klattaa Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Witam Opisuję jescze raz dokładniej. Na 120 tys maiałem zrobic przegląd(duży przegląd+ pare rzeczy eksploatacyjnych) na który jak zawsze umówiłem się w aso. Tym razem zarządałem aby zaczeli od diagnostyki silnika. Zgłaszałem następujące objawy: drgania na zimnym silniku, jak i na gorącym wioczne szczególnie np. na postoju na swiatłach, smierdziało paliwem, dymił pod obciązeniem, szarpanie/przerywanie podczas jazdy ze stałą prekością na 1,2,3 biegu na obrotach od 1000-2000(przypadłość opisywana na forum) i jakoś ostatni słabo chodził. Z moich wcześniejszych obserwacji mówie im że to napewno pompowtryski( były wymieniane pierwszy przy 60 tys,drugi 65 tys, trzeci 85tys i czwarty w ramach akcji zostałem zaproszonu). Po zgłoszeniu ww. obserwcji Pan serwisan z mechanikiem wsiedli do auta i pojechali na testy. Przyjechali i powiedzieli że wszystko ok i możemy przystąpić do serwisu olejowego na co ja się nie zgodziłem, nastapiła wymiana zdań i zrezygnowałem z przeglądu w aso. Znalazłem wg. opini i polecenia najlepszego mechanika od vag w moim mieście i się umówiłem. Pojechałem i podczas testu drogowego ja za kierownica on z boku z komputerem. Zdiagnozował następujące usterki: 1 .Dwa wtryski podają za dużo paliwa dwa za mało i powiedział że próbują się równoważyć i wg. niego sa do wymiany 2. jest nieodpowiednie ciśnienie na pompie vacu za duże lub za małe padło stwierdzenie że ma słabe parametry 3. egr miał bład ktróry został usunięty ale coś nie tak z jego parametrami 4. źle ustawiony rozrząd była wartość 3.9 (wymieniany w aso przy przebiegu 95 tys) 5. został wypalonu dpf zapełnienie w 20% było Poprawiał jeszcze jakieś inne parametry w czasie tego testu bo były ,,rozjechane" wg niego. Ma teraz potestować auto jakiś czas czy występują zgłoszone niedomagania. Auto naprawde odżyło nie drga tak jak wczwsniej, nie przerywa, lepiej przyśpiesza. Nie mam żadnych logów żeby pokazać co i jak. Jeszcze tak kwestia auto miało robiony program w R Performanc wtedy jeszcze MR Motors. Wynik seria 184 Km i 385 nm mod 206 km i 420 nm. - wtedy auto musiało być sprawne bo rogal innego by nie stroił przeciez. Teraz moje pytania 1. czy da się regenerować pompę vacum czy kupić nową 2. egr nowy ,czy czyścić i blaszka z fi np.8 3. co z pompowtryskiwaczami radzicie bo na wymianę w aso niemam co liczyć. Daje coś regeneracja i zabezpieczenie przed spięciem cewki w firamch oferujacych taką usługę, kupic nowe, przejść na boscha sugestia mechanika. 4. Da się wsadzić w budę b7 2.0 CR z np. seata exeo Dzięki z podpowiedzi i odpowiedzi przepraszam za złyopis może ten będzie lepszy
SotoM Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Czyli byles na diagnostyce silnika...aso jak to aso ale co mają na mysli pompa nie domaga...? Co ma do tego pompa bez elektroniki wspólnego z elektronicznym egrem... Co z ppd,co im sie nie podoba jakies wydruki z diagnostyki-podstawa powodu wymiany. Moze co ci sie dzieje z autem...? Egr zamiennik simensa vdo 600zl Pompa tandem 1200zl aso Co do ucieczki na bosch jest to do wykonania z tego co wiem z opowiesci kolegi tunera.nawet mi to zalecal cos takiego...
piotrsob1 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Trochę mało precyzyjny jest twój opis 1. Ciśnienie pompy vacum ma być właśnie jak najniższe. 2. EGR w BRD jest elektryczny i związek jego prawidłowego działania z wartością podciśniena vacum jest żaden. 3. Masz jakieś problemy z pracą silnika ? Ilość paliwa podawana przez pompowtryskiwacze jest sterowana przez ECU na podstawie wielu parametrów , wartosci których są ustalane przez czujniki i porównywane do wartości zapisanych w mapach . Opisz szczegółowo zaobserwowane nieprawidłowości w pracy silnika, zastanowimy się wtedy od czego zacząć
klattaa Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2014 opisałem jeszcze raz wyżej:grin:
piotrsob1 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 1. Najlepiej jakbyś zrobił logi i wrzucił do działu diagnostyka, albo chociażby napisał uśrednione wartości korekcji i bipów na zimnym i ciepłym silniku. 2. Zmierz podciśnienie wakuometretrem na zimnym i na rozgrzanym motorze, podaj odczytaną wartość. 3. EGR do czysczenia , jak po czyszczeniu nie będzie rzadnych błędów z nim związanych a będzie poszarpywał przy delikatnej jeździe w zakresie obrotów 1500-2200, to montuj kryzę. Dla BRD otwór fi 10mm, przy montarzu zwróć uwagę na to by przepustnica EGR-a nie opierała się o kryzę( najlepiej pomiędzy zamontuj podkładkę). 4. Skoryguj ustawienie rozrządu. Pojeździj i zobaczymy, wymieniać graty będziesz ewntualnie później , jak nie będzie poprawy
klattaa Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2014 dzięki za szybką odpowiedz teraz będe testował po tym mechaniuku 1-2 tygodnie i jak pojadę do niego to poprosze o te dane i je zamieszcze. zobaczymy co się urodzi bo dzis juz cisnełem aso na to aby wymienili mi dwa pompowtryski bo tylko one sa na gwarancji ale podstawa wymiany jest to ze muszą być niesprawne a umnie one póki co jakoś tam pracują i bedzie ciężko przekonać aso że sa juz do wymiany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się