Grue Opublikowano 3 Lipca 2014 Opublikowano 3 Lipca 2014 Witam. Wczoraj pojawił mi się problem. Mianowicie na wolnych obrotach, postoju, wydobywa się dźwięk puchania z układu powietrza. Komputer żadnych błędów nie pokazuje. Ściągnąłem wczoraj wężyk z EGR i zaślepiłem palcem i puchanie ustało, aż do ponownego odpalenia auta. Dziś już to nie pomaga. Wyczyściłem cały EGR dziś, bo myślałem, że przez syf jest zawalony i nie otwiera/zamyka jakiejś klapki. Niestety nie pomogło. Auto na mocy nie straciło, śmiga jak zawsze, filtr wymieniłem dziś na nowy. Sam dzwięk dochodzi z układu powietrza, a po wyciągnięciu filtra z obudową, jakby z turbo, no nie potrafię dokładnie zlokalizować. Takie puch, puch, puch z częstotliwością 1 puch na sekundę. Mogę nagrać filmik jak trzeba. Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym, jakieś domysły co to może być?
Marynarz____ Opublikowano 3 Lipca 2014 Opublikowano 3 Lipca 2014 wałek i popychacze się kończą http://a4-klub.pl/1-9-194/b6-avf-dziwne-odbijanie-filtrze-powietrza-226479/
Grue Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Opublikowano 3 Lipca 2014 Jest i filmik: https://www.youtube.com/watch?v=YFBMb2z5lEQ&feature=youtu.be CHolera jak wałek itd to się chyba załamię
Grue Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Opublikowano 3 Lipca 2014 Ściągnąłem rurę dolotową z prawej strony silnika (zaczep) i łupie niemiłosiernie. Dziwi mnie tylko, że wczoraj po ściągnięciu wężyka z EGR puchanie ustało. Nosz cholera jasna, a dopiero co w moto wsadziłem fortunę
Maestro_86 Opublikowano 3 Lipca 2014 Opublikowano 3 Lipca 2014 No ale to Ci się tak nagle zaczęło pufać? moze brok wypadł. Choć to raczej w dwulitrówkach się zdarzło.
Grue Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Opublikowano 3 Lipca 2014 Nagle, wczoraj jak wróciłem z Poznania. Wcześniej nic nie było. Można pokrywe odkręcić bez jakiś konsekwencji?
Maestro_86 Opublikowano 3 Lipca 2014 Opublikowano 3 Lipca 2014 jeśli nic nie popsujesz po drodze to będziesz miał bez konsekwencji Ściągnij, zrób dokładne zdjęcia krzywek wrzuć tutaj i będzie wiadomo. Na początek przeczytaj sobie cały wątek z linku w poście #2 co Ci Marynarz podał.
egon@ Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 Grue i co robiłeś coś przy motorowni czy śmigasz dalej?
piotrsob1 Opublikowano 1 Września 2014 Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) Jak miałeś ściągniętą pokrywę, to broki na wałkach dzwigienek pompowtrysków sprawdzałeś, są na swoich miejscach ? Patrząc na zdjęcia to z wałkiem rozrządu raczej wszystko OK, może któryś hydropopychacz odwalił kitę Jeszcze raz obejżałem zdjęcia, podejżanie wygląda pierwsza krzywka od strony tyłu silnika (przy tandem pompie) Edytowane 1 Września 2014 przez piotrsob1
Grue Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 Sorka za późną odpowiedź, ale miałem kupe spraw do ogarnięcia. Sprawa wyglądała tak, że jedna krzywka na wałku była OSTRO (i to cholernie ostro) zjechana, reszta była ok. Fotek nie mam, bo mi telefon ukradli Broki były na swoich miejscach. Wymieniłem wałek, popychacze i panewki na nowe i jest cisza jak makiem zasiał. Gorzej bo kuźwa ułamałem ramiączko od tego plastikowego czarnego czegoś przy EGR i mi auto moc straciło Ale jutro skleje, a potem poszukam nowego na alledrogo Temat do zamknięcia.
grzes283 Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Mam podobny problem, który nie ustał po wymianie wałka, szklanek itd. Jaki Ty wałek kupiłeś, ori, czy zamiennik?
Grue Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 (edytowane) Zamiennik, Ruville kupiłem za ok. 600zł, póki co 8k km i jest ok. Ogólnie poszło do wymiany: - Wałek rozrządu Ruville- komplet panewek Glyco- popychacze komplet 28x8- simering wałka rozrządu Elring- uszczelka pokrywy zaworów Elring Edytowane 22 Września 2014 przez Grue
POWER-KRIS Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Te coś to klapa gaszaca jeżeli to b6 bo nieaktualny profil. Trytytką go na stałe otwórz i moc będzie z Tobą. Może ten pasi http://allegro.pl/aktuator-zawor-sterujacy-egr-2-0-tdi-2-0tdi-vw-i4576419303.html?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=Offers&bi_c=Product&bi_term=Motoryzacja-3_Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe-620_Silniki+i+osprz%C4%99t-50821_Zawory+EGR-147904
grzes283 Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 A jak myślicie? Jeśli po wymianie problem powrócił tylko może o nieco innej częstotliwości dźwięku, czy to moze wskazywac na gorszy walek lub szklanki? Poza tym auto nie kopci, dobrze odpala i dobrze jeździ.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się