Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TFSI bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, muszka76 napisał:

Przebieg potwierdzony w ASO 131tys

No to się trafiło - niemal jak u mnie ok. 131800 :drinks:

Opublikowano

Na poczatku witam wsystkich. To moj pierwszy post wiec jak cos nie tak to przepraszam.

 

Jestem szczesliwym/nieszczesliwym wlascicielem A4 B8 2.0 TFSI CDN 196000km ... co sie stalo:

Wiele razy przerabiany na forum rozrzad... - domyslam sie za lancuch przeskoczyl...Ktos z mojej kochanej rodzinki jezdzil i nagle spadek mocy. Dojechal do domu, zawolali jakiegos magika ktory podlaczyl komputer i wykasowal blad (P001600 Korelacja polozenia walka rorzadu/walu korbowego - Czujnik A (blok 1) i powiedzial im ze to czujnik. Niestety dowiedzialem sie o tym dopiero po tygodniu kiedy juz 100 osob krecilo tym silnikiem do bolu - 2 razy ponoc odpalil - po tym juz kaplica. Kiedy sie o tym dowiedzialem (po za furia) od razu podejzana byla dla mnie usterka czujnika. Nastepnie dostalem screenshot bledu i juz zlapalem sie za glowe.  Teraz juz tylko co raz lepiej....auto zostalo odcholowane do mechanika. I podejrzenia niestety trafne... lancuch sobie skoczyl. Poniewaz byl to okres przedswiateczny mechanik spytal sie czy moze to sprawdzic po dniach wolny- z podkresleniem ze juz wie ze to bedzie dluga naprawa... Nie potzebuje auta w danym momencie wiec sie zgodzilem. Mechanik powiedzial tez ze zmierzyl cisnienie i brak cisnienia w dwoch cylindrach. 

Panowie nachodza mnie pytania... jakie wedlug was/ z waszego doswiadczenia sa zniszczenia ?  czytam i czytam rozne fora i powoli przygotowuje sie na najgorsze...

czy warto naprawiac - czy wymienic na silnik po regeneracji ... od razu wspomne o problemie z ktorym prawie wszyscy sie zmagaja ... Olej Olej Olej - O tak - Pil olej tak jak ja wodke... dolewki 1000km moze mniej. 

Jestem sklony na wymiane silnika, zeby wyelimnowac oba problem na zawsze. Pytanie czy jestescie wstanie polecic mi kogos kto zajmuje sie wymianami silnikow i jest w stanie dac gwarancje (...i jaki koszt?) . znalazlem pare miejsc ale na razie wszystko na poludniu Polski - nie ukrywam ze wolalbym znalezc cos na miejscu (Gdynia/Pomorskie)  niz targac auto przec cala Polske. 

 

Prosze o pomoc porade.

 

ps. przepraszam za brak polskich znakow.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Lepiej zrobic, wiesz co masz, a kupujac silnik to loteria. Kilka juz takich robilem i na 90% krzywe zawory ssace. 

Edytowane przez kixi4
Opublikowano

Dziś oglądałem i  jeździłem allroadem o którym wspomniałem.

Kumpel gazował a ja przykładał em rękę do kominów i ani grama sadzy na dłoni nie było.

Czy to dobry znak i faktycznie silnik jest w dobrej kondycji?

Sprzedający dolewa około 0.5 litra na 1tys km więc chyba w normie.Nawet ma taki futerał z Castrola na litrową bańkę.

 

Opublikowano

Jeśli jest pobór tego typu trzeba się liczyć z naprawą za jakiś czas moim zdaniem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
9 godzin temu, piter85 napisał:

Jeśli jest pobór tego typu trzeba się liczyć z naprawą za jakiś czas moim zdaniem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Dokladnie, za chwile bedzie 1l/1000 pozniej 2l.. a jesli ktos twierdzi ze jest w tej chwili 0.5l na 1000km to moge sie zalozyc ze jest wiekszy. Najlepiej niech spusci z ceny na remont..

Opublikowano

Cześć,

Koledzy mam pytanie, czy wszystkie silniki 2.0 TFSI o kodzie CDN biora olej? Chodzi plotka ze od polowy 2011r zostały poprawione, tylko w jaki sposob? Pierscienie i tloki sa montowane takie jak przy poczatku produkcji 2008r wiec w jaki sposob zostały poprawione? Moze chodzi o to ze od 2011r weszly siniki 2.0 TFSI o innym kodzie i po prostu tamte maja inne budowe i to one zostały poprawione?

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć,

Koledzy mam pytanie, czy wszystkie silniki 2.0 TFSI o kodzie CDN biora olej? Chodzi plotka ze od polowy 2011r zostały poprawione, tylko w jaki sposob? Pierscienie i tloki sa montowane takie jak przy poczatku produkcji 2008r wiec w jaki sposob zostały poprawione? Moze chodzi o to ze od 2011r weszly siniki 2.0 TFSI o innym kodzie i po prostu tamte maja inne budowe i to one zostały poprawione?

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Kilka stron wczesniej jest wszystko opisane

Edytowane przez kixi4
Opublikowano
23 godziny temu, kixi4 napisał:

Dokladnie, za chwile bedzie 1l/1000 pozniej 2l.. a jesli ktos twierdzi ze jest w tej chwili 0.5l na 1000km to moge sie zalozyc ze jest wiekszy. Najlepiej niech spusci z ceny na remont..

Czyli powinnien spuścić 8tys skoro w chwili sprzedaży auto bierze olej w normie przewidzianej przez producenta?

 

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy powinien, poprostu pisze jak jest.. norma audi 0.5l/1000km jest oczywiscie sporo zawyzona, a jesli spalanie oleju jest na jej granicy to poprostu musisz wiedziec ze za chwile to spalanie w dosc szybkim tempie pojdzie w gore.. przewaznie silniki, ktore robie biora w granicach 1-3litrow na 1000km, ale zdazaly sie takie ktore braly dwa razy wiecej do nawet 5-6litrow na 1000km.

Edytowane przez kixi4
Opublikowano
18 minut temu, kixi4 napisał:

Nie wiem czy powinien, poprostu pisze jak jest.. norma audi 0.5l/1000km jest oczywiscie sporo zawyzona, a jesli spalanie oleju jest na jej granicy to poprostu musisz wiedziec ze za chwile to spalanie w dosc szybkim tempie pojdzie w gore.. przewaznie silniki, ktore robie biora w granicach 1-3litrow na 1000km, ale zdazaly sie takie ktore braly dwa razy wiecej do nawet 5-6litrow na 1000km.

 

Cześć,

mam pytanie do Ciebie bo widze, że sie znasz:

Jeżeli moja b8 nie pobiera oleju(tzn pobiera malutko 0,5l/8000km) i jest z USA to jest jakaś możliwość żebym sprawdził czy auto miało robioną akcję serwisową?

Da rade po czymś poznać? Pytam bo nie wiem czy za jakies 30tys km nie zacznie mi go zjadać więcej.

Jak sądzisz? 

dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

W usa byl pozew zbiorowy i audi robilo naprawe na wlasny koszt. Masz pobor jak silnik po remoncie i najprawdopodobniej twoj silnik poprawili.

Opublikowano
14 minut temu, kixi4 napisał:

W usa byl pozew zbiorowy i audi robilo naprawe na wlasny koszt. Masz pobor jak silnik po remoncie i najprawdopodobniej twoj silnik poprawili.

Wielkie dzięki za odpowiedź.

Przymierzam się do sprzedaży auta tylko zdążyłem już trafić na ludzi, którzy mówili 'łoooooooj to oleju na pewno pobira!' i myślałem czy jest jakiś sposób aby im to udowodnić, że u mnie nie pobiera nic a nic, ale widzę, że niestety. Ewentualnie orientujesz sie czy po vin można uzyskać info na temat takiej akcji serwisowej?

Pozdro

Opublikowano

Nie mam pojecia tak szczerze, podjedz do serwisu to ci powiedza.. 

Opublikowano
3 godziny temu, kixi4 napisał:

Nie mam pojecia tak szczerze, podjedz do serwisu to ci powiedza.. 

ok dzięki jeszcze raz i wesołych życzę

Opublikowano
12 minut temu, ffi napisał:

ok dzięki jeszcze raz i wesołych życzę

Rowniez! Daj znac jakbys sprawdzal czy jest taka informacja w serwisie.

Opublikowano
27 minut temu, kixi4 napisał:

Rowniez! Daj znac jakbys sprawdzal czy jest taka informacja w serwisie.

ok jesteśmy w kontakcie ;) 

Opublikowano

Witam Kolegów otóż jestem już po remoncie mojej audi. Powiem tak olej brała dość w sporych proporcjach a rzekł bym bardziej że piła tyle co ja w święta ale do rzeczy w moim przypadku pobór oleju był może trochę dziwny dlaczego otóż nie raz przy spokojnej jeździe ( autostrada 110-130km/h) nie brała prawie w ogóle na odcinku ok 600km a nieraz lubiła łyknąć i dobry litr podobna sytuacja wyglądała przy agresywnej jeździe np. po mieście ( tz. szybsze ruszenie ze świateł przeciągniecie na kolejnych biegach ot taka młodzieżowa jazda :) )  czyli krótko mówiąc brała jak Pan żulik z pod sklepu kiedy jej się zachciało. Po pewnym czasie ok pół roku może trochę więcej ( nie robię dużo km w ciagu roku no max 15-25tyś km) zaczęła brać w każdym z powyżej wymienionych przypadków taki zaawansowany Pan żulik otworzą sklep i od razu chlup  w gardło maiłem wrazenie ze przy odpalaniu od razu setka szła na dzień dobry no ale to tylko moje spostrzeżenia. Naprawę odwlekałem tak  długo jak tylko mogłem ale decyzja zapadła po trasie warszawa zakopane gdzie myślałem ze jade pijanym samochodem ( nawiązując do Pana Zulika) no bo nie jeden by wysiadł robiąc 2l tak drodzy forumowicze słownie dwa litry oleju na drodze warszawa-zakopane przez 5h jazdy a na dodatek przestała pracować jedna ze świec była tak zasyfiona olejem ze się jej wcale nie dziwię. U mechanika podczas przegazówki olej kapał z tłumnika wiec było widać że serducho padnie lada dzień z przepicia. Tak jak wspomniałem na początku jestem już po remoncie ale na razie nie będę mówił gdzie był wykonany remont ani jakie poniosłem koszta ponieważ autem wróciłem z zakopanego i narazie stoi brak czasu na dłuższe jazdy jednak podczas powrotu zakopane- warszawa wskaznik mmi pokazuje max także poprawa jest ale jaka dokładnie nie wiem jak zrobię ok 2-4tyśkm postaram sie juz powiedzieć coś więcej. No chyba ze ktoś bedzie chciał znać koszta i warsztat na własną odpowiedzialność wtedy zapraszam na priv :)

Opublikowano

no to powodzenia i zero brania oleju! 
zrób tak jak piszesz:

przejeździj chociaż 1tys km i jak będzie git to śmiało polecaj warsztat! 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...