Puzon Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Jak w temacie, rozglądam się za jakimś liftem w 1.9tdi z automatem, widzę, że występują na pewno 2 rodzaje skrzyń tzn. tiptronic z możliwością przełączania biegów oraz druga skrzynia bez tipronica. Ktoś może przybliżyć mniej więcej te dwie skrzynie, którą lepiej brać, jak się zachowują, czym się różnią jak z awaryjnością ?
majkel_majki Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 Tiptronic ma 5 przełożeń, druga skrzynia 4 przełożenia. Awaryjność podobna. Ewentualne usterki wynikają z dużych przebiegów-zużyty konwerter lub zaniedbań serwisowych czy złej eksploatacji-uszkodzone sterowanie, uszkodzenia mechaniczne. Podstawa przy tej skrzyni to regularna wymiana oleju i filtra co 40-60 tys. km. Jeżeli jest z czego wybierać to lepiej 5-biegowy tiptronik, ja bym się kierował jednak bardziej ogólnym stanem samochodu niż typem przekładni.
Banan Opublikowano 28 Lipca 2014 Opublikowano 28 Lipca 2014 W A4 B5 występują dwa rodzaje skrzyń automatycznych: - 4 biegowa skrzynia AG4 konstrukcji VW oznaczona w katalogach i ulotkach serwisowych jako 01N - łatwo ją poznać bo nie występowała w niej możliwość ręcznej zmiany biegu , silniki z jakimi była montowana to diesle 1.9TDI na pompie wtryskowej , oraz benzynowe 1.6 i wolnossące 1.8 - 5 biegowa skrzynia 5HP19FL/FLA ( FL - napęd przedni , FLA - quattro ) produkcji ZF - oznaczenie 01V - montowana z silnikami V6 , 1.8T , i 1.9TDI AJM , i 2.5TDI
Puzon Opublikowano 28 Lipca 2014 Autor Opublikowano 28 Lipca 2014 Dzięki panowie, już jest jakiś podgląd na ten temat, wiadomo, że stan auta ważniejszy od rodzaju skrzyni, jednak myślałem, że są jakieś mega wielkie różnice np w awaryjności
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się