Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy na biegu wstecznym automat/tiptronic b5 2.4V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze skrzynią mianowicie chodzi o to że na płaskiej nawierzchni auto normalnie jedzie lecz gdy jest już delikatnie pod górkę czy pod mały krawężnik nie ma siły podjechać :kwasny: silnik wkręca się na obroty lecz stoi w miejscu lub nawet się stacza podczas próby ruszenia na wstecznym pod górę. Ktoś miał już taki problem?? a może ktoś wie po prostu ocb??

Opublikowano

kiedy olej wymieniales ostatnio?

Opublikowano

pierwsza wazna sprawa jesli chodzi o automat, wymiana oleju - nie wiadomo ile poprzedni wlasciciel przejezdzil bez wymiany... olej to podstawa bo inaczej raz ze bedzie sie sie slizgaz sprzeglo a dwa rozwali ci po prostu skrzynie

Opublikowano

czy brak wymiany oleju może mieć bezpośredni wpływ na to że auto nie jedzie na wstecznym?? jaki jest przybliżony koszt wymiany oleju w skrzyni w moim samochodzie??

Opublikowano

zalezy jaki olej, wymiana pewnie ze stowe, filtr tez jaksi tam idzie chyba, litr dobrego oleju to pewnie z 60zł a może wchodzić i spokojnie ponad 5l oleju, ale pewnie wiecej, niech napisz ktos kto wymieniał u siebie bo ja mam manuala, tak czy inaczej olej wymien bo czy to od tego czy nei skrzynia ci szaleje, to powinienes go wymienic, potem w razie co mozesz go zawsze spuscic i nalac ponownie w razie jakby sie okazalo ze skrzynia do rozbiorki czy cos

Opublikowano

jaki olej polecacie i filtr?? gdzieś przeczytałem ł że tu winny może być koszyk biegu wstecznego że jest na wykończeniu. jest coś takiego czy źle zrozumiałem?

Opublikowano

Te skrzynie występowały też w BMW i tam właśnie występował ten problem z koszem , koszykiem sprzęgła biegu wstecznego - problemem była zbyt cienka ścianka metalowa i pękały - wtedy nie miałbyś w ogóle wstecznego i jakieś zgrzyty w skrzyni.

W Audi/VW raczej się to nie zdarzało , można podejrzewać że jest problem ze sterowaniem hydraulicznym skrzyni - możliwe że zużyły się już zawory które odpowiadają za utrzymanie ciśnienia , lub sam zawór odpowiadający za bieg wsteczny ( jest jeden który jest tylko używany przy włączeniu biegu wstecznego ten od sprzęgła B , skoro skrzynia jeździ w przód dobrze to reszta wydaje się ok) Polecam lekturę: http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CCsQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.audi-forums.com%2Fattachments%2Fnew-member-area-introduction%2F5489d1226135409-car-draging-badly-851903_01v-auto-trans-ssp.pdf&ei=4efVU9WLNomI4gT8joCgDw&usg=AFQjCNEExQsSEMzj9uYpus1qrBGNLTurKw&sig2=pyXibJNqtdnMNExONcoDZA&bvm=bv.71778758,d.bGE&cad=rja

Czy problem występuje na zimnej czy ciepłej skrzyni?

Co do oleju i wymiany: http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-skrzynia-biegow-12/skrzynia-tiptronic-zf5hp19fl-fla-wymiana-oleju-potrzebne-czesci-przydatne-linki-307010/

Opublikowano

Czy na ciepło czy na zimno problem jest ten sam. Nic nie zgrzyta do przodu jedzie normalnie płynnie zmienia biegi nie szarpi

Opublikowano

Jak pisałem wyżej stawiałbym na sterowanie ale w końcu może się coś bardziej uszkodzić , wybrałbym się do jakiegoś fachowca od skrzyń - nie jestem mechanikiem , sam miałem 2 automaty a ojciec od 94 roku tylko jeździ tylko takimi więc starałem się poznać dokładnie budowę skrzyni

Dwa linki z googla na ten temat 10 sekund szukania:

- VWVortex.com - Diagnosing 01V Reverse Gear Issue for 2000 Passat 1.8T

- Transmissions slipping in BMW, Audi and VW | Search Autoparts

Opublikowano

Poleci ktoś dobrego wachoca z warszawy od skrzyni? I czy olej a raczej brak jego wymiany może skutkować takimi objawami?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...