Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Telepanie kierownicy przy hamowaniu


ppa4

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, mam pytanie z natury dziwne/noobowe - czy drgania kierownicy przy hamowaniu nie powinny nigdy mieć miejsca ? Czy też zależnie od nawierzchni czy może prędkości czy też siły hamowania, czasami kierownica może wpaść w rezonans/drgania ?

Jeszcze nie ustaliłem konkretnie warunków, w których występują te najsilniejsze - wtedy kiera naprawdę telepanie jakby miała odpaść, występuje to bardzo rzadko ale jednak i tylko przy hamowaniu, zarówno lekkim jak i mocnym - zwykle są one lekkie ale dobrze wyczuwalne na kierownicy (nie widać telepiącej kiery). Wydaje mi się, że w zakresie 100-130 najczęściej... ale najgorsze że nie dzieje się to ciągle ...

Tarcze i klocki wymieniane na nówki 4miechy temu, lekkie drgania chyba zawsze były, ale te co kierownica napierdziela jakby miała odpaść to dla mnie nowość (chcę wierzyć że to od nawierzchni...) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW. w tym zakresie predkosci, jak nie hamuje, to jesli sa jakies drgania wyczuwalne na kierownicy to raczej minimalne.

---------- Post dopisany at 09:19 ---------- Poprzedni post napisany at 09:17 ----------

Ale wtedy telepanie miales nonstop, czy tez tylko okazjonalnie ?? U mnie te silne drgania wystepuja baardzo rzadko, te lzejsze wyczuwalne na kierownicy czesciej ale nadal to nie jest regula przy kazdym hamowaniu ... zakladam ze jakbym mial wypaczone cos w ukladzie to mialbym ten objaw nonstop ?

U mnie tak kierownica drgała jak miałem jedną tarczę krzywą, po zmianie na nowe problem znikł:whistling:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie delikatne drgania były przy prędkościach ok 100km/h, przy hamowaniu z tej prędkości to już była masakra, kierownica telepała jak nie wiem co:facepalm: Za każdym razem przy hamowaniu, im wyższa prędkość z jakiej hamowałem tym większe telepanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie kurka... u mnie przy 140-180 jak hamuje to jest plynnie ... miedzy 0-70 tez jest raczej ok ...

Na razie mam ogolne pytanie, czy drgania kierownicy przy hamowaniu nigdy ale to nigdy nie powinny wystapic, czy tez przy rezonansie od nawierzchni czy cos moga wystapic ?

A w miedzyczasie bede jezdzil i probowal testowac warunki/predkosci kiedy jest ten sajgon ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powinny występować niezależnie od prędkości. Raczej tarcze będą krzywe. Może być też coś z oponami (źle wywarzone, uszkodzone), bo drążki kierownicze to raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz koła wyważone oraz czy tarcze nie mają bicia lub wżerów od środka. Szukaj gdzieś w tych okolicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wskazowki, pojade na wulkanizacje znow .... a powiedzcie jeszcze zielonemu, czy mozna stwierdzic czy tarcze sa krzywe od razu po zdjeciu kol, czy tez trzeba wszystko rozbierac ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzmy że można, ale najpewniej byłoby wrzucić na tokarkę i zakręcić :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wiarygodna jest tokarka. W dodatku można przytoczyć,jak jest z czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem krzywe tarcze i wystarczyło pojechać na stację diagnostyczną i gościu powiedział o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem krzywe tarcze i wystarczyło pojechać na stację diagnostyczną i gościu powiedział o co chodzi.

Z ciekawości to co Ci powiedział?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, właśnie, bo na stację szybciej niż na warsztat ... Tylko że zakładając że coś odczuwalne jest od 70 w górę, to na diangostycznej to wykryją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na diagnostyce ja sprawdzał hamulce to pamiętam że spojrzał na komputer ze słupkami i od razu wiedział że któraś tarcza była krzywa. To sam stwierdził bez mojej podpowiedzi, pomimo tego że czułem iż tarcza jest walnięta. nie kosztuje to dużo a lepiej tam pojechać niż do warsztatu gdzie będą chcieli od razu naciągać na kasę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na 99% tarcze, błąd przy montażu (źle osadzone, krzywo, niedoczyszczona piasta itp.), ewentualnie błąd przy docieraniu (przegrzane, zalane), zrobić pomiar bicia tarczy i wszystko się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie chyba nie bardzo, bo mi nie telepie kiera przy jezdzie, do 220 i jest ok... , lekko coś czuć ale to zależy juz chyba od nawierzchni no I nie wierze ze na kierze nie będzie czuc delikatnych drgan jadac 150...

Natomiast niefajnie jest przy hamowaniu, czasami drga, czasami telepie ze boje sie ze odpadnie kiera, a czsami nic nie czuje na kierze ale czuje ze te drgania są ale na poziomie kół i hamulców bez przenoszenia na kiere... Jutro jadę na stacje... Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie z natury dziwne/noobowe - czy drgania kierownicy przy hamowaniu nie powinny nigdy mieć miejsca ? Czy też zależnie od nawierzchni czy może prędkości czy też siły hamowania, czasami kierownica może wpaść w rezonans/drgania ?

Jeszcze nie ustaliłem konkretnie warunków, w których występują te najsilniejsze - wtedy kiera naprawdę telepanie jakby miała odpaść, występuje to bardzo rzadko ale jednak i tylko przy hamowaniu, zarówno lekkim jak i mocnym - zwykle są one lekkie ale dobrze wyczuwalne na kierownicy (nie widać telepiącej kiery). Wydaje mi się, że w zakresie 100-130 najczęściej... ale najgorsze że nie dzieje się to ciągle ...

Tarcze i klocki wymieniane na nówki 4miechy temu, lekkie drgania chyba zawsze były, ale te co kierownica napierdziela jakby miała odpaść to dla mnie nowość (chcę wierzyć że to od nawierzchni...) ...

jak masz nowe tarcze od 4 miesięcy to jest to wysoce prawdopodobne że je pokrzywiło. Jeżeli zamontowałeś tarcze budżetowe, to musisz liczyć się z tym że z niższą ceną idzie naprawdę niższa jakość. Akurat w przypadkutarcz to się sprawdza. Wystarczy że w krótkim okresie po zamontowaniu mocno je rozgrzałeś i wjechałeś a następnie schłodziłeś np wjeżdżając w kałuże, albo na myjnię...byle co oby było mocno wilgotno i masz w przypadku tanich tarcz rozhartowanie materiału. I się robi jak plastelina pod wpływem ciepła. Niestety, dobrze hartowana twarda stal kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...