Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci na biało


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Chłopaki, ratujcie bo ja już nie mam pomysłów i siły do tego silnika.

Chłodnica oleju i spalin EGR wymieniona, teraz zrobione obejście na chłodnicy EGR - płynu ubywa nadal.

Kiedy rano odpalam samochód (z trudem) jest chmura siwo-białego dymu utrzymująca się przez 3-5km.

Później grama dymka nie puści, aż do kolejnego nawet 10min. postoju.

Węże miękkie, płyn czyściutki, brak CO w układzie...

Mikropęknięcia głowicy ? Czy jest jeszcze inne gówno przez które może ubywać płynu ?

Na twoim miejscu po nocce, na zimnym silniku zwalił bym albo chociaż mocno poluzował kolektory ssący i dolotowy i poszukał śladów płynu chłodzącego :naughty:

Widziałem już u nas na forum kiedyś zdjęcie, jak chłodziwo sobie ładnie wypływało z kanału zaworowego głowicy 16V :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

skoro wymienił chłodniczkę i do tego zrobił obejscie i płyn nadal znika, do tego test na CO2 nie zakapuje nic to zrzucenie koletora ssącego nie ma sensu - tu już samo za siebie mówi że głowice trzeba zrzucić i zweryfikować.

Opublikowano

Kolega się nie może zdecydować, a jak zobaczy tam płyn chłodzący to będzie miał jasność sytuacji :kox::P:decayed:

Opublikowano (edytowane)

Tak zrobię, tyle że dopiero za 2 tygodnie... :-(

Na razie kiedy luzuję korek po długiej jeździe w ogóle nie kopci.

Wczoraj stałem prawie godzinę na włączonym silniku (diagnostyka VCDS) nagrzał się do 90*C, korka nie odkręcałem i dzisiaj rano o dziwo pięknie odpalił i ani grama spalin.

Martwi mnie tylko korekta wtrysków, na 1-2-3 jest nie więcej niż - 0.12 lub -0.15 a na 4tym skacze aż do +0.70 czy to może wskazywać na ubytek kompresji w 4 garnku ?

Edytowane przez ChilliPalmer
Opublikowano

Przy +0,7 na czwartym jeszcze tragedii nie ma, przyczyną mogą też być uszczelniacze pompek, albo nieszczelność stożka w gnieździe pompki w głowicy :hi:

Opublikowano

Oki, no dobra to zamówię do kompletu nowe uszczelki pod pompki. Dzięki Piotr ! :-)

Opublikowano

Kolega się nie może zdecydować, a jak zobaczy tam płyn chłodzący to będzie miał jasność sytuacji :kox::P:decayed:[/quote

Jasność sytuacji to bedzie po okazaniu się przyczyny-czy oby tylko uszcz.pod gł. czy głow.trafiona.

Co do korekcji też mam u siebie taką korekcje z tym ze na chyba 2gim cyl.różnica taka jest bo ecu tak wysterowuje aby u3mać równomierność pracy silnika.a nie ze już uszczelki,stożek styku z głowicą coś nie tak...-nie w 16tce gdzie ppd 2iema srubami jest przytwierdzony w czapie...

Opublikowano (edytowane)

Grzesiu, nie tek dawno czytałem gdzieś Twojego posta w którymś z tematów, w którym kategorycznie doradzałeś komuś wymianę śrub mocujących PD-ki w 16V :decayed:

Mógł byś przypomnieć dla czego bo mam lekką sklerozę ? :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

no taak...ale tam był problem po remoncie silnika... a u Chilliego... ubywana płynu i kopcenie po uruchomieniu silnika- jak odkreci korek i spusci na noc ciśnienie to pali ładnie i nie kopci - bo płyn nie zalewa cylindra a tak jak jest w cylindrze woda to nie dziwne ze pali jakby chciał a nie mógł - troszke nie bezpieczne bo moze ci korby pokrzywic na tym cylindrze gdzie woda lezy - chcesz dowiedziec sie który to gar - nie spuszczej cisnienia niech ten płyn sie dostanie do cylindra - po nocy odkrec swiece żarowe wszystkie i potem niech ktos zakreci rozrusznikiem i patrz z której dziury wyleci duza ilosc cieczy.

Opublikowano

Problem uszczelniaczy pompek podałem w kontekście dość wysokiej korekcji na plus (0,7) a nie ubywania chłodziwa i kopcenia :decayed:

Powiedz mi jaką masz gwarancję że te dwie śruby mocujące PD-ka trzymają go odpowiednio stabilnie ?

Może tam już ktoś wkładał swoje łapki, wyjmował pompki a śrubek nie wymienił, wtedy też będziesz taki pewien że spaliny z cylindra nie dostają się do szyny paliwowej pompowtrysku ? :hi:

Opublikowano

akurat tej opcji ze ktoś mógł tam byc -nie wziąłem pod uwagę... choc np u mnie z koleji mam taką korekcje na 2gim cyl. motor jak u siebie robiłem to wszystko na nowe sruby poszło.

jak czapke bedzie składał na nowych śrubach to sie po naprawie okaze czy sie cos zmieniło...

Opublikowano

Na razie zbieram kasę jeszcze ze 2-3tyg muszę się przemęczyć. Głowicę pospawam sobie sam (jeśli to ona jest przyczyną). Pozostaną nowe śruby głowicy, wałek i śruby od PPDków, chyba że uda się je "ocalić".

Opublikowano

śruby od PPD zmien koniecznie , co do śrub wałków to powinno sie tez je wynienic ... ja zmieniłem u siebie bo szykowałem sie do czyszczenia PPD za nim akcja powstała lecz przeraziłe mnie cena za 2 oringi na 1 szt ppd 200zł i darowałem sobie. a tak staram sie wymieniac u ludzi. jesli ktos sie upiera ze nie chce - to mówie ze nie daje gwarancji na robote ani nie ponosze odpowiedzialności jesli sie cos wydaz z danym elementem.

Opublikowano

Witam opowiem wam swoja historie mam audi a4 2005rok 2.0 140km silnik bpw v8 jadac po miescie pojawil sie bialy dym i brak wody w ukladzie dolalem wody i pojechalem do kolegi mechanika i zwalilismy glowice glowica do sprawdzenia pojechala i ok zostala zregenerowana 800zl potem montaz na nowych srubach i uszczelkach i swiecach zarowych potem nowy termostad i pompa wody, uzywana chlodnica egr i nowa turbina juz mam dosc wydatkow, wszystko zamontowane silnik dziala minal miesiac czasu przjechalem 1500km i znowu to samo cisnienie rozsadzilo chlodnice egr ominolem ja zrobilem na krotko zrobilem test na co2 i sa spaliny w ukladzi, weze sa twarde podczas jazdy idzie cisnieni w uklad i para z wydechu czy to mozliwe ze znowu glowica kolega mechanik mowi ze to blok pekniety moze byc czy ktos mial taki sam przypadek napiszcie mi sms to zadzwonie 609028747 pozdrawiam

Opublikowano

Witajcie,

Mam podobny przypadek co jeden z kolegów ale nie było odpowiedzi na ten post.

Problem jest taki że samochód najczęściej na światłach, na krótkim postoju zaczyna dymić na biało (2,0 TDI BPW 140KM).

Nie ma problemu z paleniem, na zimnym nic takiego się nie dzieje, po odpaleniu żadnych dymków. Nie jest to zapach spalonego oleju.

Płynu chłodniczego nie ubywa, Pompki na grupach 13,18 i 23 są dobre. EGR działa, auto nagrzewa się do 90stopni, ciśnienia w układzie nie ma.

DPF jest i dzieje się to nie zależnie od stopnia zapchania. Turbo suche, gniazda pompek sprawdzone.

Brakuje mi pomysłów co może być. Przerabiał ktoś taki przypadek?

Opublikowano

wtryski do sprawdzenia

Opublikowano

Witajcie,

Mam podobny przypadek co jeden z kolegów ale nie było odpowiedzi na ten post.

Problem jest taki że samochód najczęściej na światłach, na krótkim postoju zaczyna dymić na biało (2,0 TDI BPW 140KM).

Nie ma problemu z paleniem, na zimnym nic takiego się nie dzieje, po odpaleniu żadnych dymków. Nie jest to zapach spalonego oleju.

Płynu chłodniczego nie ubywa, Pompki na grupach 13,18 i 23 są dobre. EGR działa, auto nagrzewa się do 90stopni, ciśnienia w układzie nie ma.

DPF jest i dzieje się to nie zależnie od stopnia zapchania. Turbo suche, gniazda pompek sprawdzone.

Brakuje mi pomysłów co może być. Przerabiał ktoś taki przypadek?

Znana przyczyna objawów?

Opublikowano

witam wszsytkich, mam podobny problem jak kol ZARADNY silnik 2.0 BPW zaczyna mi kopcic po przekroczeniu 50 stopni ,tak na siwo bialo ale smierdzi bardzo palonym olejem, tyle ze moj bierze duzo oleju , glowica po remoncie szczelna , pompki byly sprawdzane w profesjonalnym punckie serwisowym, zadnych plynow nie ubywa obrucz oleju , spala tak srednio 3 litry oleju na 1000tys km dpf ma zapelniony popiolem w 85g , mam go 2 lata a dopiero raz zobaczylem kontrolke od wyplanania DPFa na polpicie i to zaraz po awarji (wymianie peknietej rury interculera),auto po starcie zaczyna kopcic nie na zimnym ale lekko rozgrzanym w lusterku widac nawet duzo dymu potem ustaje i dopiero jak sie zaytrzymam np na swiatlach albo w korku zaczyna znowu kopcic, nie opuszczam nawet szyby latem boi caly czas czuje smrod oleju . egr wyczyszcony ale kicha nieraz i szarpie jak lekko jade musze mu dawac w gaz ostro , wtedy przestaje szarpac, , turbo wymienione , czy moze tak byc jak sa mocno zuzyte pierscienie tlokowe??? odma sprawdzona jest drozna , auto pali bez problemow niewiem juz co robic , nawet myslalem o wymianie silnika bo mnie irytuje to dymienie, mialem a4b5 1,9 tdi AJM zlote auto 6lat i zero problemow, moze ktos mial takie objawy???


gniaz pompek nie sprawdzalem .

Opublikowano

Co do mojego przypadku to niemożliwe żeby raz wtryski lały a raz nie. Bo to kopcenie jest zawsze. Z tego co sie zorientowałem to jest wtedy wypalanie DPF.

Aktualnie sprawdzam zależność paliwa jakie leje od tego jak często dymi. Sprawdzilem jeszcze soft i jest ok.

W tych autach do wypalanie DPF wystarczy już 1000 obrotów więc tego wypalania nie czuć w czasie jazdy. Czasem wypala przy 40% a czasem przy 20% zapchania.

Opublikowano

u mnie dzis chyba wypalal w korku bo dymil na szaro i smrod jakby sie plastik jaks zapalil , moze tez mi sie czesto wypala bo dodam ze prawie kazdego ranka jak sie troche rozgrzeje bo mam duzo zapchany popiolem a u mnie wypala sadze automatycznie po osiagniecu 40 procent zapchania , mam zamiaz go usunac, a olej mi bierze bo czuc spalony olej jak tylko szybe uchyle.


w piatek zdjolem rure z intercolera zaraz przed klapa gaszaca , syn trzymal przez minute na 2 tys obrotow i olej lekko lecial z tej rury niewiem czy to normalne czy w takiej ilosci turbana moze puszczac olej czy dzwonic po nowa bo mam jeszcze do czerwaca na gwarancji.czy powinna byc ta rura calkiem sucha??

przylozylem szmate na chwile to normalnie cala byla w kropkach oleju .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...