Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Skrzypi W Zawieszeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

objawy u mnie są takie, że jak jade to na nierownosciach /typu lezacy policjant, na nierownych drogach/ glownie przy mniejszych predkosciach slychac skrzypienie z przodu. podobnie zaczyna byc z tylu, ale na obu osiach tylko z 1 strony samochodu. jak naciskam na samochod podczas postoju to tez skrzypi. jak jade na trasie /po rownej nawierzchni/ to nie slychac. skrzypienie slychac na zewnatrz jak i wewnatrz samochodu.

ogolnie zawieszenie z przodu wymienilem na nowe jakies 5 tys km temu. nie wymienialem tylko amortyzatorow i sprezyn. czy to amortyzatory do wymiany czy jednak cos innego?

aha, jeszcze zauwazylem, ze jak popada i jest mokro to przestaje skrzypiec.

Edytowane przez 2lio
Opublikowano

Wypisz wymaluj sytuacja która mnie spotkała w poprzednim aucie. Jak było sucho to skrzypiał, a szczególnie jak bujałem autem. Na stacji diagnostycznej majster oczywiście niczego nie widział. Zaryzykowałem i zdecydowałem się wymienić wahacze dolne (górne miałem akurat wymienione).

Co się okazało wahacz prosty miał rozdartą gumę, sworzeń latał jak grzechotka. Oczywiście skrzypienie ustawało jak było mokro na drodze.

Może to Cię naprowadzi.

Opublikowano

u mnie też cos skrzypiało i okazało sie ,że banan i ten prosty na sworzniu lata jak żyd po pustym sklepie. czasem pukało czasem nie ,myślałem ,że to spręzyna a jednak wahacze :(

Opublikowano

a u mnie skrzypiało w miejscu łączenia banan-sanki. guma na wahaczu ma takie śmieszne wypustki i ocierało w tym gnieździe sanek co się go montuje. wystarczyło wyjąć, nasmarować i git

Opublikowano

W większości przypadków powodem są wybite sworznie dolnych wahaczy.(tych od przodu).

Opublikowano

sworznie wahaczy skrzypią

Opublikowano

witam

objawy u mnie są takie, że jak jade to na nierownosciach /typu lezacy policjant, na nierownych drogach/ glownie przy mniejszych predkosciach slychac skrzypienie z przodu. podobnie zaczyna byc z tylu, ale na obu osiach tylko z 1 strony samochodu. jak naciskam na samochod podczas postoju to tez skrzypi. jak jade na trasie /po rownej nawierzchni/ to nie slychac. skrzypienie slychac na zewnatrz jak i wewnatrz samochodu.

ogolnie zawieszenie z przodu wymienilem na nowe jakies 5 tys km temu. nie wymienialem tylko amortyzatorow i sprezyn. czy to amortyzatory do wymiany czy jednak cos innego?

aha, jeszcze zauwazylem, ze jak popada i jest mokro to przestaje skrzypiec.

witam

objawy u mnie są takie, że jak jade to na nierownosciach /typu lezacy policjant, na nierownych drogach/ glownie przy mniejszych predkosciach slychac skrzypienie z przodu. podobnie zaczyna byc z tylu, ale na obu osiach tylko z 1 strony samochodu. jak naciskam na samochod podczas postoju to tez skrzypi. jak jade na trasie /po rownej nawierzchni/ to nie slychac. skrzypienie slychac na zewnatrz jak i wewnatrz samochodu.

ogolnie zawieszenie z przodu wymienilem na nowe jakies 5 tys km temu. nie wymienialem tylko amortyzatorow i sprezyn. czy to amortyzatory do wymiany czy jednak cos innego?

aha, jeszcze zauwazylem, ze jak popada i jest mokro to przestaje skrzypiec.

Miałem dokładnie to samo i po małym zabiegu do dziś cisza. Do zrobienia samemu. Idź do apteki kup igłę nr.4 i strzykawkę nie musi być duża. Ogarnij jakiś gęsty olej do przekładni zębatych i auto na lewarek lub podnośnik zwal koła.Zatankuj olej do strzykawki i smarujesz wszystkie sworznie i gumy aż będzie się lało z nich a ciszę i spokój na długi czas będziesz miał jak ja no i o kasie już nie wspomnę. Dodam że w Alfach jest ta sama przypadłość i ludzie mnóstwo kasy zostawiają w warsztatach na nowe zawieszki a wystarczy dobrze naoliwić przed założeniem nowej zawieszki. Miłej i owocnej pracy :thumbup:

Opublikowano

a wystarczy dobrze naoliwić przed założeniem nowej zawieszki.

w życiu o takim czymś nie słyszałęm ,podchodzi to pod druciarstwo i ekologie (gdzieś olej musi sie wylać ) . jak coś jest nei halo to sie wymienia inaczej poco kupowac audi ,kupic auto ze zwyklym zawieszeniem typu mc person i tam problemów z zawieszeniem nie ma.



i smarujesz wszystkie sworznie

jak niby sworznie nasmarujesz ? w srodku jest smar jak go wypłucze ten olej pojedzisz troche i wahacz bedzie na złom , a jak gumke sobie rozwalisz mechanicznie to już wogole długo to nie pojezdzi ,do tego nie które gumy nie tolerują oleju i pekają od tego.

Opublikowano

a wystarczy dobrze naoliwić przed założeniem nowej zawieszki.

w życiu o takim czymś nie słyszałęm ,podchodzi to pod druciarstwo i ekologie (gdzieś olej musi sie wylać ) . jak coś jest nei halo to sie wymienia inaczej poco kupowac audi ,kupic auto ze zwyklym zawieszeniem typu mc person i tam problemów z zawieszeniem nie ma.

i smarujesz wszystkie sworznie

jak niby sworznie nasmarujesz ? w srodku jest smar jak go wypłucze ten olej pojedzisz troche i wahacz bedzie na złom , a jak gumke sobie rozwalisz mechanicznie to już wogole długo to nie pojezdzi ,do tego nie które gumy nie tolerują oleju i pekają od tego.

Kolego skrzypi bo tego smaru już tam nie ma.Igłą gumek nie rozwalisz a co do wylewania oleju to nie chodzi o wielkie wycieki. W mojej :audi: nie miałem luzów tylko głośne skrzypienie i po tym zabiegu nic z tych opisanych przez ciebie żeczy czy też zjawisk pękających gum :facepalm: nie stwierdziłem. To że nie słyszałeś o takim czymś to nie znaczy że chcę tu siać defetyzm i herezję. Ja tak zrobiłem u siebie i jest wszystko git. A druciarstwo to jest jak ktoś ma siatkę ogrodzeniową w zderzaku. Na forum nikt nikogo do niczego nie zmusza.

Opublikowano

Kolego skrzypi bo tego smaru już tam nie ma

to jaki problem rozebrać i tego smaru tam nałożyć ,przynajmniej bedzie jak ori , nie raz takie rzeczy robiłem ale smar nakładałem a nie olej ,do tego smar zółty bez dodatku mobildenu ( który w tym wypadku nie może byc stosowany bo szybciej sie wyrobi) . dziwi mnie że we wszystkich tańszych wahaczach za okolo 450-500zł jest własnie taki smar nałozony .coć nei fo konca grafitowy ,lmo i trw miał cos jak żółto-brązowy .bardzo gęsty i trwały ( ja taki kupuje w niemczech .w pl albo nie ma albo ciezko znaleźć )

Opublikowano

olejem i smarem to sie traktory naprawia panowie TRAKTORY nie samochody

Opublikowano

a smarem dlaczego nie ? koledze 3 lata temu skrzypiał wahacza na sworzniu i mu to zrobiłem i do dzis jeszcze jezdzi i nie piszczy i nie stuka ( wahacz trw ) bo na coś najechał i pekła mu osłona na 2 dzień zaczęło piszczeć to dobrze że sie skapnał bo tak to wahacz na złom

Opublikowano (edytowane)

witajcie

Przeczytalem wasze wypowiedzi i niedoszedlem do niczego senswownego co mi moglo by pomoc.

A mianowicie, mam a4b5 1.9 tdi 110KM.

Autko posiadam okolo 3 miesiecy Od tego czasu zostalo wymienione kompletne zawieszenie z przodu(zakupilem z uszkodzonymi wahaczami z przodu) auta oraz hamulce i kompletny rozrzad.Oraz inne byly jeszcze naprawy /wymiany wykonywane.

Od momentu wymiany na nowe borykam sie wlasnie z tzw "skrzypieniem" bardzo glosnym i denerwujacym jak i na sucho czy w mokrych porach,tu akurat mniej skrzypi ale slychac, w przedniej czesci auta i to po obydwu stronach ,niebylo by w tym nic dziwnego gdyby byly by to stare czesci badz uszkodzone.Ale nowe?

Auto naprawiam w zaufanym serwisie takze nie ma mowy o podmianie czesci( Rodzinna firma szfagra)

Niewiem co mam robic czy samoczynnie smarowac j/w pisano ,czy jezdzic z odglosem skrypiacej szafy,auto jest technicznie sprawne.

Edytowane przez Grzegorz4982
Opublikowano

Mam to samo jak na to sensownie zaradzić

Opublikowano

U mnie jakiś czas temu skrzypiały hamulce z tyłu - nie przy hamowaniu. Jak wymieniłem kloci i przy okazji nasmarowałem zaciski itp. to przestały. Poruszaj zaciskami, zobacz czy nie skrzypią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...