Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 Adr Nierówna Praca I Wypadanie Zapłonu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jeśli dolot będzie nieszczelny przepływomierz będzie przekłamywał wartości. Jeśli słyszysz syczenie może być gdzieś nieszczelność, przepatrz cały dolot (kolektor, odma itp) pod względem szczelności. Sprawny przepływomierz przy ok 5-6k RPM powinien pokazać w naszych piecach ok 100g/s, oczywiście w czasie jazdy, pod obciążeniem. Jeśli wartości są niższe może to świadczyć o dziurze w dolocie lub padniętym przepływomierzu. 
Co do przekaźnika to przy odpalaniu przysłuchaj się czy pompka będzie działać po przekręceniu zapłonu i obserwuj czy nie pokaże się błąd. Możesz też spróbować go podmienić bo już sam błąd pokazuje że była przerwa albo zwarcie do masy. Jest to błąd sporadyczny jak wszystkie inne więc obserwuj czy któryś nie wróci.

Edytowane przez Przemek.1997
Opublikowano

Co do pompki paliwa to Ci powiem na moim przykładzie. Jak kupiłem auto to nie miałem zrobionej pompki paliwa po zapłonie, nie dawno to odkryłem i oddałem auto do elektryka aby mi zrobił pompkę paliwa po zapłonie. Auto odpala na dotyk ale błąd mam cały czas od przekaźnika pompy bo jak przerabiał mi to, to musiał wziąć swoją masę i jakoś inaczej podłączyć dlatego u mnie błąd się świeci, jeżeli Ci auto dobrze odpala na zimnym silniku to sobie nawet głowy nie zawracaj.

Co do Twojego przypadku to do zrobienia w pierwszej kolejności dolot, jeżeli to będzie nieszczelne to wymiana przepływomierza czy innych rzeczy będzie bez sensu.

Opublikowano

Też z tym walczyłem, a przeszło w maju bo zrobiło się cieplej ;) też te wszystkie rzeczy męczyłem które wszyscy piszą, przepustnica, przepływka, czujniki temperatury, świece, przewody. Masz gdzieś lewe powietrze, na 100% i nie szukaj innych przyczyn. U mnie była nieszczelność gumach na kolektorze i odma pęknięta. Zrobiłem to i samochód śmiga jak nowy

Opublikowano

Ja chyba jeszcze muszę zajrzeć do odmy bo wszystko mam zrobione a do odmy już 3 lata nie patrzyłem a być może ona coś delikatnie puszcza bo mi na benzynie falują obroty.

Opublikowano

Witam.

Znalazł już ktoś odpowiedź na wypadanie zapłonu w 1.8??

W moim przypadku wymienione wszystkie przewody podciśnienia, odpowietrzenie skrzyni korbowej, nowe przewody BERU, fajki BOSCH, wyczyszczona przepustnica, zawór N80, sprawdzone ciśnienie w cylindrach, wszystko ok.

Kupiłem nawet nową cewkę zapłonową MEYLE, ponieważ oryginał BOSCH'a był popękany i dawał słabe napięcie na 3 cyl. 

Niestety to nic nie pomogło. W aucie czuć charakterystyczne wibracje na przednich siedzeniach i strzela z tłumika.

Zauważyłem jeszcze, że auto, dajmy na to przez trzy tygodnie chodzi "chu.jowo", wypada zapłon. A przez tydzień chodzi bez zastrzeżeń, nie strzela z tłumika i nie ma wibracji. Po prostu zależy jaki ma humor.

Kupiłem tez nowy akumulator BOSCH S5 bo myślałem, że powodem wypadania zapłonu może być mały prąd rozruchowy na początku i stąd ten cały problem, ale to też nie to.

Ogólnie nie mam już siły i pomysłu.... zostaje tylko przepływomierz, sonda lambda i przepustnica bo poza tymi elementami wymieniłem wszystko w silniku. Błędów w pojeździe brak.

Myślałem nawet przez chwilę żeby oddać go do Pana Krzysztofa Woronieckiego z programu "Będzie Pan zadowolony", bo widzę że prowadzi swój warsztat w Warszawie na Wale międzyszyńskim :decayed:

Auta nie sprzedam bo mam je od ponad 8 lat i jest to moje pierwsze auto i mam do niego sentyment :D

Opublikowano

To masz wypadanie zapłonu czy wibracje ? To jest różnica..

Jak w czasie jazdy przy dodawaniu gazu masz szarpnięcie to masz wypadanie zapłonu.

Jeżeli na wolnych obrotach czuć wibracje to nie jest to wypadanie zapłonu.

Wibracje mogą być spowodowane, zużyte poduszki silnika, skrzyni biegów - jak chcesz sprawdzić to auto na podnośnik i na włączonym silniku sprawdzaj. Będzie widać, która poduszka wibruje. Wieszaki całego tłumika do sprawdzenia.

Opublikowano

Co do poduszek to i tak zamierzałem wymienić ponieważ w aucie pewnie jeszcze fabryczne siedzą.

Na filmiku słuchać strzały i nie równą pracę z tłumika, więc obstawiam że jest to wypadający zapłon...20180322_173627_001.mp4

 

 

Opublikowano

To skoro masz wypadający zapłon to iskra musi przeskakiwać, albo kable mają przebicia albo cewka, odpal auto jak będzie ciemno i patrz czy widzisz na kablach błyskawice.

Opublikowano (edytowane)

Spróbuj taki patent na wypadanie zapłonu, odłącz aku, odłącz cewkę zapłonową z kabli elektrycznych, te wysokiego napięcia zostaw ,  podłąćz aku i pokręć rozrusznikiem chwile. Potem podłącz cewke i zobacz efekt. Mi w adr pomoglo na dziwaczenie zapłonu, szarpniecia itp.  Patent z forum i działa. Na falujące obroty, zły skład mieszanki, parujący i głośny wydech w lato  u mnie pomogła wymiana czujnika temp 2 pin- niebieski który podaje sygnał do kompa i na jego podstawie komputer steruje przepustnicą i składem mieszanki (vag nie pokazywał żadnych błędów ). Czujnik 4 pin podaje sygnał na wskażniki. Poza tym czysta przepustnica, szczelny układ podciśnienia , zasilania paliwem i silnik pracuje wzorowo. 

Jeśli silnik rozgrzany gaśnie a po ostygnięciu odpala to może być czujnik położenia wału. Kolega w adr to przerabiał. Tyle z moich doświadczeń jako władcy pierścieni.

Posiadam przepływomierz i cewke w zapasie, gdyby ktoś chciał rozwiać wątpliwości mogę udostepnić na miejscu. Zgierz .

pozdro

Edytowane przez Beju
Opublikowano

@Beju, nie spali cewki jak będziesz kręcił ?

Gdzie w ADR masz osobny czujnik temperatury na dwa piny ? Ja mam tylko na 4.

Opublikowano

Mi nie spaliło cewki i pomogło na szarpanie z powodu zapłonu.  Ten pomysł opisywał ktoś na forum a temu komuś z kolei podpowiedział mechanik.  Gdy cewka jest odłączona od prądu i podłączona do świec to się nie spali

Czujniki mam 2 obok siebie z tyłu silnika pod rurą która idzie od filtra powietrza do przepustnicy.

Opublikowano

A czyli Ty masz dwa osobne czujniki a ja mam jeden na 4 piny.

Opublikowano

@Beju możesz mi na zdjęciu pokazać co dokładnie od cewki odpiąć a co zostawić podłączone ??

Opublikowano

Kolego @k232, mam 2 czujniki jeden 4 piny i drugi 2 piny, łącznie 6 pinów ale wiem, że są modele z jednym czujnikiem 4 piny. Mogę podpowiedzieć na własnym doświadczeniu a mam wersje z dwoma czujnikami.

Co do cewki to odpinasz wtyczkę na taki metalowy zawias i obok tej wtyczki odpinasz kabelek przykręcony na śrubke, to wszystko nic więcej nie musisz odpinać. Jeśli masz wątpliwości to możesz zupełnie wymontować cewke z auta. W tym zabiegu chodzi o to by chwile zakręcić rozrusznikiem z odpiętą cewką.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.07.2018 o 19:48, Beju napisał:

Kolego @k232, mam 2 czujniki jeden 4 piny i drugi 2 piny, łącznie 6 pinów ale wiem, że są modele z jednym czujnikiem 4 piny. Mogę podpowiedzieć na własnym doświadczeniu a mam wersje z dwoma czujnikami.

Co do cewki to odpinasz wtyczkę na taki metalowy zawias i obok tej wtyczki odpinasz kabelek przykręcony na śrubke, to wszystko nic więcej nie musisz odpinać. Jeśli masz wątpliwości to możesz zupełnie wymontować cewke z auta. W tym zabiegu chodzi o to by chwile zakręcić rozrusznikiem z odpiętą cewką.

Też mam dwa czujniki i u mnie po wymianie 2 pinowego przestało byc czuc wibracje czasami cos lekko za nisko spadnie ale to juz pewnie wina cewki która jest od nowosci i przewodów takze polecam wymiane niebieskiego 2 pinowego czujnika wychodzi na to ze steruje on tez dawka na jałowym? @k232 po roku produkcjii podejrzewam ze masz adr-a z plastikowym kolektorem a w nim jest czujnik temperatury powietrza dolotowego moze on przekłamuje temperature ? Btw polecam wymiane poduch silnika na nowe calkiem inaczej sie jezdzi samochodem jak jest cały komplet nowy dodam tez ze pasuja z tdi jesli ktos ma jakies dostepne z silnika z małym przebiegiem

Edytowane przez Pawelz23
Opublikowano

Ja mam aluminiowy kolektor, fakt jest tam ten czujnik powietrza ale błędu na vcds nie pokazuje. Zmieniłem czujnik temperatury na zielony febi i na razie jest dobrze. Na autostradzie jak jechałem z nad morza to raz mi poszło za 90 stopni ale zaraz spadło i było git. ?

Opublikowano
W dniu 19.07.2018 o 19:48, Beju napisał:

W tym zabiegu chodzi o to by chwile zakręcić rozrusznikiem z odpiętą cewką.

Możesz odnaleźć gdzieś ten patent? Ciekawi mnie co on ma dawać i w jaki sposób.

Opublikowano

Dalej mi przekłamuje temperaturę, to jest jakiś j**any pech :D

 

Opublikowano

Panowie, 1.8 ADR 124 obroty falują jak zwariowane podchodzą do 1000rpm i spadają niemalże do zera i znow w górę, szczerze nie mam pojecia co powinienem najpierw sprawdzić, bez różnicy czy na lpg czy na benzynie, czy jest nagrzany czy nie, jak tylko odpalę to odrazu wariuje

dzieki za pomoc !

Opublikowano

Zacznij od diagnostyki vagiem. Na odpiętym przeplywomierzu tak samo?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...