Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nieszczęsny Adr :d Pomocy Co Zrobić :d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z moim kochanym AD-erkiem który lubi się psuć ;)

miał problemy z odpalaniem - została wyczyszczona przepustnica, przepływka, i tak jakaś rura która je łączy :D problem znikł

ale miał błędy :

00515 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-00 - Please Register/Activate
Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik
efektu hali) – brak sygnału (G40) : sprawdź
CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
01120 - Shareware Version. To Decode all DTCs
04-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Dostosowanie wału rozrządczego 1
i lubił brzęczeć sobie łańcuszek ... nawet przy dodawaniu gazu do ok 2500rpm
została wymieniona pompa oleju tydzień temu :D
brzęczenie znikło, odpalał jak nowy ;) ale ... czasami tak jak by pedał gazu się zawieszał ( było tak od początku od wymiany rozrządu i łańcuszka z napinaczem) ostatnio częściej mu się to zdarza że nie ma pedału np. cofam z parkingu ... wycofałem próbuje ruszyć do przodu i tu pusty pedał (podczas wciskania pedału obroty idą w dół do ok 500rpm ale nie gaśnie i tak trzyma z ok 30sek, gdy już załapie nawet nie dotykając pedału gazu obroty same idą w górę czasami nawet do odciny... trzeba czekać aż same zejdą i da się już jechać
po wymianie jeszcze ciężko się rozpędza ( mogę filmik dodać przy max wciśniętym pedale jak się rozpędza)
teraz pojawiły się 3 kolejne błędy po wymianie pompy oleju:
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent
Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego
EVAP – N115
17934 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1526 - 35-00 - Please Register/Activate
Readiness: N/A

nie ma w kodzie błędów czegoś takiego... co to jest?

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Terminal 30 źródła zasilania (B+) – niskie
napięcie
1.8 benzyna+ sekwencja
Czy miał ktoś takie problemy?
Jak rozwiązać te błędy?
Proszę o pomoc
Z góry dziękuję ;)
Opublikowano

Ściągnij sobie polskiego VAGa, do odczytywania błędów wystarczy. Lepsze to niż jakaś niepełna wersja VAGa.

Sprawdziłbym co pokazuje potencjometr przepustnicy podczas tych problemów z obrotami. Być może padł i trzeba myśleć o wymianie przepustnicy.

Opublikowano

Czy po czyszczeniu zaadoptowałeś przepustnicę? Dużo coś tych błędów, wykazuj i pokaż co powróci.

Opublikowano (edytowane)

po przeczyszczeniu była adaptowana przepustnica, były wgrywane nowe mapy benzyny i gazu, ale przy wymianie pompy został odłączony akumulator i czy może się przez to adaptacja "rozwalić"?

od przepływki do przepustnicy wszystko zostało wyczyszczone

Edytowane przez przemek16z
Opublikowano

Nie powinno. ECU wraca do ustawień pierwotnych. Czasem przez kilka km może delikatnie "inaczej" chodzić ale potem jest ok, bynajmniej tak u mnie zawsze było, a aku odłączany dziesiątki razy.

Opublikowano

cały czas silnik słabnie teraz czuć jak by miał chyba z 70KM do 3 biegu się w miarę buja ale 4 i 5 bieg to jakaś masakra np. przy 120km/h jadąc na 5 biegu przy wyprzedzaniu zredukuje się na 4 a on nic cały czas ledwo co przyspiesza ... czy to może być wina łańcuszka? bo było tak że 2 lata temu haczył o obudowę i został wymieniony na nowy oraz napinacz ok. pół roku temu zaczął znowu haczyć i została wymieniona pompa i teraz nie słychać już go, ale czy mógł się w jakiś sposób rozciągnąć czy coś ? bo mechanik się upiera że to nie przez łańcuszek ale innego pomysłu nie ma ... aa i zwiększyło się spalanie z 10l gazu na ok 14l

Opublikowano

Najpierw to zlikwiduj wszystkie błędy. Ściągnij sobie polskiego Vaga tak jak pisałem i sprawdź dokładnie te błędy. Nie kombinuj jak koń pod górkę. Masz błędy które podałeś wcześniej a szukasz problemów w całkiem innym miejscu i chcesz wymieniać części na ślepo. Masz tama jakiś błąd od czujnika halla co jest dość istotne.

Chcesz naprawić auto to zabierz się do tego porządnie. Ściągasz pełną wersję VAGa, albo przynajmniej tego polskiego VAGa, sprawdzasz błędy, kasujesz, jedziesz się przejechać i ponownie sprawdzasz i zabierasz się za ich likwidację.

Opublikowano (edytowane)

co do czujnika challa to był on wymieniony i przewody zostały sprawdzone te które idą do sterownika i są całe i nikt nie wie jak to rozwiązać... może wiesz co innego trzeba sprawdzić, po południ skasuje błędy i się przejadę i wtedy podam jakie wyskoczyły

a masz może jakiegoś sprawnego VAGa?

Edytowane przez przemek16z
Opublikowano

Zainstalowanego mam :)

Przyczyn kolego może być cała masa. Od wtrysków począwszy na ECU kończąc. Nie ma więc co wymieniać póki co wszystkich możliwości tylko trzeba zacząć od tych błędów.

Opublikowano

ok dziś je skasuje, przejadę się i odczytam to co się pojawi i tu je podam abyście pomogli naprawić

a mógłbyś podać jakiś sprawdzony link gdzie program działa?

z góry dzięki :)

Opublikowano

Linku nie podam, bo nie mam. Po za tym chyba regulamin forum nawet tego zabrania.

Opublikowano (edytowane)

aa ok znalazłem już jakiś jak sprawdzę to dam znać :) będę gdzieś 16-17

to tak: skasowałem błędy, przejechałem się ok 30km, samochód ledwo co się rozpędzał, pod górkę nie mogłem ruszyć, musiałem dalej pojechać i zawrócić.

w silniku coś jak by grzechotało, przeskakiwało, coś się przelewało, ciężko opisać (ciszej niż łańcuszek), silnik cały się trzęsie, przy dodawaniu gazu jakby coś przeskakiwało po prostu masakra.

gdy wróciłem pojawiły mi się błędy na polskim VAGu:

515-czujnik Halla G40 zwarcie do masy

17934-nastawnik wałka rozrządu strona 1- zwarcie na plus
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Czy to chodzi o napinacz (z elektroniką) z łańcuszkiem?

Proszę o pomoc co robić?

https://plus.google.com/u/0/115588095574108769601/posts/YAgtFg43Ay6?pid=6047106157767030594&oid=115588095574108769601

przy jeździe 5 bieg pedał wciśnięty do podłogi

https://plus.google.com/u/0/115588095574108769601/posts/Aycd1NP8hZE?pid=6047107181666487874&oid=115588095574108769601

po małych przemyśleniach stawiam to na napinacz z łańcuszkiem ponieważ:

jak samochód został kupiony po krótkim czasie zaczął łańcuszek brzęczeć więc został wymieniony napinacz z łańcuszkiem ale pochodziło to ok 1,5 roku i znowu zaczęło brzęczeć więc została wymieniona pompa oleju i nie brzęczy ale wywaliło ten błąd 17934 że coś jest nie tak z napinaczem, myślę że wcześniej po wymianie napinacza, napinał jakoś ten łańcuszek ale było za słabe ciśnienie, aż się te "kostki" na napinaczu zjechały, a teraz ma duże ciśnienie oleju ale napinacz się rozwalił i teraz trzeba go wymienić.

Co myślicie? Może tak się stać?

Edytowane przez przemek16z
Opublikowano

Jeżeli jeszcze występuje ta usterka to bym sprawdził dokładnie ustawienie rozrządu,może przestawiony jest.

Opublikowano

Zdjęcia są trochę ciemne i nie widać wycięć na wałkach które powinny pokrywać się ze strzałkami.

Opublikowano

wcięcia widać na powiększeniu

wałki są na znakach, tylko łańcuch jest o 1 rolke za mało naciągnięty

Opublikowano (edytowane)

Jak o jedną rolkę za słabo naciągnięty?

Możesz to dokładnie opisać lub pokazać na zdjęciu? Ma być 16 rolek od znaków
Jak jest pomalowane to z np lewej strony o jedną rolkę bardziej naciągnąć?

Tak jak jest ta kreska biała zrobiona(na zębatce) po lewej stronie i do tego miejsca ma być 16 rolek łańcuszka? wtedy od punktu do punktu będzie 15 ... a chyba ma być 16 (według książki)

te kreski i kropki są korektorem zrobione

Edytowane przez przemek16z
Opublikowano (edytowane)

Czyli jest dobrze ustawione :) tak jak masz na zdjęciu, silnik skręcony czas testów ;)

wszystko działa błędy zniknęły

Edytowane przez przemek16z

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...