2. Włączyć klimę na około 17-18 stopni

3. Ustawić nadmuchy na dużą wartość blisko max

4. Włączyć ręcznie wszystkie kierunki nadmuchu

5. Wstrząsasz energicznie tym płynem atasa

6. Małymi porcjami podajesz go na wiatrak od wlotu od strony filtra kabinowego

7. Jednorazowo zużywasz tak z 1/3 opakowania

8. Po zakończeniu zostawiasz klimę na kilka minut w tych samych ustawieniach

9. Potem jeszcze na koniec przedmuch w trybie ECO

10. Wietrzenie samochodu, jeśli drażni Cię zapach po tym środku.

Dobrze jest to robić w bardzo ciepły dzień i obserwować czy od strony pasażera w okolicach przedniego koła pojawia się plama wody.

Wiem, że dużo osób jest sceptycznych co do pianek. Ja używam tylko tej "clim czyści i odświeża" i tylko w taki sposób.

Kiedyś widziałem jakiś instruktażowy filmik, żeby wcisnąć pianę przez wloty kratek powietrza. Ponoć ludzie mieli efekty uboczne typu spalone radio. Mój sposób nie powodował żadnych uszkodzeń.

Dodam, że kolega miał problem z mocno brzydkim zapachem. Ozonował kilka razy i nie pomogło. A zastosowanie tej pianki rozwiązało problem.

Nie mówię, że jest to najlepszy sposób, ale na swoim i znajomego przykładzie polecam.

Na koniec dobrze by było też wymienić filtr kabinowy. Można wsadzić węglowy, będzie zbierał więcej zanieczyszczeń.

Edytowane przez choco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmuję się po godzinach naprawą i obsługą klimatyzacji i z doświadczenia powiem, że ozonowanie daje naprawdę dobre efekty pod warunkiem, że jest to zrobione porządnym wydajnym ozonatorem, a nie malutką zabawką. U mnie śmierdziało bardzo. Ozonowałem chyba dwa razy po godzinie. Rurkę ozonatora wprowadzałem bezpośrednio na parownik, a potem zostawiłem niewywietrzone auto na noc.

Po takim zabiegu brzydkie zapachy nie ustąpiły od razu tylko po kilku tygodniach. Przez dwa tygodnie jak wsiadałem do auta to było zero zapachów, tak jałowo.

Aktualnie po zimie u mnie nic nie śmierdzi, pachnąco i świeżo.

Najlepiej odgrzybiać klimę regularnie co rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. Dzieki, jak go tam zapodac. Mam rozumiec ze wyciagam filtr pod szyba wlaczam wiatrak i wszystko mam tam wypsikac?

dokładnie tak, na wirujący z maks. prędkością wiatrak klimatyzacji rozpyl izopropanol. Pęd powietrza powinien go przenieść na parownik. Możesz też odkręcić schowek i wyjąć taki gumowy korek i spryskać parownik od strony kabiny. Ale smród pochodzi od strony silnika. Bo tam dociera powietrze wilgotne, a z parownika do kabiny idzie już suche.

Kolego Kiko79 chcę wyczyścić klimę Izopropanolem tak jak sugerujesz bo też czasem odczuwam nieprzyjemny zapach z klimy. W związku z tym mam kilka pytań do Ciebie:

Czy jak wykonam to według poniższej procedury to będzie wszystko OK czy masz może jakieś uwagi:

1. Wyciągnąć filtr kabinowy

2. Włączyć klimę na najniższą temperaturę

3. Ustawić nadmuchy na wartość max

4. Włączyć wszystkie kierunki nadmuchu (a może tylko na kabinę?)

5. Zapodać całe opakowanie Izopropanolu w spreau na wiatrak od wlotu od strony filtra kabinowego

6. Po zakończeniu zostawiasz klimę na kilka minut w tych samych ustawieniach

7. Potem jeszcze na koniec przedmuch w trybie ECO

8. Wietrzenie samochodu.

A może zastosować część spreau pod filtr kabinowy a drugą część tak jak wspominałeś "wpuszczasz przez ten otwór zatykany gumowym korkiem za schowkiem"

Jeżeli zastosować część pod schowek to opisz w jakiej kolejności najpierw za schowek czy po filtr i jeszcze jakbyś miał jakąś fotę tego korka za schowkiem który trzeba otworzyć i zapodać tam spreau.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeżeli masz problem ze śmierdzeniem z klimatyzacji to 8 punktów powyższych niewiele Ci da.

Należy dostać się do parownika bo on jest przyczyną i należy go dobrze spryskać. Alkohol IP średnio się sprawdza. Jest jedynie mało szkodliwy dla elektroniki i dlatego jest tak popularny. Bardziej efektywne działanie da np tunap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeżeli masz problem ze śmierdzeniem z klimatyzacji to 8 punktów powyższych niewiele Ci da.

Należy dostać się do parownika bo on jest przyczyną i należy go dobrze spryskać. Alkohol IP średnio się sprawdza. Jest jedynie mało szkodliwy dla elektroniki i dlatego jest tak popularny. Bardziej efektywne działanie da np tunap.

Kupiłem dziś Alkohol IPA w spray więc spróbuje go zastosować. U mnie z tym nieprzyjemnym zapachem to nie ma tragedii. Podpowiedz w jaki sposób zaaplikować IPA w spray aby mógł się dostać do parownika czy od strony filtra kabinowego, czy lepiej pod schowkiem przez ten korek???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...