Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem Przy Hamowaniu


cirss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno nabyłem Audi A4 b5 Avant 2001r.

Wszystko z nią jest w jak najlepszym porządku, jedynie te hamulce bardzo uprzykrzają mi życie. Problem polega w tym, że już po kupnie (przed wymianą klocków i tarcz) auto miało dziwny problem. Polega on na tym, że przy hamowaniu w celu wytracenia prędkości hamulce w pewnym momencie "gwałtownie łapią" (towarzyszy temu dźwięk, który najtrafniej opisałbym chyba jako "chrząknięcie"). Wygląda to mniej więcej tak. Jadę 120, chcę w miarę szybko przyhamować do 70/80, do pewnego momentu wszystko jest okej, hamuje stopniowo, delikatnie, bez żadnych dźwięków towarzyszących, aż nagle (cały czas trzymając wciśnięty pedał hamulca) czuć właśnie to gwałtowne szarpnięcie (jako kierowca przy tym zdarzą mi się lekko polecieć do przodu). Myślałem, że to wina klocków i tarcz, jednak zmieniłem i problem nadal trwa. Spędziłem wiele godzin przeszukując google, jednak nie udało mi się odszukać osoby z podobnym problemem. Może jednak komuś z Was przydarzył się podobny problem i wie, gdzie leży jego przyczyna? Za wszystkie odpowiedzi dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wina tłoczków.Spróbuj przesmarować i zobacz czy nie mają wżerów.

Nie przychodzi mi nic do głowy skoro masz nowe tarcze i klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wina może leżeć po stronie zapowietrzonego układu hamulcowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej możliwe. Powiedz kiedy był zmieniany płyn hamulcowy. Jak dawno to zmień i odpowietrz układ.

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz właśnie mijają 2 lata (przynajmniej tak wynika z tego, co jest napisane na pojemniczku), w poniedziałek jadę na wymianę płynu i odpowietrzenie układu. Jak wrócę to dam znać czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli plyn ma dwa lata to nie ma sensu go wymieniac no chyba ze ktos wczesniej lubil gwaltownie chamowac z duzych predkosci ale to bys widzial po zuzyciu tarcz i klockow. ja tez mam dziwny problem z hamulacmi i na googlach nic nie ma na ten temat. jutro tez sie biore za moje i bede kombinowac zobaczymy co z tego wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na diagnostyce. Mechanik stwierdził, że problem leży w pompie abs, albo we wspomaganiu hamulców..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno nabyłem Audi A4 b5 Avant 2001r.

Wszystko z nią jest w jak najlepszym porządku, jedynie te hamulce bardzo uprzykrzają mi życie. Problem polega w tym, że już po kupnie (przed wymianą klocków i tarcz) auto miało dziwny problem. Polega on na tym, że przy hamowaniu w celu wytracenia prędkości hamulce w pewnym momencie "gwałtownie łapią" (towarzyszy temu dźwięk, który najtrafniej opisałbym chyba jako "chrząknięcie"). Wygląda to mniej więcej tak. Jadę 120, chcę w miarę szybko przyhamować do 70/80, do pewnego momentu wszystko jest okej, hamuje stopniowo, delikatnie, bez żadnych dźwięków towarzyszących, aż nagle (cały czas trzymając wciśnięty pedał hamulca) czuć właśnie to gwałtowne szarpnięcie (jako kierowca przy tym zdarzą mi się lekko polecieć do przodu). Myślałem, że to wina klocków i tarcz, jednak zmieniłem i problem nadal trwa. Spędziłem wiele godzin przeszukując google, jednak nie udało mi się odszukać osoby z podobnym problemem. Może jednak komuś z Was przydarzył się podobny problem i wie, gdzie leży jego przyczyna? Za wszystkie odpowiedzi dziękuje.

sprawdz wszystkie koronki ABS i odległosci czujników od nich

prawidłowe odległosci 0.6-0.8 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem u siebie. Jakiś czas temu byłem u mechanika zajmującego się tylko i wyłącznie audi, który tez jeździł przez wiele lat A4 B5 i stwierdził, że jest to zapowietrzenie pompy ABS-u. I zalecił wymianę płynu i odpowietrzenie układu. Tłumaczył mi to w ten sposób, aby na początek odkręcić przewód hamulcowy przy kole które jest najdalej od zbiorniczka i do momentu aż poleci nowy płyn wlewać w zbiorniczek. Po kolei tak z każdym kołem w kolejności: tył po stronie pasażera, tył strona kierowcy, przód strona pasażera, przód strona kierowcy. Stwierdził, że to na pewno to. Niestety nie sprawdziłem bo musiałem wyjechać. Za tydzień będę w Polsce i chcę to zrobić. Z tego co pamiętał wspominał też, że od prawdopodobnie mam twardy pedał sprzęgła i to również powinno ustąpić po wymianie. Daj znać czy rozwiązałeś problem u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś po weekendzie będę jechał do mechanika robić rozrząd. Przy okazji zerkniemy na pompę, odpowietrzymy układ... Dam znać co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie to samo.

Płyn wiemieniany, odpowietrzne ręcznie i vagiem, koronki na przegubach sprawdzone, wyszczone, czujniki podmieniane - prędkości kół na vag identyczne, odległości czujników sprawdzane i ustawiane dokładnie......i ciągle to co opisuje CIRSS.

Mechanicy, do których podjeżdżałem mówili o tym wszystkim co opisałem. Jak mówiłem co sprawdzałem to następnie proponowali wymieniać kolejne rzeczy :)hehe.Tak potrafi każdy....

jeśli znajdziesz przyczynę to napisz bo jak widać to problem nie tylko tego modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wtyczke od ABSu i jeszcze raz sie przejedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od czujników ABS przy kołach przednich w nadkolach, a przy tylnych gdzie są?

Przednie czujniki sprawzałem ohmomierzem i przy ruszaniu kołami rezystancja się zmienia i wydają sie ok. Rezystancja 1,3kOhma


Odepnij wtyczke od ABSu i jeszcze raz sie przejedz.

Odpiąłem wszystkie czujniki ABS - na razie przejachałem 20km i wydaje się, że jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem problemem są zimne luty w sterowniku.

Naprawiłem sterownik z A3 przez poprawienie wszystkich lutów gniazda ABS.

Działa już parę lat

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurka, a nie z czujnikami? Skoro je odpiąłem i sterownik nie dostaje od nich sygnałów i dobrze steruje pompą, to chyba czujniki dają złe wytyczne do sterownika?

Nie jak sterownik pracuje ale na chłopski rozum, to po otrzymaniu sygnałów z czujników odpowienio steruje pompą ABS?


Czyli jest problem zw sterownikiem

Dev - możesz wytłumaczyć jak powinien się zachować sterownik i pompa, gdy odepnę wszystkie czujniki od systemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odepniesz nawet jeden czujnik to bedzie błąd ABS, a jak błąd to znaczy że abs-u nie ma.

Czyli sterownik nic nie robi, hamulce jakby normalne bez systemu ABS

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podpięciu wszystkich czujników ciągle świecą kontrolki na desce od ESP i od ABS.Błąd ciągle nr01486 system functiom test sctiveted. Po skasowaniu ciągle wraca i kontrolki nie gasną. Przed wypięciem wszystkich czujników nie bylo tego problemu. Co z tym dalej robić? Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem każde koło osobno ohmomierzem, czy czujniki reaguję na kręcenie kół, poza tym w ten sposób chciałem odłączyć ewentualne rzeczy dające złe sygnały do sterownika.

Teraz jeśli wiesz dlaczego kontrolki nie gasną i się nie kasują to chętnie posłucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...