nebraska11 Opublikowano 10 Września 2008 Opublikowano 10 Września 2008 witam mam taki problem a mianowicie po odpaleniu pojawia mi sie taki lekki delikatny biały dymek,czasami go nawet dobrze nie widać,trzeba spojrzec prosto w rure.występuje zarówno po odpaleniu jak i po osiągnięciu przez silnik 90C ale zawsze na niskich obrotach i co ciekawe(mam tiptronika) jak wezme na "P" lub "N" jest jakby mniejszy a jak na "D" lub "R" zwiększa się.podczas wolnej jazdy jeszcze go widać ale jak sie przyspieszy zanika(albo tak mi sie wydaje tylko bo szybciej jade).najbardziej widoczny jest jak stoje na skrzyżowaniu w światłach samochodu za mną. Wiem że może być to odma albo w turbo przepuszcza uszczelnienie z tym że:w lutym(7tyś km temu) wymieniałem odme(zakupioną w ASO) i regenerowałem turbo(bo wtedy walił mi całkiem na biało jak parowóz).boje sie że problem z odmą pomału powraca,a słyszałem że wymienia się ją "raz na żywotność samochodu". CZY JEST MOżLIWOść żEBY ODMA SIE ZNóW TAK SZYBKO ZAPCHAłA? dodam ze innych objawów uszkodzonej turbiny nie ma,ładnie sie zbiera szczególnie po wymianie przepływomierza na nowy,auto odpala na dotyk,wszystko ok.tylko ten biały dymek.MIAł KTOś MOZE PODOBNY PRZYPADEK (może bym sie tym dymkiem nie przejmował żeby nie wczesniejsza wymiana odmy i konsekwencje jej zapchania,chciałbym tego uniknąć)[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2008, 14:07_________________________________________________czy można ewentualnie tą odmę przedziurawić żeby sie więcej nie zapychała,bo jak mam wymieniać co 7tyś to bez sensu.jakie mogą być przyczyny zatykania się tej odmy tak szybko.olej mam castrol magnatec 10W40.może go zmienić na jakiś inny?
adadur Opublikowano 10 Września 2008 Opublikowano 10 Września 2008 niebieski dymek świadczy o "spalaniu" oleju
rav Opublikowano 10 Września 2008 Opublikowano 10 Września 2008 Kontroluj poziom oleju. Gdyż jak adadur napisał Twoje auto spala olej.
nebraska11 Opublikowano 11 Września 2008 Autor Opublikowano 11 Września 2008 czy można jakoś dokładniej stwierdzić czy jest to spalanie oleju z nieszczelnej turbiny,czy palenie oleju z nieszczelnych komór spalania(układu tłok -cylinder)?w tym drugim przypadku miałbym chyba problem z rozruchem,mocą i chyba kopciłby w każdym przedziale obrotów?[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2008, 10:45_________________________________________________a co do oleju to kontroluje i na bagnecie stan jest cały czas taki sam! nie widac gołym okiem ubytku!
Brodaa Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 Zdejmnij rure z turbiny która leci do IC i sprawdz paluszkami wirnik turbawki czy niema luzów. jeśli tak jets to odrazu wylej olej z ic i przemyj.
nebraska11 Opublikowano 20 Września 2008 Autor Opublikowano 20 Września 2008 odma zmieniona białego dymku nie ma,turbina była zakoksowana. ma ktoś może jakies doświadczenia z zatykająca sie odmą w dość krótkim czasie??(10tyś km po ostatniej wymianie).co może być przyczyną tego zatykania,czy da sie to jakoś przewidzieć,naprawić usunąć???
GILI Opublikowano 20 Września 2008 Opublikowano 20 Września 2008 Przy wymianie odmy czyściłeś kolektory?Silnik mógł być zasyfiony już dosyć mocno...Jaki olej masz w silniku?
nebraska11 Opublikowano 21 Września 2008 Autor Opublikowano 21 Września 2008 olej w silniku to castrol magnatec 10W40. kolektorów nie czyściłem.wydmuchają sie same czy trzeba rozbierac i czyścic? po wyczyszczeniu turbo,wymianie odmy i z nową przepływką samochód RAKIETA!!!
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 twoje logi przenioslem do odpowiedniego dzialu http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_dymienie_przez_niskie_cisnienie_czy_koncowki-t45911.0.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się