2lio Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 (edytowane) witam objawy u mnie są takie, że jak jade to na nierownosciach /typu lezacy policjant, na nierownych drogach/ glownie przy mniejszych predkosciach slychac skrzypienie z przodu. podobnie zaczyna byc z tylu, ale na obu osiach tylko z 1 strony samochodu. jak naciskam na samochod podczas postoju to tez skrzypi. jak jade na trasie /po rownej nawierzchni/ to nie slychac. skrzypienie slychac na zewnatrz jak i wewnatrz samochodu. ogolnie zawieszenie z przodu wymienilem na nowe jakies 5 tys km temu. nie wymienialem tylko amortyzatorow i sprezyn. czy to amortyzatory do wymiany czy jednak cos innego? aha, jeszcze zauwazylem, ze jak popada i jest mokro to przestaje skrzypiec. Edytowane 13 Sierpnia 2014 przez 2lio
Tommy Gun Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Wypisz wymaluj sytuacja która mnie spotkała w poprzednim aucie. Jak było sucho to skrzypiał, a szczególnie jak bujałem autem. Na stacji diagnostycznej majster oczywiście niczego nie widział. Zaryzykowałem i zdecydowałem się wymienić wahacze dolne (górne miałem akurat wymienione). Co się okazało wahacz prosty miał rozdartą gumę, sworzeń latał jak grzechotka. Oczywiście skrzypienie ustawało jak było mokro na drodze. Może to Cię naprowadzi.
vp-tdi Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 u mnie też cos skrzypiało i okazało sie ,że banan i ten prosty na sworzniu lata jak żyd po pustym sklepie. czasem pukało czasem nie ,myślałem ,że to spręzyna a jednak wahacze
dziadekM Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 a u mnie skrzypiało w miejscu łączenia banan-sanki. guma na wahaczu ma takie śmieszne wypustki i ocierało w tym gnieździe sanek co się go montuje. wystarczyło wyjąć, nasmarować i git
jacek70 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 W większości przypadków powodem są wybite sworznie dolnych wahaczy.(tych od przodu).
2lio Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2014 ok, dzieki za odpowiedzi, bede szukac rozwiazania w tym kierunku
2lio Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2014 sworzen wahacza przedniego prostego, juz zlokalizowalem, dzieki za podpowiedzi
poras Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 witam objawy u mnie są takie, że jak jade to na nierownosciach /typu lezacy policjant, na nierownych drogach/ glownie przy mniejszych predkosciach slychac skrzypienie z przodu. podobnie zaczyna byc z tylu, ale na obu osiach tylko z 1 strony samochodu. jak naciskam na samochod podczas postoju to tez skrzypi. jak jade na trasie /po rownej nawierzchni/ to nie slychac. skrzypienie slychac na zewnatrz jak i wewnatrz samochodu. ogolnie zawieszenie z przodu wymienilem na nowe jakies 5 tys km temu. nie wymienialem tylko amortyzatorow i sprezyn. czy to amortyzatory do wymiany czy jednak cos innego? aha, jeszcze zauwazylem, ze jak popada i jest mokro to przestaje skrzypiec. witam objawy u mnie są takie, że jak jade to na nierownosciach /typu lezacy policjant, na nierownych drogach/ glownie przy mniejszych predkosciach slychac skrzypienie z przodu. podobnie zaczyna byc z tylu, ale na obu osiach tylko z 1 strony samochodu. jak naciskam na samochod podczas postoju to tez skrzypi. jak jade na trasie /po rownej nawierzchni/ to nie slychac. skrzypienie slychac na zewnatrz jak i wewnatrz samochodu. ogolnie zawieszenie z przodu wymienilem na nowe jakies 5 tys km temu. nie wymienialem tylko amortyzatorow i sprezyn. czy to amortyzatory do wymiany czy jednak cos innego? aha, jeszcze zauwazylem, ze jak popada i jest mokro to przestaje skrzypiec. Miałem dokładnie to samo i po małym zabiegu do dziś cisza. Do zrobienia samemu. Idź do apteki kup igłę nr.4 i strzykawkę nie musi być duża. Ogarnij jakiś gęsty olej do przekładni zębatych i auto na lewarek lub podnośnik zwal koła.Zatankuj olej do strzykawki i smarujesz wszystkie sworznie i gumy aż będzie się lało z nich a ciszę i spokój na długi czas będziesz miał jak ja no i o kasie już nie wspomnę. Dodam że w Alfach jest ta sama przypadłość i ludzie mnóstwo kasy zostawiają w warsztatach na nowe zawieszki a wystarczy dobrze naoliwić przed założeniem nowej zawieszki. Miłej i owocnej pracy
vp-tdi Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 a wystarczy dobrze naoliwić przed założeniem nowej zawieszki. w życiu o takim czymś nie słyszałęm ,podchodzi to pod druciarstwo i ekologie (gdzieś olej musi sie wylać ) . jak coś jest nei halo to sie wymienia inaczej poco kupowac audi ,kupic auto ze zwyklym zawieszeniem typu mc person i tam problemów z zawieszeniem nie ma. i smarujesz wszystkie sworznie jak niby sworznie nasmarujesz ? w srodku jest smar jak go wypłucze ten olej pojedzisz troche i wahacz bedzie na złom , a jak gumke sobie rozwalisz mechanicznie to już wogole długo to nie pojezdzi ,do tego nie które gumy nie tolerują oleju i pekają od tego.
poras Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 a wystarczy dobrze naoliwić przed założeniem nowej zawieszki. w życiu o takim czymś nie słyszałęm ,podchodzi to pod druciarstwo i ekologie (gdzieś olej musi sie wylać ) . jak coś jest nei halo to sie wymienia inaczej poco kupowac audi ,kupic auto ze zwyklym zawieszeniem typu mc person i tam problemów z zawieszeniem nie ma. i smarujesz wszystkie sworznie jak niby sworznie nasmarujesz ? w srodku jest smar jak go wypłucze ten olej pojedzisz troche i wahacz bedzie na złom , a jak gumke sobie rozwalisz mechanicznie to już wogole długo to nie pojezdzi ,do tego nie które gumy nie tolerują oleju i pekają od tego. Kolego skrzypi bo tego smaru już tam nie ma.Igłą gumek nie rozwalisz a co do wylewania oleju to nie chodzi o wielkie wycieki. W mojej nie miałem luzów tylko głośne skrzypienie i po tym zabiegu nic z tych opisanych przez ciebie żeczy czy też zjawisk pękających gum nie stwierdziłem. To że nie słyszałeś o takim czymś to nie znaczy że chcę tu siać defetyzm i herezję. Ja tak zrobiłem u siebie i jest wszystko git. A druciarstwo to jest jak ktoś ma siatkę ogrodzeniową w zderzaku. Na forum nikt nikogo do niczego nie zmusza.
vp-tdi Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Kolego skrzypi bo tego smaru już tam nie ma to jaki problem rozebrać i tego smaru tam nałożyć ,przynajmniej bedzie jak ori , nie raz takie rzeczy robiłem ale smar nakładałem a nie olej ,do tego smar zółty bez dodatku mobildenu ( który w tym wypadku nie może byc stosowany bo szybciej sie wyrobi) . dziwi mnie że we wszystkich tańszych wahaczach za okolo 450-500zł jest własnie taki smar nałozony .coć nei fo konca grafitowy ,lmo i trw miał cos jak żółto-brązowy .bardzo gęsty i trwały ( ja taki kupuje w niemczech .w pl albo nie ma albo ciezko znaleźć )
fafnasty Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 olejem i smarem to sie traktory naprawia panowie TRAKTORY nie samochody
vp-tdi Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 a smarem dlaczego nie ? koledze 3 lata temu skrzypiał wahacza na sworzniu i mu to zrobiłem i do dzis jeszcze jezdzi i nie piszczy i nie stuka ( wahacz trw ) bo na coś najechał i pekła mu osłona na 2 dzień zaczęło piszczeć to dobrze że sie skapnał bo tak to wahacz na złom
Grzegorz4982 Opublikowano 20 Września 2014 Opublikowano 20 Września 2014 (edytowane) witajcie Przeczytalem wasze wypowiedzi i niedoszedlem do niczego senswownego co mi moglo by pomoc. A mianowicie, mam a4b5 1.9 tdi 110KM. Autko posiadam okolo 3 miesiecy Od tego czasu zostalo wymienione kompletne zawieszenie z przodu(zakupilem z uszkodzonymi wahaczami z przodu) auta oraz hamulce i kompletny rozrzad.Oraz inne byly jeszcze naprawy /wymiany wykonywane. Od momentu wymiany na nowe borykam sie wlasnie z tzw "skrzypieniem" bardzo glosnym i denerwujacym jak i na sucho czy w mokrych porach,tu akurat mniej skrzypi ale slychac, w przedniej czesci auta i to po obydwu stronach ,niebylo by w tym nic dziwnego gdyby byly by to stare czesci badz uszkodzone.Ale nowe? Auto naprawiam w zaufanym serwisie takze nie ma mowy o podmianie czesci( Rodzinna firma szfagra) Niewiem co mam robic czy samoczynnie smarowac j/w pisano ,czy jezdzic z odglosem skrypiacej szafy,auto jest technicznie sprawne. Edytowane 20 Września 2014 przez Grzegorz4982
michcio88 Opublikowano 24 Września 2014 Opublikowano 24 Września 2014 Mam to samo jak na to sensownie zaradzić
Emejcz Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 U mnie jakiś czas temu skrzypiały hamulce z tyłu - nie przy hamowaniu. Jak wymieniłem kloci i przy okazji nasmarowałem zaciski itp. to przestały. Poruszaj zaciskami, zobacz czy nie skrzypią.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się