peter124 Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 Witam, od jakiegos czasu borykam sie z zapalajaca kontrolka check engine. Na poczatku kontrolka zapalala sie bez zadnych zauwazalnych objawow i po jakims czasie gasla i tak w kolko. Wizyta w warsztacie i podpiecie do kompa pokazalo blad spalania na 1 cylindrze(ktory po podpieciu kolejnym razem(po wszystkich naprawach ktore zaraz opisze) juz sie nie pojawil). Zamienilismy wtedy cewki i swiece na tym 1 cylindrze ale dalej bylo to samo(kontrolka sie zapalala i gasla po jakims czasie). Po wizycie w kolejnym warsztacie(po miesiacu) zostal uszczelniony wydech(elastyczny lacznik) i zalozony nowy katalizator dobrej firmy(JMJ-700zł), sprawdzone zostalo ladowanie, wszystko w normie(13,77V bez obciazenia i 13,45 z klima i radiem), wymieniony olej 5W-30 Castrol i wszystkie filrty na nowe. Auto jezdzi super bez zadnych oznak nieprawidlowosci a check engine swieci sie juz non stop od kilku tys km i nie gasnie. Podpiecie pod komputer wykazalo czujnik spalania stukowego(tak powiedzial mechanik), niestety nie wiem o co mu chodzilo(czy ze do wymiany czy pokazuje bledy). Co zrobilibyscie na moim miejscu? Nowy czujnik oryginal niecale 200zl. A moze zaczac od wymiany swiec? Mechanik mowil ze swiece sa dobre i jeszcze oryginalne i dobrze wygladaja ale wydaje mi sie ze na tej podstawie nie mozna tego stwierdzic. Prosze o jakies porady bo nie za bardzo wiem od czego zaczac a nie chcialbym ponosic niepotrzebnych kosztow. Dodam ze mieszkam za granica i stad moje pytanie, normalnie w Polsce pojechalbym do W/W mechanikow a tu wiadomo kosztuje i nie chce wydawac pieniedzy na ich ekperymenty:) wszelkie podpowiedzi mile widziane:) Nie wiem czy to wazne ale silnik nie ma przejechane pol miliona km i nie bierze nadmiernie oleju, byl wymieniany na nowy 4 lata temu w audi i ma przejechane 120tys km. Pozdrawiam Piotrek
jacek70 Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 Sprawdź błędy bo skoro czek świeci to na pewno są.
krzysiekml Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 mile widziane np.nr-y błędów bo bez tego to możesz narobić sobie wtedy wydatków mogą być świece,cewka jak i sam wtryskiwacz,instalacja cewek i wtrysków i h.. wie co jeszcze a co do świecącego szreka to od nie sprawnego katalizatora po resztę osprzętu,tak czy inaczej bez Vag-a nie podchodz.
Marcin-Wojciech Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 Witam u mnie w Audi też świecił ,po wykasowaniu błędów kompem problem znikał i znów się pojawiał, ale jazda była w miarę ok. Po jakimś czasie samochód na gazie stawał się coraz słabszy, poźniej zaczynał szarpać i nie dało się nim jeździć a check już nie świecił ciągle tylko migał pulsacyjnie. Na początku pomyślałem ,że pewnie to wina źle ustawionego gazu lub coś innego szwankuje w układzie. W moim przypadku pomogła wymiana sondy i wymiana cewki. Teraz jazda to sama przyjemność (jest moc) .
peter124 Opublikowano 24 Lipca 2014 Autor Opublikowano 24 Lipca 2014 Rozumiem, faktycznie nie pomyslalem jeszcze o sondzie lambda ale ostatni blad mial zwiazek z czujnikiem spalania stukowego i po wykasowaniu wlasciwie po kilku km jazdy znowu sie pojawil juz na stale. Jezeli chodzi o mechanika to i za pierwszym i za drugim razem to byl polak. W takim razie nie mam wyboru i pojade na sprawdzenie bledow i zapisze wszystkie kody. Wczesniej mialem a6 c5 1,8t AEB i zero problemow przez 2 lata(pomomo ze byl po chipie) dlatego znowu kupilem 1,8t ale ten nowy AVJ juz przegina:)
radko123 Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 Podjedź do warsztatu niech podepną pod komputer spisz wszystkie błędy i wrzuć na forum i na pewno wtedy ktoś pomoże.
krzysiekml Opublikowano 24 Lipca 2014 Opublikowano 24 Lipca 2014 nie narzekaj na AVJ ponad trzy lata takiego rezam bezawaryjnie wrzuć skan z vag-a i coś się zaradzi
peter124 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Witam ponownie, wczoraj wymienilem dla pewnośći świece na nowe NGK, skasowalem bledy(byly dwa P0420-skutecznosc katalizatora ponizej wartosci banku 1) i drugi blad to czujnik spalania stukowego ktory pojawial sie juz wczesniej. Po skasowaniu i przejechaniu ok 100km pojawil sie check engine i tylko ten blad o katalizatorze. Prosze o pomoc. Mam urzadzenie FOXWELL NT500 wiec w razie czego moge posprawdzac wiecej parametrow.
peter124 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Ale kat. jest nowy i check engine dalej sie zapala....
Łukasz13 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Jak nie masz mechanika ktory to ogarnie to kup kkl i sam ogarnij to sprawdz dokladnie jaki to blad od czujnika, zrobisz logi itd. Po drugie te zamienniki kata wcale nie musza sie sprawdzac i bedzie dalej blad.
Łukasz13 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Potoczna nazwa interfejsu do programu vag.
peter124 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Wczoraj kupilem Foxwell NT500 i jeszcze za bardzo nie kumam jeszcze jak tym diagnozowac, wczoraj sprawdzilem bledy i byly wlasnie od kata i czunika spalania stukowego i je skasowalem. Po 100km wyskoczyl znowu ten od kata. Co moge jeszcze zrobic tym urzadzeniem? PS na autach troche sie znam ale takie urzadzenie mam pierwszy raz w reku wiec wybaczcie byc moze glupie pytania to z niewiedzy:)
andy2208 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Witam. Chciałby się dowiedzieć czy i ewentualnie jak temat został rozwiązany. Mam ten sam problem od około tygodnia, nie miałem jeszcze możliwości podpięcia VAGa, ale zrobię to przy najbliższej okazji. A4 B6 1.8t AVJ.Zaczęło się od przerywania, dławienia przy gwałtownym dodaniu gazu. Podczas normalnej "cywilnej" jazdy bez szaleństw nie wykazuje żadnych złych objawów. Przyspieszał normalnie do ok 3,5k obr, a później się dławił. W tym momencie mrugała kontrolka check engine.Pomyślałem, że to kwestia gorszej jakości paliwa jakie ostatnio zatankowałem więc wyjeździłem do rezerwy i zatankowałem na pewnej stacji paliw, ale problem pozostał.Przepędziłem samochód z 3 razy do czerwonego pola (nadal się dławił) i od tego czasu check świeci już cały czas.Czy może to być wina zabrudzonego filtra paliwa? Błędy pojadę jutro sczytać, ale już dzisiaj nie daje mi to spokoju dlatego piszę tutaj.P.S. Nie mam pierwszego kata, jest zamontowany downpipe z wyłączeniem pierwszej sondy + chip u Rogala na 190. Wcześniej po tym zabiegu, przez 50k km, nie było żadnych problemów.Proszę o szybka pomoc. Pozdrawiam, Andrzej.
peter124 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2015 (edytowane) Problem jeszcze nie został rozwiązany ale chyba mam pomysł co jest nie tak:) w każdym razie swiece mam nowe, cewki mam nowe i dalej jest to samo:) Z błędów to pierwsze dwa które są do dziś: 1. Skuteczność katalizatora poniżej wartości Banku 1 P0420 2. Czyjnik spalania stukowego 1(G61) Zbyt wysoka wartość sygnału: P0328 - Statyczne - zbyt mała wartość rezystancji Dodam iż auto było na analizatorze spalin i jest idealnie, jak również jeździłem z mechanikiem z komputerem i sprawdzaliśmy pomiary na bierząco i również idealnie:)))) Przypadek dość męczący(pomimo, że auto jeździ super) ale ostatnio doszedł nowy trzeci błąd: 3. System wtrysku powietrza obwodu wtórnego nieprawidłowy strumień: P0411 dodam również, że przy starcie na zimnym zaczęła się załączać strasznie głośno ta pompka od przewietrzania katalizatora i to jest właśnie mój typ na te wszystkie błędy. Myślę, że ta pompka siadała już dawno i stąd błąd o niewydajności katalizatora. Zmienię ją wkrótce to się okaże, wiem też, że należałoby również wymienić ten zawór przy ścianie grodziowej. Wszelkie uwagi miłe widziane:) Edytowane 23 Kwietnia 2015 przez peter124
reid Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Również miałem przez chwilę taki nowy katalizator i wyleciał tak szybko jak został zamontowany ponieważ sypał takim samym błędem. Zmiana na używany oryginalny rozwiązała problem.
rafaaaal Opublikowano 5 Maja 2015 Opublikowano 5 Maja 2015 mój AVJ śmiga już z tym błędem bardzo długo (z pół roku), czasem gasł, czasem sie zapalał. Po podpięciu pod komputer, błędów nie ma, a kontrolka odrazu gaśnie. Teraz sie zapaliła na stałe, w przyszłym tygodniu bede robił wiekszy przegląd to sie tym zajmę i opisze jak usunę ustęrkę. Jednak mój AVJ jeżdzi normalnie, nie ma żadnych objawów.
zh0ra Opublikowano 26 Czerwca 2015 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Witam! Mam problem. Silnik 1.8T BFB. Miałem pęknięty kolektor i jak się okazało pękniętą gorącą częsc turbiny. Sama turbina byla w stanie idealnym. Kupilem uszkodząną turbine po to żeby przełożyć jedynie gorącą część. Po zamontowaniu wszystkiego bylo super. Po przejechaniu 50km zapalila się "check engine". Kod błędu to za małe ciśnienie doładowania. Mam pytanie do Was czy możliwe że klapka odmy za szybko się otwiera??? Można to jakoś wyregulować? Może miał ktoś podobny problem. Dodam że dzisiaj po wykasowaniu blędów Check sie nie pali ale przejechałem na razie tylko 10km.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się